Δευτέρα, 6 Δεκεμβρίου 2010

Ακτοπλοϊκή «ναυμαχία» μεταξύ ομίλου Attica - Βαρδινογιάννη

 Ο όμιλος Attica:
- Προκαλεί τον κ. Βαρδινογιάννη να πάρει θέση ως προς τις δηλωσεις Βεντούρη
- Θέτει ζητήματα προς το Υπουργείο
- Εκφράζει παράπονα προς τη ΠΝΟ

Την δυνατότητα να υπογράψει Συλλογική Σύμβαση με τη ΠΝΟ διεκδίκησε εκ μέρους του ΣΕΕΝ ο  Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου Attica Πέτρος Βέτας, επικρίνοντας τόσο τη στάση της ΠΝΟ όσο και της Ένωσης Επιχειρήσεων Ακτοπλοΐας.
Μάλιστα σε ότι αφορά στην ΕΕΝ, ο κ. Βέτας κάλεσε τον κ. Βαρδινογιάννη να πάρει θέση στις ύβρεις και στις λασπολογίες που διατυπώνει ο πρόεδρος της Ένωσης Απόστολος Βεντούρης.  Ο κ. Βέτας, δεν δυσκολεύτηκε να  εκφράσει την άποψη ότι πίσω από τον Απόστολο Βεντούρη, είναι ο ίδιος ο κ. Βαρδινογιάννης ο οποίος είναι διευθύνων Σύμβουλος τόσο στην ΑΝΕΚ όσο και στις Μινωϊκές οι οποίες στηρίζουν με τη παρουσία τους την ΕΕΝ.  Πρόσθεσε μάλιστα ότι δεν μπορεί να καθίσει στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων με τον Απόστολο Βεντούρη χαρακτηρίζοντάς τον ως «ένα μηδενικό» και κάλεσε τον κ. Βαρδινογιάννη να πάρει θέση και είτε να χειροκροτήσει τις ύβρεις που εξαπολύει ο Απ. Βεντούρης κατά άλλων επιχειρήσεων και συνδικαλιστών είτε να διατυπώσει ξεκάθαρα τη προσωπική του άποψη.
 Συνέντευξη
Σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε ο κ. Βέτας, πρόσθεσε ότι «γίναμε μάρτυρες μιας άνευ προηγουμένου αντιπαράθεσης στο χώρο της ακτοπλοΐας, με συνεχιζόμενες απεργιακές κινητοποιήσεις εκ μέρους της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) οι οποίες έληξαν με επιστράτευση των ναυτικών.
Οι θλιβερές καταστάσεις που διαδραματίστηκαν,  οφείλονται στην αδυναμία επίλυσης μέσα από διάλογο των διαφορών ανάμεσα στην ΠΝΟ και την ΕΕΝ (Ένωση Επιχειρήσεων Ναυτιλίας) και στην οχύρωση των δύο πλευρών πίσω από παρωχημένες και ξύλινες «ιδεολογικές» επιχειρηματολογίες που εμπόδισαν την επίτευξη συμφωνίας για την υπογραφή Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας 2010.
Ο απόλυτος παραλογισμός υπήρξε, ότι ενώ ο Όμιλός μας, ο οποίος έχει ισχυρό μερίδιο του ακτοπλοϊκού μεταφορικού έργου, συμφώνησε με τη διεκδικούμενη αύξηση 2% έχοντας μάλιστα ήδη καταβάλει αυτήν στους ναυτικούς μας, αγνοήθηκε και από τις δύο πλευρές. Η ΠΝΟ αρνήθηκε να μας εξαιρέσει από τις απεργιακές κινητοποιήσεις χωρίς μάλιστα να μας εξηγήσει ποτέ το γιατί.»
