Δευτέρα 6 Δεκεμβρίου 2010

Στη βουλή το σκάνδαλο του εικονικά ναυτολογημένου εφοπλιστή

Καμία αντίδραση δεν υπήρξε μέχρι
σήμερα, από τον άλλωτε λαλίστατο
Απ. Βεντούρη, για όσα γράφτηκαν
γύρω από τις εικονικές του
ναυτολογήσεις.  Επίσης, σιγή
...ιχθύος τηρείται και από
το ΥΘΥΝΑΛ και τον
Υπουργό Γιάννη Διαμαντίδη.
Ερώτηση στη Βουλή με αφορμή το σκάνδαλο του εφοπλιστή ο οποίος φέρεται να ήταν εικονικά ναυτολογημένος επι σειρά ετών, κατέθεσε ο βουλευτής της Δημοκρατικής Αριστεράς Νίκος Τσούκαλης.  Στο μεταξύ σε εξέλιξη βρίσκεται και η δικαστική διερεύνηση του θέματος καθώς την υπόθεση ανέλαβε εισαγγελέας Πρωτοδικών.

Η ερώτηση του βουλευτή Νίκου Τσούκαλη, απευθύνεται στους Υπουργούς Θαλασσίων υποθέσεων, νήσων και αλιείας και Προστασίας του Πολίτη και ως θέμα αναφέρει: «Εφοπλιστής εισέπραξε πλέον των 18.000 ευρώ από τον ΕΛΟΕΝ με εικονική ναυτολόγηση»

          Σύμφωνα με τον βουλευτή: Από καταβολής του ΝΑΤ, είναι γνωστό στους ναυτιλιακούς κύκλους, ότι διάφορα άτομα τα οποία δεν ναυτολογούνται, εκδίδουν ναυτικά φυλλάδια τα οποία μέσω ναυτιλιακών εταιριών πραγματοποιούν εικονικές ναυτολογήσεις. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα:
          Οι εικονικοί ναυτικοί, να εισπράττουν τα οικογενειακά επιδόματα από τον ΕΛΟΕΝ (ειδικό Λογαριασμό Εμπορικού Ναυτικού) Να καταβάλλουν μειωμένη φορολογία (μόνον 1-3% ανάλογα με την «ειδικότητα»). Να εκμεταλλεύονται τις ιατροφαρμακευτικές υπηρεσίες του Οίκου Ναύτου και τέλος να εγκληματούν (Νομοθετικό Διάταγμα 187/1973 «Περί Κώδικος Δημοσίου Ναυτικού Δικαίου» (ΦΕΚ Αʼ 261/3.10.1973) αφού  η εικονική ναυτολόγηση καθιερώθηκε ως ναυτικό έγκλημα.
         
          Στον Πειραιά γνωστός εφοπλιστής εμφανίζεται μέσα στην Υπηρεσία Ναυτικών Μητρώων η οποία ελέγχεται από το Υπουργείο Θαλασσίων Υποθέσεων, Νήσων και Αλιείας, ότι πραγματοποίησε σειρά εικονικών ναυτολογήσεων τα τελευταία 20 χρόνια.  Η τελευταία απόλυσή του έγινε εσπευσμένα λόγω δημοσιευμάτων, από το παροπλισμένο πλοίο «ΑΙΟΛΟΣ ΚΕΝΤΕΡΗΣ» της ΝΕΛ, στις 23 Νοεμβρίου 2010. Μετά από όλα αυτά, γίνεται αντιληπτό ότι οι αρμόδιες Υπηρεσίες επιβάλλεται άμεσα να κάνουν εκκαθάριση του Ναυτικού Μητρώου και κυρίως να αποκαλύψουν όσους στεριανούς χρησιμοποιούν τα ναυτικά τους φυλλάδια ενώ έχουν εισοδήματα από άλλες πηγές.

Σύμφωνα με πληροφορίες το υπουργείο αν και είχε ενημερωθεί πριν από τα δημοσιεύματα, ωστόσο αδιαφόρησε χαρακτηρίζοντας την ενημέρωση ως «κακόβουλες φήμες». 

Κατόπιν των ανωτέρω ερωτάται ο Υπουργός:

1.     Αληθεύουν πρόσφατα δημοσιεύματα που φέρουν γνωστό πλοιοκτήτη να εμφανίζεται στο Ναυτικό Μητρώο ως ναυτολογημένος κατά διάφορες περιόδους τα τελευταία 20 χρόνια. Εάν ναι, σε ποια πλοία και για ποια χρονικά διαστήματα;

2.     Τι ενέργειες έγιναν από πλευράς Υπουργού Θαλασσίων Υποθέσεων, Νήσων και Αλιείας,  Υπουργού Προστασίας του Πολίτη, και από πλευράς Ηγεσίας Λιμενικού Σώματος; Έχει ενημερωθεί ο αρμόδιος εισαγγελέας από την Υπηρεσία σας και πότε; Τι άλλες ενέργειες πρόκειται να γίνουν από τις αρμόδιες Υπηρεσίες ως προς τα άτομα που συγκάλυψαν το γεγονός; (Λιμενικοί, υπάλληλοι εποπτευόμενων από το ΥΘΥΝΑΛ οργανισμών, κλπ).

