Αχρείαστος υφυπουργός ναυτιλίας ένας εφοπλιστής που δημιούργησε το ΠΑΣΟΚ
Γιατί χρειάζεται υφυπουργό το Υπουργείο Ναυτιλίας; |
Μέλος - μέχρι πρόσφατα - του βουλιαγμένου και διεθνώς απαξιωμένου Ελληνικού νηογνώμονα με περίεργη επιχειρηματική – χρηματιστηριακή δράση χρίστηκε ως …υφυπουργός Ναυτιλίας με απαίτηση… του Ευάγγελου Βενιζέλου. Πρόκειται για τον Γιώργο Βερνίκο ο οποίος αυτοπλασάρεται εδώ και χρόνια ως «αντιστασιακός» της γενιάς του Πολυτεχνείου θέμα που προκαλούσε μειδιάματα και συχνά ειρωνικά σχόλια μεταξύ ορισμένων της εποχής του.
Και πως λέει ο λαός : θέλει η τάδε να κρυφτεί αλλά η χαρά δεν την αφήνει; Έσπευσε πρωί ο πρωί ο υποψήφιος υφυπουργός να ανακοινώσει την «πρόταση» που δέχθηκε για συμμετοχή στη κυβέρνηση υπό μορφή ερώτησης στο ίντερνέτ: «Αγαπητοί μου φίλοι, μου ζήτησαν να συμμετάσχω στην Κυβέρνηση. Ποια είναι η άποψη σας;» έγραψε ο Γιώργος Βερνίκος στη σελίδα του στο Facebook και τα σχόλια των φίλων του ήσαν δεκάδες καθώς ποιος στη χώρα αυτή δεν θέλει να έχει έναν δικό του άνθρωπο στη κυβέρνηση.
Μία από τις επαγγελματικές δραστηριότητες του πρώην Προέδρου του Ε.Ν. και νυν υφυπουργού Ναυτιλίας Γ. Βερνίκου |
Πολλοί ήσαν εκείνοι που του έγραψαν εγκώμια. Κανείς φυσικά – ούτε και οι έγκριτες εφημερίδες και ιστοσελίδες – δεν αναφέρθηκαν στο γεγονός ότι για χρόνια ο Γιώργος Βερνίκος υπήρξε μέλος του Δ.Σ. του Ελληνικού Νηογνώμονα και μάλιστα μέχρι πρόσφατα ήταν ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλός του.
Ο Ελληνικός Νηογνώμονας
Ως γνωστόν ο Ελληνικός Νηογνώμονας από την ίδρυσή του (1919) ήταν κρατικός φορέας μέχρι το 1990 όταν η κυβέρνηση Μητσοτάκη τον οδήγησε στην αποκρατικοποίηση. Τότε όλως περιέργως ορισμένοι – πολύ μικρός αριθμός – εργαζόμενων βρέθηκε στο Διοικητικό Συμβούλιο του ιδιωτικοποιημένου πλέον «ΚΤΕΟ των πλοίων» και από εκεί άρχισαν διάφορα παρατράγουδα. Το τελικό αποτέλεσμα ήταν να αρθεί η αναγνώριση του Οργανισμού και η Ευρωπαϊκή Ένωση να μην του επιτρέπει τη διενέργεια επιθεωρήσεων και την έκδοση των διαφόρων πιστοποιητικών για πλοία που τελούν υπό Ευρωπαϊκή σημαία. Μεσολάβησαν μάλιστα υποθέσεις με κατηγορούμενους κάποιους από τους επιθεωρητές και ανώτερα στελέχη του Ε.Ν., όπως ήταν τα ναυάγια των πλοίων «Δύστος», «Εξπρές Σαμίνα» και «Iron Antonis». Κάποιοι από τους εργαζόμενους που γνώριζαν πρόσωπα και πράγματα όπως οι ίδιοι μας κατήγγειλαν στον παρελθόν, εξωθήθηκαν σε παραίτηση ή απολύθηκαν.
