Ρεπορτάζ, Ειδήσεις, Άρθρα, Σκέψεις, Σχόλια, για σκεπτόμενους πολίτες Χειροτεχνήματα, πλεκτά με βελόνες και βελονάκι, κοσμήματα, δεντράκια με σύρμα και πέτρα
Παρασκευή 20 Φεβρουαρίου 2009
ΑΚΤΟΠΛΟΙΑ: Ο ΤΑΞΙΑΡΧΗΣ ΣΤΟ ΣΙΓΡΙ...
ΑΝΕΚΔΟΤΟ ψιψιψίνια και κοκοροψαρα
ΓΙΟΛΑ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ συγγραφέας με αξιώσεις
Με έντονα προσωπικά βιώματα - καθώς έζησε τις ταραχές της Αφρικής - η Γιόλα Παπαδοπούλου εισέβαλε στην ελληνική λογοτεχνία δημιουργώντας υπέροχα αναγνώσματα για μικρούς και μεγάλους। Σε ότι αφορά στα παιδιά, τα εισάγει με εξαιρετική ευαισθησία στις έννοιες του ρατσισμού, της διαφορετικότητας και της αλληλεγγύης।
Τρία μυθιστορήματα για την Αφρική Ο Ψίθυρος του Δάσους (Βραβείο Μυθιστορήματος του Υπουργείου Πολιτισμού Κύπρου) Εκδόσεις ΑΓΚΥΡΑ Μια νεαρή Κυπριοπούλα αφήνει το χωριό της και ξεκινά το 1947 ολομόναχη, ένα ταξίδι στην Αφρική. Με μια φωτογραφία στο χέρι, κάποιου άγνωστου μιγάδα αρραβωνιαστικού και μια βαλίτσα όνειρα – και ό,τι ήθελε προκύψει. Η Αφρική την μαγεύει. Την δέχεται σαν ρουφήχτρα σ’ ένα σκοτεινό πηγάδι κι αυτή, παγιδευμένη απ’ την ίδια την καρδιά της αντιπαλεύει ανάμεσα στη φυγή και το χρήμα. Η επανάσταση στο Κογκό του 1964 την βρίσκει απροετοίμαστη. Αιχμαλωτίζεται με την οικογένειά της μέσα στο δάσος κι εκεί παίζεται το μεγάλο παιγνίδι της μοίρας! Μέσα στα πάθη, τον πόνο και τη μαγεία, το κείμενο φτιάχνει το δικό του σκηνικό. Περιγραφές ασύλληπτες, ζωντανές, μεταφέρουν τον αναγνώστη στην καρδιά της ζούγκλας, με τα γρυλίσματα των αγριμιών και τα ψιθυρίσματα του δάσους, για να ζήσει στιγμές όλο μυστήριο και μαγεία. Το μυθιστόρημα στηρίζεται σε μια πραγματική ιστορία. Το νήμα έδωσε η Χρυστάλλα που, αποφασισμένη να ξεφύγει απ’ τη φτώχια, κάνει ένα ταξίδι που τελικά ενταφιάζει την καρδιά της στην Αφρική. Το ταξίδι της καρδιάς μας Εκδόσεις ΑΓΚΥΡΑ Οι νύχτες της Αφρικής βυθίζονται σε τρομακτικά σκοτάδια, γίνονται σκιές κι οι εφιάλτες σε κυνηγούν. Τα μάτια δε λένε να κλείσουν, τ’ αυτιά αφουγκράζονται τους ήχους της καταιγίδας και η καρδιά κουρνιάζει στον πιο φρικτό φόβο «Μην είναι ληστές, μη μας σκοτώσουν». Ο Σπύρος και η Μάγδα έφτασαν πολύ νέοι στην Νιγηρία. Η παραμονή τους στη χώρα μια περιπέτεια, ένα ατέλειωτο ταξίδι μιας αιωνιότητας... Ήρθαν νέοι και είναι μεσήλικες. Καθημερινά η ζωή τους διαπερνά ένα τούνελ τρόμου... ένοπλες ληστείες, πραξικοπήματα, ανασφάλεια, μοναξιά. Η Μάγδα ξανοίγεται σε μια ανόθευτη