Τετάρτη 21 Ιουλίου 2010

Προτάσεις για τη βελτίωση του βιβλίου της Ιστορίας

Τα πιο κάτω αξίζει να ληφθούν υπόψη από τους ειδήμονες της Ιστορίας & να προβληθούν δεόντως

1. Το 1940 οι Γερμανοί χάρις στο πρόγραμμα Κοινωνικού Τουρισμού του Χιτλερ, συνέρρεαν μαζικά στις Νότιες χώρες.

2. Την περίοδο 1940-1944 λόγω της οικονομικής κρίσης που μάστιζε την Ελλαδα, οι Έλληνες Εβραίοι συνωστίζονταν στους σταθμούς των τραίνων για να βρουν ένα μεταφορικό μέσο για τη Γερμανία για να βρουν καμιά δουλίτσα. Πολλοί πέθαναν από την ταλαιπωρία και το συνωστισμό.

3. Την περίοδο της Οθωμανικής αυτοκρατορίας η παραπαιδεία είχε μεγάλη άνθιση. Ο Σουλτάνος ανάθεσε την εκμάθηση της ελληνικής γλώσσας στην Ορθοδοξη Εκκλησία η οποία άνοιξε με τη σειρά της ιδιωτικά φροντιστήρια. Το ονομαστότερο ήταν στη χαράδρα του Λούσιου πάνω στο γκρεμό λόγω της καταπληκτικής θέας. Τα παιδιά εκτός από ελληνική γλώσσα παρακολουθούσαν σύμφωνα με το πρόγραμμα του παιδαγωγικού Ινστιτούτου του Σουλτάνου και το μάθημα της Ελληνικής ιστορίας, του Βυζάντιου, θρησκευτικά κι ελληνική φιλοσοφία. 4. Λόγω της κακής εκπαίδευσης που υπήρχε απο το Βυζάντιο, πολλοί έστελναν τα παιδιά τους στο εξωτερικό για σπουδές. Οταν επικράτησε η Οθωμανικη Αυτοκρατορία, οργάνωσε πολλά κολλεγια ανωτερης εκπαιδευσης, οι απόφοιτοι των οποίων εύρισκαν αμεσως δουλειά στο Δημόσιο. Πολλοί Έλληνες έστελναν τα παιδια τους σε αυτα τα κολλέγια για να κανουν καριέρα. Οι απόφοιτοί τους ονομάζονταν δε ''Γενίτσαροι''. 5. Στις 15 Αυγούστου του 1940, επειδή η Μύκονος δεν είχε ακόμα αναπτυχεί τουριστικά, οι 'Ελληνες συνέρρεαν στην Τήνο, όπου διασκέδαζαν στο πανυγήρι της Μεγαλόχαρης. Μαζί τους και πολλοί τουρίστες. Μαλιστα έγινε και ενα ατύχημα όταν ενα Ιταλικό κρουαζιεροϋποβρύχιο, έπεσε απο αμέλεια του κυβερνήτη στο Ελληνικό πλοίο ''Ελλη''.

6. Το 1940-44 είχε ξεσπάσει στην Ελλάδα φοβερός ρατσιμος και ξενοφοβια σε βαρος των Γερμανών οικονομικών μεταναστών. Μόνο λίγοι Ελληνες είδαν τους Γερμανους σαν ισότιμους Ευρωπαίους πολίτες, κρατώντας ταυτόχρονα την ελληνική τους ταυτότητα. Ήταν οι γνωστοι Γερμανοτσολιάδες, που εργάστηκαν για το όραμα της Ενωμένης Ευρώπης. 7. Όταν οι Τουρκοι ήλθαν στα Βαλκανια οι λαοι των Βαλκανίων τους αντιμετώπισαν με προκαταληψη και τρομο-υστερια. Πολλοί ρατσιστές δε αντεδρασαν στις προθέσεις της Οθωμανικης κυβερνησης να κτίσει και τζαμια σε κεντρικα σημεια της χώρας. Οι μόνοι που εδειξαν ανωτερότητα ήταν μια μερίδα των βορείων Αλβανων που υποδέχτηκαν με τετοια αγαπη τους Τουρκους ώστε έγιναν και οι ιδιοι Μουσουλμανοι, οι γνωστοι Τουρκαλβανοί. Οσοι Αλβανοι ήσαν ρατσιστες αναγκάστηκαν να καταφύγουν στη Νότια Ιταλια και την Ήπειρο. 8. Το 1941 ειχε αναπτυχθεί ο φτηνος τουρισμός στην Κρήτη. Πολλοί μάλιστα Γερμανοί από χαμηλότερα οικονομικά στρώματα έβρισκαν πάμφθηνες πτήσεις τσάρτερ, χωρις κατάλυμα στο νησί. Για να γλυτωσουν δε και τους φόρους αεροδρομίου, έπεφταν στο νησί με αλεξίπτωτο. Σε πολλους Κρητικούς δεν άρεσε ο τουρισμος αυτος που δεν απεφερε συνάλλαγμα στο νησι και κακοδέχτηκαν τους Γερμανους. Ετσι έγινε η μάχη της Κρήτης. 9. Ενα εορταστικό τριήμερο του 1826 συνέβη ένα τρομερο δυστύχημα, όταν κατα την μαζικη έξοδο από την πόλη του Μεσολογγίου, πολλοί κάτοικοι ποδοπατηθηκαν στο μεγαλο μποτιλιάρισμα, όταν ενας αμελής Τουρκος υπάλληλος αμέλησε να ανοίξει το ενα φύλο της Θύρας της εξοδου της πόλης. Ανάλογο περιστατικο έγινε το 1981, με τη θύρα 7 του γηπέδου ''Καραϊσκάκη''…

