Παρασκευή, 20 Φεβρουαρίου 2009

ΟΛΠ: ΕΠΙΤΥΧΙΑ Η ΣΚΑΝΔΑΛΟ;

Παπαληγούρας: «Κανένας εργαζόμενος στον ΟΛΠ

δεν θα χάσει τη δουλειά του»

Επεξεργασία του σχεδίου νόμου του υπουργείου Ναυτιλίας «Κύρωση της σύμβασης παραχώρησης των λιμενικών εγκαταστάσεων των προβλητών ΙΙ και ΙΙΙ του σταθμού εμπορευματοκιβωτίων του ΟΛΠ»।

«Δεν πουλάμε, ενοικιάζουμε μέρος μιας από τις δραστηριότητες του λιμανιού. Δεν ιδιωτικοποιούμε αλλά διατηρούμε το σημερινό δημόσιο χαρακτήρα του λιμανιού το οποίο αναπτύσσουμε και εκσυγχρονίζουμε με χρήματα ξένων επενδυτών» τόνισε στην Βουλή ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας, Αν. Παπαληγούρας, μιλώντας στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου που επεξεργάζεται το σχέδιο νόμου για την Κύρωση της σύμβασης παραχώρησης των λιμενικών εγκαταστάσεων των προβλητών ΙΙ και ΙΙΙ του σταθμού εμπορευματοκιβωτίων του ΟΛΠ. Παράλληλα, ο υπουργός παρείχε την διαβεβαίωση ότι κανένας εργαζόμενος στον ΟΛΠ δεν κινδυνεύει να χάσει τη δουλειά του ή να μεταβληθεί το εργασιακό του καθεστώς. Σημείωσε συγκεκριμένα ότι είναι σημαντικό σε μια εποχή που το μεγάλο πρόβλημα είναι η απώλεια θέσεων εργασίας, δημιουργούνται 1.000 μόνιμες θέσεις εργασίας στο λιμάνι κι άλλες 200 στα έργα που θα κατασκευαστούν. Συνολικά, πρόσθεσε, θα δημιουργηθούν και άλλες 3.000 θέσεις εργασίας στις παραλίμνιες περιοχές από τις δραστηριότητες που θα προκύψουν. Ο συνολικός σχεδιασμός της παραχώρησης, είπε ο κ. Παπαληγούρας, έλαβε υπ' όψη του το σημαντικό αυτό ζήτημα της προστασίας των εργαζομένων, τα δικαιώματα των οποίων διασφαλίζονται απολύτως. Επιπλέον όμως, παραχωρήθηκε πρόγραμμα εθελουσίας εξόδου και μετάταξης για όσους επιθυμούν να κάνουν χρήση, επειδή θα κρίνουν ότι είναι συμφερότερο γι' αυτούς. Ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας τόνισε ακόμη πως η στρατηγική της κυβέρνησης ήταν και είναι η προσέλκυση επενδυτών παγκόσμιας εμβέλειας για την ανάπτυξη των λιμένων Πειραιά και Θεσσαλονίκης. Ο Πειραιάς, ως ο σημαντικός διαμετακομιστικός κόμβος, πύλη προς την Ευρώπη, η Θεσσαλονίκη πύλη με τα Βαλκάνια και την ανατολική Ευρώπη. Αναλύοντας τα γεωπολιτικά οφέλη για τη χώρα και στη συνέχεια τα άμεσα και έμμεσα είπε πως αφορούν