Παρασκευή 2 Ιουλίου 2010

ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΤΕΣ ΣΤΟ ΣΤΟΧΑΣΤΡΟ ΤΗΣ Υ.Ε.Ε.

Για ποιους κτυπά η καμπάνα της Υπηρεσίας Ειδικών Ελέγχων στον Πειραιά;

Χρυσοχοίδης: Μέγα πολιτικό λάθος η έφοδος του ΣΔΟΕ στην ΠΝΟ

Έντονα ενοχλημένος φέρεται να είναι ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, μετά την έφοδο και την 4ωρη παραμονή κλιμακίου του ΣΔΟΕ στην ΠΝΟ στην Ακτή Μιαούλη. Κύκλοι προσκείμενοι στον Υπουργό ο οποίος έχει πλέον την ευθύνη της ποντοπόρου Ναυτιλίας, υποστηρίζουν ότι πρόκειται για «μεγάλο πολιτικό λάθος», η έφοδος του ΣΔΟΕ, στην ΠΝΟ, η οποία ως συνδικαλιστικό Όργανο, είναι μη κερδοσκοπικός Οργανισμός και μάλιστα μη επιχορηγούμενος από το Κράτος. Πάντως, υπηρεσιακός παράγοντας του ΣΔΟΕ, άφησε να εννοηθεί ότι το κλιμάκιο ενδεχομένως, δεν αναζητούσε μεμπτά στοιχεία κατά της Ομοσπονδίας, αλλά προσπάθησε να διασταυρώσει στοιχεία που αφορούν σε Ναυτιλιακές εταιρίες. Κατά άλλο σενάριο, εφοπλιστικό «χέρι» και με τις «ευλογίες» των κρατικών Υπηρεσιών, ενδέχεται να βρίσκεται πίσω από την έφοδο που πραγματοποίησε σήμερα το ΣΔΟΕ στα λογιστικά στοιχεία της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας. Ως αιτία, προβάλλεται η κατάσταση που δημιουργήθηκε στην Κόρινθο, με την ακινητοποίηση των δύο πλοίων ROPAX1 και ROPAX2 της Ιταλικο-Ελληνικών συμφερόντων Adriatic Lines. Πάντως, πολύ πριν την εισβολή του κλιμακίου στα γραφεία της ΠΝΟ, είχε πραγματοποιηθεί συνεδρίαση, όπου κατά πλειοψηφία το Δ.Σ. της Ομοσπονδίας, αποφάσισε να διακόψει την κατάληψη των πλοίων, εν αναμονή της απόφασης του δικαστηρίου που αναμένεται μετά τις 16 Ιουλίου. Ο NAUTILUS «καρφώνει» τα ROPAX Στο μεταξύ, -σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες – με απόρρητο έγγραφό του ο συνδικαλιστικός Οργανισμός της Μεγάλης Βρετανίας, NAUTILUS αποφάνθηκε ότι τα δύο πλοία ROPAX1 και ROPAX2, οφείλουν να εφαρμόσουν τα στάνταρτ των επιβατηγών πλοίων, αυξάνοντας τον αριθμό των ναυτικών τους από 29 σε 61, με δεδομένο το γεγονός ότι μεταφέρουν έως και 217 επιβάτες σε κάθε δρομολόγιό τους. Υπενθυμίζεται ότι και τα δύο πλοία φέρουν σημαία Μ. Βρετανίας. Σε ότι αφορά στο ΣΔΟΕ, το τριμελές ελεγκτικό κλιμάκιο, παρέμεινε στα γραφεία της Ακτής Μιαούλη, περίπου τέσσερεις ώρες ελέγχοντας όλα τα οικονομικά στοιχεία της Ομοσπονδίας. Αν και ο επικεφαλής του κλιμακίου, είχε διαβεβαιώσει από την πρώτη στιγμή ότι επρόκειτο για έλεγχο τυπικό και ρουτίνας, ωστόσο, ελήφθησαν αντίγραφα από όλους τους λογαριασμούς των 14 συνδικαλιστικών Σωματείων. Επίσης, το γεγονός ότι ζητήθηκαν τα στοιχεία των αμοιβών όλων των Προέδρων και όλων των μελών των Δ.