Δευτέρα 23 Αυγούστου 2010

Επιτακτική ανάγκη η επανασύσταση του ΥΕΝ

Η ανάρτηση που ακολουθεί έχει ιδιαίτερη σημασία για το γεγονός ότι, άνθρωποι ασχολούμενοι σοβαρά με την ναυτιλία, χρησιμοποιούν στοιχεία & σχόλια που έχουμε κατά καιρούς αναρτήσει & επισημάνει σε αντίστοιχες παρεμβάσεις μας, εκφράζοντας ανάλογες ανησυχίες & προβληματισμούς
Με θαλασσινούς χαιρετισμούς
Exantas

___________________________________________________________________
Tου Μιχάλη Λάμπρου
Γενικού Διευθυντή της Majestic International Cruises, αντιπροέδρου ΣΕΕΝ κλάδου κρουαζιεροπλοίων.
Δημοσιεύθηκε στη Ναυτεμπορική
23-08-2010

Το τελευταίο διάστημα έχουμε όλοι γίνει αποδέκτες είτε μέσω του καθημερινού τύπου είτε μέσω των σχολίων των Μέσων μαζικής ενημερώσης, ψιθύρων και διαδόσεων για επικείμενο ανασχηματισμό του υπουργικού συμβουλίου άλλοτε σε περιορισμένη έκταση άλλοτε σε μεγαλύτερη σε αλλαγές προσώπων όμως πουθενά δεν έχουμε ακούσει λέξη για επανασύσταση του πρώην ΥΕΝ.

Δικαιολογημένα διερωτώμεθα εάν εξακολουθεί να υπάρχει μεταξύ των Ναυτιλιακών κύκλων του Πειραιά και του Λονδίνου η αρχική άποψη όλων που διατυπώθηκε αμέσως μετά τις τελευταίες εκλογές που συνοδεύτηκαν από την κατάργηση του ΥΕΝ και εάν οι αρχικές αρνητικές αντιδράσεις έχουν αλλάξει ή εάν σιωπηρά οι Ναυτιλιακοί φορείς άρχισαν να αποδέχονται τη λειτουργία των υπηρεσιών του πρώην ΥΕΝ με τη σημερινή μορφή της διάσπασης σε δύο κύρια υπουργεία και σε ορισμένες υπηρεσίες να υπάγονται και σε τρίτο υπουργείο.

Δυστυχώς διαπιστώνω με λύπη ότι χάθηκε ή ατόνησε η αρχική θαρραλέα θέση και αντίδραση των φορέων του Ναυτιλιακού κόσμου του Πειραιά και του Committe του Λονδίνου για άμεση επαναφορά όλων των Υπηρεσιών στον Πειραιά με επαναλειτουργία του ΥΕΝ. Αυτή η σιωπή των φορέων δημιουργεί έκπληξη και συγχρόνως απορία.

Οι τελευταίες δημόσιες χλιαρές αντιδράσεις για την κατάργηση του ΥΕΝ ακουστήκαν κατά τη διάρκεια των «Ποσειδωνίων» το μήνα Ιούνιο. Από τότε επικρατεί απόλυτη πλην όμως ανησυχητική ηρεμία.

Αλήθεια λύθηκαν διά μαγείας τα τόσα προβλήματα λειτουργίας των υπηρεσιών του πρώην ΥΕΝ, προχώρησαν καθόλου οι λύσεις των τεράστιων προβλημάτων που απασχολούν ζωτικούς κλάδους της Ελληνικής Ναυτιλίας όπως είναι η Ακτοπλοΐα, οι γραμμές οχηματαγωγών της Ιταλίας και το ανύπαρκτο Ελληνικό Κρουαζιερόπλοιο.

Ποιος νοιάστηκε πραγματικά για την κατρακύλα που έχει πάρει η Ακτοπλοΐα για την ανησυχητική μείωση του αριθμού των επιβατών για την υπέρογκη αύξηση των λειτουργικών εξόδων των πλοίων με αποτέλεσμα να οδεύουν στην καταστροφή τα οικονομικά αποτελέσματα των Ακτοπλοϊκών Εταιρειών και να συσσωρεύονται οι τεράστιες ζημίες σε σημείο τόσο ανησυχητικό ώστε να έχουν φτάσει οι χρηματιστηριακές τιμές των εισηγμένων στο Ελληνικό Χρηματιστήριο Ακτοπλοϊκών Εταιρειών στο χαμηλότερο επίπεδο των τελευταίων ετών.