προσφορά αγάπης προς τους ιθαγενείς, που δεν μπορούν να εκτιμήσουν. Μπερδεύονται ανάμεσα σε φυλές με διαφορετικά ένστικτα και αισθήματα. Οι ρόλοι στην Αφρική σήμερα έχουν αντιστραφεί. Οι ιθαγενείς είναι αφεντικά και οι λευκοί, πολίτες που ακολουθούν προσεκτικά νόμους και προδιαγραφές! Το πεπρωμένο μιας ζωής Εκδόσεις ΑΓΚΥΡΑ Στα 1914 ο Μιχάλης Στασινόπουλος φτάνει στη χώρα των Ίπο της Ανατολικής Νιγηρίας με όνειρα και φιλοδοξίες για πλούτη και δύναμη. Μέσα σε αντίξοες συνθήκες, μέσα από το ανατριχιαστικό πέπλο της μαύρης μαγείας κι έναν άγνωστο γι αυτόν κόσμο της Αφρικής, προσπαθεί να ζήσει τη ζωή του λευκού. Η αισθησιακή παρουσία της Δήμητρας ομορφαίνει τις μοναχικές οδοιπορίες του. Επάνω στο άλογο, σαν νύμφη του δάσους, μέσα στο κανό σαν σειρήνα του ποταμού, γεννιέται μέσα από φωτεινούς ιριδισμούς του απομεσήμερου και τον οδηγεί στα ατέλειωτα ταξίδια του. Μια γυναίκα που αναδεύεται μέσα απ’ τον πολιτισμό για να αφομοιωθεί με τη λαγνεία και τα έθιμα της Αφρικής. Λες και πλάστηκε μέσα απ’ το κλάμα της καταιγίδας, μέσα απ’ το χρώμα της μοναξιάς... Τη σκυτάλη για το μεγάλο ταξίδι θα πάρουν ο Σπύρος και η Μάγδα. Σε διαφορετικές εποχές, συνεχίζουν ό,τι άφησαν οι προηγούμενοι. Δύο βίοι παράλληλοι με ίδια μοναξιά, ίδια ρίσκα, ίδια δίψα για δημιουργία. Χαμένοι στη γη του βροχερού δάσους, άνθρωποι απ’ την ίδια πατρίδα αλληλο-εξοντώνονται για κοινά συμφέροντα. Μια ιστορία έρωτα, προδοσίας, μοναξιάς και μυστηρίου. Και όταν μαύροι και λευκοί εξαντλήσουν όλα τα αποθέματα της καρδιάς τους, καταφεύγουν σ’ ένα έργο ισοπέδωσης των ονείρων! Ν ε α ν ι κ ή Λ ο γ ο τ ε χ ν ί α Όλου του κόσμου τα παιδιά Εκδόσεις ΠΑΤΑΚΗ Κρατικό βραβείο Υπουργείου Πολιτισμού Κύπρου Όλοι ξέρουμε πως η ζωή μοιάζει μ’ έναν απέραντο ανοιξιάτικο μπαξέ! Ο αέρας που φυσά κουβαλάει μαζί του κάτι μικρούτσικα σποράκια. Άλλα πέφτουν μέσα στο χαντάκι, άλλα στον γκρεμό κι άλλα στο παρτέρι ενός κήπου. Όλα τα σποράκια τα ζεσταίνει ο ήλιος που λάμπει πάνω από τον κόσμο και βλασταίνουν, μεγαλώνουν, βγάζουν φύλλα και τα λουλούδια τους ομορφαίνουν την πλάση! Έτσι και τα παιδιά. Μερικά γεννιούνται πιο τυχερά από άλλα, σε πατρίδες που η ζωή κυλά δίχως προβλήματα. Άλλα τα ταλαιπωρεί η πείνα, οι πόλεμοι και άλλα αναζητούν λίγη αγάπη. Είναι όμως όλα παιδιά του Θεού και ο ήλιος τους χαμογελά και απλώνει στο διάβα τους χρυσό σεντόνι να ξαποστάσουν την καρδιά τους. Ο Γαλάζιος Δράκοντας Εκδόσεις Εν Τύποις Μέσα απ’ τον