-- Με θαλασσινούς χαιρετισμούς, Exantas

Έρχεται εργασιακή ειρήνη στην θάλασσα, με 2% αυξήσεις αμοιβών

Αυξήσεις της τάξης του 2% θα περιλαμβάνει η ΣΣΕ που θα υπογραφεί μεταξύ της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας και του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγών πλοίων. Στην αύξηση αυτή, συμφωνεί η πλειοψηφία των ναυτεργατικών Σωματείων ενώ στις λίγες εξαιρέσεις βρίσκονται η Πανελλήνιας Ένωση Μηχανικών Εμπορικού Ναυτικού και το Σωματείο «Ο Στέφενσων» που ελέγχονται από το ΠΑΜΕ.

Η αύξηση αφορά στους ναυτικούς των πέντε υπό Ελληνική σημαία κρουαζιερόπλοιων, καθώς και των ελληνικών πλοίων που πραγματοποιούν δρομολόγια στη γραμμή Πάτρας – Ιταλίας.

Ωστόσο, μέλη του ΣΕΕΝ είναι και οι ακτοπλοϊκές εταιρίες Blouestar, Superfast Ferries, Minoan Lines και Aegean speed lines, οι οποίες σύμφωνα με πληροφορίες έχουν πρόθεση να καταβάλουν άμεσα την αύξηση του 2%.

Από την πλευρά του, ο Γενικός Γραμματέας της ΠΝΟ, ξεκαθαρίζει ότι ως εκπρόσωπο των ακτοπλοϊκών εταιρειών αναγνωρίζει την Ένωση Επιχειρηματιών Ακτοπλοΐας και άρα είναι στην διάθεση των προαναφερόμενων εταιριών να προχωρήσουν στην παροχή της αύξησης που συμφωνήθηκε με τον ΣΕΕΝ.

Στο μεταξύ, μία πρώτη συνάντηση έγινε σήμερα με τους εκπροσώπους των πορθμείων ενώ προς το τέλος Αυγούστου, αναμένεται η αντίστοιχη συνάντηση με την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών προκειμένου να διαμορφωθεί η Συλλογική Σύμβαση για το 2010. Πληροφορίες πάντως αναφέρουν ότι οι επιχειρηματίες της Θάλασσας είναι έτοιμοι να υπογράψουν εφόσον η ΠΝΟ συναινέσει στην αύξηση που αποφασίστηκε και από τον ΣΕΕΝ.

