Πέμπτη, 28 Μαΐου 2009

SEA DIAMOND: ΔΙΑΣΤΡΕΥΛΩΤΗΣ ΚΑΙ ΜΕ ΚΑΚΟΓΟΥΣΤΟ ΧΙΟΥΜΟΡ Ο κ ΠΑΠΑΛΗΓΟΥΡΑΣ;

Είτε ο κ. Παπαληγούρας κάνει κακόγουστο χιούμορ
είτε έχει ξεφύγει τελείως από το μέτρο της λογικής
στο θέμα : SEA DIAMOND
Της Θεοδοσίας Κοντζόγλου Πρόσφατα είχα πει στον Υπουργό - όταν υπερηφανευόμενος ισχυρίστηκε ότι επίσπευσε την επικαιροποίηση του Χάρτη - ότι ο χάρτης είχε παραμείνει στα συρτάρια της Υδρογραφικής επί έξι μήνες. Τότε το αρνήθηκε έτσι απλά. Ξέχασα βέβαια να του πω ότι η Υδρογραφική "συγκινήθηκε" ενάμισι χρόνο μετά το ναυάγιο αφήνοντας τους ναυτικούς στην "τύφλα" τους! Όταν δε η ιδιωτική εταιρεία Akti Engineering ανακάλυψε το λάθος στον χάρτη, περιορίστηκαν στην αποστολή ενός Navtex από την Κρήτη στα πλοία που έπλεαν στην περιοχή ενημερώνοντας ότι στην περιοχή «πιθανή έξαρση βυθού» αφήνοντας κάθε άλλο πλοίο που δεν βρισκόταν κατά την αποστολή της προειδοποίησης στην περιοχή σε απόλυτη <τύφλα> και πολλές ζωές σε κίνδυνο. Σήμερα απάντησε δημοσίως. Και τι είπε; Δεν τακτοποιεί λέει αυτός τα συρτάρια της Υδρογραφικής! Και εφόσον δεν τακτοποιεί λοιπόν τα συρτάρια της Υδρογραφρικής , πως περηφανεύεται ότι επίσπευσε την επικαιροποίηση του χάρτη; ΥΕΝΑΠ: "Θα ήθελα στο σημείο αυτό να αναφερθώ σε επιμέρους ζητήματα τα οποία κατά καιρούς τέθηκαν από τους ασκούντες κριτική στην πολιτική μας। Λέγεται για παράδειγμα ότι ο επικαιροποιημένος χάρτης κρατήθηκε επί έξι μήνες στο συρτάρι της Υδρογραφικής। Θέλω να σας διαβεβαιώσω ότι όχι μόνο δεν γνωρίζω τι υπάρχει στα συρτάρια της Υδρογραφικής αλλά, και κυρίως ουδέποτε εγώ ή κάποιος εκ των συνεργατών μου, ασχολήθηκα με την τακτοποίησή τους। Περίτρανη περί του αντιθέτου απόδειξη αποτελεί το γεγονός ότι οι διαδικασίες στην υπόθεση Sea Diamond επί των ημερών μας, επιταχύνθηκαν। Και μάλιστα με συγκεκριμένη στόχευση, όπως προηγουμένως και με την παράθεση συγκεκριμένων στοιχείων, ανέλυσα> NEXTOK: Σε ότι αφορά στην απόκλιση του χάρτη ο κ। υπουργός μάλλον ΕΘΕΛΟΤΥΦΛΕΙ και εννοεί να τυφλωθούμε όλοι μαζί: ΥΕΝΑΠ: "Λέγεται επίσης ότι οι πραγματογνώμονες παραδέχονται τη μεγάλη απόκλιση του χάρτη, καθώς και το ότι αποδίδουν σ’ αυτόν την αιτία της πρόσκρουσης του κρουαζιερόπλοιου. Δεν θέλω σ αυτή τη φάση να μπω σε λεπτομέρειες της περί του αντιθέτου επιχειρηματολογίας καθώς είναι σε πλήρη εξέλιξη η δικαστική διερεύνηση της υπόθεσης και σε καμία περίπτωση δεν θα είμαι εγώ αυτός που θα προκαταλάβει το αποτέλεσμά της".

