Ρεπορτάζ, Ειδήσεις, Άρθρα, Σκέψεις, Σχόλια, για σκεπτόμενους πολίτες Χειροτεχνήματα, πλεκτά με βελόνες και βελονάκι, κοσμήματα, δεντράκια με σύρμα και πέτρα
Παρασκευή 24 Απριλίου 2009
ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΠΟΨΗ
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΜΕΛΛΟΝ 27ης Απριλίου 2009
ΤΡΙΤΟ ΣΚΑΝΔΑΛΟ ΠΑΥΛΙΔΗ;
Της Θεοδοσίας Κοντζόγλου
Στοιχεία για τυχόν τρίτη υπόθεση Παυλίδη αναζητούν οι βουλευτές της αντιπολίτευσης. Ο πρώην υπουργός Αιγαίου φέρεται να κατακύρωσε δύο άγονες γραμμές σε ημέτερο πολιτευτή της Νέας Δημοκρατίας και πρόεδρο του Λιμενικού Ταμείου Σάμου Νικόλαου Κατρακάζου ενώ η κυριότητα του πλοίου βρισκόταν υπό αμφισβήτηση από τους συνεταίρους του.
Πρόκειται για το πλοίο ΣΑΜΟΣ ΣΑΝ που εκτελούσε την άγονη γραμμή : Φούρνοι, Θύμαινα, Χρυσομιλιά,. Καρλόβασι, και τη γραμμή Φούρνοι Θύμαινα, Χρυσομιλιά, άγιος Κήρυκος. Για τις γραμμές αυτές το πλοίο εισέπραττε περίπου 26.000 ευρώ μηνιαίως.
Στο μεταξύ πόρισμα για οικονομικές ατασθαλίες συνέταξε η Γενική Γραμματεία Λιμένων και Λιμενικής Πολιτικής εναντίον του Λιμενικού Ταμείου Σάμου. Ο υπουργός Ναυτιλίας Αναστάσης Παπαληγούρας παραδέχθηκε στην συνέντευξη Τύπου της 23ης Απριλιου 2009 ότι το πόρισμα διαβιβάστηκε στον εισαγγελέα.
Ωστόσο ο γ.γ. Λιμένων, Γιώργος Βλάχος επεχείρησε να απαλλάξει από τις ευθύνες του τον τέως πρόεδρο, Ν. Κατρακάζο δηλώνοντας ότι τους ισολογισμούς συνέτασσε μία υπάλληλος καθαριότητας τονίζοντας ότι για λόγους ισοσκελισμού του ισολογισμού, η γυναίκα έσβηνε με blanco τα ποσά στα γραμμάτια εισπράξεως π.χ. των 13.000 ευρώ και έγραφε 46.000.
Πάντως Το ΕΣΡ και η επιτροπή Ανταγωνισμού επέβαλαν πρόσφατα πρόστιμα 30.000 ευρώ στη Σαμιακή Τηλεόραση και 69.864 ευρώ στις εταιρίες συμπλοιοκτησίας του κ. Κατρακάζου για διάφορες μη σύννομες ενέργειες του ιδίου.
Στις 6 Απρ 2009 η Επιτροπή Ανταγωνισμού επέβαλε πρόστιμο 69.864 ευρώ στις εταιρίες ΣΑΜΙΑΚΕΣ ΠΛΟΕΣ, ΠΛΟΕΣ ΑΙΓΑΙΟΥ και ΣΑΜΙΑΚΕΣ ΚΡΟΥΑΖΙΕΡΕΣ του κ. Κατρακάζου με το αιτιολογικό οι εταιρίες παρέβησαν το άρθρο Νο 703 του 1977 περί απαγόρευσης της καταχρηστικής εκμετάλλευσης δεσπόζουσας θέσης που κατέχουν στη σχετική αγορά. Σύμφωνα με το σκεπτικό επειδή ήσαν οι μοναδικές εταιρίες που διενεργούσαν τουριστικους πλόες στη περιοχή επέλεγε τους τουριστικούς πράκτορες ενώ προέβαινε και σε συμβάσεις καταχρηστικές.