πανικό, το φόβο και την περιπέτεια που σκόρπισε το καταστροφικό τσουνάμι, γεννήθηκε μια δυνατή φιλία! Στη Σρι Λάνκα, λίγες ώρες πριν την καταστροφή, όλα έδειχναν πως ήταν μια συνηθισμένη μέρα. Δεν πρόλαβαν να σιγήσουν καλά καλά οι Χριστουγεννιάτικες μελωδίες και οι ψαράδες έφυγαν για το καθημερινό τους ψάρεμα, μικρά παιδιά έπαιζαν αμέριμνα στην ακρογιαλιά κι άλλα κινούσαν για μια σχολική εκδρομή. Ξαφνικά όλα σταμάτησαν. Ένα πανύψηλο θεριό βγήκε απρόσμενα απ’ τα σπλάχνα της θάλασσας, με δυο χερούκλες απλωμένες κι ένα στόμα σαν πηγάδι ανοιχτό έτοιμο να καταπιεί ό,τι βρισκόταν στο δρόμο του. Όλα σε λίγα μόνο λεπτά, διαλύθηκαν. Η ανθρώπινη αυτοσυντήρηση δεν αφήνει τον άνθρωπο αδρανή. Ακόμα κι αυτά τα παιδιά... Αψήφησαν το φόβο και πάλεψαν να σώσουν τους εαυτούς τους και τους γύρο τους, ανακαλύπτοντας πως στις δύσκολες στιγμές μπορούν ν’ αντλήσουν μια απίστευτη πηγή ενέργειας και προσφοράς. Μέσα απ’ την αθλιότητα, την πείνα και την ανημποριά μπορούν να ζουν και να ονειρεύονται. Μέσα από το τίποτα γεννιέται η ελπίδα για τη συνέχεια... Βόλτα με το φεγγάρι Βραβείο Γραφείου Τύπου και Πληροφοριών για ίσα δικαιώματα και ίσες ευκαιρίες για όλους Η μικρή Χατίτζια φεύγει από το Κογκό κι έρχεται να ζήσει στην Κύπρο με τους γονείς της που είναι πολιτικοί πρόσφυγες. Όμως η διαφορετικότητά της, της κάνει δύσκολη τη ζωή. Τα παιδιά στο σχολείο την αποκαλούν «πίσσα» και τη διώχνουν από τα παιγνίδια τους. Το μικρό κορίτσι κλεισμένο το βράδυ στο δωμάτιό του αφήνει όλη την πίκρα του να ξεσπάσει. Το φεγγάρι που κόβει βόλτες και όλα τα βλέπει τη ρωτά γιατί κλαίει. Κι αυτή του εκμυστηρεύεται πως της λείπει η πατρίδα της που όλα τα παιδιά είναι ίδια και παίζουν ευτυχισμένα. Τότε το φεγγάρι την καλεί για μια βόλτα στο Κογκό. Την ανεβάζει στους ώμους του και την παίρνει στην πατρίδα της. Η Χατίτζια νιώθει όμορφα που μυρίζεται τις μυρωδιές της χώρας της, βλέπει τους ανθρώπους και τα όμορφα λουλούδια του κήπου της. Την άλλη μέρα όταν η δασκάλα τους ζητά να γράψουν μια έκθεση «τι αγαπώ στον κόσμο πιο πολύ» καταγράφει όλα όσα έχει στην καρδιά της. Γράφει για τα δροσερά δάση, για λουλούδια και πουλιά και για ανθρώπους που αν και είναι φτωχοί έχουν κέφι και τραγουδούν ευτυχισμένοι στους δρόμους. Έτσι έδωσε στα άλλα παιδιά να καταλάβουν πως όλοι οι άνθρωποι έχουν ίδιες χαρές και αγάπες, ίδια όνειρα και καημούς. Απ’ εκείνη τη μέρα τα παιδιά την έκαναν φίλη τους και η Χατίτζια ζούσε ευτυχισμένη.
