Έξι ανώτεροι αξιωματικοί νυν και πρώην
φέρονται να έχουν συμφέροντα και να κάλυπταν
τις παρανομίες δύο κοινοπραξιών ferry boat
Ξεκίνησε ως ένα ρεπορτάζ περιβάλλοντος και κατέληξε σε υψηλόμισθους Λιμενικούς που το μόνο που τους λείπει είναι το ...χρήμα. O λόγος αφορά στον μη νόμιμο ελλιμενισμό των σκαφών που εκτελούν τα δρομολόγια από Φανερωμένη Σαλαμίνας προς Μέγαρα (Νέα Πέραμο).
Όπως διαπίστωσε ο ακροατής του ΣΚΑΙ που μας έδωσε τις πληροφορίες, όταν τα πλοία των δύο δραστηριοποιούμενων κοινοπραξιών, σταματούν τα δρομολόγιά τους, δεν ελλιμενίζονται σε νόμιμο αγκυροβόλιο αλλά κατεβάζουν την άγκυρά τους στην παραλία. Και ιδιαίτερα σε ότι αφορά το πλοίο ΑΙΑΝΤΑΣ κάθε μέρα βρίσκεται σε σημείο όπου κολυμπούν οι περίοικοι και οι παραθεριστές.
Οι φωτογραφίες είναι αποκαλυπτικές. Αυτό – σύμφωνα με το ρεπορτάζ – συμβαίνει γιατί όπως μας διαβεβαίωσε αξιωματικός του Λιμενικού, ούτε στην Σαλαμίνα, αλλά ούτε και στη Νέα Πέραμο υπάρχει νομοθετημένο αγκυροβόλιο αλλά βεβαίως ούτε και οι κατάλληλες υποδομές ώστε τα πλοία να ελλιμενίζονται με ασφάλεια.
Είναι πολλά τα λεφτά Άρη...
Ευθύνη σ’ αυτό έχουν τόσο οι ιδιοκτήτες των δύο κοινοπραξιών, όσο και – πολύ περισσότερο – το τοπικό Λιμενικό Ταμείο Ελευσίνας, καθώς και το Λιμεναρχείο Σαλαμίνας αλλά και το Κεντρικό Λιμεναρχείο Πειραιά στην επικράτεια του οποίου υπάγεται η Σαλαμίνα. Κατ’ επέκταση συνεπώς η ευθύνη βαραίνει και το Υπουργείο Ναυτιλίας.
Θα μπορούσαν βέβαια τα πλοία να κάνουν τον γύρο του νησιού και να ελλιμενίζονται όπου βρίσκονται και τα φέρυ της γραμμής Περάματος – Σαλαμίνας.
Η κατάσταση όμως βολεύει τους πλοιοκτήτες, τους μετόχους και όχι μόνον:
Α) Δεν καίνε τα πλοία πετρέλαιο στο πήγαινε- έλα για τον όποιο νόμιμο ελλιμενισμό.
Β) Δεν καταβάλλουν ούτε ένα σεντς σε λιμανιάτικα, για την παραβολή και τη πρόσδεσή τους.
Και είναι πολλά τα λεφτά Άρη... εάν υπολογίσει κανείς τα διαφυγόντα αυτά κέρδη σε ετήσια βάση, τα οποία βέβαια διαφεύγουν από το Δημόσιο.
Αυτό που προέκυψε επίσης από το ρεπορτάζ είναι ότι σε μερικά σημεία της Ελλάδας υπάρχουν εντός εισαγωγικών «αυτοδιαχειριζόμενες» περιοχές. Μία από αυτές είναι και η Σαλαμίνα η οποία αν και εβρισκόμενη μία αναπνοή από τον Πειραιά και το Υπουργείο Ναυτιλίας ωστόσο λειτουργεί υπό καθεστώς αυτοδιαχείρισης για να μη πούμε παρανομίας όπως μας δήλωσε αξιωματικός του Λιμενικού.
Προφανώς θα διερωτηθεί κάποιος: Δεν γνωρίζουν οι αρμόδιοι το θέμα αυτό που διαιωνίζεται χρόνια;
Επισήμως δεν έχουν ιδέα, μας λέει και πάλι ο αξιωματικός του Λ.Σ. Ανεπίσημα όμως;
Εδώ είναι μεγάλη είδηση
Ανεπίσημα λοιπόν – βοά το Λιμενικό – μέσα στις δύο κοινοπραξίες που δραστηριοποιούνται στη γραμμή Σαλαμίνας – Νέας Περάμου, έχουν συμφέροντα νυν και πρώην αξιωματικοί του Λ.Σ.