Στο σημείο αυτό, ο διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου Αττικα, παραδέχθηκε ότι η καταβαλλόμενη αύξηση προς τους ναυτικούς της Blue Star Ferries και Superfast Ferries έχει τη μορφή επιδόματος.  Πρόσθεσε ότι σύμφωνα με τους νομικούς συμβούλους της εταιρίας δεν είναι εφικτό να προσμετρηθεί στον βασικό μισθό από τη στιγμή που δεν έχει υπογραφεί η Συλλογική Σύμβαση Εργασίας.
Ο κ. Βέττας, αναφερόμενος στο «παράλογο καθεστώς» όπως χαρακτηριστικά είπε,  που επικρατεί στο χώρο της ακτοπλοΐας, πρόσθεσε: «Δυστυχώς, τα εργασιακά θέματα στην ακτοπλοΐα συζητούνται με την ΕΕΝ, της οποίας δεν είμαστε μέλη από το 2008 και έχουμε δηλώσει πολλές φορές ότι οι τρόποι, μέθοδοι και αντιλήψεις που εκφράζονται δια του Προέδρου της Ένωσης αυτής, δεν μας αντιπροσωπεύουν. Έχουμε επιλέξει μαζί με άλλες σημαντικές εταιρείες του κλάδου να εκφράζουμε τις επιλογές μας μέσω του ΣΕΕΝ (Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας). Μαζί με την Attica, το μεταφορικό έργο των εταιρειών που συμμετέχουν στoν ΣΕΕΝ ανέρχεται σε ετήσια βάση σε 5.000.000 επιβάτες, 500.000 Ι.Χ. οχήματα και 200.000 φορτηγά και αποτελεί το 55% περίπου της επιβατικής κίνησης των πλοίων από Πειραιά και Ραφήνα προς και από τα νησιά το Αιγαίου και την Κρήτη (εξαιρούνται τα δρομολόγια του Αργοσαρωνικού).
 Δεν είμαστε ίδιοι
Όσον αφορά στην ATTICA, είπε ο κ. Βέτας, είμαστε μία από τις μεγαλύτερες και πλέον σύγχρονες ακτοπλοϊκές εταιρείες στη χώρα, με στόχο και όραμα τη διαρκή παροχή πολύ καλών ακτοπλοϊκών υπηρεσιών στους επιβάτες. Με συνεχή και συνεπή παρουσία στις γραμμές του Αιγαίου και της Κρήτης, έως και τα πλέον απομακρυσμένα νησιά της χώρας και με στενούς δεσμούς με τους νησιώτες και τους επαγγελματίες του τόπου. Ενισχύοντας τη δέσμευσή μας, συνεχίζουμε να επενδύουμε στην ελληνική ακτοπλοΐα με νέα πλοία που χτίζουμε ώστε να συνεχίσουμε να προσφέρουμε υπηρεσίες υψηλού επιπέδου.
Στις επιχειρηματικές μας κινήσεις δεν ανεχόμαστε να περιοριζόμαστε από πράξεις και επιλογές τρίτων παραγόντων, κάποιων εξ αυτών ξένων προς το πραγματικό ακτοπλοϊκό επιχειρείν, οι οποίοι ενδιαφέρονται μόνο για προσωπικά και μάλλον κοντόφθαλμα συμφέροντα. Δεν ανήκουμε στην ίδια κατηγορία μαζί τους και αξιώνουμε να μας αναγνωρίζεται το δικαίωμα αυτό.
Υποστηρίζουμε θερμά την πρόταση του συλλογικού μας οργάνου του ΣΕΕΝ για την επίσημη και ενεργή συμμετοχή του στη διαδικασία και υπογραφή συλλογικής σύμβασης για την ακτοπλοΐα καθώς και σε όλα τα θέματα που μας αφορούν.»
Για όλα αυτά τα θέματα, σύμφωνα με τον κ. Βέτα, δεν υπάρχει κανένα ενδιαφέρον από το Υπουργείο Θαλασσίων Υποθέσεων, Νήσων και Αλιείας.