Τρίτη, 3 Φεβρουαρίου 2009

Το Ακτοπλοϊκό στο τραπέζι του Νομαρχιακού Συμβουλίου Χίου Τού Ιωάννη Νέγρη - aegaio.blogspot.com Επειδή τα προβλήματα στο χώρο της Ακτοπλοΐας παίρνουν εκρηκτικές διαστάσεις και λαμβάνοντας υπόψη το αίτημα της Επιτροπής Αγώνα για την Ακτοπλοΐα, το οποίο έχει παγχιακές διαστάσεις, το Νομαρχιακό Συμβούλιο θα συνεδριάσει στις 16 Φεβρουάριο 2009 με μοναδικό θέμα τη συζήτηση και λήψη αποφάσεων για το σημαντικό ζήτημα των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών, Με στόχο να βρεθούν εφικτές λύσεις, μέσα από συνεργασία με τους άλλους νομούς του Βορείου Αιγαίου, στη συνεδρίαση πρόκειται να προσκληθούν ο αρμόδιος Υπουργός Ε.Ν.Α.Ν.Π., ο Υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών, οι νησιώτες βουλευτές, οι Νομάρχες Λέσβου και Σάμου, καθηγητές πανεπιστημίου κ.α. Στόχος της συνεδρίασης είναι να καταλήξουμε σε μία σειρά αποφάσεων που θα συμβάλλουν στην άρση του αποκλεισμού των νησιών μας και θα διασφαλίσουν σε όλους τους νησιώτες γρήγορες, ασφαλείς, τακτικές και φθηνές ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες και σύνδεση των νησιών με τον Πειραιά, μεταξύ τους και με τη Βόρεια Ελλάδα। Aναρτήθηκε από το χρήστη Γιάννης Μ.Νέγρης

