Παρασκευή, 30 Ιανουαρίου 2009

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΜΝΗΜΗΣ ΚΑΙ ΤΙΜΗΣ ΣΤΟ ΔΗΜΟ ΤΑΥΡΟΥ ΜΕ ΘΕΜΑ «ΚΥΠΡΟΣ & ΑΛΗΣΜΟΝΗΤΕΣ ΠΑΤΡΙΔΕΣ» Το Σάββατο 7 Φεβρουαρίου 2009,
ώρα 19:00। στο Αμφιθέατρο «ΝΙΚΟΣ ΤΕΜΠΟΝΕΡΑΣ»
των Λυκείων του Δήμου Ταύρου
(Οδός Αγ। Σοφίας & Χρ। Σμύρνης πλησίον του σταθμού των ΗΣΑΠ Ταύρου),
θα πραγματοποιηθεί εκδήλωση μνήμης και τιμής με θέμα
«Κύπρος και Αλησμόνητες Πατρίδες»।
Την εκδήλωση οργανώνουν ο Δήμος Ταύρου και ο Πολιτιστικός Όμιλος Κυπρίων,
με την συνεργασία της Κυπριακής Πρεσβείας – Σπίτι της Κύπρου. Στην εκδήλωση θα μιλήσουνοι κ।κ.
Βάσος Λυσσαρίδης Επίτιμος Πρόεδρος
του Κινήματος Σοσιαλδημοκρατών ΕΔΕΚ (Κύπρου) και
Γιάννης Καψής Δημοσιογράφος, πρώην Υπουργός
Ακολούθως θα γίνει ανακήρυξη του Προέδρου κ. Βάσου Λυσσαρίδη
σε Επίτιμο Δημότη του Δήμου Ταύρου.
Χαιρετισμό θα απευθύνουν οι κ.κ. Γιώργος Γεωργής, Πρέσβυς της Κυπριακής Δημοκρατίας στην Αθήνα και Δημήτρης Σούτος, Δήμαρχος Ταύρου. Στην συνέχεια η χορευτική ομάδα «ΤΑΥΡΙΩΝΕΣ» του Πνευματικού Κέντρου του Δήμου Ταύρου, με μουσική από την ορχήστρα του Θεοδωρή Γεωργóπουλου, θα μας ταξιδέψουν μουσικό - χορευτικά στην Κύπρο και τις Αλησμόνητες Πατρίδες. Θα παρουσιαστούν χοροί από την Κύπρο, Πόντο, Καππαδοκία, Κωνσταντινούπολη, Ίμβρο, Χερσόνησο Ερυθραίας, Ανατολική Θράκη-Ρωμυλία, και θα ακουστούν παραδοσιακά τραγούδια από την Κύπρο.

Πρότεινε στον ΥΕΝ λύσεις για το ακτοπλοϊκό ο κ. Σηφουνάκης

Συνάντηση του Βουλευτή Ν. Σηφουνάκη
με τον Υπουργό Ναυτιλίας Α।Παπαληγούρα
Με τη μελέτη σκοπιμότητας 2000 - 2004 παραμάσχαλα!
Του Γιάννη Νέγρη Με τον Υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας, Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής, Αναστάση Παπαληγούρα, συναντήθηκε χτες (Τετάρτη 28 Ιανουαρίου 2008), ο Βουλευτής Λέσβου του ΠΑ.ΣΟ.Κ. και τ. Υπουργός Αιγαίου Νίκος Σηφουνάκης, ύστερα από πρόσκληση του Υπουργού. Ο κ. Σηφουνάκης, συνοδευόμενος από τον κ. Δημήτρη Καπετανά (τ. Γενικό Γραμματέα Υπουργείου Αιγαίου) παρέδωσε στον Υπουργό: την μελέτη που εκπονήθηκε (την περίοδο 2000-2004) για την ενδοεπικοινωνία των νησιών με τίτλο : Μελέτη Σκοπιμότητας (Κόστους – Οφέλους) εναλλακτικών λύσεων οργάνωσης του δικτύου ακτοπλοϊκών συνδέσεων ενδοεπικοινωνίας των μικρών νησιών του Αιγαίου (Δίκτυο Άγονων Γραμμών)», εισήγηση για την ενεργοποίηση των υπηρεσιών προστασίας του περιβάλλοντος και Αρχιτεκτονικής Κληρονομιάς, πλήρης κατάσταση των Προεδρικών Διαταγμάτων που έχουν εκδοθεί και όσων εκκρεμούν από το 2004. Ο κ. Σηφουνάκης, ανέλυσε το βασικό και σημαντικό ρόλο του Υπουργείου με την πλήρη αρμοδιότητα στην προστασία του φυσικού και δομημένου περιβάλλοντος του Αιγαίου, που δυστυχώς έχει ακυρωθεί τα τελευταία πέντε χρόνια. Έτσι ο μόνος αυτοτελής Νόμος, ψηφισμένος από τη Βουλή το Νοέμβριο του 2003, για την «απόσυρση κτιρίων» παραμένει ανενεργός, καθώς και σχέδια Προεδρικών Διαταγμάτων βρίσκονται κλειδαμπαρωμένα στα συρτάρια, όπως εκείνα για τους αξιόλογους αρχιτεκτονικούς οικισμούς της Σάμου, που έχει από το 2004 εγκριθεί από το Συμβούλιο της Επικρατείας, του Βιότοπου Ντίπι-Λάρσου κ.