"Με τόσα χρόνια θαλάσσιας υπηρεσίας, ο κ. Βεντούρης έπρεπε να γνωρίζει τους μισθούς των ναυτικών" λέει ο Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου Attica
Στα καύσιμα και όχι στους μισθούς των ναυτικών αποδίδει το μεγάλο κόστος της ακτοπλοΐας ο Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου Attica, Πέτρος Βέττας. Στη συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε ανήμερα της εορτής του προστάτη των ναυτιλλομένων, του Άη Νικόλα, ο ίδιος μίλησε για όλους και για όλα, εκθέτοντας τόσο τις προσωπικές του απόψεις όσο και τις απόψεις του Ομίλου για τα προβλήματα που δυσχεραίνουν την εξέλιξη της ελληνικής ακτοπλοΐας. Αιτιολόγησε την παραίτηση του κ. Μιχάλη Σακέλλη από την τότε Ένωση Επιχειρήσεων Ναυτιλίας. Μίλησε για τον κ. Απόστολο Βεντούρη στον οποίο απέδωσε σκληρούς χαρακτηρισμούς. Προκάλεσε ακόμα και τον κ. Βαρδινογιάννη να πάρει θέση στις κατά καιρούς υβριστικές δηλώσεις του προέδρου της ΕΕΝ, για τη ΠΝΟ και την άρνησή της να αποδεχθεί τον ΣΕΕΝ για υπογραφή της Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας στην ακτοπλοΐα, για την ΠΕΜΕΝ και τις ακτιβιστικές της δράσεις, όπως και για τις απεργίες στο λιμάνι.
Για ευνόητους λόγους, παραθέτουμε ολόκληρη τη συνέντευξη του κ. Βέττα η οποία συγκέντρωσε μεγάλο αριθμό δημοσιογράφων και όπως αποδείχθηκε ήταν εξαιρετικού ενδιαφέροντος.
Π. Βέττας: Θα ήθελα να ξεκινήσω λέγοντάς σας ποιος είναι ο λόγος που δίνουμε αυτή την συνέντευξη Τύπου και μετά να αναπτύξω τα επιχειρήματα τα οποία πιστεύουμε ότι θα καταλάβετε και για ποιο λόγο έχουμε ξεκινήσει και απαιτούμε και ζητούμε την αναγνώριση κάποιων εταιρειών, οι οποίες διαφωνούν από την ΕΕΝ να έχουν λόγο.
Το θεωρώ αδιανόητο ακόμη και με τις αρχές της δημοκρατίας μία Ένωση η οποία δεν μας εκφράζει, σε πάρα πολλά επίπεδα, να παίρνει αποφάσεις οι οποίες μας δεσμεύουν. Και επειδή αυτή η κίνηση μπορεί να θεωρηθεί διασπαστική, ζούμε κάποιες που είναι κάπως πονηρές, μιλάνε για επιχειρησιακές συμβάσεις και για διάφορα άλλα πράγματα, θα ήθελα να πάω λίγο πίσω στο παρελθόν και να ξεκινήσω από εκεί.
Όπως γνωρίζετε η εταιρεία μας ήταν μέλος της ΕΕΝ αλλά και του ΣEΕΝ στα πλοία της Αδριατικής και Πρόεδρος μάλιστα ήταν ο κ. Σακέλλης ο οποίος είναι δίπλα μου στο πάνελ σήμερα.
Το μεγαλύτερο κόστος
Εγώ πήγα στην εταιρεία αυτή και πήρα το τίτλο του Διευθύνοντος Συμβούλου στο τέλος του 2007. Την άνοιξη του 2007 όπως όλοι θυμάστε, είχαμε μια πρωτοφανή αύξηση των τιμών του πετρελαίου και το πετρέλαιο θέλω να σημειώσετε εδώ γιατί θα επανέλθουμε και αργότερα, είναι το μεγαλύτερο κόστος που αντιμετωπίζουν τα πλοία μας.
Η εταιρεία μας την εποχή εκείνη όπως και κάθε χρονιά, εξαγγέλλει τον τιμολογιακό της κατάλογο, νομίζω το μήνα Απρίλιο είχαμε και νωρίτερα αν δεν κάνω λάθος κάνει μια αύξηση της τάξεως του 5%.
Προφανώς τα Media επικεντρώθηκαν στις τιμές του πετρελαίου και στις επιπτώσεις που θα είχε αυτό το πράγμα και όπως και κάθε αρχή της τουριστικής σεζόν, πήγαν και στα πλοία της ακτοπλοΐας, λέγοντας τί επιπτώσεις θα έχουν αυτές οι αυξήσεις και που θα διαμορφωθούν οι τιμές.
Εμείς θεωρήσαμε ότι αυτό το αρνητικό κλίμα και αφού αναλύσαμε την κατάσταση και είδαμε ότι οι τιμές του πετρελαίου ξεφεύγουν ανεξέλεγκτες, μην ξεχνάτε ότι έφτασε 140 δολάρια το βαρέλι το μήνα Ιούλιο αν δεν κάνω λάθος, αποφασίσαμε να βγάλουμε μια ανακοίνωση στην οποία λέγαμε ότι θα παγώσουμε τις τιμές μας. Όπως ήταν διαμορφωμένες εκείνη τη στιγμή.
Ο λόγος που το κάναμε ήταν κ