Επιπρόσθετα πριν 15 ημέρες το ΕΣΡ επέβαλε στη Σαμιακή Τηλεόραση πρόστιμο 30.000 ευρώ εξ’ αιτίας της μη νόμιμης μεταβίβασης των μετοχών του κ. Κατρακάζου σε άλλο μέτοχο. Η μεταβίβαση των μετοχών ήταν απαραίτητη προκειμένου ο πολιτευτής της Ν. Δημοκρατίας και πλοιοκτήτης να πάρει πιστοποιητικό διαφάνειας ώστε να έχει τη δυνατότητα συμμετοχής στους διαγωνισμούς για τις επιδοτούμενες άγονες γραμμές.
Να σημειωθεί ότι για το θέμα αμφισβήτησης της κυριότητας του πλοίου ΣΑΜΟΣ εστάλη αναφορά το 2007 στην εισαγγελία από την Υπηρεσία Ειδικών Ελέγχων και ενώ έπρεπε μέσα σε τέσσερις μήνες το αργότερο να προωθηθεί, ωστόσο μέχρι σήμερα – δηλαδή δύο χρόνια μετά – εξακολουθεί να τελεί υπό εξέταση.
Σύμφωνα με πληροφορίες ήδη οι βουλευτές Καχριμάκης, Τσουρή, Πλεύρης και Αιβαλιώτης αναζητούν στοιχεία προκειμένου να ζητήσουν να διαβιβαστεί ο φάκελος στη βουλή.
Επίσης καθώς ο κ. Κατρακάζος - σύμφωνα με πληροφορίες - ελέγχει όλα τα ΜΜΕ της Σάμου, στο νησί κανείς δεν έχει ενημερωθεί για το θέμα.
ΟΙ ΚΑΘΑΡΙΣΤΡΙΕΣ ΤΩΝ ΛΙΜΕΝΙΚΩΝ ΤΑΜΕΙΩΝ ΣΥΝΤΑΣΣΟΥΝ ΤΟΥΣ ΙΣΟΛΟΓΙΣΜΟΥΣ!!!
Η ΚΑΘΑΡΙΣΤΡΙΑ ΤΟΥ ΛΙΜΕΝΙΚΟΥ ΤΑΜΕΙΟΥ ΣΑΜΟΥ ...
ΠΟΥ ΕΚΑΝΕ ΤΟΝ ...ΙΣΟΛΟΓΙΣΜΟ
ΔΙΕΓΡΑΨΕ ΜΕ ΜΠΛΑΝΚΟ ΤΟ ΠΟΣΟΝ...
ΓΙΑ ΝΑ ΙΣΟΣΚΕΛΙΣΕΙ ΤΗ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗ ΠΡΑΞΗ...
Της Θεοδοσίας Κοντζόγλου
Στην καθαρίστρια επιρρίπτει το Υπ. Ναυτιλίας τις ευθύνες για το οικονομικό σκάνδαλο που προέκυψε στο Λιμενικό Ταμείο της Σάμου. «Έκανε η κοπέλα τον ισολογισμό και της είπανε ότι πρέπει τα έσοδα να είναι όσα και τα έξοδα. Και εκείνη έσβησε με μπλάνκο το ποσό των 13.000 ευρώ από ένα γραμμάτιο και έγραψε επάνω 46.000 ευρώ. Και όταν την ρωτήσανε «γιατί κοπέλα μου το έκανες αυτό;» εκείνη απάντησε: «Για να ισοσκελίσω τον ισολογισμό» Με αυτή την αστεία δικαιολογία ο κ. Γιώργος Βλάχος γ.γ. Λιμένων και Λιμενικής Πολιτικής, «ξεκαθάρισε» το ποιος ευθύνεται για το σκάνδαλο που βαραίνει το Λιμενικό Ταμείο της Σάμου. Δεν παρέλειψε μάλιστα να προσθέσει ότι τριμελές κλιμάκιο της Γενικής Γραμματείας που πραγματοποίησε έλεγχο, συνέταξε πόρισμα μέσα από το οποίο δεν προκύπτει ευθύνη, ιδιοτέλεια ή σκοπιμότητα από πλευράς του πρώην προέδρου του Λιμενικού Ταμείου. Νωρίτερα ο υπουργός Ναυτιλίας Αναστάσης Παπαληγούρας, σε ερώτηση του ΣΚΑΙ, απλά περιορίστηκε να απαντήσει ότι το πόρισμα έχει ήδη διαβιβαστεί στον εισαγγελέα.