Συνοπτικά να σημειώσουμε ότι το εμπορικό πλοίο “Iron Antonis” το οποίο βρισκόταν στην κλάση του Ελληνικού Νηογνώμονα, βούλιαξε στον Ατλαντικό Ωκεανό τον Σεπτέμβρη του 1994, λίγες μόνον ημέρες μετά την έκδοση πιστοποιητικών από τον Ελληνικό Νηογνώμονα.
Τέτοια περιστατικά, φυσικά απασχολούσαν τη δικαιοσύνη παγκοσμίως και για άλλους νηογνώμονες την ίδια εποχή ενώ οι ασφαλιστικές εταιρίες έπνεαν μένεα κατά των οργανισμών αυτών αφού θεωρούνται κατά βάση υπεύθυνοι για τη σωστή λειτουργία των πλοίων που βρίσκονταν στην κλάση τους και συχνά τα ναυτικά ατυχήματα και τα ναυάγια αποδίδονταν στη μη σωστή λειτουργία των νηογνωμόνων. Και εννοείται ότι άλλοτε βαρύνονταν επιθεωρητές που έπαιρναν «δωράκια» από τους εφοπλιστές που εξυπηρετούσαν-διευκόλυναν με την έκδοση πιστοποιητικών ερήμην της Διοίκησης των νηογνωμόνων και άλλοτε υπήρχαν φήμες ότι τα «δωράκια» πήγαιναν στις τσέπες ενός η περισσοτέρων μελών των Δ.Σ. των νηογνωμόνων.
Φυσικά όσοι είχαν οικονομικό όφελος από τους νηογνώμονες (μέλη Δ.Σ., μέτοχοι κλπ) είχαν διαφορετική άποψη. Ένας από αυτούς ήταν και ο Γιώργος Βερνίκος ο οποίος μόλις πρόσφατα (μέσα στο 2011) παρέδωσε την προεδρεία του Ελληνικού Νηογνώμονα στον Νίκο Γιαννακόπουλο.
Το 2010 ως Β’ Αντιπρόεδρος & Δ/νων Σύμβουλος: Γιώργος Βερνίκος σε δηλώσεις του στα ΜΜΕ έκανε λόγο για εντυπωσιακή απουσία πολιτικής βούλησης, η οποία, με αφορμή τον Ελληνικό Νηογνώμονα, καταδεικνύει την παντελή έλλειψη στρατηγικής εκ μέρους της κυβέρνησης για τον κρίσιμο τομέα της ελληνικής ναυτιλίας.
Επί προσθέτως: «Αν υπήρχε στρατηγική και όραμα» είπε ο κ. Βερνίκος «σήμερα η χώρα θα είχε αρμόδιο υπουργείο για τη ναυτιλία και ως εκ τούτου προβλήματα όπως αυτό που αντιμετωπίζει ο Ελληνικός Νηογνώμονας θα μπορούσαν να είχαν αντιμετωπιστεί αποτελεσματικά».
Να λοιπόν γιατί επελέγη για τη θέση του Υφυπουργού Ναυτιλίας ο κ. Βερνίκος. Ο Ελληνικός Νηογνώμονας θα είναι το πρώτο του μέλημα καθώς «επιβάλλεται» η ιδιωτική και απαξιωμένη σε Ευρωπαϊκό επίπεδο αυτή εταιρία να βρει ξανά τους ρυθμούς που θα γεννάνε τα χρυσά αυγά.
Μέχρι χθες ο κ. Βερνίκος στήριζε το ΠΑΣΟΚ προκειμένου να έρθει η ώρα και η στιγμή που ο πολιτικός αυτός φορέας θα του έκανε το καλύτερο «ρουσφέτι». Στο μεταξύ βεβαίως οι εθελοτυφλούντες του δίνουν συγχαρητήρια με το τσουβάλι.
Στο facebook για τη σωτηρία της χώρας μας…
Στη σελίδα του στο facebook ο νέος Υφυπουργός Ναυτιλίας σημείωσε το απόγευμα της 21ης Ιουνίου 2012 με …σεμνότητα και …ταπεινότητα: «Αγαπητοί μου Φίλοι, Αποδέχτηκα την πρόταση με ιδιαίτερα συναισθήματα να συμμετέχω στη σημερινή Κυβέρνηση σωτηρίας της χώρας μας, σε μία δύσκολη περίοδο και με πολλούς συμπολίτες μας σε βαθιά απόγνωση.
