Τετάρτη, 1 Σεπτεμβρίου 2010

ΠΑΡΑΙΤΗΘΗΚΕ Ο ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΤΗς ΤΗΛΟΥ Τ. ΑΛΙΦΕΡΗΣ


Εξ' αιτίας των ακτοπλοϊκών προβλημάτων που αντιμετωπίζει το νησί και της αδιαφορίας του Σιφουνάκη

Την παραίτησή του υπέβαλε ο δήμαρχος της Τήλου Τάσος Αλιφέρης, με αφορμή τα προβλήματα στην ακτοπλοϊκή εξυπηρέτηση του νησιού.


Προηγήθηκε η άρνηση των μελών του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών να εγκρίνει παράταση της δρομολόγησης των δύο και μοναδικών πλοίων που εξυπηρετούν την Τήλο. Αμέσως μετά ο κ. Αλιφέρης κατέθεσε την παραίτησή του στον Περιφερειάρχη Νοτίου Αιγαίου ενώ μία ημέρα αργότερα ο υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Ν. Σηφουνάκης υπέγραψε προσωρινή παράτασή της δρομολόγησης των πλοίων «Sea Star» και «Proteas» που εξυπηρετούν το νησί.

Στην επιστολή του ο κ. Αλιφέρης μεταξύ άλλων αναφέρει: «Μετά τις τελευταίες εξελίξεις στους χειρισμούς των «άγονων γραμμών» και ιδιαίτερα σε αυτές που αφορούν τις Ναυτικές Εταιρείες των ακριτικών νησιών Σύμης και Τήλου, είναι πασιφανές ότι ορισμένοι θύλακες, Κυβερνητικοί και Υπηρεσιακοί, αντιλαμβάνονται την Εθνική προσπάθεια για σωτηρία της Χώρας από τη Δημοσιονομική συγκυρία, που ευρέθη, ως ευκαιρία εξυπηρέτησης συμφερόντων (πολιτικών και μεγαλοεπιχειρηματικών), ανεξάρτητα αν αυτό έχει δυσμενείς επιπτώσεις στις παραμεθόριες περιοχές.

Εδώ και 1 χρόνο αντιληφθήκαμε ότι η συμβατική μας υποχρέωση ανανέωσης των πλοίων μας ήταν ασύμβατη με τις υποχρεώσεις του Μνημονίου, αφού η πρώτη προέβλεπε αύξηση της δαπάνης κατά 30%, ενώ η δεύτερη μείωση κατά 10%. Συνολική απόκλιση δηλαδή 40%.

Αυτό θα οδηγούσε τις Εταιρείες μας, που αποτελούν τους πνεύμονες για τα νησιά μας, σε καταστροφή.

Γι' αυτό ζητήσαμε εγκαίρως 8 μήνες πριν, να προβλεφθεί αυτή η κατάσταση με ανάλογη ρύθμιση.

Με διάφορες μεθόδους και διαδικαστικές μεθοδεύσεις φτάσαμε στην τελευταία μέρα, Χωρίς λύση, στερούμε το οξυγόνο από την ακριτική Ελλάδα, επειδή μπορούμε να χρησιμοποιούμε το Μνημόνιο για να κόβουμε την σύνταξη των 500 Ευρώ, αλλά όχι για να προσαρμόσουμε συμβάσεις, όπως επιτάσσουν οι υποχρεώσεις μας από το Σύμφωνο Σταθερότητας.

Όσο υπάρχουν αυτοί οι Θύλακες, που στο όνομα πολιτικών στρατηγικών και μεγαλοσυμφερόντων αντιστέκονται στο αίτημα για προσαρμογή, εγώ δεν θέλω να είμαι μέρος αυτού του Πολιτικού προσωπικού και ΠΑΡΑΙΤΟΥΜΑΙ από το Αξίωμα του Δημάρχου της Τήλου, ελπίζοντας με αυτήν την πράξη να αφυπνισθούν μερικοί και κάποιοι να ενημερωθούν για τα τρωκτικά, που λυμαίνονται την υπερπροσπάθεια του Πρωθυπουργού της Χώρα».

Σε ερώτηση του nextok εάν πρόκειται να υποβάλει εκ νέου υποψηφιότητα για τη δημαρχία της Τήλου ο κ. Αλιφέρης απάντησε ότι για την ώρα δεν έχει ακόμη αποφασίσει.