Το τρίτο σκάνδαλο Παυλίδη;
Για την ιστορία: Ο κ. Νικόλαος Κατρακάζος, πρώην Πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου, υποψήφιος βουλευτής της Ν.Δ. και νυν Νομαρχιακός Σύμβουλος Σάμου, ήταν και μέτοχος σε τρεις ναυτιλιακές εταιρίες μαζί με άλλα τέσσερα άτομα. Ένα από τα πλοία αυτά το «ΣΑΜΟΣ ΣΑΝ» της εταιρίας «Σαμιακές Πλόες» μεταβιβάστηκε εξ’ ολοκλήρου στον έναν εκ των πέντε συνεταίρων, με συνέργεια των τριών χωρίς να ενημερώσουν τους άλλους δύο. Το πλοίο εκτελούσε άγονη γραμμή από την 02/02/2007 με σύμβαση την οποία είχε υπογράψει το Υπουργείο Αιγαίου αφ' ενός με τον κ. Παυλίδη και αφετέρου με τους πέντε διαχειριστές της εταιρείας. Οι δύο από τους πέντε συνεταίρους, προσέφυγαν στην εισαγγελία της Υπηρεσίας Ειδικών Ελέγχων, όπου και το 2007 κατέθεσαν μηνυτήρια αναφορά για σύσταση εγκληματικής οργάνωσης, για υπεξαίρεση και για απάτη σχετικά με τη νομιμοποίηση εσόδων από παράνομες δραστηριότητες. Την αναφορά κατέθεσε ένας εκ των συνεταίρων εν αγνοία του οποίου έγινε η πώληση. Τον Σεπτέμβρη του 2007, ένα μήνα δηλαδή μετά την καταγγελλόμενη ως παράνομη πώληση και ενώ το Υπουργείο Αιγαίου είχε ενημερωθεί εγγράφως για τις καταγγελίες και φέρεται να γνώριζε ότι εκκρεμούν μηνύσεις και αγωγές στην Σάμο, προχώρησε και έδωσε την άγονη γραμμή με υπογραφή του τότε Υπουργού Αριστοτέλη Παυλίδη. Ενώ λοιπόν τα γνώριζαν ,τα ήξεραν όλα αυτά ,και ήταν ενημερωμένοι οι κκ. Γεωργής, Βουτζούλιας,και Κουτρουλός , υπάλληλοι του Υπουργείου Αιγαίου , δέχτηκαν υπεύθυνες δηλώσεις του Ν.105 από τους τρεις μετόχους ,ότι δηλ. είναι οι μοναδικοί διαχειριστές της εταιρείας ενώ θα έπρεπε να διασταυρώσουν τα δεδομένα και να ενημερωθούν από τα μητρώα των ναυτικών εταιρειών όπως ορίζει ο Νόμος .
Οι ευθύνες του υπουργείου Αιγαίου επι Παυλίδη
Εδώ λοιπόν προκύπτει ευθύνη του Υπ. Αιγαίου και του τότε υπουργού Αριστοτέλη Παυλίδη καθώς έδωσε άγονη γραμμή στο συγκεκριμένο πλοίο ΣΑΜΟΣ ΣΑΝ ενώ η κυριότητα του αμφισβητείται από τους συνιδιοκτήτες και η υπόθεση εκκρεμεί μέχρι και σήμερα στην εισαγγελία Σάμου. Να σημειωθεί ότι η αναφορά εστάλη από την Υπηρεσία Ειδικών Ελέγχων και ενώ έπρεπε μέσα σε τέσσερις μήνες το αργότερο να προωθηθεί, ωστόσο μέχρι σήμερα – δηλαδή δύο χρόνια μετά – εξακολουθεί να τελεί υπό εξέταση. Μήπως για να μην αναγκαστεί να στείλει και αυτόν τον φάκελο στη Βουλή; Εκτός από αυτή την υπόθεση, ο πρώην πρόεδρος του Λ. Ταμείου Σάμου, βαρύνεται με την απόκρυψη μερικών χιλιάδων επιβατών που διακινήθηκαν μέσα στο 2006 (Απρίλιο, Μάιο και Ιούνιο) όπου στα στοιχεία που εστάλησαν και στη Βουλή εμφανίζει μηδενική είσπραξη। Τα στοιχεία αυτά αφορούν στους επιβάτες που διακινήθηκαν προς Τουρκία και τα οποία διαψεύδει έγγραφο του Τελωνείου βάση του οποίου εμφανίζονται 160 δρομολόγια που πραγματοποιήθηκαν από Σάμο – Κουσάντασι- Σάμο. Αφορούσαν όλα επιβάτες που διακινήθηκαν με τα πλοία των εταιριών Σαμιακές Πλόες, Πλόες Αιγαίου και Σαμιακές Κρουαζιέρες όπου σε όλες ήταν μέτοχος ο Νικόλας Κατρακάζος.