σε: - εγγυημένα έσοδα για το κράτος 2,4 δισ. ευρώ - επενδύσεις του αναδόχου 620 εκατομμύρια ευρώ - τριπλασιασμό της δυναμικότητας του λιμανιού - 1000 νέες θέσεις εργασίας και 200 κατά τη διάρκεια κατασκευής των έργων - 3000 επίσης θέσεις εργασίας που δημιουργούνται παράλληλα στην παραλιμενική βιομηχανία - ανάπτυξη της απασχόλησης στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη του Περάματος «Πέραν από μια σύμβαση, η συμφωνία με την Κίνα έχει και στρατηγική σημασία» επισήμανε ο Εισηγητής της ΝΔ Σίμος Κεδίκογλου, εξηγώντας ότι παράλληλα ανοίγει το δρόμο των ελληνικών προϊόντων στις αγορές της Κίνας. Ο εισηγητής του ΠΑΣΟΚ Γιάννης Διαμαντίδης αμφισβήτησε τους ισχυρισμούς του υπουργού περί δημιουργίας χιλιάδων νέων θέσεων εργασίας και των προβλεπόμενων κρατικών εσόδων σε βάθος χρόνου, κατηγόρησε την ηγεσία του Υπουργείου Ναυτιλίας ότι αγνόησε στον διάλογο τους Δημάρχους των Δήμων Πειραιά και Περάματος, έκανε λόγο για απώλεια εσόδων των Δήμων και κάλεσε τον κ. Παπαληγούρα να αναλογισθεί αν τελικά δεν πραγματοποιηθεί η επένδυση αυτή στον Πειραιά. Η ειδική αγορήτρια του ΚΚΕ Βέρα Νικολαΐδου τόνισε ότι για το κόμμα της το νομοσχέδιο με όποια μορφή κι αν έρχεται στη Βουλή δεν αποτελεί ούτε καν βάση για συζήτηση και αυτό διότι αντιτίθενται στις ιδιωτικοποιήσεις και στα μονοπώλια, κάνοντας λόγο για βαρύτατες επιπτώσεις εις βάρος των εργαζόμενων και της οικονομίας γενικότερα. Ο ειδικός αγορητής του ΣΥΡΙΖΑ Θ. Δρίτσας έθεσε θέμα εγκυρότητας της σύμβασης λέγοντας ότι είναι «σικέ», διαφώνησε με τη φιλοσοφία της ιδιωτικοποίησης του ΟΛΠ λέγοντας ότι ο ΣΥΡΙΖΑ αντιτίθεται σε όλες τις παραχωρήσεις δημόσιου πλούτου, αμφέβαλε για το μέλλον των εργαζόμενων αλλά και για το κέρδος του Δημοσίου, εκτιμώντας ότι οι Κινέζοι θα αναθεωρήσουν μακροπρόθεσμα τη συμφωνία προς όφελός τους. Ο εισηγητής του ΛΑΟΣ Ηλίας Πολατίδης υποστήριξε ότι δεδομένης της διεθνούς συγκυρίας οι υποσχέσεις που δίνει η «COSCO» για την τόσο μεγάλη ανάπτυξη του μεταφορικού φορτίου είναι αδύνατον να επιτευχθούν, χαρακτήρισε «κερκόπορτα» τις ρυθμίσεις απόδοσης ΦΠΑ λέγοντας ότι στο τέλος δεν θα πληρώνει φόρους η εταιρεία και προέβλεψε ότι θα δημιουργηθεί μια «τσαινατάουν» πέριξ της περιοχής।