Τότε προς τι η επικαιροποίηση;

NEXTOK: Εφόσον λοιπόν «λέγεται» και δεν θέλει να επιχειρηματολογήσει περί του αντιθέτου ο Υπουργός, ας το διαψεύσει. Το πόρισμα έχει ήδη δει το φως της δημοσιότητας στον ξένο τύπο και μάλιστα στην πλέον έγκυρη εφημερίδα του ναυτιλιακού ρεπορτάζ, την Lloyds List αλλά το έχουμε και εμείς στα χέρια μας. Μήπως ο Υπουργός θα ήθελε να δημοσιεύσουμε τις σχετικές σελίδες;

Και εάν η απόκλιση στον χάρτη, που είναι και τεράστια, δεν είναι γεγονός, προς τι η ανάγκη «επικαιροποίηση» του; Γνωρίζει -πιστεύω - ο Υπουργός ότι στην περίπτωση του ναυαγίου Rocknes που είχε ατύχημα και βυθίστηκε λόγω αναλόγου λανθασμένου χάρτη στην περιοχή του Bergen στην Νορβηγία, ο αλληλοασφαλιστικός οργανισμός Gard, η πλοιοκτήτρια Hartmann και οι ασφαλιστές του πλοίου (Hull & Machinery) κατέθεσαν αγωγή εναντίων του Νορβηγικού κράτους και αξιώνουν 103 εκατομμύρια δολάρια; Γνωρίζει επίσης ότι σε ανάλογη περίπτωση στην Αμερική το κράτος καταδικάστηκε και πλήρωσε ένα τεράστιο ποσό για λανθασμένη και ελλιπή χαρτογράφηση; Επίσης όταν δημοσίευσα ότι το ΥΕΝ παραπληροφόρησε την Βουλή με τον ισχυρισμό ότι επέβαλε εκατομμυρίων ευρώ πρόστιμα τη στιγμή που κανένα πρόστιμο δεν είναι δυνατόν να καταβληθεί εάν δεν τελεσιδικήσει η υπόθεση... έρχεται σήμερα και ισχυρίζεται ότι...
ΥΕΝΑΠ: Ακούγεται ακόμη ότι δεν επιβάλαμε πρόστιμα στην πλοιοκτήτρια εταιρεία. Είναι όμως γνωστό ότι όλα τα προβλεπόμενα πρόστιμα επιβλήθηκαν μέχρι και την κατάθεση της μελέτης απάντλησης. Αλλά και επ΄ αυτού, από ένα σημείο και μετά, το λόγο έχει η Δικαιοσύνη και ως εκ τούτου δεν θέλω να προκαταλάβω ή να επηρεάσω την όποια απόφασή της. Το σύνολο των επιβληθέντων και βεβαιωθέντων διοικητικών προστίμων και καταλογισμού δαπανών του Δημοσίου κατά των υπευθύνων ανέρχεται σε 8.208.794,44 €.
NEXTOK : Δεν ακούγεται μόνον... διαβάστε πιο κάτω και κάτι θα μάθετε!!!
Διαβάστε ολόκληρη τη δήλωση και εάν κάπου υπερβάλω είμαι έτοιμη να ζητήσω ΣΥΓΝΩΜΗ.
