Πέμπτη 22 Ιουλίου 2010

Οι Έλληνες υπέγραψαν 117 συμβόλαια ναυπήγησης πλοίων μέσα στο 2010

Δραστήριοι εμφανίζονται οι Έλληνες εφοπλιστές μέσα στο 2010 όσο αφορά τον τομέα νέων παραγγελιών για ναυπήγηση πλοίων. Ειδικότερα, σύμφωνα με την ανάλυση του ναυλομεσιτικού οίκου G.Moundreas S.A. το α’ εξάμηνο του 2010 δόθηκαν 117 νέες παραγγελίες συνολικής αξίας 4,9 δισ. δολαρίων. Από αυτές 93 αφορούν φορτηγά πλοία, συνολικής χωρητικότητας 7,8 εκ. τόνων και αξίας 3,3 δισ. δολ, 22 αφορούν δεξαμενόπλοια, συνολικής χωρητικότητας 4 εκ. τόνων και αξίας 1,5 δισ. δολ και δύο αφορούν πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, συνολικής μεταφορικής ικανότητας 2.080 εμπορευματοκιβωτίων και αξίας 36 εκ. δολ. Οι περισσότερες παραγγελίες έχουν δοθεί μακράν στην Ν.Κορέα, συνολικά 77 εκ των οποίων 57 φορτηγά, 18 δεξαμενόπλοια και δύο containerships. Η Κίνα περιορίστηκε στις 38 παραγγελίες εκ των οποίων 34 για φορτηγά και μόλις τέσσερις για δεξαμενόπλοια. Η Ιαπωνία έχασε έδαφος και πήρε μόλις δύο παραγγελίες για ναυπήγηση πλοίων από Έλληνες. Οι τιμές κατασκευής ενός πλοίου στα φορτηγά, κυμαίνεται ανάλογα με τον τύπο από 24 εκ. δολ. έως 68 εκ. και στα δεξαμενόπλοια από 54 εκ. δολ. έως 100 εκ. που είναι τα VLCC. Σύμφωνα με την ανάλυση, το α’ εξάμηνο του 2010 λόγω και της πτώσης της ναυλαγοράς παρατηρήθηκε μία διστακτικότητα στην τοποθέτηση νέων παραγγελιών γεγονός που οδήγησε στη σταθεροποίηση των τιμών με προοπτική την ελαφρά μείωσή τους.
Αναδημοσίευση από Marinews
Με θαλασσινούς χαιρετισμούς
Exantas