Θετικές και αρνητικές αντιδράσεις από τους φορείς

Κατά την πρωινή συνεδρίαση της Επιτροπής κλήθηκαν να καταθέσουν τις απόψεις τους οι εμπλεκόμενοι φορεί΄.

Ο Πρόεδρος της ομοσπονδίας υπαλλήλων λιμένων Ελλάδος, Γιώργος Γεωργακόπουλος ανέφερε ότι η σύμβαση βλάπτει τα συμφέροντα της Χώρας, του Πειραιά και των εργαζομένων. Ο πρόεδρος της Ένωσης λιμενεργατών Γιώργος Νουxουτίδης είπε ότι δεν συναινούμε στο εθνικό έγκλημα που γίνεται. Ο πρόεδρος του Εμπορικού επιμελητηρίου Πειραιά Γιώργος Κασιμάτης, ανέφερε ότι αυτό που πάει να κάνει η κυβέρνηση σήμερα, έπρεπε να έχει γίνει πριν από δέκα χρόνια, εκτιμώντας ότι θα δημιουργηθούν νέες θέσεις εργασίας και θα αναπτυχθεί η τοπική οικονομία Ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΛΠ Νίκος Αναστασόπουλος είπε ότι μετά από δέκα χρόνια ανυπαρξίας επενδύσεων και ότι από τη στιγμή που το 1999 ο ΟΛΠ έγινε ΑΕ όπου απαγορεύεται και η κρατική του χρηματοδότηση, σήμερα η Διοίκηση προχώρησε στην εξεύρεση χρηματοδότησης από ιδιώτες για την ανάπτυξη της εταιρείας, χρησιμοποιώντας ως πρόδρομο τη μελέτη του 2001 για την προβλήτα Π3. Χαρακτήρισε αδιάβλητη τη διαδικασία διαγωνισμού και συμφέρουσα τη σύμβαση, καθώς όπως είπε κατοχυρώνει το δημόσιο συμφέρον αλλά και ότι δεν υπήρξαν αντιρρήσεις επ' αυτών παρά μόνο ιδεολογικές διαφορές, δηλαδή εάν είναι κάποιος υπέρ ή όχι της ιδιωτικοποίησης επιχειρήσεων. Ο Δήμαρχος Περάματος Ιωάννης Γλύκας κατήγγειλε ότι ο παραθαλάσσιος Δήμος Περάματος δεν έχει πρόσβαση στη θάλασσα παρά μόνο 8% λόγω των επιχωματώσεων για την κατασκευή της 3ης προβλήτας. Επίσης ότι οι δρόμοι κλείνουν από τα φορτηγά κάνοντας λόγω για υποβάθμιση της πόλης και ότι δεν του παραχωρούνται από τον ΟΛΠ τα ανταποδοτικά τέλη που δικαιούται. Ο Δήμαρχος Πειραιά Παναγιώτης Φασούλας πρότεινε να περιμένουμε μέχρι τις 6 Μαρτίου την απόφαση του Συμβουλίου Επικρατείας για τη νομιμότητα της παραχώρησης του Λιμένα Πειραιά και εξέφρασε την αντίρρησή του για την ιδιωτικοποίηση, προβάλλοντας ως επιχείρημα τις κρατικοποιήσεις στις οποίες προχωρά ο κ. Ομπάμα στις ΗΠΑ λόγω της οικονομικής κρίσης. Επίσης ανέφερε ότι δεν προβλέπονται ανταποδοτικά οφέλη για τον Πειραιά και ότι δεν προβλέπονται λύσεις από την κυκλοφοριακή επιβάρυνση. Ακόμη ανέφερε ότι με την πρόβλεψη για 1000 νέες θέσεις εργασίας δεν έχει ερωτηθεί ο Δήμος και η Αστυνομία για το αν θα μπορεί να ανταποκριθεί η πόλη. Ο Πρόεδρος του Ναυτικού επιμελητηρίου Πειραιά Γιώργος Γράτσος τόνισε πως καθίσταται αναγκαίος ο εκσυγχρονισμός των Λιμένων άρα και ο εκσυγχρονισμός των υποδομών για να τα υποδεχτεί, δεδομένου ότι η ανάπτυξη αγαθών παγκοσμίως με πλοία αυξάνεται, και για το λόγο αυτό κατασκευάζονται όλο και μεγαλύτερα πλοία. Ο Πρόεδρος του εμπορικού Συλλόγου Πειραιά Βασίλης Κορκίδης μετέφερε την αγωνία του εμπορικού κόσμου και τις σοβαρές οικονομικές συνέπειες στο εμπόριο και τις επιχειρήσεις από τις απεργίες και τις δυσλειτουργίες που παρουσιάζει σήμερα το λιμάνι του Πειραιά. Έκανε λόγο για πεπαλαιωμένα μηχανήματα και απουσία σοβαρών επενδύσεων επί μια δεκαετία, τόνισε την πλεονεκτική θέση του λιμανιού του Πειραιά και κάλεσε όλους τους ενδιαφερόμενους και τους αρμόδιους να βοηθήσουν να προχωρήσει αυτή η σύμβαση για να ωφεληθεί ο Πειραιάς και οι εργαζόμενοι. «Είναι η τελευταία δυνατότητα ανάκτησης του χαμένου χρόνου» είπε. www.kathimerini.gr με πληροφορίες από ΑΠΕ - ΜΠΕ