Για την ιστορία όμως σε δημοσίευμα του ΝΕΧΤΟΚ
στις 19 Μαίου ανέφερα μεταξύ άλλων:
- Γιατί κρατήθηκε έξι μήνες στο συρτάρι της Υδρογραφικής ο επικαιροποιημένος χάρτης;
- Πως κρίνει (ο κ। Παπαληγούρας) το γεγονός ότι ακόμα και οι πραγματογνώμονες παραδέχονται την μεγάλη απόκλιση του χάρτη της υδρογραφικής καθώς και το γεγονός ότι αποδίδουν στον χάρτη την αιτία της πρόσκρουσης του κρουαζιερόπλοιου στις 5 Απριλίου 2007;
- Γιατί το Δημόσιο δεν καλύπτει τις υποχρεώσεις του που απορρέουν από νόμο (υπουργίας Κεφαλογιάννη) σύμφωνα με τον οποίο θα έπρεπε να καλύπτει τις ασφαλιστικές εισφορές των Ελλήνων ναυτικών που απασχολούνται στα έντεκα κρουαζιερόπλοια της εταιρίας;
-Τι έγινε το "επιδοτούμε την εργασία και όχι την ανεργία;
- Γιατί ανήλθε το χρέος στα δύο και πλέον εκατομμύρια ευρώ, χρήματα που θα έπρεπε να κατατεθούν στο ΝΑΤ;- Γιατί επιμένει να παραμυθιάζει τους Σαντορινιούς ότι η Εταιρία θα υποχρεωθεί στην ανέλκυση του πλοίου, όταν γνωρίζει ότι ακόμα και οι πραγματογνώμονες αποδίδουν την πρόσκρουση στη λαθεμένη αποτύπωση του χάρτη της Υδρογραφικής Υπηρεσίας;
- Γιατί (ο κ Παπαληγούρας) κρύβει την αλήθεια σε ότι αφορά στην βύθιση του πλοίου;
- Γιατί (ο κ Παπαληγούρας αφήνει να αιωρείται το παραμύθι του Μανώλη Κεφαλογιάννη ότι τάχα επέβαλε πρόστιμα εκατομμυρίων στην εταιρία όταν γνωρίζει ότι ούτε ένα ευρώ δεν έχει πληρωθεί και δεν θα πληρωθεί από τη στιγμή που διαπιστώθηκε ποια ήταν η πραγματική αιτία της πρόσκρουσης;
- Γιατί (ο κ Παπαληγούρας) δεν μιλάει με τη γλώσσα της αλήθειας υποτιμώντας συστηματικά η νοημοσύνη των Ελλήνων;
ΓΙΑΤΙ ΕΠΕΛΕΞΕ ΝΑ ΜΟΥ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙ
ΑΠΟ ΤΗ ΣΑΝΤΟΡΙΝΗ;
Ο κ Παπαληγούρας επέλεξε να μου απαντήσει από τη Σαντορίνη σε δημόσιες δηλώσεις, αποφεύγοντας ωστόσο να ακουμπήσει το θέμα του ΝΑΤ και της υποτιθέμενης επιδότησης των ασφαλιστικών εισφορών των ναυτικών της κρουαζιέρας με νόμο του κ Κεφαλογιάννη। Γιατί άραγε; Μήπως για να εμφανίζεται ως υπόχρεως στο Δημόσιο η ιδιωτική εταιρία; Σας εξυπηρετεί κάπου αυτό κ Υπουργέ; Εάν λοιπόν κ υπουργέ ξεχάσατε να απαντήσετε - ανθρώπινο είναι - δεν έχετε παρά να ξαναγυρίσετε στη Σαντορίνη η να πάτε σε οποιοδήποτε άλλο νησί και να μου απαντήσετε και σ αυτή την απορία!
Παραθέτω όμως ολόκληρη τη σημερινή δήλωση του Υπουργού Ναυτιλίας με τα απαραίτητα σχόλια
-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=- ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΜΠΟΡΙΚΗΣ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ, ΑΙΓΑΙΟΥ & ΝΗΣΙΩΤΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ Πέμπτη, 28 Μαΐου 2009 ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ Μετάβαση κ.ΥΕΝΑΝΠ Αναστάση Παπαληγούρα στη Σαντορίνη
Ο Υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας, Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής, κ.Αναστάσης Παπαληγούρας, μετέβη σήμερα 28-05-2009 στη Σαντορίνη, συνοδευόμενος από τον Γενικό Γραμματέα Αιγαίου & Νησιωτικής Πολιτικής κ. Χρήστο Κουρούση και τον Α΄ Υπαρχηγό του Λιμενικού Σώματος, Αντιναύαρχο κ. Αθανάσιο Μπούσιο. Κατά την παραμονή του στην Σαντορίνη, ο Υπουργός αρχικά επισκέφτηκε τον τόπο εκτέλεσης των εργασιών απάντλησης πετρελαιοειδών από το ναυάγιο του Κ/Ζ “SEA DIAMOND”, ενώ στη συνέχεια, επισκέφτηκε το Λιμεναρχείο Θήρας, όπου ενημερώθηκε εκτενώς για υπηρεσιακά θέματα. Ακολούθως επισκέφτηκε το Δημαρχείο Θήρας, όπου είχε συνάντηση με τον Έπαρχο Θήρας κ.Χρύσανθο Ρούσσο, το Δήμαρχο Θήρας κ. Άγγελο Ρούσσο, τον Πρόεδρο του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Θήρας κ. Ιωάννη Γρατσία, τον Πρόεδρο της Ένωσης των Επαγγελματικών Σωματείων Θήρας κ. Νικόλαο Νομικό, καθώς και εκπροσώπους άλλων τοπικών φορέων, όπου δήλωσε τα εξής: ΥΕΝΑΠ: Σήμερα βρίσκομαι εδώ, στο πανέμορφο νησί της Σαντορίνης, στη μοναδική Καλντέρα, για να εποπτεύσω και προσωπικά την επιχείρηση της απάντλησης πετρελαιοειδών καταλοίπων από το ναυάγιο του Sea Diamond। Είχα δηλώσει εξ αρχής δημοσίως ότι οι περιβαλλοντικές επιπτώσεις του ναυαγίου του SeaDiamond αποτελούν μείζον θέμα, προτεραιότητα, για το ΥΕΝΑΝΠ αλλά και για μένα προσωπικά, λόγω της σοβαρότητάς του, αφενός για την υγεία των κατοίκων της Σαντορίνης και αφετέρου για την προστασία του θαλασσίου περιβάλλοντος και την τουριστική ανάπτυξη του νησιού. (σ.σ. ενώ πχ το ναυάγιο του Εξ. Σαμίνα και εκατοντάδων άλλων ναυαγίων ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΠΟΤΕ ΔΕΝ ΑΠΟΡΥΠΑΝΘΗΚΑΝ ΑΠΟ ΚΑΜΙΑ Dronik Maritime Consultants Ltd δεν υπάρχει κίνδυνος για το θαλάσσιο περιβάλλον και για την υγεία κανενός. Τι γίνεται δε με ναυάγιο Jupiter που βρίσκεται βυθισμένο στον Πειραιά, το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας;) ΥΕΝΑΠ: Έχοντας αυτή την πεποίθηση ως αφετηρία, επεξεργαστήκαμε και υλοποιήσαμε μια συγκεκριμένη στρατηγική. Βασικός της πυλώνας ήταν, και παραμένει η πλήρης ενημέρωση των κατοίκων για τα πραγματικά δεδομένα, η απόλυτη διαφάνεια περί τις εξελίξεις. Στο πλαίσιο αυτό πραγματοποιήθηκαν δύο συναντήσεις με τη συμμετοχή εκπροσώπων της τοπικής κοινωνίας στο Υπουργείο. Επιπροσθέτως, έχουν δοθεί σαφείς εντολές στο τοπικό Λιμεναρχείο και στο Λιμενικό Ταμείο Θήρας να αποστέλλουν στις τοπικές αρχές και τους φορείς όλα τα Δελτία Τύπου που αφορούν στο θέμα και να ενημερώνουν ακόμη και για τεχνικά ζητήματα, εφόσον τους ζητηθεί. (σ।σ. Ναι, ναι, για την έκταση της διαφάνειας σας κ. υπουργέ δεν έχουμε καμία αμφιβολία.)
ΥΕΝΑΠ: Στο τελικό στάδιο, μάλιστα, η διαδικασία αυτή γίνονταν σε καθημερινή βάση και αποδέκτες των στοιχείων ήταν και τα μεγαλύτερα τοπικά ραδιοτηλεοπτικά μέσα ενημέρωσης.
