Παρασκευή 30 Ιανουαρίου 2009

Πρότεινε στον ΥΕΝ λύσεις για το ακτοπλοϊκό ο κ. Σηφουνάκης

Συνάντηση του Βουλευτή Ν. Σηφουνάκη
με τον Υπουργό Ναυτιλίας Α।Παπαληγούρα
Με τη μελέτη σκοπιμότητας 2000 - 2004 παραμάσχαλα!
Του Γιάννη Νέγρη Με τον Υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας, Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής, Αναστάση Παπαληγούρα, συναντήθηκε χτες (Τετάρτη 28 Ιανουαρίου 2008), ο Βουλευτής Λέσβου του ΠΑ.ΣΟ.Κ. και τ. Υπουργός Αιγαίου Νίκος Σηφουνάκης, ύστερα από πρόσκληση του Υπουργού. Ο κ. Σηφουνάκης, συνοδευόμενος από τον κ. Δημήτρη Καπετανά (τ. Γενικό Γραμματέα Υπουργείου Αιγαίου) παρέδωσε στον Υπουργό: την μελέτη που εκπονήθηκε (την περίοδο 2000-2004) για την ενδοεπικοινωνία των νησιών με τίτλο : Μελέτη Σκοπιμότητας (Κόστους – Οφέλους) εναλλακτικών λύσεων οργάνωσης του δικτύου ακτοπλοϊκών συνδέσεων ενδοεπικοινωνίας των μικρών νησιών του Αιγαίου (Δίκτυο Άγονων Γραμμών)», εισήγηση για την ενεργοποίηση των υπηρεσιών προστασίας του περιβάλλοντος και Αρχιτεκτονικής Κληρονομιάς, πλήρης κατάσταση των Προεδρικών Διαταγμάτων που έχουν εκδοθεί και όσων εκκρεμούν από το 2004. Ο κ. Σηφουνάκης, ανέλυσε το βασικό και σημαντικό ρόλο του Υπουργείου με την πλήρη αρμοδιότητα στην προστασία του φυσικού και δομημένου περιβάλλοντος του Αιγαίου, που δυστυχώς έχει ακυρωθεί τα τελευταία πέντε χρόνια. Έτσι ο μόνος αυτοτελής Νόμος, ψηφισμένος από τη Βουλή το Νοέμβριο του 2003, για την «απόσυρση κτιρίων» παραμένει ανενεργός, καθώς και σχέδια Προεδρικών Διαταγμάτων βρίσκονται κλειδαμπαρωμένα στα συρτάρια, όπως εκείνα για τους αξιόλογους αρχιτεκτονικούς οικισμούς της Σάμου, που έχει από το 2004 εγκριθεί από το Συμβούλιο της Επικρατείας, του Βιότοπου Ντίπι-Λάρσου κ.α. Ειδικότερα, σε μια εκτεταμένη συζήτηση με τον Υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας, παρουσίασε και ανέπτυξε τους βασικούς άξονες της μελέτης, τις προβλέψεις της, αλλά και τις συγκεκριμένες προτάσεις για την ριζική αντιμετώπιση του προβλήματος των άγονων γραμμών. Επίσης ανέπτυξε και παρουσίασε στον κ. Παπαληγούρα, όλα τα προβλεπόμενα από την μελέτη στάδια, αλλά και το τι έπρεπε να έχει γίνει μέχρι σήμερα, προκειμένου να έχει ενεργοποιηθεί η διαδικασία για την απόκτηση του πρώτου νέου σύγχρονου σκάφους, που θα δρομολογείτο αποκλειστικά και μόνο σε άγονη γραμμή. Παράλληλα επισημάνθηκε με έμφαση στον κ. Υπουργό πως η λύση για τις άγονες γραμμές είχε προκριθεί με βάση την μελέτη, από την αρμόδια Επιτροπή της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Υπενθυμίζεται ότι η μελέτη του Ελληνικού Ινστιτούτου Μεταφορών, που πραγματοποιήθηκε ύστερα από πρωτοβουλία του Υπουργείου Αιγαίου, για την ενδοεπικοινωνία των νησιών και την ριζική αντιμετώπιση του προβλήματος των άγονων γραμμών, με την δημιουργία ενός σύγχρονου και λειτουργικού δικτύου ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών και ανάμεσα στα άλλα προέβλεπε και την δρομολόγηση 8-10 νέων υπερσύγχρονων σκαφών. Τα νέα αυτά σκάφη προβλεπόταν να αποκτηθούν με την μέθοδο της αυτοχρηματοδότησης (Private Finance