Μαϊμού μεταβίβαση μετοχών τηλεοπτικού σταθμού
Ο κ. Κατρακάζος όμως υπήρξε – ή μήπως είναι ακόμα; - και μέτοχος και σε τηλεοπτικό σταθμό
ο οποίος πριν 15 ημέρες εισέπραξε πρόστιμο 30.000 ευρώ από το ΕΣΡ γιατί η μεταβίβαση μετοχών του το 2005 προς τρίτο πρόσωπο απεδείχθη ότι ήταν «μαϊμού». Τότε όμως το 2005 με το μεταβιβαστικό μαϊμού, ο κ. Κατρακάζος πήρε πιστοποιητικό διαφάνειας για να έχει τη δυνατότητα να λαμβάνει μέρος στους διαγωνισμούς άγονων γραμμών του Υπ. Αιγαίου. Να σημειωθεί ότι το ΕΣΡ το 2006 διαπίστωσε ότι κακώς είχε δώσει το πιστοποιητικό γιατί η μεταβίβαση των μετοχών ήταν εικονική. Και από το 2006 εκκρεμούσε η επιβολή προστίμου. Ωστόσο ο κ. Παυλίδης αγνόησε το γεγονός και έδωσε στον εκλεκτό της Ν.Δ. την άγονη γραμμή. Εκτός κι αν το ΕΣΡ δεν ενημέρωσε ως όφειλε το υπ. Αιγαίου. Εξάλλου στις 6 Απρ 2009 η Επιτροπή Ανταγωνισμού επέβαλε πρόστιμο 69.864 ευρώ στις εταιρίες ΣΑΜΙΑΚΕΣ ΠΛΟΕΣ, ΠΛΟΕΣ ΑΙΓΑΙΟΥ και ΣΑΜΙΑΚΕΣ ΚΡΟΥΑΖΙΕΡΕΣ μέτοχος των οποίων είναι ο προαναφερόμενος και υποψήφιος βουλευτής της Ν.Δ. Σύμφωνα με το αιτιολογικό οι εταιρίες παρέβησαν το άρθρο Νο 703 του 1977 περί απαγόρευσης της καταχρηστικής εκμετάλλευσης δεσπόζουσας θέσης που κατέχουν στη σχετική αγορά. Το πρόστιμο θα ήταν 700.000 ευρώ εάν παρόν ήταν στη διαδικασία ένας εκ των δύο καταγγελλόντων ο οποίος άγνωστο γιατί δεν παρέστη. Σημείωση ο κ. Κατρακάζος υπήρξε φοιτητής του γ.γ. του ΥΕΝΑΠ Γιάννη Τζοάνου. Σε δεύτερη ερώτηση του ΣΚΑΙ για το ύψος των κονδυλίων που διατέθηκαν τα τελευταία τέσσερα χρόνια για μελέτες έργων στα λιμάνια που δεν έγιναν ποτέ, ο υπουργός Ναυτιλίας έκανε ότι δεν κατάλαβε την ερώτηση. Τέλος ο κ. Αναστάσης Παπαληγούρας αρνήθηκε να απαντήσει στην ερώτησή μας εάν είναι αλήθεια ότι στα ναυπηγεία Σκαραμαγκά, λειτουργεί παράνομο λιμάνι με λιμενεργάτες του λιμένα Ελευσίνας. Ο κ. υπουργός προτίμησε να φύγει από την αίθουσα. 'Αλλωστε ότι είχε προγραμματίσει να δηλώσει, το είχε δηλώσει. Ότι δηλαδή ξεκίνησαν έργα 2 δις ευρώ σε 27 λιμάνια της χώρας.πηγή: Έγγραφα και στοιχεία για το ρεπορτάζ αντλήθηκαν από το aegaio.blogspot.com του Γιάννη Νέγρη