Πέραν της κρίσιμης και σημαντικής παραμέτρου της ενημέρωσης, η στρατηγική μας περιελάμβανε και εξακολουθεί να περιλαμβάνει, καθώς το ζήτημα δεν τελειώνει εδώ, συγκεκριμένους άξονες, συγκεκριμένα βήματα, με πρώτο την απάντληση των πετρελαιοειδών και των ρυπογόνων ουσιών από το κουφάρι του πλοίου. Βασική παράμετρος αποτέλεσε το βάρος του κόστους αυτής της διαδικασίας: Έπρεπε να το αναλάβει εξολοκλήρου η πλοιοκτήτρια εταιρεία, δια των ασφαλιστών της καθώς, το Υπουργείο δεν σκόπευε, και δεν σκοπεύει, να υποκαταστήσει οποιονδήποτε στις υποχρεώσεις του, δαπανώντας χρήματα του ελληνικού λαού. (σ.σ. Δεν θα γίνω συνήγορος κανενός αλλά από τη στιγμή που δεν υπάρχει τελεσίδικη απόφαση δικαστηρίου, πως ξέρετε κ. υπουργέ ποιανού υποχρέωση είναι να ξοδευτεί για τη διαδικασία της απάντλησης; Για να μη πούμε και τι λένε οι πραγματογνώμονες για το ποιος ευθύνεται και για τη ρυμούλκηση και τη βύθιση του πλοίου όπου μόνον στον πλοίαρχο και την εταιρία δεν τα ρίχνουν. Η δική μου εντύπωση είναι ότι η εταιρία βαρέθηκε την μικροπολιτικάντικη τακτική σας – τη δική σας και της κυβέρνησής σας - και κανονίστε να φύγει από τα ελληνικά νησιά να δούμε ποιος θα κλαίει περισσότερο και εννοώ τα; νησιά και την ηπειρωτική χώρα γιατί ξέρετε πάντα υπάρχουν κι αλλού πορτοκαλιές που βγάζουν πορτοκάλια και μάλιστα χωρίς πολλούς -πολλούς έλληνες ναυτικούς δυστυχώς!) ΥΕΝΑΠ: Το ζητούμενο ήταν, λοιπόν, πώς θα πετύχουμε αυτόν τον όχι και τόσο αυτονόητο στόχο, μεσούσης της δικαστικής διερεύνησης της υπόθεσης και με δεδομένο ότι σ’ αυτήν εμπλέκονται διεθνείς ασφαλιστικοί οργανισμοί οι οποίοι, εξ ορισμού επιδιώκουν τη διασφάλιση των δικών τους, με την ευρεία έννοια, συμφερόντων. Σήμερα είμαστε στην ευχάριστη θέση εδώ στη Σαντορίνη, όλοι μαζί, να βλέπουμε αυτό το τρομερά πολύπλοκο και σε κάθε περίπτωση πρωτόγνωρο για τα ελληνικά δεδομένα εγχείρημα να παίρνει σάρκα και οστά. Έχοντας εξασφαλίσει όλες τις δικλείδες ασφαλείας. Τα πετρελαιοειδή και οι ρυπογόνες ουσίες που έχουν απομείνει στο ναυάγιο και θα εντοπιστούν αντλούνται. Και σε λίγες μέρες η Καλντέρα της Σαντορίνης, μια από τις ομορφότερες στον κόσμο, θα έχει απελευθερωθεί από μια τεράστια απειλή. (Αυτό το σημειώνω και χαίρομαι για τη σιγουριά σας!)
ΥΕΝΑΠ: Το σύγχρονο αυτό περιβαλλοντικό ηφαίστειο καθίσταται ουσιαστικά, ανενεργό. Θα μου επιτρέψετε στο σημείο αυτό να αναφερθώ στα βήματα που μας οδήγησαν στη σημαντική σημερινή μέρα. Επαναλαμβάνοντας ότι το μετρήσιμο αυτό αποτέλεσμα, της επίτευξης στο ακέραιο του πρώτου μας στόχου, δεν ήταν ο αυτονόητος μονόδρομος. Επισπεύσαμε λοιπόν: - την έκδοση από την Υδρογραφική Υπηρεσία του Πολεμικού Ναυτικού του επικαιροποιημένου χάρτη της περιοχής, (σ.