ΑΠΟΓΥΜΝΩΝΕΤΑΙ Ο ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΝΗΟΓΝΩΜΟΝΑΣ

Περίπου 6.000 ελληνικά πλοία βάζουν πλώρη για άλλους νηογνώμονες

Εντολή πρωθυπουργού  στον Χρυσοχοίδη να άπαντήσει στον Πλακιωτάκη


Οικονομικές επιπτώσεις σε περίπου 6.000 ελληνικά σκάφη κάθε τύπου προκύπτουν εξ’ αιτίας της απαγόρευσης που επέβαλε η Ευρωπαϊκή Ένωση αλλά και το Ελληνικό Κράτος στον Ελληνικό Νηογνώμονα.

Θυμίζουμε ότι από σήμερα ο Ιδιωτικοποιημένος Οργανισμός δεν μπορεί να εκδώσει πιστοποιητικά αξιοπλοΐας σε πλοία διεθνών πλόων που φέρουν κοινοτική σημαία ενώ από πλευράς του ελληνικού κράτους, απαγορεύθηκε στον Ε.Ν. να εκδίδει ακόμα και πιστοποιητικά για μικρά σκάφη αναψυχής και ψαροκάικα.

Στις 12.00 το μεσημέρι και για μιάμιση περίπου ώρα, αντιπροσωπεία του Ελληνικού Νηογνώμονα, συναντήθηκε με τον υπουργό Προστασίας του Πολίτη Μιχάλη Χρυσοχοΐδη ο οποίος αρνήθηκε να ικανοποιήσει άμεσα αίτημα για αναστολή της πρόσφατης κυβερνητικής απόφασης.
Το αίτημα που προφορικά κατατέθηκε στον υπουργό, αφορούσε την άρση της απαγόρευσης έκδοσης πιστοποιητικών σε πλοία με ελληνική σημαία, πράγμα που όπως αναφέρθηκε, επηρεάζει περίπου 4.000 σκάφη αναψυχής και αλιευτικά και 1828 πλοία εσωτερικών πλόων (παντόφλες και μικρά τουριστικά πλοιάρια) όπως είναι τα σκάφη που εκτελούν δρομολόγια στις πορθμειακές γραμές Ρίου - Αντιρρίου και Περάματος - Σαλαμίνας.

Οι πλοιοκτήτες αυτών των σκαφών θα πρέπει στην πλειοψηφία τους, να αρχίσουν να αναζητούν άλλο νηογνώμονα για να ανανεωθούν τα πιστοποιητικά τους και το κόστος κάθε νέας γενικής επιθεώρησης αρχίζει από λίγες χιλιάδες ευρώ έως και 30.000 ευρώ, αναλόγως του μεγέθους και της παλαιότητας του πλοίου.

Αιφνιδιάστηκε ο Ε.Ν.

Σύμφωνα με πηγή από τον Ε.Ν., μέσα στο επόμενο δίμηνο, λήγουν τα πιστοποιητικά της πλειοψηφίας των 600 αλιευτικών ενώ ανάλογη είναι και οι ρυθμοί με τους οποίους θα πρέπει να ανανεωθούν τα πιστοποιητικά των άλλων σκαφών.

Αυτό που προκύπτει από το ρεπορτάζ, είναι ότι ο Ε.Ν., αιφνιδιάστηκε από την κίνηση της κυβέρνησης, με αποτέλεσμα να μην φροντίσει ώστε να ανανεώσει νωρίτερα τα πιστοποιητικά σκαφών που θα έληγαν έστω μέσα στο επόμενο δίμηνο.

Το αποτέλεσμα είναι ότι ο Ε.Ν. κινδυνεύει μέσα στους επόμενους μήνες να απογυμνωθεί ολοκληρωτικά από κάθε είδους πλοίο και να βρεθεί στο μηδέν, πράγμα που θα επηρεάσει την εξέλιξή του, στην περίπτωση που ικανοποιήσει όλες τις άλλες απαιτήσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης, οι οποίες αφορούν σε διάφορες παρατηρήσεις που κατέγραψαν οι ευρωπαίοι επιθεωρητές τα τελευταία τρία χρόνια.

Παρατηρήσεις 36 σημείων και η …διάβρωση

Συνολικά ο Ε.Ν. οφείλει να εναρμονιστεί με 36 παρατηρήσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Σύμφωνα με πληροφορίες έξι από τις πιο πάνω απαιτήσεις βρίσκονται σε διαδικασία ολοκλήρωσης ενώ – σύμφωνα με πηγή από τον Ε.Ν. - εκτιμάται ότι απαιτούνται περίπου πέντε ακόμα μήνες για να ολοκληρωθούν όλες οι απαιτούμενες διαδικασίες. Φαίνεται όμως ότι σ’ αυτό δεν συμφωνούν οι αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη με αποτέλεσμα να επικρατεί μεγάλος προβληματισμός στην διοίκηση του Οργανισμού που βλέπει την επιχείρηση να φυλλοροεί επικίνδυνα.