3.     Έχει προβεί το υπουργείο στις απαραίτητες ενέργειες για την εκκαθάριση του Μητρώου των ναυτικών από τους εικονικά ναυτολογημένους;

Όπως είναι γνωστό, ο εικονικά ναυτολογημένος επι σειρά ετών εφοπλιστής δεν είναι άλλος από τον κ. Απόστολο Βεντούρη, πρόεδρο της Ένωσης Επιχειρήσεων Ναυτιλίας.  Ήδη στοιχεία από την Υπηρεσία Ναυτικών Μητρώων, ζήτησε η εισαγγελία Πειραιά καθώς ο κ. Βεντούρης, φέρεται να απολύθηκε από το παροπλισμένο «Αίολος Κεντέρης» στις 23 Νοεμβρίου, 2010.  Σύμφωνα μάλιστα με στοιχεία του ΕΛΟΕΝ ο εφοπλιστής φέρεται να εισέπραξε κατ’ επανάληψη το οικογενειακό επίδομα των ναυτικών, αφού ο ίδιος εμφανιζόταν ως «ναυτόπαις» ενώ την ίδια στιγμή φυσικά βρισκόταν στη στεριά.

Ακτοπλοϊκή «ναυμαχία» μεταξύ ομίλου Attica - Βαρδινογιάννη

 Ο όμιλος Attica:
- Προκαλεί τον κ. Βαρδινογιάννη να πάρει θέση ως προς τις δηλωσεις Βεντούρη
- Θέτει ζητήματα προς το Υπουργείο
- Εκφράζει παράπονα προς τη ΠΝΟ