Σ. των 14 ναυτεργατικών Σωματείων, όπως και όλα τα έξοδα που κατέβαλε η ΠΝΟ τις τελευταίες ημέρες για όσους συμμετείχαν στην κατάληψη των πλοίων ROPAX1 και ROPAX2 στην Κόρινθο, δημιούργησαν έντονες υπόνοιες ότι στην πρωτοφανή ενέργεια του ΣΔΟΕ είχαν βάλει το χεράκι τους κάποιοι εφοπλιστές. Κάποιοι ανησύχησαν… Ο Γενικός Γραμματέας της ΠΝΟ, πλοίαρχος Γιάννης Χαλάς, δεν φάνηκε να ανησυχεί από την πρωτοφανή επίσκεψη που δέχθηκε, ωστόσο, ήταν φανερά προβληματισμένος για την αιτία που έφερε τις ελεγκτικές Αρχές στα Γραφεία της Ομοσπονδίας. Ο ίδιος αρνήθηκε να κάνει οποιοδήποτε σχόλιο ή ακόμα και να ξεδιπλώσει τα πιθανά σενάρια που δημιούργησαν αυτή την κατάσταση, περιμένοντας απλά να ολοκληρωθεί το «έργο» της ελεγκτικής Υπηρεσίας. Αντίθετα όμως, υπήρξαν συνδικαλιστές οι οποίοι αρκετά θορυβημένοι, τηλεφωνούσαν διαρκώς στην ΠΝΟ, ζητώντας πληροφορίες για τις κινήσεις των ελεγκτών. Σύμφωνα με πληροφορίες τα τηλεφωνήματα αυτά έγιναν από στελέχη δύο συγκεκριμένων ναυτεργατικών σωματείων, οι οποίοι ενδεχομένως προβληματίζονται για πιθανή συνέχιση του ελέγχου στα δικά τους Σωματεία. Αξίζει πάντως να σημειωθεί ότι εάν επρόκειτο για «καρφωτή» κατά της ΠΝΟ, η καταγγελία πρέπει να έγινε πριν από περίπου 20 ημέρες. Τόσος χρόνος χρειάζεται όπως μας εξήγησε αρμόδιος παράγοντας, για να εξεταστεί η καταγγελία από ειδική επιτροπή, στην οποία συμμετέχει και εισαγγελέας. Εάν επρόκειτο για πρόβλημα που είχε εντοπιστεί στην ΠΝΟ, αυτό θα μπορούσε να ήταν μη κατάθεση ισολογισμού, ή φόρου μισθωτών υπηρεσιών κλπ. Αυτός ο έλεγχος, συνήθως γίνεται με εντολή του Υπουργού Οικονομικών, ή και της υπουργού Οικονομίας, ή των αρμόδιων υφυπουργών όπως και Γενικών Γραμματέων των δύο υπουργείων. Για άλλον κτυπούσε η καμπάνα; Δεν αποκλείεται ωστόσο, ο έλεγχος να έγινε για διασταύρωση στοιχείων που αφορούν σε κάποια «προβληματική» Ναυτιλιακή Εταιρία. Σημειώνεται ότι οι εταιρίες έχουν την ευθύνη της παρακράτησης χρημάτων από τη μισθοδοσία των ναυτικών, και την καταβολή τους στην ΠΝΟ. Έτσι, εκτιμάται ότι από τα δεδομένα που τηρούνται στην ΠΝΟ, ίσως επιχειρείται να διασταυρωθούν οικονομικά στοιχεία κάποιας εταιρίας. Πάντως, σύμφωνα με το ρεπορτάζ, πολύ κακή ήταν η οικονομική κατάσταση της ΠΝΟ όταν το 1993 ανέλαβε τα καθήκοντά του ως Γενικός Γραμματέας της ΠΝΟ, ο cpt. Γιάννης Χαλάς. Με διάφορους χειρισμούς (χρηματοδότηση από ITF κλπ) που έγιναν από τον Γενικό Γραμματέα, σήμερα η ΠΝΟ, η οποία και δεν χρηματοδοτείται από το Κράτος, είναι σε θέση να καταβάλλει απρόσκοπτα, τις αμοιβές των Προέδρων, των Γραμματέων και των Ταμιών των δεκατεσσάρων συνδικαλιστικών Σωματείων που εκπροσωπεί. Παράλληλα η ΠΝΟ, καταβάλλει τις αμοιβές των ανθρώπων που εργάζονται στην Ομοσπονδία (Λογιστήριο, Γραμματείς, τηλεφωνήτρια, Νομικός Σύμβουλος κλπ) και φυσικά την αμοιβή του ίδιου του Γενικού Γραμματέα. Για παράδειγμα, τα Σωματεία ΠΕΠΕΝ και ΠΕΜΕΝ εισπράττουν περίπου από 3.800 ευρώ μηνιαίως για τις αμοιβές των προέδρων τους, των Γραμματέων και των Ταμιών ενώ το Σωματείο των κατώτερων Πληρωμάτων «Ο Στέφενσων» εισπράττει περίπου 2.900 ευρώ. Επίσης η ΠΝΟ, διαχειρίζεται ένα καταπίστευμα ύψους 5 εκατομμυρίων δολαρίων που άφησε ο Γιάννης Λάτσης. Από το κεφάλαιο αυτό και μόνον από τους τόκους, ενισχύονται κάθε χρόνο, διάφορες οικογένειες αναξιοπαθούντων ναυτικών και το κεφάλαιο όχι μόνον έμεινε άθικτο, αλλά αυξήθηκε κατά 50% μέσα στα τελευταία 10 – 12 χρόνια. Μάλιστα σύμφωνα με πληροφορίες, μέσα στο χρονικό αυτό διάστημα, η ΠΝΟ διέθεσε σε οικογένειες ναυτικών περίπου 3,5 εκ. δολάρια. Θεοδοσία Κοντζόγλου