Ένα από τα μεγάλα αγκάθια του Ε.Ν. επίσης, είναι οι λιμενικοί που προσελήφθησαν ως επιθεωρητές και οι οποίοι σύμφωνα με τους Ευρωπαίους πραγματογνώμονες, δεν έχουν τις απαραίτητες γνώσεις για να βρίσκονται στις θέσεις που κατέχουν. Το γεγονός ότι ο Ελ. Νηογνώμονας στο παρελθόν, εργοδοτούσε όσους λιμενικούς αποστρατεύονταν από την Επιθεώρηση Εμπορικών πλοίων, δημιούργησε σε βάρος του και σε βάρος των προσληφθέντων υποψίες ότι μεταξύ τους υπήρχε αλισβερίσι, γι αυτό ακόμα και υψηλόβαθμο στέλεχος του Ε.Ν., μιλάει σήμερα για διάβρωση η οποία οδήγησε τον Ε.Ν. στο χάος όπου βρίσκεται. Αυτούς τους λιμενικούς όπως και κάποιους άλλους μη επαρκείς - όπως τους χαρακτηρίζουν - επιθεωρητές, επιθυμεί να απολύσει η διοίκηση του Νηογνώμονα, και εδώ πλέον αντιμετωπίζει το μεγάλο πρόβλημα του υψηλού κόστους των αποζημιώσεων που πρέπει να καταβληθούν.

Ένα επίσης θέμα που βρίσκεται σε εκκρεμότητα είναι η ολοκλήρωση της αρχειοθέτησης των φακέλων καθώς οι Ευρωπαίοι πραγματογνώμονες, διαπίστωσαν ένα αλαλούμ στον χώρο της επιχείρησης.

Στην συνάντηση με τον υπουργό Μιχάλη Χρυσοχοΐδης συμμετείχαν ο ναύαρχος Π.Ν. ε.α. και πρώην υπουργός Ναυτιλίας Νίκος Παπάς ο οποίος κατέχει τη θέση του προέδρου του Δ.Σ. στον Ε.Ν., οι Τεχνικοί Διευθυντές Γούσιος (απόστρατος Π.Ν) και Τάκης Παπάς (υιός του προέδρου) καθώς και το μέλος του Δ.Σ. Γιώργος Βερνίκος.

Ο υπουργός ζήτησε από την αντιπροσωπεία του Οργανισμού να καταθέσει εγγράφως τα αιτήματά της προκειμένου να εξεταστούν από τις αρμόδιες Υπηρεσίες. Στο μεταξύ αναμένεται η συνεδρίαση που θα γίνει σε επίπεδο European Maritime Safety Agency (Ευρωπαϊκός Οργανισμός για την Ασφάλεια στη Θάλασσα) στις 14 Σεπτεμβρίου, προκειμένου να αποφασιστεί εάν θα δοθεί νέα προσωρινή παράταση «ζωής» στον Ελληνικό Νηογνώμονα.

Παπανδρέου: Απαντήστε στον Πλακιωτάκη

Στο μεταξύ, από το Γραφείο του Πρωθυπουργού, έφθασε νωρίς το μεσημέρι εντολή στο Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη, για να δοθεί έγγραφη απάντηση στον βουλευτή  Λασιθίου της Νέας Δημοκρατίας   Γιάννη Πλακιωτάκη, ο οποίος επέρριψε στη σημερινή κυβέρνηση την ευθύνη για την κατάσταση που διαμορφώθηκε στον Ελληνικό Νηογνώμονα.

Στη δήλωσή του ο βουλευτής ανέφερε: 
«Για μια ακόμη φορά η ναυτιλία μας δέχτηκε ένα καίριο πλήγμα από την, ηθελημένη ή αθέλητη, αντίδραση του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη αναφορικά με τη λειτουργία του Ελληνικού Νηογνώμονα (Ε.Ν). 