ΟΛΠ: ΕΠΙΤΥΧΙΑ Η ΣΚΑΝΔΑΛΟ;
Παπαληγούρας: «Κανένας εργαζόμενος στον ΟΛΠ
δεν θα χάσει τη δουλειά του»
Επεξεργασία του σχεδίου νόμου του υπουργείου Ναυτιλίας «Κύρωση της σύμβασης παραχώρησης των λιμενικών εγκαταστάσεων των προβλητών ΙΙ και ΙΙΙ του σταθμού εμπορευματοκιβωτίων του ΟΛΠ»।
«Δεν πουλάμε, ενοικιάζουμε μέρος μιας από τις δραστηριότητες του λιμανιού. Δεν ιδιωτικοποιούμε αλλά διατηρούμε το σημερινό δημόσιο χαρακτήρα του λιμανιού το οποίο αναπτύσσουμε και εκσυγχρονίζουμε με χρήματα ξένων επενδυτών» τόνισε στην Βουλή ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας, Αν. Παπαληγούρας, μιλώντας στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου που επεξεργάζεται το σχέδιο νόμου για την Κύρωση της σύμβασης παραχώρησης των λιμενικών εγκαταστάσεων των προβλητών ΙΙ και ΙΙΙ του σταθμού εμπορευματοκιβωτίων του ΟΛΠ. Παράλληλα, ο υπουργός παρείχε την διαβεβαίωση ότι κανένας εργαζόμενος στον ΟΛΠ δεν κινδυνεύει να χάσει τη δουλειά του ή να μεταβληθεί το εργασιακό του καθεστώς. Σημείωσε συγκεκριμένα ότι είναι σημαντικό σε μια εποχή που το μεγάλο πρόβλημα είναι η απώλεια θέσεων εργασίας, δημιουργούνται 1.000 μόνιμες θέσεις εργασίας στο λιμάνι κι άλλες 200 στα έργα που θα κατασκευαστούν. Συνολικά, πρόσθεσε, θα δημιουργηθούν και άλλες 3.000 θέσεις εργασίας στις παραλίμνιες περιοχές από τις δραστηριότητες που θα προκύψουν. Ο συνολικός σχεδιασμός της παραχώρησης, είπε ο κ. Παπαληγούρας, έλαβε υπ' όψη του το σημαντικό αυτό ζήτημα της προστασίας των εργαζομένων, τα δικαιώματα των οποίων διασφαλίζονται απολύτως. Επιπλέον όμως, παραχωρήθηκε πρόγραμμα εθελουσίας εξόδου και μετάταξης για όσους επιθυμούν να κάνουν χρήση, επειδή θα κρίνουν ότι είναι συμφερότερο γι' αυτούς. Ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας τόνισε ακόμη πως η στρατηγική της κυβέρνησης ήταν και είναι η προσέλκυση επενδυτών παγκόσμιας εμβέλειας για την ανάπτυξη των λιμένων Πειραιά και Θεσσαλονίκης. Ο Πειραιάς, ως ο σημαντικός διαμετακομιστικός κόμβος, πύλη προς την Ευρώπη, η Θεσσαλονίκη πύλη με τα Βαλκάνια και την ανατολική Ευρώπη. Αναλύοντας τα γεωπολιτικά οφέλη για τη χώρα και στη συνέχεια τα άμεσα και έμμεσα είπε πως αφορούν σε: - εγγυημένα έσοδα για το κράτος 2,4 δισ. ευρώ - επενδύσεις του αναδόχου 620 εκατομμύρια ευρώ - τριπλασιασμό της δυναμικότητας του λιμανιού - 1000 νέες θέσεις εργασίας και 200 κατά τη διάρκεια κατασκευής των έργων - 3000 επίσης θέσεις εργασίας που δημιουργούνται παράλληλα στην παραλιμενική βιομηχανία - ανάπτυξη της απασχόλησης στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη του Περάματος «Πέραν από μια σύμβαση, η συμφωνία με την Κίνα έχει και στρατηγική σημασία» επισήμανε ο Εισηγητής της ΝΔ Σίμος Κεδίκογλου, εξηγώντας ότι παράλληλα ανοίγει το δρόμο των ελληνικών προϊόντων στις αγορές της Κίνας. Ο εισηγητής του ΠΑΣΟΚ Γιάννης Διαμαντίδης αμφισβήτησε τους ισχυρισμούς του υπουργού περί δημιουργίας χιλιάδων νέων θέσεων εργασίας και των προβλεπόμενων κρατικών εσόδων σε βάθος χρόνου, κατηγόρησε την ηγεσία του Υπουργείου Ναυτιλίας ότι αγνόησε στον διάλογο τους Δημάρχους των Δήμων Πειραιά και Περάματος, έκανε λόγο για απώλεια εσόδων των Δήμων και κάλεσε τον κ. Παπαληγούρα να αναλογισθεί αν τελικά δεν πραγματοποιηθεί η επένδυση αυτή στον Πειραιά. Η ειδική αγορήτρια του ΚΚΕ Βέρα Νικολαΐδου τόνισε ότι για το κόμμα της το νομοσχέδιο με όποια μορφή κι αν έρχεται στη Βουλή δεν αποτελεί ούτε καν βάση για συζήτηση και αυτό διότι αντιτίθενται στις ιδιωτικοποιήσεις και στα μονοπώλια, κάνοντας λόγο για βαρύτατες επιπτώσεις εις βάρος των εργαζόμενων και της οικονομίας γενικότερα. Ο ειδικός αγορητής του ΣΥΡΙΖΑ Θ. Δρίτσας έθεσε θέμα εγκυρότητας της σύμβασης λέγοντας ότι είναι «σικέ», διαφώνησε με τη φιλοσοφία της ιδιωτικοποίησης του ΟΛΠ λέγοντας ότι ο ΣΥΡΙΖΑ αντιτίθεται σε όλες τις παραχωρήσεις δημόσιου πλούτου, αμφέβαλε για το μέλλον των εργαζόμενων αλλά και για το κέρδος του Δημοσίου, εκτιμώντας ότι οι Κινέζοι θα αναθεωρήσουν μακροπρόθεσμα τη συμφωνία προς όφελός τους. Ο εισηγητής του ΛΑΟΣ Ηλίας Πολατίδης υποστήριξε ότι δεδομένης της διεθνούς συγκυρίας οι υποσχέσεις που δίνει η «COSCO» για την τόσο μεγάλη ανάπτυξη του μεταφορικού φορτίου είναι αδύνατον να επιτευχθούν, χαρακτήρισε «κερκόπορτα» τις ρυθμίσεις απόδοσης ΦΠΑ λέγοντας ότι στο τέλος δεν θα πληρώνει φόρους η εταιρεία και προέβλεψε ότι θα δημιουργηθεί μια «τσαινατάουν» πέριξ της περιοχής।
Θετικές και αρνητικές αντιδράσεις από τους φορείς
Κατά την πρωινή συνεδρίαση της Επιτροπής κλήθηκαν να καταθέσουν τις απόψεις τους οι εμπλεκόμενοι φορεί΄.