α. Ειδικότερα, σε μια εκτεταμένη συζήτηση με τον Υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας, παρουσίασε και ανέπτυξε τους βασικούς άξονες της μελέτης, τις προβλέψεις της, αλλά και τις συγκεκριμένες προτάσεις για την ριζική αντιμετώπιση του προβλήματος των άγονων γραμμών. Επίσης ανέπτυξε και παρουσίασε στον κ. Παπαληγούρα, όλα τα προβλεπόμενα από την μελέτη στάδια, αλλά και το τι έπρεπε να έχει γίνει μέχρι σήμερα, προκειμένου να έχει ενεργοποιηθεί η διαδικασία για την απόκτηση του πρώτου νέου σύγχρονου σκάφους, που θα δρομολογείτο αποκλειστικά και μόνο σε άγονη γραμμή. Παράλληλα επισημάνθηκε με έμφαση στον κ. Υπουργό πως η λύση για τις άγονες γραμμές είχε προκριθεί με βάση την μελέτη, από την αρμόδια Επιτροπή της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Υπενθυμίζεται ότι η μελέτη του Ελληνικού Ινστιτούτου Μεταφορών, που πραγματοποιήθηκε ύστερα από πρωτοβουλία του Υπουργείου Αιγαίου, για την ενδοεπικοινωνία των νησιών και την ριζική αντιμετώπιση του προβλήματος των άγονων γραμμών, με την δημιουργία ενός σύγχρονου και λειτουργικού δικτύου ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών και ανάμεσα στα άλλα προέβλεπε και την δρομολόγηση 8-10 νέων υπερσύγχρονων σκαφών. Τα νέα αυτά σκάφη προβλεπόταν να αποκτηθούν με την μέθοδο της αυτοχρηματοδότησης (Private Finance Initiative) με την συμμετοχή ιδιωτικών εταιρειών ή και εταιρικών φορέων της Αυτοδιοίκησης στις οποίες θα παραχωρούταν το δικαίωμα εκμετάλλευσης των γραμμών σε βάθος χρόνου (6-12) ετών και επ’ αυτού υπήρχε και έγκριση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Μεταφορών, ώστε να γίνουν εφικτές οι απαιτούμενες επενδύσεις. Με απόλυτη συνεργασία των Υπουργείων Εθνικής Οικονομίας, Εμπορικής Ναυτιλίας και Αιγαίου, αποφασίστηκε η σταδιακή υλοποίηση του εγχειρήματος και η οποία ανακοινώθηκε επισήμως τον Αύγουστο 2003 από τους τότε Υπουργούς Εθνικής Οικονομίας ( Νίκο Χριστοδουλάκη) και Αιγαίου ( Νίκο Σηφουνάκη). Το σχέδιο σε πρώτη φάση προέβλεπε την πιλοτική εφαρμογή, με την ναυπήγηση και δρομολόγηση ενός πλοίου σύγχρονων προδιαγραφών, σε τρεις άγονες γραμμές του Βορειοανατολικού Αιγαίου. Τον Οκτώβριο του 2003 το Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας προκήρυξε διαγωνισμό πρόσληψης Χρηματοοικονομικού Συμβούλου, ο οποίος ολοκληρώθηκε στις αρχές του 2004 και επιβεβαίωνε το ενδιαφέρον της διεθνούς αγοράς. Αμέσως μετά το Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας προχώρησε στην συγκρότηση της κατά νόμον επιτροπής για την διενέργεια διαγωνισμού, για την ναυπήγηση ή την προμήθεια του πρώτου υπερσύγχρονου επιβατηγού οχηματαγωγού πλοίου, που θα δρομολογούταν στο Βόρειο Αιγαίο. Τον Απρίλιο του 2004 θα έπρεπε να έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία επιλογής και μέχρι τον Ιούνιο του 2004 η ανάθεση της πρώτης ναυπήγησης. Δυστυχώς μετά τις εκλογές του Μαρτίου του 2004 οι διαδικασίες για την υλοποίηση αυτού του προγράμματος πάγωσαν. Ο κ. Σηφουνάκης μετά τη συνάντηση με τον κ. Παπαληγούρα δήλωσε: «Όπως δεσμεύθηκε στη Βουλή, ο κ. Παπαληγούρας με προσκάλεσε και είχαμε μια ειλικρινή συζήτηση. Του έκανα γνωστό ότι δυστυχώς χάθηκαν 5,5 χρόνια και στην ουσία εφόσον αποφασίσει να κινηθεί στα πλαίσια της μελέτης, θα πρέπει να λάβει υπόψη του ότι θα ξεκινήσει από μηδενική βάση. Η επίλυση του προβλήματος των ακτοπλοϊκών συνδέσεων με γραμμές που θα τις διακρίνει σταθερότητα, πυκνότητα και υψηλή παροχή υπηρεσιών εξακολουθεί να είναι ζητούμενο, διότι μέρα με τη μέρα η κατάσταση χειροτερεύει, παρ’ ότι οι δαπάνες που καταβάλλονται είναι υπερδιπλάσιες από εκείνες που διατίθονταν πριν λίγα χρόνια।»
-=-=-=-=-=-
Σχόλιο: Όντως χάθηκαν 5.5 χρόνια। όμως το νομοσχέδιο για την υιοθέτηση του Μεταφορικού Ισοδύναμου δίνει ολοκληρωμένες λύσεις για το ακτοπλοϊκό πρόβλημα ακόμα και του πιο μικρού νησιού। Ώρα ευθύνης για όλα τα κόμματα να συναποφασίσουν τις λύσεις για να πάψει η Ελλάδα να είναι χώρα πολιτών δύο και τριών ταχυτήτων. Θ. Κοντζόγλου
Ποιά Ευρωπαϊκή Ακτοφυλακή;
Δεν υπάρχει τέτοια πρόταση!