Συγκεκριμένα έληξε χθες η Περιορισμένη Αναγνώριση του Ελληνικού Νηογνώμονα από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, ενώ το αρμόδιο Υπουργείο όχι μόνο αποφάσισε να αναστείλει τη διμερή συμφωνία του, αλλά διεύρυνε την άρση της εξουσιοδότησης και αναγνώρισης του ΕΝ να εκδίδει Κυβερνητικά Πιστοποιητικά (σ.σ. εννοεί για τα 6.000 σκάφη αναψυχής, αλιευτικά κλπ).
Το παράλογο έγκειται στο ότι ο Ελληνικός Νηογνώμονας ελέγχθηκε πρόσφατα τόσο από το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη, όσο και από τη Γενική Γραμματεία Ναυτιλίας και Ασφάλειας Ναυσιπλοΐας, η οποία μάλιστα κοινοποίησε (στις 5/8/2010) στον Ε.Ν και στην Ευρωπαϊκή Ένωση, το θετικό της πόρισμα για συνέχιση της περιορισμένης αναγνώρισης, κάτι ωστόσο το οποίο δεν έγινε.


Εύλογα, λοιπόν, ερωτήματα δημιουργεί η στάση του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη, εφόσον ο Ελληνικός Νηογνώμονας εκπλήρωσε όλους τους όρους βελτίωσης που είχαν τεθεί από την Κοινοτική Απόφαση (2009/3540/EC) για την Περιορισμένη Αναγνώρισή του.

Οφείλει, λοιπόν, η Κυβέρνηση να δώσει ικανοποιητικές εξηγήσεις για την αδικαιολόγη-τη στάση της, η οποία όχι μόνο απαξιώνει το μοναδικό σχετικό εθνικό φορέα, το Ελληνικό Νηογνώμονα, αλλά παράλληλα «αφήνει στον αέρα» τις οικογένειες των 130 εργαζομένων. 

Ακόμη στο αέρα μένουν τα πεντέμισι χιλιάδες (5.500) σκάφη αναψυχής, όλα τα αλιευτικά και τα μικρά ακτοπλοϊκά σκάφη με ό,τι επιπτώσεις συνεπάγεται αυτό..».

-=-=-=-=-=-=-=

Σχόλιο: 

1.  Σύμφωνα με το δικό μας ρεπορτάζ, όπως αναφέρεται και πιο πάνω, ο Ε.Ν. δεν εκπλήρωσε όλους τους όρους βελτίωσης που είχαν τεθεί από την Κοινοτική Απόφαση (2009/3540/EC) για την Περιορισμένη Αναγνώρισή του.

2.  Απο πότε ο ιδιωτικοποιημένος από την κυβέρνηση Μητσοτάκη Ελληνικός Νηογνώμονας, αποτελεί "Εθνικό φορέα";

3.  Για να έχουν εργασία οι 130 εργαζόμενοι εκ των οποίων μόνον οι 56 είναι επιθεωρητές ( εκ των οποίων επιθεωρητών ορισμένοι τελούν υπό απόλυση καθώς κρίνονται ανεπαρκείς), δεν σημαίνει ότι πρέπει άπαντες να συνεχίσουν να κλείνουν τα μάτια για εξακολουθήσουν να δημιουργούνται ...οικογένειες ορφανών.

4.  Όταν ακόμα και από ανώτερα στελέχη του Ε.Ν. αναγνωρίζεται ΣΗΜΕΡΑ ότι, υπάρχει διάβρωση και σαπίλα μέσα στο σώμα των επιθεωρητών του, γιατί πρέπει να κωφεύει και να εθελοτυφλεί ο αρμόδιος  υπουργός; 

4.  Ευχή όλων είναι η Ελλάδα να αποκτίσει έναν ισχυρό, αξιόπιστο και αξιοπρεπή Νηογνώμονα προκειμένου να καταλάβει την ηγετική θέση που τον περιμένει, σε μιά χώρα η οποία κρατά τα σκύπτρα της διεθνούς ναυτιλίας εδώ και αιώνες.

Τέλος για να απαντήσουμε και σε αναγνώστες που μας αιτιολογούν τον Ε.Ν., αναφέροντας τα ναυάγια που στιγμάτισαν τους άλλους νηογνώμονες:  Εμείς ως Έλληνες, τον Νηογνώμονα της Ελλάδας τον θέλουμε καθαρό, αξιόπιστο, σοβαρό και Πρώτο και Εθνικό.  Οι άλλοι ας ακολουθήσουν!  Θ.Κ.