Παρένθεση: Ένα από τα ονόματα αφορά σε πρώην αρχηγό του Λιμενικού για τον οποίο όντως – όπως αναφέρεται από τους συναδέλφους του peiratikou είχε κληθεί να δώσει εξηγήσεις στο Γραφείο Εσωτερικών Υποθέσεων πριν από αρκετό καιρό. Ο ίδιος είχε υποστηρίξει ότι συμφέροντα στη γραμμή αυτή είχε ο αδελφός του. Ωστόσο, σχηματίστηκε δικογραφία σε βάρος του και εστάλη στο ΝΑΥΤΟΔΙΚΕΙΟ. Το ερώτημα τώρα είναι τι απέγινε εκείνη η υπόθεση; Ποια ήταν η κατάληξή της – εάν υπήρξε κατάληξη!
Το θέμα όμως είναι ότι όνομα υπεράνω πάσης υποψίας εν ενεργεία αξιωματικού φέρεται να είναι εμπλεκόμενο, αν και προσωπικά διατηρώ κάποιες επιφυλάξεις. Ωστόσο οι πηγές μου λένε: Κι όμως δυστυχώς και ακόμα δεν είδες τίποτα για το πρόσωπο αυτό. (σ.σ. Αν η πληροφορία αυτή επιβεβαιωθεί τότε θα χάσω κάθε ιδέα για ότι νόμιζα: καλός – άγιος άνθρωπος γιατί κυριολεκτικά έχω πέσει από τα σύννεφα). Και φυσικά δεν μιλάμε για χαμηλόβαθμους αξιωματικούς, αυτό να λέγεται.
Γιατί η εισαγγελία;
Έξι ονόματα είναι στη διάθεση του blog nextok και του ΣΚΑΙ 100,3. Και απ’ ότι φαίνεται τα άτομα αυτά έχουν την υπογραφή τους σε συγκεκριμένα έγγραφα ή εμπλέκονται με άλλο τρόπο αφήνοντας υπόνοιες ότι έκαναν πλάτες στις παρανομίες των κοινοπραξιών.
Διότι σύμφωνα με τις τελευταίες εξελίξεις ήδη υπάρχουν δύο προκαταρκτικές έρευνες για τις παρανομίες που διαπιστώθηκαν στο «λιμάνι» που ελλιμενίζεται το ΑΙΑΣ και απορίας άξιο είναι γιατί η Εισαγγελία Πειραιά δεν προχώρησε αυτές τις προκαταρκτικές οι οποίες συντάχθηκαν μετά από καταγγελίες περίοικων πριν περίπου ένα χρόνο ή εάν τις προχώρησε που βρισκονται αυτές οι υποθέσεις.
Επίσης, πριν περίπου 20 ημέρες και με αφορμή τις έρευνες του nextok το λιμεναρχειο Σαλαμίνας συγκέντρωσε όλο το υλικό που είχε σταλεί εκεί και με διαβιβαστικό το έστειλε και πάλι στην Εισαγγελία Πειραιά.
Μένει να δούμε ποια θα είναι η τύχη του δεύτερου διαβιβαστικού όπως και των δύο προκαταρκτικών.
Παράλληλα διερευνούμε την αντίστοιχη κατάσταση που επικρατεί στη Νέα Πέραμο όπου εκεί η περιοχή υπάγεται στο Λιμενικό Ταμείο Ελευσίνας. Εκεί υπάρχει νόμιμο λιμάνι;
Και τέλος να σημειώσω ότι τα κέρδη των δύο κοινοπραξιών δεν είναι αμελητέα. Πάει ο καιρός που περνούσαν πέντε υδροφόρες και τρία φορτηγά με χώμα και οικοδομικά υλικά. Με την διάνοιξη της Αττικής οδού η κίνηση στη περιοχή είναι ιδιαίτερα αυξημένη καθώς δεν είναι λίγοι εκείνοι που προτιμούν τα καραβάκια από το μποτιλιάρισμα του Σχιστού και της Εθνικής οδού ως τη σύνδεσή της με την Αττική Οδό.
Αυτά λοιπόν και εις άλλα με υγεία.
Όσο για τους πρώην αξιωματικούς του Λιμενικού οι τέσσερις ακόμα κι αν αποδειχθεί εμπλοκή τους, δεν είναι δυνατόν να ελεγχθούν καθώς πέρασαν περισσότερα από δύο χρόνια από την αποστρατεία τους. Ελεγχόμενος είναι ο πέμπτος αποστρατευθείς ο οποίος δεν συμπλήρωσε ακόμα ούτε χρόνο από την αποχώρησή του καθώς και ένας εν ενεργεία αξιωματικός.