Κάποιοι μας παραμυθιάζουν για την δήθεν σύσταση Ευρωπαϊκής Ακτοφυλακής της οποίας έργο θα είναι τάχα η φύλαξη των Ελληνικών - Ευρωπαϊκών συνόρων
-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-
Ώρα μηδέν» για την (πολυδιαφημισμένη) Ευρωπαϊκή Ακτοφυλακή....
Του Γιάννη Νέγρη http://aegaio.blogspot.com/
Το Συμβούλιο Υπουργών της ΕΕ απάντησε στον ευρωβουλευτή του ΛΑ.Ο.Σ Πρέσβυ κ. Γ. Γεωργίου σχετικά με την Ευρωπαϊκή Ακτοφυλακή επισημαίνοντας τα εξής: «Η ιδέα να δημιουργηθεί ένα σώμα ευρωπαϊκής ακτοφυλακής προτάθηκε από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και το Συμβούλιο στα πλαίσια του άρθρου 11 της οδηγίας 2005/35/ΕΚ σχετικά με τη ρύπανση από τα πλοία και τη θέσπιση κυρώσεων για παραβιάσεις[1]. Στην οδηγία αυτή η Επιτροπή καλείται να υποβάλει μελέτη σκοπιμότητας σχετικά με τη δημιουργία ευρωπαϊκού σώματος ακτοφυλακής έργον του οποίου θα είναι να προλαμβάνει τη ρύπανση και να την αντιμετωπίζει. Η μελέτη αυτή δεν έχει ακόμη υποβληθεί. Η σκοπιμότητα δημιουργίας ενός σώματος ευρωπαϊκής ακτοφυλακής αποτελεί μέρος των θεμάτων που περιέχει η πράσινη βίβλος της Επιτροπής, του Ιουνίου 2006, σχετικά με τη ναυτιλιακή πολιτική της ΕΕ.[2] Όσον αφορά τον τομέα των ελέγχων στα σύνορα και την καταπολέμηση της παράνομης μετανάστευσης, στο πρόγραμμα της Χάγης για την ενίσχυση της ελευθερίας, της ασφάλειας και της δικαιοσύνης στην Ευρωπαϊκή Ένωση[3], το οποίο εγκρίθηκε από το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο κατά τη σύνοδο της 5ης Νοεμβρίου 2004, αναφέρεται η δυνατότητα δημιουργίας ενός «ευρωπαϊκού συστήματος φύλαξης των συνόρων». Η ιδέα αυτή περιέχεται επίσης στο Ευρωπαϊκό Σύμφωνο για τη μετανάστευση και το άσυλο[4], το οποίο εγκρίθηκε από το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο της 15ης και 16ης Οκτωβρίου 2008, όπου αναφέρεται ότι, τελικά, μπορεί να εξετασθεί η δημιουργία ενός τέτοιου συστήματος. Σημειωτέον ότι η συνθήκη ΕΚ, στο άρθρο 62, σημείο 2(α), περιορίζει την αρμοδιότητα της Κοινότητας στην έγκριση των κανόνων και των λεπτομερειών που πρέπει να τηρούν τα κράτη μέλη κατά τον έλεγχο των προσώπων στα εξωτερικά σύνορα, πράγμα που σημαίνει ότι αρμόδια για τη διεξαγωγή των ελέγχων αυτών είναι τα κράτη μέλη. Μέχρι σήμερα, δεν έχει υποβληθεί στο Συμβούλιο καμία πρόταση της Επιτροπής ούτε για τη δημιουργία σώματος ευρωπαϊκής ακτοφυλακής ούτε ευρωπαϊκού συστήματος ακτοφυλακής.»