Ποιος νοιάστηκε αν οι αξίες αυτών των εταιρειών έχουν μειωθεί τα τελευταία χρόνια σε τέτοιο βαθμό που αν θεωρητικά αθροίσει κανείς το ενεργητικό των μεγαλύτερων Ακτοπλοϊκών Εταιρειών που είναι εισηγμένες στο Χρηματιστήριο Αξιών θα διαπιστώσει με λύπη και απογοήτευση ότι η τωρινή συνολική αξία ήταν πενταπλάσια πριν από λίγα χρόνια.

Παράλληλα τα μηνύματα που φτάνουν από τις γραμμές των οχηματαγωγών που δραστηριοποιούνται στη γραμμή της Ιταλίας είναι εξ ίσου απογοητευτικά. Αδύνατος ο ανταγωνισμός των Ελλήνων με το ξένο και ιδιαίτερα με το ιταλικό οχηματαγωγό. Ποιος σκέφτηκε όλα αυτά τα προβλήματα; Ποιο από τα δύο υπουργεία που υποτίθεται ότι έχουν διαδεχτεί το πρώην ΥΕΝ ασχολήθηκε πραγματικά για τη λύση όλων αυτών των προβλημάτων; Δυστυχώς κανένα.

Δεν θέλω να σας κουράσω περισσότερο, αλλά τα δυσεπίλυτα χρόνια προβλήματα όλων των κλάδων της Ελληνικής Ναυτιλίας δεν εξαντλούνται μόνο στην Ακτοπλοΐα τα οχηματαγωγά Ιταλίας και στα κρουαζιερόπλοια. Υπάρχουν δυστυχώς καθημερινά χίλια τόσα προβλήματα για την επίλυση των οποίων δεν νοιάζεται κανείς.

Δεν υπάρχει καμιά αμφιβολία ότι στο τιμόνι και του υπουργείου Προστασίας του Πολίτη, αλλά και του υπουργείου Οικονομίας Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας ευρίσκονται δύο καταξιωμένα στελέχη όχι μόνο του κυβερνώντος κόμματος αλλά και του Πολιτικού μας κόσμου.

Όμως οι τεράστιες και πολυσχιδείς αρμοδιότητες που σηκώνουν στους ώμους τους αλλά και η έλλειψη της απαραίτητης εξειδίκευσης και εμπειρίας που απαιτούνται για την επιτυχή αντιμετώπιση των πολλαπλών προβλημάτων της μεγάλης Ελληνικής Ναυτιλίας λειτουργούν ως τροχοπέδη με τα γνωστά αποκαρδιωτικά αποτελέσματα.

Ήταν μεγάλο λάθος η κατάργηση και η εν συνεχεία κατάτμηση του ΥΕΝ ιδιαίτερα σε μια εποχή που η χώρα μας δοκιμάζεται σκληρά από τη διεθνή οικονομική ύφεση. Όμως τα λάθη είναι ανθρώπινα και αξίζει πραγματικά έπαινος σ΄εκείνον που διορθώνει τα λάθη του.

Θα μου επιτρέψετε να δανειστώ σ΄αυτό το σημείο την ξεκάθαρη δήλωση πάνω σ΄αυτό το θέμα του Προέδρου της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών του αξιότιμου κυρίου Βενιάμη. «Φαντάζεστε», είπε ο κύριος Βενιάμης «τη Σαουδική Αραβία να καταργεί το υπουργείο Πετρελαίων; Για την πατρίδα μας το αντίστοιχο υπουργείο Πετρελαίων της Σαουδικής Αραβίας είναι το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας».

Κάποιος ή κάποιοι πρέπει να πάρουν την πρωτοβουλία να εισηγηθούν στον πανάξιο Πρωθυπουργό μας την άμεση επανασύσταση του ΥΕΝ.