ΕΡΩΤΗΣΗ ΤΩΝ ΒΟΥΛΕΥΤΩΝ ΤΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗΣ ΑΡΙΣΤΕΡΑΣ ΓΙΑ ΤΗ ΦΗΜΩΣΗ ΤΟΥ ΤΥΠΟΥ

ΜΟΝΑΔΙΚΗ ΣΤΑ ΧΡΟΝΙΚΑ ΔΙΩΞΗ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΥ ΤΟΥ ΤΥΠΟΥ Ερώτηση με θέμα, την πρωτοφανή επίθεση με στόχο την φυσική, ηθική και οικονομική εξόντωση του δημοσιογράφου της «Ελευθεροτυπίας» Στρατή Μπαλάσκα, και με απώτερο σκοπό το φίμωτρο της έκφρασης και τη συνολική απαξίωση του κοινωνικού ρόλου του δημοσιογράφου, κατέθεσαν οι βουλευτές της Δημοκρατικής Αριστεράς, Φώτης Κουβέλης, Θανάσης Λεβέντης, Νίκος Τσούκαλης και Γρηγόρης Ψαριανός. Στην ερώτησή τους οι 4 βουλευτές αναφέρουν πως μολονότι ο δημοσιογράφος δημοσίευσε την καταγγελία πολίτη, εναντίον ανδρών του Λιμενικού Σώματος, η οποία και έγινε δεκτή από το δικαστήριο ως αληθινή, ο καταγγέλλων πολίτης δικαιώθηκε και ο δημοσιογράφος καταδικάστηκε να πληρώσει ως αποζημίωση το συνολικό ποσό των 185.000 ευρώ. Οι βουλευτές ερωτούν τους υπουργούς πώς εγγυάται η κυβέρνηση την απρόσκοπτη απόλαυση του συνταγματικά κατοχυρωμένου δικαιώματος της ελευθερίας της έκφρασης, γιατί δεν ολοκληρώθηκε η διενέργεια της υπηρεσιακής διερεύνησης του θέματος πριν την απόφαση του Πολυμελούς Πρωτοδικείου Μυτιλήνης και αν πρόκειται να επισπεύσουν τη ολοκλήρωση της υπηρεσιακής διερεύνησης πριν την εκδίκαση του ποινικού σκέλους της υπόθεσης, στις 22 Ιουλίου. Το κείμενο της ερώτησης έχει ως εξής: «Για πρωτοφανή επίθεση «με στόχο την φυσική, ηθική και οικονομική εξόντωσή του, με απώτερο σκοπό το φίμωτρο της έκφρασης και τη συνολική απαξίωση του κοινωνικού ρόλου του δημοσιογράφου», κάνει λόγο το Διοικητικό Συμβούλιο της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ενώσεων Συντακτών (Π.Ο.Ε.ΣΥ) για την περίπτωση του δημοσιογράφου της «Ελευθεροτυπίας» Στρατή Μπαλάσκα. Ο δημοσιογράφος δημοσίευσε την καταγγελία πολίτη , εναντίον ανδρών του Λιμενικού Σώματος, η οποία και έγινε δεκτή από το δικαστήριο ως αληθινή. Όμως με την υπ’ αριθ. 19/2007 απόφαση του Πολυμελούς Πρωτοδικείου της Μυτιλήνης, ο κ. Μπαλάσκας καλείται να πληρώσει αποζημίωση σε έξι λιμενικούς (εκ των οποίων τους πέντε δεν κατονόμαζε καν στο δημοσίευμα), για την υποτιθέμενη συκοφαντική δυσφήμιση που ισχυρίστηκαν ότι υπέστησαν από το ρεπορτάζ, όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση της ΠΟΕΣΥ. Στη συνέχεια , το Εφετείο Αιγαίου, καταδίκασε το δημοσιογράφο «σχεδόν σε δεκαπλάσια αποζημίωση από εκείνη που επιδίκασε το Πρωτόδικο Δικαστήριο, δηλαδή στο συνολικό ποσό των 185.000 ευρώ». Δεδομένου ότι η απόφαση είναι μοναδική στην ιστορία του ελληνικού Τύπου, καθώς ο καταγγέλλων πολίτης δικαιώθηκε, ενώ ο δημοσιογράφος που ανέδειξε το ζήτημα καταδικάστηκε, καθώς επίσης ότι μετά και την διενέργεια τέταρτης ΕΔΕ, ακόμη και σήμερα η συνολική υπόθεση, υπηρεσιακά, δεν έχει διερευνηθεί και αξιολογηθεί αποτελεσματικά, Ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί - Πώς εγγυάται η κυβέρνηση την απρόσκοπτη απόλαυση του συνταγματικά κατοχυρωμένου δικαιώματος της ελευθερίας της έκφρασης; - Γιατί δεν ολοκληρώθηκε η διενέργεια της υπηρεσιακής διερεύνησης του θέματος πριν την απόφαση του Πολυμελούς Πρωτοδικείου Μυτιλήνης; Προτίθεστε να επισπεύσετε τη ολοκλήρωση της υπηρεσιακής διερεύνησης πριν την εκδίκαση του ποινικού σκέλους της υπόθεσης, στις 22 Ιουλίου»; Οι ερωτώντες βουλευτές Φώτης Κουβέλης Θανάσης Λεβέντης Νίκος Τσούκαλης Γρηγόρης Ψαριανός