Ναυτιλία και κράτος

Η Ελλάδα είναι μια μεγάλη δύναμη στην παγκόσμια ναυτιλία. Παρ’ όλα αυτά είναι εντυπωσιακό ότι έχει αποδειχθεί ανίκανη να το εκμεταλλευθεί. Ο άρρωστος συνδικαλισμός περασμένων δεκαετιών κατέστρεψε τη ναυπηγοεπισκευαστική υποδομή της. Τώρα η Ε.Ε. αποφασίζει να αφαιρέσει τη δυνατότητα πιστοποίησης πλοίων από τον Ελληνικό Νηογνώμονα. Οι Ελληνες παραμένουν πρωταγωνιστές στη ναυτιλία γιατί το κράτος δεν εμπλέκεται στις δραστηριότητές τους. Είναι όμως εμφανές πως έχουμε αποτύχει στην ανάπτυξη οιασδήποτε παράπλευρης υπηρεσίας που θα μπορούσε να φέρει σημαντικά οικονομικά οφέλη. Και γι’ αυτό ευθύνεται η έλλειψη επαγγελματισμού, ο συνδικαλισμός και η ανικανότητα του ελληνικού Δημοσίου να ανταποκριθεί στις ανάγκες της εποχής.
Αναδημοσίευση από Καθημερινή
Με θαλασσινούς χαιρετισμούς,
Exantas

«ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΟ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ»

Το περιστατικό είναι πραγματικό. Το μεταφέρω όπως κατεγράφη, χωρίς να διαψευστεί, στον Τύπο.

Στη Διαρκή Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής συζητείται η διμερής Συμφωνία Συνεργασίας στο ναυτιλιακό τομέα μεταξύ Ελλάδας και Ρωσίας. Ουδείς όμως ήταν σε θέση να πει με σιγουριά εάν η Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου ήταν η αρμόδια Επιτροπή για το σημαντικό αυτό θέμα.

Και αυτό για τον εξής απλό λόγο. Μετά την κατάργηση του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, αρμόδιο για την ολοκλήρωση των διαδικασιών κύρωσης αυτής της συμφωνίας ήταν το Υπουργείο Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας. Στη συνέχεια όμως με νεότερη κυβερνητική απόφαση η αρμοδιότητα, πέρασε στο Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη για να οριστεί τελικά ως αρμόδιος εισηγητής ο Υφυπουργός κ. Σπ. Βούγιας.

Προς τιμήν του, ο κ. Βούγιας στην ομιλία του προς τα μέλη της Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου διευκρίνισε ότι αυτά που επρόκειτο να τους πει τα έχουν προετοιμάσει άλλοι, προφανώς λόγω έλλειψης αρμοδιότητος αλλά και των απαραίτητων γνώσεων του ιδίου...

Το περιστατικό αποτελεί ένα μόνο, όχι το ουσιαστικότερο, αλλά πάντως χαρακτηριστικό, παράδειγμα των πολλαπλών αρνητικών συνεπειών της ακατανόητης απόφασης της Κυβέρνησης να καταργηθεί το Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας, Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής (όπως άλλωστε και του Υπουργείου Τουρισμού).

Μιλώ για ακατανόητη απόφαση γιατί ουδείς έως σήμερα έχει μπορέσει να αντιληφθεί ποιοί ακριβώς λόγοι οδήγησαν την κυβέρνηση, να καταργήσει - αμέσως μόλις ανέλαβε τα καθήκοντά της - το ΥΕΝ.

Σχεδόν ένα χρόνο μετά κανείς από την Κυβέρνηση δεν έχει δώσει μια πειστική απάντηση σε ορισμένα εύλογα ερωτήματα.

E 1. Πως ανταποκρίνεται καλύτερα ένα τριχοτομημένο ΥΕΝ με έδρα το Σύνταγμα και την οδό Μεσογείων αντί του ναυτιλιακού Πειραιά στις ανάγκες της πρώτης ναυτιλίας του κόσμου;

E 2. Είχαν προηγηθεί σχετικές μελέτες για αυτήν την απόφαση; Ποιός τις εκπόνησε; Τι ακριβώς αναφέρουν;

E 3. Ποια ανάγκη επιβάλλει την απόσυρση από το ΥΕΝ των εξειδικευμένων και πεπειραμένων στελεχών του Λιμενικού Σώματος για τα οποία το Δημόσιο έχει επενδύσει καταβάλλοντας σημαντικά ποσά για την άρτια εκπαίδευσή τους.