σ. ξεχνάμε βέβαια ότι το πλοίο βυθίστηκε στις 5 Απριλίου 2007 και ο επικαιροποιημένος χάρτης είδε το φως το δημοσιότητας στις 16 Οκτωβρίου 2008 μετά από δημοσίευμα του nextok και του ΣΚΑΙ ενώ οι προκάτοχοί σας Κεφαλογιάννης και Βουλγαράκης περι άλλων ετίρβαζαν. Εδώ δεν μπορώ παρά να σας δώσω συγχαρητήρια. Αλλά καλέ μου κύριε Υπουργέ, ένα χρόνο χρειάστηκε η Υδρογραφική για να μετρήσει τους ρημαδοβράχους της Καλντέρας;) - την κατάθεση της έκθεσης των πραγματογνωμόνων ώστε να προχωρήσει η ποινική διαδικασία και η άσκηση των αστικών απαιτήσεων, (σ.σ. δηλαδή κάποιος τους καθυστερούσε; Ποιος άραγε;) - τις επαφές με υπηρεσίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης προκειμένου να εξαντληθεί η δυνατότητα όποιας συμβολής της στο εγχείρημα, (σ.σ. και πιάσατε πάτο γιατί όταν έπρεπε να κινηθεί το ΥΕΝ ο κ. Κεφαλογιάννης έλεγε «δεν χρειάζεται θα τα πληρώσει όλα η εταιρία) - τη σύναψη της σύμβασης μεταξύ Λιμενικού Ταμείου Θήρας και Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου για την αξιολόγηση των μελετών αντιμετώπισης των περιβαλλοντικών επιπτώσεων του ναυαγίου και επίβλεψη της υλοποίησής τους. (σ.σ. Καλέ; Εσείς μας λέγατε ότι είχατε και οκτώ (8) προτάσεις για την ανέλκυση του πλοίου. Τι έγιναν αυτές οι προτάσεις; Γιατί δεν προκηρύχθηκε διεθνής διαγωνισμός για την ανέλκυση; Ποιος μας έλεγε πριν μερικούς μήνες: <έχουμε προτάσεις από οκτώ εταιρίες της Ελλάδας και του Εξωτερικοκού...) -έχω και ηχητικό, πλάκα μας κάνετε τώρα;) ΥΕΝΑΠ: Παράλληλα: - προχωρήσαμε στη διαδικασία παράστασης πολιτικής αγωγής, που σημαίνει ότι το Δημόσιο μετέχει πλέον ως διάδικος στην ποινική δίκη και (σ.σ. και κάτι τρέχει στα γύφτικα!) - ολοκληρώσαμε τη νομική θωράκιση για την άσκηση των αστικών αξιώσεων του Ελληνικού Δημοσίου. (σ.σ. Μέρα και νύχτα δούλευαν οι ένστολοί σας μαζί με τον κ. Τιμαγένη. Άνω κάτω κάνατε τη νομοθεσία και ακόμα ψάχνετε γιατί αυτό που θέλατε δεν το πετύχατε. Μα το άδικο δεν ευλογείται δεν το ξέρετε;) Με τον τρόπο αυτό, στις 22 Δεκεμβρίου 2008, πετύχαμε να κατατεθεί από την πλοιοκτήτρια εταιρεία και τους ασφαλιστές της στις αρμόδιες αρχές η μελέτη απάντλησης, η δεσμευτική πρόταση χρηματοδότησης και το χρονοδιάγραμμα υλοποίησής της. (σ.σ. Ας μην υπήρχαν οι καλές προθέσεις απέναντι από τη μικροπολιτικάντικη τακτική σας και θα βλέπαμε! Και μη νομίζετε! Γνωρίζω κι άλλα και μάλιστα μέσα από το ΥΕΝΑΠ – έτσι για να μην απορείτε και ψάχνεστε!!!) ΥΕΝΑΠ: Μετά από την τεχνική αξιολόγηση της μελέτης απάντλησης από το Μετσόβειο Πολυτεχνείο και την έγκρισή της από τις Υπηρεσίες του ΥΕΝΑΝΠ, οι οποίες καθόρισαν τις προϋποθέσεις για την έκδοση των αδειών, φθάσαμε στην έναρξη της επιχείρησης απάντλησης. Από την πλευρά