Gouantanamo και Λωρίδα της Γάζας ο Πειραιάς

Γκουαντανάμο και Λωρίδα της Γάζας το λιμάνι του Πειραιά Και ...άλλες αλήθειες
Της Θεοδοσίας Κοντζόγλου - nextok.blogspot.com Στις 3.30 μου τηλεφώνησε ο διευθυντής του Γραφείου Τύπου του ΥΕΝ - όπως τηλεφώνησε και σε όλους τους άλλους δημοσιογράφους του Ναυτιλιακού - για να μου ανακοινώσει ότι με εντολή του υπουργού κ. Αναστάση Παπαληγούρα, ο αρμόδιος για θέματα ακτοπλοΐας υπαρχηγός Αθανάσιος Μπούσιος, συνεννοήθηκε με τις πλοιοκτήτριες εταιρίες ώστε να επιτραπεί άμεσα η επιβίβαση στα πλοία των αγροτών που είχαν προορισμό τους τη Κρήτη. Μου φάνηκε αστείο για να πω την αλήθεια, μετά από τόσα χημικά που έφαγαν για πρόγευμα, γεύμα και βραδινό χθες οι άνθρωποι – μαζί μας τα μοιράστηκαν για να λέμε και του στραβού το δίκιο – αλλά και σήμερα το πρωί και μέχρι το μεσημέρι, οι άνδρες των ΜΑΤ τους χόρτασαν επαρκώς. Ιδιαίτερα στις 10.00 το πρωί το λιμάνι είχε γίνει κόλαση. ΚΟ-ΛΑ-ΣΗ. Η ώρα ήταν 3.30 μ.μ. και κατανόησα ότι για τα πλοία «ΦΑΙΣΤΟΣ ΠΑΛΑΣ» (Ηράκλειο) και «ΛΑΤΩ» ( Χανιά) που θα αναχωρούσαν στις 9.00 και στις 8.30 το «ΚΡΗΤΗ 1» (Ηράκλειο), απέμεναν πεντέμισι και πέντε ώρες αντίστοιχα για να αποπλεύσουν. Και ως γνωστόν, η επιβίβαση αρχίζει στα πλοία δύο ώρες πριν τον απόπλου. Λογικό λοιπόν να διευκολυνθούν οι αγρότες μετά από την διήμερη ταλαιπωρία τους, να επιβιβαστούν στα πλοία αμέσως. Αν επιχειρούσαν από μόνοι τους να επιβιβαστούν, προφανώς οι συμπατριώτες τους – από τα πληρώματα των πλοίων έως και τα μέλη των διοικήσεων των εταιριών – δεν θα τους αρνούνταν. Σίγουρα κανείς δεν θα ήθελε να ανταγωνιστεί σε αναλγησία και σκληρότητα και τον κ. Μαρκογιαννάκη. Κακό πάντως δεν έκανε η παρέμβαση του υπουργού Ναυτιλίας Αναστάση Παπαληγούρα. Η δική μου ένσταση βρίσκεται στο παρακάτω: * Παραδόθηκε το λιμάνι του Πειραιά, ευθύνης του Υπουργείου Ναυτιλίας – με ποιού την εντολή άραγε; - στον κ। Μαρκογιαννάκη – υπουργό Δημόσιας Τάξης * Ακυρώθηκε ο ρόλος της ηγεσίας του Λιμενικού Σώματος για δύο μερόνυχτα. * Οι λιγοστοί ένστολοι στο λιμάνι λιμενικοί δέχθηκαν τις λοιδορίες των αγροτών γιατί χρεώθηκαν αθέλητα την παράδοση των δικών τους υποχρεώσεων – τη διατήρηση της τάξης στο λιμάνι – στην αστυνομία και μάλιστα στα ΜΑΤ. * Πατέρας και γιος συναντήθηκα στα αντίπαλα «στρατοπεδα» Αγροτών – ΜΑΤ στο πεδίο της μάχης (όσο κι αν διαμαρτύρεται συνάδελφος ο οποίος εξακολουθεί να μου επιτίθεται άνανδρα λες και έχουμε κάτι να μοιράσουμε επειδή δεν του έτυχε το συγκεκριμένο ρεπορτάζ, ή λες και τα ΜΑΤ φυτρώνουν. Να του τονίσω μόνον ότι με τόσα που όλοι ζήσαμε τις τελευταίες δύο ημέρες, δεν μου χρειαζόταν μία ακόμα ιστορία. Άλλωστε ποτέ δεν επιδίωξα να εντυπωσιάσω και γι αυτό βρισκόμουν στο λιμάνι κάθε μέρα από τις 5.00 το πρωί μέχρι τις 11.00 το βράδυ. Δεν θα ρωτήσω τι ώρα ερχόταν ο ίδιος και τι ώρα έφευγε γιατί δεν με ενδιαφέρει αλλά ούτε και διαβάζω ποτέ το ρεπορτάζ του γιατί είμαι πάρα πολύ εγωίστρια. Ακούω το δικό μου, διβάζω το δικό μου και διαβάζω και ακούω και ότι με εμπνέει). * Κουμάντο στον χώρο του υπουργείου Ναυτιλίας έκανε το υπουργείο Δημόσιας Τάξης. * Ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης χρέωσε στο υπουργείο Ναυτιλίας τη λύση του προβλήματος που δημιουργήθηκε στον Πειραιά με τους αγρότες ενώ ο ίδιος εξαφανίστηκε· * Ο υπουργός Δημόσιας Τάξης, έγραψε στα παλαιότερα των υποδημάτων του, τους υπουργούς Ναυτιλίας παρά τις εκκλήσεις τους και τις διάφορες προτάσεις που του κατέθεσαν έως και τις 4.00 τα ξημερώματα της Τρίτης – σύμφωνα με το δικό μου ρεπορτάζ – για να εξομαλυνθεί η κατάσταση άμεσα। * Αλλά και οι υπουργοί Ναυτιλίας σίγουρα θα μπορούσαν να είχαν αντιδράσει διαφορετικά. Δεν είμαι και δεν θα είμαι ποτέ υπουργός αλλά στη θέση τους θα έκανα αυτό που είχαν υποθέτω σκεφτεί αλλά δεν πραγματοποίησαν. Ωστόσο τους κατανοώ. * Οι εισαγγελείς της Κρήτης και του Πειραιά δεν συμβάδιζαν। Καθένας λειτουργούσε τοπικιστικά και όχι ως εισαγγελέας της Επικράτειας. Ο ένας επέτρεψε την επιβίβαση των αγροτών στα πλοία ενώ σε κεντρικό επίπεδο είχε αποφασιστεί να μην τους επιτραπεί να κινηθούν στην Αθήνα και ο δεύτερος δεν επέτρεψε την έξοδο των αγροτών από το λιμάνι. Ποιόν από τους δύο να επικρίνεις περισσότερο; Ποιός είναι ο δημοκρατικός και ποιός εφαρμόζει τον νόμο και πως;
* Οι λιμενικοί εξέδωσαν ανακοίνωση εκφράζοντας την αντίθεσή τους «…σε πολιτικές κοινωνικού αυτοματισμού που θέλει τις κοινωνικές ομάδες να εναντιώνονται η μία απέναντι στην άλλη, όχι προς όφελος της ασθενέστερης, αλλά προς συρρίκνωση της ευμενέστερης, με σκοπό την κατάρρευση και των δύο». Θα περιμένω όταν θα έχουμε την επόμενη απεργία των ναυτεργατών να δω πως θα αντιδράσουν γιατί θυμάμαι μια 29η Μαΐου που ξυλοφόρτωσαν τους ναυτικούς όταν κι εκείνοι διεκδικούσαν τα αυτονόητα. -Λωρίδα της Γάζας χαρακτηρίστηκε από αγρότη το λιμάνι του Πειραιά και δεν είχε άδικο. -Και ένας βουλευτής του ΠΑΣΟΚ – Ηρακλείου είπε το ακόλουθο χαρακτηριστικό: Την ώρα που ο Ομπάμα κλείνει το Γκουαντανάμο στη Κούβα, ο Μαρκογιαννάκης μετατρέπει σε Γκουαντανάμο το λιμάνι του Πειραιά. Αποτέλεσμα: Γίναμε ξανά ρεζίλι στην υφήλιο. (Όλα με μαύρα γράμματα γιατί εδώ μου λείπει η διάθεση για χρώμα)