Initiative) με την συμμετοχή ιδιωτικών εταιρειών ή και εταιρικών φορέων της Αυτοδιοίκησης στις οποίες θα παραχωρούταν το δικαίωμα εκμετάλλευσης των γραμμών σε βάθος χρόνου (6-12) ετών και επ’ αυτού υπήρχε και έγκριση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Μεταφορών, ώστε να γίνουν εφικτές οι απαιτούμενες επενδύσεις. Με απόλυτη συνεργασία των Υπουργείων Εθνικής Οικονομίας, Εμπορικής Ναυτιλίας και Αιγαίου, αποφασίστηκε η σταδιακή υλοποίηση του εγχειρήματος και η οποία ανακοινώθηκε επισήμως τον Αύγουστο 2003 από τους τότε Υπουργούς Εθνικής Οικονομίας ( Νίκο Χριστοδουλάκη) και Αιγαίου ( Νίκο Σηφουνάκη). Το σχέδιο σε πρώτη φάση προέβλεπε την πιλοτική εφαρμογή, με την ναυπήγηση και δρομολόγηση ενός πλοίου σύγχρονων προδιαγραφών, σε τρεις άγονες γραμμές του Βορειοανατολικού Αιγαίου. Τον Οκτώβριο του 2003 το Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας προκήρυξε διαγωνισμό πρόσληψης Χρηματοοικονομικού Συμβούλου, ο οποίος ολοκληρώθηκε στις αρχές του 2004 και επιβεβαίωνε το ενδιαφέρον της διεθνούς αγοράς. Αμέσως μετά το Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας προχώρησε στην συγκρότηση της κατά νόμον επιτροπής για την διενέργεια διαγωνισμού, για την ναυπήγηση ή την προμήθεια του πρώτου υπερσύγχρονου επιβατηγού οχηματαγωγού πλοίου, που θα δρομολογούταν στο Βόρειο Αιγαίο. Τον Απρίλιο του 2004 θα έπρεπε να έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία επιλογής και μέχρι τον Ιούνιο του 2004 η ανάθεση της πρώτης ναυπήγησης. Δυστυχώς μετά τις εκλογές του Μαρτίου του 2004 οι διαδικασίες για την υλοποίηση αυτού του προγράμματος πάγωσαν. Ο κ. Σηφουνάκης μετά τη συνάντηση με τον κ. Παπαληγούρα δήλωσε: «Όπως δεσμεύθηκε στη Βουλή, ο κ. Παπαληγούρας με προσκάλεσε και είχαμε μια ειλικρινή συζήτηση. Του έκανα γνωστό ότι δυστυχώς χάθηκαν 5,5 χρόνια και στην ουσία εφόσον αποφασίσει να κινηθεί στα πλαίσια της μελέτης, θα πρέπει να λάβει υπόψη του ότι θα ξεκινήσει από μηδενική βάση. Η επίλυση του προβλήματος των ακτοπλοϊκών συνδέσεων με γραμμές που θα τις διακρίνει σταθερότητα, πυκνότητα και υψηλή παροχή υπηρεσιών εξακολουθεί να είναι ζητούμενο, διότι μέρα με τη μέρα η κατάσταση χειροτερεύει, παρ’ ότι οι δαπάνες που καταβάλλονται είναι υπερδιπλάσιες από εκείνες που διατίθονταν πριν λίγα χρόνια।»
-=-=-=-=-=-
Σχόλιο: Όντως χάθηκαν 5.5 χρόνια। όμως το νομοσχέδιο για την υιοθέτηση του Μεταφορικού Ισοδύναμου δίνει ολοκληρωμένες λύσεις για το ακτοπλοϊκό πρόβλημα ακόμα και του πιο μικρού νησιού। Ώρα ευθύνης για όλα τα κόμματα να συναποφασίσουν τις λύσεις για να πάψει η Ελλάδα να είναι χώρα πολιτών δύο και τριών ταχυτήτων. Θ. Κοντζόγλου

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Παρακαλώ αφήστε το σχόλιό σας, με σεβασμό στη προσωπικότητα των ατόμων και χωρίς να προκαλέσετε τους νόμους και τη Δικαιοσύνη. ΑΝΩΝΥΜΑ ΣΧΟΛΙΑ δεν δημοσιεύονται εκτός εάν το εγκρίνει η διαχειρίστρια του ιστολογίου. Εάν επιθυμείτε, επικοινωνείστε με το τηλέφωνο: 6981042435 Διαφορετικά αφήστε τα στοιχεία σας στο email: th.kontzoglou@gmail.com
Ευχαριστώ
Θεοδοσία Κοντζόγλου