Την δυνατότητα να υπογράψει Συλλογική Σύμβαση με τη ΠΝΟ διεκδίκησε εκ μέρους του ΣΕΕΝ ο  Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου Attica Πέτρος Βέτας, επικρίνοντας τόσο τη στάση της ΠΝΟ όσο και της Ένωσης Επιχειρήσεων Ακτοπλοΐας.
Μάλιστα σε ότι αφορά στην ΕΕΝ, ο κ. Βέτας κάλεσε τον κ. Βαρδινογιάννη να πάρει θέση στις ύβρεις και στις λασπολογίες που διατυπώνει ο πρόεδρος της Ένωσης Απόστολος Βεντούρης.  Ο κ. Βέτας, δεν δυσκολεύτηκε να  εκφράσει την άποψη ότι πίσω από τον Απόστολο Βεντούρη, είναι ο ίδιος ο κ. Βαρδινογιάννης ο οποίος είναι διευθύνων Σύμβουλος τόσο στην ΑΝΕΚ όσο και στις Μινωϊκές οι οποίες στηρίζουν με τη παρουσία τους την ΕΕΝ.  Πρόσθεσε μάλιστα ότι δεν μπορεί να καθίσει στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων με τον Απόστολο Βεντούρη χαρακτηρίζοντάς τον ως «ένα μηδενικό» και κάλεσε τον κ. Βαρδινογιάννη να πάρει θέση και είτε να χειροκροτήσει τις ύβρεις που εξαπολύει ο Απ. Βεντούρης κατά άλλων επιχειρήσεων και συνδικαλιστών είτε να διατυπώσει ξεκάθαρα τη προσωπική του άποψη.
 Συνέντευξη
Σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε ο κ. Βέτας, πρόσθεσε ότι «γίναμε μάρτυρες μιας άνευ προηγουμένου αντιπαράθεσης στο χώρο της ακτοπλοΐας, με συνεχιζόμενες απεργιακές κινητοποιήσεις εκ μέρους της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) οι οποίες έληξαν με επιστράτευση των ναυτικών.
Οι θλιβερές καταστάσεις που διαδραματίστηκαν,  οφείλονται στην αδυναμία επίλυσης μέσα από διάλογο των διαφορών ανάμεσα στην ΠΝΟ και την ΕΕΝ (Ένωση Επιχειρήσεων Ναυτιλίας) και στην οχύρωση των δύο πλευρών πίσω από παρωχημένες και ξύλινες «ιδεολογικές» επιχειρηματολογίες που εμπόδισαν την επίτευξη συμφωνίας για την υπογραφή Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας 2010.
Ο απόλυτος παραλογισμός υπήρξε, ότι ενώ ο Όμιλός μας, ο οποίος έχει ισχυρό μερίδιο του ακτοπλοϊκού μεταφορικού έργου, συμφώνησε με τη διεκδικούμενη αύξηση 2% έχοντας μάλιστα ήδη καταβάλει αυτήν στους ναυτικούς μας, αγνοήθηκε και από τις δύο πλευρές. Η ΠΝΟ αρνήθηκε να μας εξαιρέσει από τις απεργιακές κινητοποιήσεις χωρίς μάλιστα να μας εξηγήσει ποτέ το γιατί.»
Στο σημείο αυτό, ο διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου Αττικα, παραδέχθηκε ότι η καταβαλλόμενη αύξηση προς τους ναυτικούς της Blue Star Ferries και Superfast Ferries έχει τη μορφή επιδόματος.  Πρόσθεσε ότι σύμφωνα με τους νομικούς συμβούλους της εταιρίας δεν είναι εφικτό να προσμετρηθεί στον βασικό μισθό από τη στιγμή που δεν έχει υπογραφεί η Συλλογική Σύμβαση Εργασίας.
Ο κ. Βέττας, αναφερόμενος στο «παράλογο καθεστώς» όπως χαρακτηριστικά είπε,  που επικρατεί στο χώρο της ακτοπλοΐας, πρόσθεσε: «Δυστυχώς, τα εργασιακά θέματα στην ακτοπλοΐα συζητούνται με την ΕΕΝ, της οποίας δεν είμαστε μέλη από το 2008 και έχουμε δηλώσει πολλές φορές ότι οι τρόποι, μέθοδοι και αντιλήψεις που εκφράζονται δια του Προέδρου της Ένωσης αυτής, δεν μας αντιπροσωπεύουν. Έχουμε επιλέξει μαζί με άλλες σημαντικές εταιρείες του κλάδου να εκφράζουμε τις επιλογές μας μέσω του ΣΕΕΝ (Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας). Μαζί με την Attica, το μεταφορικό έργο των εταιρειών που συμμετέχουν στoν ΣΕΕΝ ανέρχεται σε ετήσια βάση σε 5.000.000 επιβάτες, 500.000 Ι.Χ. οχήματα και 200.000 φορτηγά και αποτελεί το 55% περίπου της επιβατικής κίνησης των πλοίων από Πειραιά και Ραφήνα προς και από τα νησιά το Αιγαίου και την Κρήτη (εξαιρούνται τα δρομολόγια του Αργοσαρωνικού).
 Δεν είμαστε ίδιοι
Όσον αφορά στην ATTICA, είπε ο κ. Βέτας, είμαστε μία από τις μεγαλύτερες και πλέον σύγχρονες ακτοπλοϊκές εταιρείες στη χώρα, με στόχο και όραμα τη διαρκή παροχή πολύ καλών ακτοπλοϊκών υπηρεσιών στους επιβάτες. Με συνεχή και συνεπή παρουσία στις γραμμές του Αιγαίου και της Κρήτης, έως και τα πλέον απομακρυσμένα νησιά της χώρας και με στενούς δεσμούς με τους νησιώτες και τους επαγγελματίες του τόπου. Ενισχύοντας τη δέσμευσή μας, συνεχίζουμε να επενδύουμε στην ελληνική ακτοπλοΐα με νέα πλοία που χτίζουμε ώστε να συνεχίσουμε να προσφέρουμε υπηρεσίες υψηλού επιπέδου.
Στις επιχειρηματικές μας κινήσεις δεν ανεχόμαστε να περιοριζόμαστε από πράξεις και επιλογές τρίτων παραγόντων, κάποιων εξ αυτών ξένων προς το πραγματικό ακτοπλοϊκό επιχειρείν, οι οποίοι ενδιαφέρονται μόνο για προσωπικά και μάλλον κοντόφθαλμα συμφέροντα. Δεν ανήκουμε στην ίδια κατηγορία μαζί τους και αξιώνουμε να μας αναγνωρίζεται το δικαίωμα αυτό.
Υποστηρίζουμε θερμά την πρόταση του συλλογικού μας οργάνου του ΣΕΕΝ για την επίσημη και ενεργή συμμετοχή του στη διαδικασία και υπογραφή συλλογικής σύμβασης για την ακτοπλοΐα καθώς και σε όλα τα θέματα που μας αφορούν.»
Για όλα αυτά τα θέματα, σύμφωνα με τον κ. Βέτα, δεν υπάρχει κανένα ενδιαφέρον από το Υπουργείο Θαλασσίων Υποθέσεων, Νήσων και Αλιείας.