μου θέλω να τονίσω πως η Λιμενική Αρχή, υπό την επίβλεψη των αρμόδιων Υπηρεσιών του ΥΕΝΑΝΠ, παρακολουθεί και εποπτεύει αδιάλειπτα την όλη επιχείρηση και μας ενημερώνει συνεχώς. Ιδιαίτερη έμφαση έχει δοθεί στο γεγονός ότι καθ’ όλη τη διάρκεια εκτέλεσης των εργασιών απάντλησης και μέχρι την ολοκλήρωσή της, με μέριμνα των υπευθύνων του έργου, λαμβάνονται συνεχώς όλα τα ενδεικνυόμενα μέτρα υγιεινής και ασφαλείας καθώς και κάθε πρόσφορο μέτρο αποτροπής πρόκλησης ρύπανσης της θάλασσας με την ύπαρξη, λειτουργία και χρήση επαρκών αντιρρυπαντικών μέσων, εξοπλισμού και ανθρωπίνου δυναμικού. Όσον αφορά στο επόμενο βήμα, θέλω να καταστήσω σαφές ότι το Υπουργείο σε καμιά περίπτωση δεν αποκλείει την ανέλκυση। Το αντίθετο μάλιστα। Όμως, όπως συνέβη και με την απάντληση, θέλουμε η πολιτική μας να αρθρώνεται και να υλοποιείται βάσει σχεδίου। Σχεδίου το οποίο «πατάει» σε επιστημονικά δεδομένα। Επιστημονικά δεδομένα κορυφαίων έγκυρων φορέων και οργανισμών। Περισσότερων του ενός। Κατά προτίμηση με τη συμμετοχή διεθνών επιστημονικών εκπροσώπων। Επιστημονικών φορέων οι οποίοι θα διερευνήσουν σε βάθος την ανάγκη – ή μη – ανέλκυσης του πλοίου, με γνώμονα την προστασία της υγείας των κατοίκων και την προστασία του θαλασσίου περιβάλλοντος. Με πλήρη διαφάνεια και με ενημέρωση όλων των εμπλεκόμενων, και φυσικά της τοπικής κοινωνίας. (σ.σ. Αμήν! Να δω τη διαφάνειά σας κι ας ... Πάντως τα περί έγκυρων φορέων και Οργανισμών δεν υπάρχει αμφιβολία είναι το μόνο σοβαρό πράγμα που έχετε πει μέχρι σήμερα! Ας ελπίσουμε ότι θα είναι και αδιάβλητες οι μελέτες) Εάν η ανέλκυση κριθεί αναγκαία, τότε να είστε βέβαιοι ότι θα προχωρήσουμε. Επιβάλλοντάς την. Όποιο κι αν είναι το κόστος της. (σ.σ. Που μάλλον τελικά θα την επωμιστεί το Δημόσιο αλλά που να βρείτε το θάρρος να το πείτε;) Σύμφωνα με τους όρους και τις προϋποθέσεις που ορίζουν τα επιστημονικά δεδομένα, ο νόμος αλλά, και σύμφωνα με τις δημόσιες δεσμεύσεις μας.
Και φοβητσιάρης και διαστρευλωτής ο κ Παπαληγούρας
ΥΕΝΑΠ: Θα ήθελα στο σημείο αυτό να αναφερθώ σε επιμέρους ζητήματα τα οποία κατά καιρούς τέθηκαν από τους ασκούντες κριτική στην πολιτική μας। Λέγεται για παράδειγμα ότι ο επικαιροποιημένος χάρτης κρατήθηκε επί έξι μήνες στο συρτάρι της Υδρογραφικής। Θέλω να σας διαβεβαιώσω ότι όχι μόνο δεν γνωρίζω τι υπάρχει στα συρτάρια της Υδρογραφικής αλλά, και κυρίως ουδέποτε εγώ ή κάποιος εκ των συνεργατών μου, ασχολήθηκα με την τακτοποίησή τους। (σ.