Μύθος ή ιστορία;

Ενυδρείο άδειο Της Θεοδοσίας Κοντζόγλου-nextok.blogspot.com Η πόρτα ανοίγει και στο γραφείο μπαίνει η γραμματέας. «Κύριε Χ;… , μόλις ήρθε ο δημοσιογράφος …. του/της ….. «Ναι, πες του να περιμένει λίγο, παρήγγειλε του έναν καφέ…». Πριν προλάβει να προσθέσει οτιδήποτε άλλο, το πρόσωπο-συνομιλητής του κ. Χ πάγωσε. Κοίταζε μια τον άνθρωπο που είχε απέναντί του και μία τη γραμματέα του μη ξέροντας από πιο παράθυρο να πηδήξει. Παίρνοντας μια βαθιά ανάσα γυρίζει στον Χ και του λέει με έντονη αγωνία: «Σας παρακαλώ, δεν θα ήθελα να συναντηθώ μαζί του. Υποθέτω …». Κομπάζει και συνεχίζει: «Τέλος πάντων, είναι δυνατόν σας παρακαλώ να μεριμνήσετε ώστε να μην συναντηθούμε;» Ο Χ κοιτάζει το σχεδόν τρομοκρατημένο πρόσωπο που έχει απέναντί του. «Γιατί; Τι συμβαίνει;» ρωτά τάχα να μάθει ενώ στη πραγματικότητα γνωρίζει τον λόγο που ο άνθρωπος απέναντί του αισθάνεται άβολα. Από την απέναντι πολυθρόνα, τα μάτια γυρίζουν στην τζαμαρία. Είναι φανερό ότι ήδη φοβούνται μήπως και τα διαπεραστικά τζάμια γίνουν αιτία να αποκαλυφθεί η εκεί παρουσία τους. Σκατά και απόσκατα σκέφτεται. Τι άλλο θα μου συμβεί πια; Μα τόση «τύχη» σήμερα; Απάνω σ’ αυτόν να πέσω; Χάθηκαν οι μέρες να έρθω να βάλω εδώ ένα τέλος; Στρέφεται προς το τεράστιο άδειο ενυδρείο που βρίσκεται στο βάθος του γραφείου δεξιά. Λίγο νωρίτερα ο Χ έλεγε ότι το είχε αδειάσει γιατί κάποιος του είχε πει ότι είναι γρουσουζιά να έχει μέσα στον χώρο του ψάρια. Ότι τάχα μόνον λαχτάρες φέρνουν. Τα άβολα πια μάτια ξαναγυρίζουν στον Χ. Τον ικετεύουν σιωπηλά. Δαγκώνουν το πάνω χείλος ένδειξη προβληματισμού και απορίας για το τι θα επιφυλάξουν τα επόμενα λεπτά ενώ ρυτίδες διαγράφονται γύρω τους από μια γκριμάτσα. Ακούνε την καρδιά τους να κτυπά σαν καλογερίστικο σήμαντρο…. (η συνέχεια ακολουθεί)