E 4. Πως ο εκάστοτε Υπουργός Προστασίας που Πολίτη μπορεί να ανταποκριθεί αποτελεσματικά στον σκληρό αγώνα διασφάλισης της δημόσιας τάξης, της πάταξης της τρομοκρατίας, και ταυτόχρονα στη συνεχή προσπάθεια ενίσχυσης της Ελληνικής Ναυτιλίας; Ποιά είναι η προτεραιότητα και ποιο το πάρεργό του;

Πολλά ακόμα θα μπορούσαν να ειπωθούν.

Πέραν όμως αυτών που αφορούν στην ελληνική πραγματικότητα, η λανθασμένη απόφαση της κατάργησης του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας είναι ακατανόητη και από ευρωπαϊκής σκοπιάς.

Αναφέρω δύο χαρακτηριστικά παραδείγματα.

Στην Ε.Ε. έχει ξεκινήσει εδώ και χρόνια η συζήτηση για την εφαρμογή μιας Ευρωπαϊκής Ολοκληρωμένης Θαλάσσιας Πολιτικής. Είναι μια νέα πολιτική που θεμελιώνεται στην αντίληψη ότι με το μεγαλύτερο συντονισμό και, τελικά, την ενοποίηση των πολιτικών που αφορούν στη θάλασσα, η Ευρώπη μπορεί να έχει πολύ μεγαλύτερα οικονομικά οφέλη και ταυτόχρονα, πολύ μικρότερη επιβάρυνση του περιβάλλοντος.

Θεμελιώδες στοιχείο αυτής της πολιτικής είναι η "Θαλάσσια Διακυβέρνηση". Για το σκοπό αυτό η Επιτροπή έχει ζητήσει από τα κράτη-μέλη να κινηθούν γρήγορα με συγκεκριμένες αποφάσεις για την ενοποίηση των αρμοδίων δομών "Θαλάσσιας Διακυβέρνησης", καθώς και να ορίσουν ως συνομιλητές με την Ε.Ε "εθνικά σημεία επαφής".

Αντί η Ελλάδα, η μεγαλύτερη ευρωπαϊκή ναυτική δύναμη, να είναι η πρώτη από τα κράτη μέλη που θα προχωρήσει προς αυτήν την κατεύθυνση, με την κατάργηση του ΥΕΝ όχι μόνον δεν ανταποκρίνεται αλλά κινείται σε τελείως αντίθετη κατεύθυνση.

Μια επιπλέον αρνητική συνέπεια της κατάργησης του ΥΕΝ έγινε αισθητή στη συνεργασία της Ελλάδας με τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό για την Ασφάλεια της Ναυσιπλοΐας (EMSA -European Maritime Safety Agency). Ο σημαντικός αυτός οργανισμός, την έδρα μάλιστα του οποίου είχε διεκδικήσει και η Ελλάδα, είναι ο επιχειρησιακός βραχίονας της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την αποτελεσματικότερη αντιμετώπιση των σύγχρονων προκλήσεων για τη ναυτιλία και τις θαλάσσιες μεταφορές.

Σε πρόσφατη επίσκεψη εργασίας στην έδρα της ΕMSA στη Λισσαβόνα, ζήτησα να πληροφορηθώ για την πορεία της συνεργασίας τους με την Ελλάδα. Η απάντηση ήταν αποκαλυπτική. Η συνεργασία με την Ελλάδα επί πολλά χρόνια ήταν πολύτιμο κεφάλαιο για την αποτελεσματικότητα του οργανισμού. Μετά όμως την κατάργηση και τον πολυ-τεμαχισμό του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, όλοι διαπίστωναν ότι η συνεργασία αυτή έχει γίνει πολύ πιο δύσκολη και χρονοβόρα. Συνεπώς λιγότερο αποτελεσματική.

Τα συμπεράσματα τα αφήνω στους αναγνώστες.

Τα μηνύματα λοιπόν έρχονται από παντού. Η λογική το επιβάλλει. Ο κόσμος της Ναυτιλίας το ζητάει. Το λάθος της κατάργησης του ΥΕΝ πρέπει άμεσα να διορθωθεί.

Γιώργος Σ. Κουμουτσάκος

Ευρωβουλευτής της Νέας Δημοκρατίας

Μέλος της Επιτροπής Μεταφορών και Τουρισμού του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου

_________________________________________________________

Σχόλιο: Μην απορεί κανείς λοιπόν γιατί στην χώρα με την μεγαλύτερη παγκοσμίως ναυτιλία, πέραν της ανύπαρκτης ναυτικής δικαιοσύνης, δεν ευδοκιμεί πλέον ούτε Νηογνώμονας με ρίζες Ελληνικές.

ΜΘΧ