Θεωρώ τον εαυτό μου άνθρωπο της παραγωγής, της δράσης, της Κοινωνίας των Πολιτών, ενεργό πολίτη και άνθρωπο που ζει και εκφράζεται ελεύθερα, χωρίς τους περιορισμούς που δημιουργεί ο δημόσιος βίος... Αποτελεί καμπή στη ζωή μου η συμμετοχή μου σε «κέντρα εξουσίας», μία προσωπική υπέρβαση, όπως θεωρώ ότι είναι αντίστοιχη υπέρβαση από το πολιτικό σύστημα να με προτείνει να συμμετέχω σε κυβερνητική θέση.
Παραιτήθηκα σήμερα από την προεδρία του Ελληνικού γραφείου της Greenpeace, της οποίας είμαι ιδρυτικό μέλος εφόσον η θέση αυτή είναι ασυμβίβαστη με τα νέα μου καθήκοντα. Η καρδιά μου όμως θα είναι κοντά στα παιδιά που αγωνίζονται για το περιβάλλον, σε όλους όσους αγωνίζονται για έναν καλύτερο κόσμο.
Θέλω να ευχαριστήσω όσους με τίμησαν με την εμπιστοσύνη τους, έχω πλήρη συναίσθηση της βαριάς ευθύνης που αναλαμβάνω και ελπίζω να ανταποκριθώ με τον καλύτερο δυνατό τρόπο στα νέα μου καθήκοντα».
Και ανορθόγραφος…
Το «παίρνετε» με έψιλο αλλά το «και φεύγεται» με αι και το «πατίστε» με γιώτα… Αυτός είναι ο νέος υφυπουργός Ναυτιλίας ο οποίος γράφει στη σελίδα του στο FB σε μία προσπάθεια να προωθήσει τη δραστηριότητά του: «Καλυτερη επενδυση σημερα αν αγαπατε την θαλασσα ειναι ενα επαγγελματικο ιστιοπλοικο σκαφος. 1.εξασφαλιζετε τα χρηματα σας και δεν ανησυχειτε τι να τα κανετε! 2.υπαρχουν ναυλωτες απο το εξωτερικο και θα εχετε καποιο εισοδημα 3. ειναι οικολογικο παει και με τον αερα 4. σε ωρα αναγκης το παιρνετε και φευγεται!»
Και τέλος προσθέτει: «Επειδη ειμαι στα ορια των φιλων που επιτρεπονται παρακαλω γινετε subscribers και πατιστε το κουμπι Like to join στην σελιδα George Vernicos»
Ο ίδιος για τον εαυτό του γράφει: «Ο Γιώργος Βερνίκος γεννήθηκε 1950 στην Αθήνα. Κατάγεται από εφοπλιστική οικογένεια της Σίφνου, που ξεκίνησε την επιχειρηματική της δραστηριότητα στα μέσα του 19ου αιώνα από την Κωνσταντινούπολη και τη μετέφερε στον Πειραιά τη δεκαετία του 1920. Σπούδασε Οικονομικά στα Πανεπιστήμια Αθηνών και Λονδίνου. Έχει μία κόρη, τη Μαρίνα.
Είναι Πρόεδρος της ΒΕΡΝΙΚΟΣ ΚΟΤΤΕΡΑ Α.Ε. Μετέχει στη Διοίκηση του ΝΑΥΤΙΚΟΥ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟΥ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ, της ΕΝΩΣΗΣ ΠΛΟΙΟΚΤΗΤΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΣΚΑΦΩΝ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ(Επίτιμος Πρόεδρος), και του ΣΥΝΔΕΣΜΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ (Γενικός Γραμματέας). Υπήρξε Πρόεδρος του ελληνικού γραφείου της GREENPEACE μέχρι σήμερα. Είναι μέλος σειράς Οργανώσεων και Επιμελητηρίων, που έχουν σα στόχο την επιχειρηματική, πολιτική και κοινωνική δραστηριότητα». Αποφεύγει όμως να αναφερθεί στην εμπλοκή του με τον Ελληνικό Νηογνώμονα. Γιατί άραγε;