σ. Αν θυμάστε καλά, τα περί 6μηνου σας το είπα στο Γραφείο σας τη μέρα που αρνηθήκατε να δεχθείτε τους δημοσιογράφους μαζί με τις κάμερες- τέτοια είναι η διαφάνειά σας. Τότε το αρνηθήκατε. Τώρα απαντάτε δια των δημόσιων δηλώσεών σας μακριά από την Αθήνα. Τόσο πολύ με φοβάστε πια; Επιπλέον εάν ως υπουργός αυτής της Κυβέρνησης δεν γνωρίζετε τι γίνεται μέσα στα «συρτάρια» της Υδρογραφικής, καλύτερα να φύγετε ΧΘΕΣ!!!) Περίτρανη περί του αντιθέτου απόδειξη αποτελεί το γεγονός ότι οι διαδικασίες στην υπόθεση Sea Diamond επί των ημερών μας, επιταχύνθηκαν. Και μάλιστα με συγκεκριμένη στόχευση, όπως προηγουμένως και με την παράθεση συγκεκριμένων στοιχείων, ανέλυσα. Λέγεται επίσης ότι οι πραγματογνώμονες παραδέχονται τη μεγάλη απόκλιση του χάρτη, καθώς και το ότι αποδίδουν σ’ αυτόν την αιτία της πρόσκρουσης του κρουαζιερόπλοιου. (σ.σ. δεν λέγεται μόνον. Έχω ολόκληρη τη Έκθεση των πραγματογνωμόνων στα χέρια μου. Να σας στείλω αντίγραφο; Γιατί επιμένεται στη παραπληροφόρηση; Δεν ειναι ντροπή;)
ΥΕΝΑΠ: Δεν θέλω σ αυτή τη φάση να μπω σε λεπτομέρειες της περί του αντιθέτου επιχειρηματολογίας καθώς είναι σε πλήρη εξέλιξη η δικαστική διερεύνηση της υπόθεσης και σε καμία περίπτωση δεν θα είμαι εγώ αυτός που θα προκαταλάβει το αποτέλεσμά της. Ακούγεται ακόμη ότι δεν επιβάλαμε πρόστιμα στην πλοιοκτήτρια εταιρεία। Είναι όμως γνωστό ότι όλα τα προβλεπόμενα πρόστιμα επιβλήθηκαν μέχρι και την κατάθεση της μελέτης απάντλησης. (σ.σ. Επαγγελματίας διαστρευλωτής είστε επιπλέον του φοβητσιάρη. Κανείς δεν είπε ότι δεν βάλατε πρόστιμα. Αλλά τα βάλατε για να εντυπωσιάσετε όταν γνωρίζετε ότι ούτε ένα ευρώ δεν θα εισπράξετε εάν δεν τελεσιδικήσει η υπόθεση στα δικαστήρια; Μήπως έχει καταβληθεί μέχρι σήμερα κανένα ευρώ και δεν το ξέρουμε;) Αλλά και επ’ αυτού, από ένα σημείο και μετά, το λόγο έχει η Δικαιοσύνη και ως εκ τούτου δεν θέλω να προκαταλάβω ή να επηρεάσω την όποια απόφασή της. Το σύνολο των επιβληθέντων και βεβαιωθέντων διοικητικών προστίμων και καταλογισμού δαπανών του Δημοσίου κατά των υπευθύνων ανέρχεται σε 8.208.794,44 €. (σ.σ Με αυτά η LOUIS αγοράζει μισό κρουαζιερόπλοιο) Περιβαλλοντικά ευαίσθητοι δεν είναι οι αυτοαποκαλούμενοι «οικολόγοι» ή «πράσινοι». Περιβαλλοντικά ευαίσθητοι είναι αυτοί που έμπρακτα διασφαλίζουν την υγεία των κατοίκων και την προστασία του φυσικού περιβάλλοντος». (σ.σ. Τώρα σας πείραξαν και οι ΟΙΚΟΛΟΓΟΙ που πολιτεύονται. Είδατε τα γκάλοπ και τρέμετε γιατί φοβάστε ότι οι μέρες σας στο Υπουργείο είναι πλέον μετρημένες. Φθινόπωρο ή το πολύ τον Μάρτιο. Και μπάι-μπάι) Φωτογραφίες από την επίσκεψη του κ. Υπουργού στην Σαντορίνη θα είναι διαθέσιμες στην ηλεκτρονική ιστοσελίδα του Γραφείου μας: http://www.tidis.yen.gr/
ΚΑΙ για να δείτε τι λένε οι πραγματογνώμονες επισκεφθείτε το
AtticaPress.gr
ΤΩΡΑ ΚΥΡΙΕ ΥΠΟΥΡΓΕ ΔΕΝ ΕΧΕΤΕ ΠΑΡΑ ΝΑ ΜΕ «ΚΥΝΗΓΗΣΕΤΕ» ΟΠΩΣ ΕΣΕΙΣ και η κυβέρνηση που υπηρετείτε ΠΟΛΥ ΚΑΛΑ ΓΝΩΡΙΖΕΤΕ! Θεοδοσία Κοντζόγλου Συνειδητοποιημένος Πολίτης