Aπο τον/την Θεοδοσία Κοντζόγλου
‘Όνειρο θερινής νυχτός θα παραμείνει για τους αιθεροβάμονες συμβούλους της κυβέρνησης, οι οποίοι έπεισαν τον Πρωθυπουργό Γιώργο Παπανδρέου ότι η άρση του καμποτάζ θα φέρει στην Ελλάδα 1,1 δισεκατομμύρια ευρώ.
Σύμφωνα με μελέτη του European Cruise Council, τα έσοδα από τις αγορές που πραγματοποιούν οι επιβάτες και οι ναυτικοί των κρουαζιεροπλοίων στην Ιταλία είναι 866 εκ. ευρώ. Να σημειωθεί ότι η Ιταλία δέχεται 1,704 εκατ. επιβάτες από home porting και 4,956 εκατ. επιβάτες τράνζιτ, ενώ διαθέτει αξιόλογα επιβατηγά λιμάνια όπως είναι η Civitavecchia, η Venezia, η Savonna, η Genova, η Napoli, η Livorno, η Bari, η Palermo και η Messina.
ΣΕ πανευρωπαϊκό επίπεδο τα έσοδα έφθασαν τα
2,9 δισεκατομμύρια ευρώ.
Όπως αναφέρεται στην έκδοση του Επιμελητηρίου του 2009:
- 4,8 εκατ. επιβάτες επιβιβάστηκαν σε πλοία από Ευρωπαϊκά λιμάνια
|
Ξένη εταιρία τροφοδοτεί το υπό
σημαία τρίτης χώρας κρουαζιερόπλοιο |
- 34,1 δις € υπήρξε η συνολική επίδραση της κρουαζιέρας στην Ευρωπαϊκή οικονομία.
- 14,1 δις € συνεισέφεραν στις χώρες απ’ ευθείας οι εταιρείες, οι επιβάτες και τα πληρώματα.
- 9 δις € καταβλήθηκαν για μισθούς Ευρωπαίους πολιτών.
- 296.288 ήσαν οι θέσεις εργασίας σε επαγγέλματα που σχετίζονται με την κρουαζιέρα.
Τα 14,1 δις της απευθείας συνεισφοράς της κρουαζιέρας στην Ευρωπαϊκή οικονομία κατανέμονται ως ακολούθως:
- 4,6 δις € ξοδεύτηκαν για τη ναυπήγηση και την μετασκευή/επισκευή πλοίων
Σε ότι αφορά στη χώρα μας, είναι γνωστό ότι υπό τις παρούσες συνθήκες και με την αναβλητικότητα που χρόνια χαρακτηρίζει τους «αρμόδιους», δύσκολα μπορεί κανείς να πιστέψει ότι θα υπάρξουν έσοδα από τη ναυπήγηση πλοίων.
|
Ξένη εταιρία η MAERSK τροφοδοτεί το υπό
σημαία τρίτης χώρας κρουαζιερόπλοιο
|
Αλλά –και σύμφωνα με τους επιχειρηματίες - η μετασκευή των πλοίων με την παρούσα κατάσταση, δύσκολα πραγματοποιείται στην Ελλάδα, εξ’ αιτίας των διαδοχικών απεργιακών κινητοποιήσεων, της ανύπαρκτης οργάνωσης, της περίεργης νοοτροπίας γενικότερα και φυσικά του υψηλού κόστους – σε σύγκριση με άλλες χώρες ακόμα και ευρωπαϊκές.
Άρα το “home porting” δεν μπορεί να συσχετιστεί με την αύξηση των εσόδων που δημιουργεί η βιομηχανία της κρουαζιέρας.
Σύμφωνα πάντα με το Ευρωπαϊκό Επιμελητήριο