Ο Πρόεδρος της ομοσπονδίας υπαλλήλων λιμένων Ελλάδος, Γιώργος Γεωργακόπουλος ανέφερε ότι η σύμβαση βλάπτει τα συμφέροντα της Χώρας, του Πειραιά και των εργαζομένων. Ο πρόεδρος της Ένωσης λιμενεργατών Γιώργος Νουxουτίδης είπε ότι δεν συναινούμε στο εθνικό έγκλημα που γίνεται. Ο πρόεδρος του Εμπορικού επιμελητηρίου Πειραιά Γιώργος Κασιμάτης, ανέφερε ότι αυτό που πάει να κάνει η κυβέρνηση σήμερα, έπρεπε να έχει γίνει πριν από δέκα χρόνια, εκτιμώντας ότι θα δημιουργηθούν νέες θέσεις εργασίας και θα αναπτυχθεί η τοπική οικονομία Ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΛΠ Νίκος Αναστασόπουλος είπε ότι μετά από δέκα χρόνια ανυπαρξίας επενδύσεων και ότι από τη στιγμή που το 1999 ο ΟΛΠ έγινε ΑΕ όπου απαγορεύεται και η κρατική του χρηματοδότηση, σήμερα η Διοίκηση προχώρησε στην εξεύρεση χρηματοδότησης από ιδιώτες για την ανάπτυξη της εταιρείας, χρησιμοποιώντας ως πρόδρομο τη μελέτη του 2001 για την προβλήτα Π3. Χαρακτήρισε αδιάβλητη τη διαδικασία διαγωνισμού και συμφέρουσα τη σύμβαση, καθώς όπως είπε κατοχυρώνει το δημόσιο συμφέρον αλλά και ότι δεν υπήρξαν αντιρρήσεις επ' αυτών παρά μόνο ιδεολογικές διαφορές, δηλαδή εάν είναι κάποιος υπέρ ή όχι της ιδιωτικοποίησης επιχειρήσεων. Ο Δήμαρχος Περάματος Ιωάννης Γλύκας κατήγγειλε ότι ο παραθαλάσσιος Δήμος Περάματος δεν έχει πρόσβαση στη θάλασσα παρά μόνο 8% λόγω των επιχωματώσεων για την κατασκευή της 3ης προβλήτας. Επίσης ότι οι δρόμοι κλείνουν από τα φορτηγά κάνοντας λόγω για υποβάθμιση της πόλης και ότι δεν του παραχωρούνται από τον ΟΛΠ τα ανταποδοτικά τέλη που δικαιούται. Ο Δήμαρχος Πειραιά Παναγιώτης Φασούλας πρότεινε να περιμένουμε μέχρι τις 6 Μαρτίου την απόφαση του Συμβουλίου Επικρατείας για τη νομιμότητα της παραχώρησης του Λιμένα Πειραιά και εξέφρασε την αντίρρησή του για την ιδιωτικοποίηση, προβάλλοντας ως επιχείρημα τις κρατικοποιήσεις στις οποίες προχωρά ο κ. Ομπάμα στις ΗΠΑ λόγω της οικονομικής κρίσης. Επίσης ανέφερε ότι δεν προβλέπονται ανταποδοτικά οφέλη για τον Πειραιά και ότι δεν προβλέπονται λύσεις από την κυκλοφοριακή επιβάρυνση. Ακόμη ανέφερε ότι με την πρόβλεψη για 1000 νέες θέσεις εργασίας δεν έχει ερωτηθεί ο Δήμος και η Αστυνομία για το αν θα μπορεί να ανταποκριθεί η πόλη. Ο Πρόεδρος του Ναυτικού επιμελητηρίου Πειραιά Γιώργος Γράτσος τόνισε πως καθίσταται αναγκαίος ο εκσυγχρονισμός των Λιμένων άρα και ο εκσυγχρονισμός των υποδομών για να τα υποδεχτεί, δεδομένου ότι η ανάπτυξη αγαθών παγκοσμίως με πλοία αυξάνεται, και για το λόγο αυτό κατασκευάζονται όλο και μεγαλύτερα πλοία. Ο Πρόεδρος του εμπορικού Συλλόγου Πειραιά Βασίλης Κορκίδης μετέφερε την αγωνία του εμπορικού κόσμου και τις σοβαρές οικονομικές συνέπειες στο εμπόριο και τις επιχειρήσεις από τις απεργίες και τις δυσλειτουργίες που παρουσιάζει σήμερα το λιμάνι του Πειραιά. Έκανε λόγο για πεπαλαιωμένα μηχανήματα και απουσία σοβαρών επενδύσεων επί μια δεκαετία, τόνισε την πλεονεκτική θέση του λιμανιού του Πειραιά και κάλεσε όλους τους ενδιαφερόμενους και τους αρμόδιους να βοηθήσουν να προχωρήσει αυτή η σύμβαση για να ωφεληθεί ο Πειραιάς και οι εργαζόμενοι. «Είναι η τελευταία δυνατότητα ανάκτησης του χαμένου χρόνου» είπε. www.kathimerini.gr με πληροφορίες από ΑΠΕ - ΜΠΕ