Σίγουρα μια ανώδυνη ευκαιρία είναι ο πολυσυζητημένος επερχόμενος ανασχηματισμός. Κύριε πρωθυπουργέ στο μικρό διάστημα που έχετε στα χέρια σας τις τύχες του ελληνικού έθνους έχετε λάβει πολλές θαρραλέες και ιστορικές αποφάσεις. Πάρτε άλλη μία πραγματικά αναγκαία απόφαση που θα δώσει νέα φτερά στην Ελληνική Ναυτιλία και θα ηρεμήσει τη φουρτουνιασμένη θάλασσα του Πειραιά και της Ακτής Μιαούλη.

Κύριε Πρωθυπουργέ στον επόμενο ανασχηματισμό μη ξεχάσετε την επανασύσταση του ΥΕΝ.

Είναι επιτακτική ανάγκη, παράκληση και απαίτηση ολοκλήρου του Ναυτιλιακού χώρου της πατρίδας μας.

Νέα πυρκαγιά στο μηχανοστάσιο του «HIGHSPEED I»

Πυρκαγιά, λόγω θραύσης μαστού σωλήνα επιστροφών πετρελαίου κυλίνδρου κύριας μηχανής και διαρροή πετρελαίου σε οχετό καυσαερίων, εκδηλώθηκε χθες βράδυ, στο αριστερό μηχανοστάσιο του Ε/Γ-Ο/Γ-ΚΑΤ "HIGHSPEED I" Ν.Π.10484, ενώ έπλεε στη θαλάσσια περιοχή μεταξύ Άνδρου και Τήνου, εκτελώντας προγραμματισμένο δρομολόγιο (Ραφήνα - Άνδρος - Τήνος - Μύκονος και επιστροφή), με 204 επιβάτες. Η πυρκαγιά κατασβέστηκε από το πλήρωμα, χωρίς να αναφερθεί τραυματισμός και το πλοίο συνέχισε το ταξίδι του, με μειωμένη ταχύτητα. Κατέπλευσε δε στην Τήνο στη 01.30 π.μ απαγορεύτηκε ο απόπλους του από τη Λιμενική Αρχή, έως ότου πραγματοποιηθεί έλεγχος, αποκατασταθούν οι ζημιές και προσκομισθεί βεβαιωτικό διατήρησης κλάσης από το Νηογνώμονα, που παρακολουθεί το πλοίο. Στο πλοίο επέβαιναν 84 επιβάτες με προορισμό την Τήνο και 120 επιβάτες με προορισμό τη Μύκονο. Από τους τελευταίους, 87 προωθήθηκαν με μέριμνα πλοιοκτήτριας εταιρείας με το Ε/Γ-Ο/Γ "ΘΕΟΛΟΓΟΣ Π" Ν.Π. 11479 προς τη Μύκονο. Οι υπόλοιποι επιβάτες διανυκτέρευσαν στην Τήνο, προκειμένου προωθηθούν με το Ε/Γ-Ο/Γ "ΝΗΣΟΣ ΜΥΚΟΝΟΣ" Ν.Π. 10882 στον Πειραιά. Προανάκριση για το περιστατικό, διενεργείται από τη Λιμενική Αρχή Τήνου.
_________________________________________________
Σχόλιο Exantas: Σύμπτωση επαναλαμβανόμενη παύει να είναι σύμπτωση.
Σύντροφοι, όταν οι επιθεωρήσεις στα πλοία αναλώνονται μόνο σε επισκέψεις εθιμοτυπικού, επικοινωνιακού χαρακτήρα & οι νονοί, οι εργολάβοι, κλπ διαπλεκόμενοι "στέλνουν ηχηρά μηνύματα" στους τυπικούς, έντιμους & ακέραιους, τα φαινόμενα θα επαναλαμβάνονται & κάποια στιγμή δυστυχώς τα ατυχήματα δεν θα ελέγχονται "με ίδια μέσα"!
Προσοχή λοιπόν γιατί τότε, στο αιωνίως γκρίζο "σύστημα" σας θα επικρέμαται μια απειλή & η πύρινη ρομφαία. Οι ασκοί του Αιόλου θα έχουν ανοίξει..........
Με θαλασσινούς χαιρετισμούς