Τετάρτη 5 Αυγούστου 2009

Αρκετά πλοία έχουν εξωτερικά τις σωσίβιες λέμβους

Σχετικά με τις σωσίβιες λέμβους του κρουαζιερόπλοιου CRISTAL οι οποίες προεξέχουν από την πλευρά του πλοίου σας και στις οποίες αναφέρεται αναγνώστης του blog, αναζήτησα πληροφορίες προκειμένου να διαπιστώσουμε εάν πράγματι υπάρχει πρόβλημα.
Σύμφωνα με αναγνωρισμένου κύρους πραγματογνώμονα και άλλες έγκυρες πηγές :

- Η SOLAS 74 στο ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΙΙΙ (Περί σωστικών μέσων) στο Α Μέρος, Κανονισμό 1, αναφέρει ότι όλες οι διατάξεις του παρόντος κεφαλαίου (περί σωστικών μέσων) έχουν εφαρμογή σε πλοία τα οποία έχει κατατεθεί η τρόπιδα τους ή βρίσκονται σε στάδιο ναυπήγησης κατά την ή μετά από την 1η Ιουλίου του 1998.

 - Η SOLAS 74 στο ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΙΙΙ (Περί σωστικών μέσων) στον στο Β ΜΕΡΟΣ, Τμήμα 1, Περί των απαιτήσεων για τα Σωστικά μέσα για Φορτηγά και Επιβατηγά πλοία στον κανονισμό 13 προβλέπει ότι οι σωσίβιες λέμβοι θα πρέπει να βρίσκονται στο μέτρο που αυτό είναι πρακτικό πλησιέστερα προς την επιφάνεια της θάλασσας αλλά όχι λιγότερο των δύο μέτρων από την επιφάνεια (Κανονισμό 13, παρ. 1.2), στη δε παράγραφο 1.5 του ίδιου κανονισμού προβλέπει ότι η σωσίβιες λέμβοι στο μέτρο που αυτό είναι πρακτικό να τοποθετούνται σε προστατευμένο σημείο και να προστατεύονται από τη φωτιά και έκρηξη.


Για τα επιβατηγά πλοία επιπλέον διατάξεις (Κανονισμός 24) προβλέπουν να λαμβάνονται υπ’ όψη οι πιθανές καιρικές συνθήκες που μπορεί να αντιμετωπίσει το πλοίο στην περιοχή των ταξιδίων του και το ύψος των σωσιβίων λέμβων, μετρώμενο από την κεφαλή της επωτίδας να μην υπερβαίνει τα 15 μέτρα στο μέτρο που αυτό είναι πρακτικό.

Το πλοίο ναυπηγήθηκε το 1980 στη Φινλανδία και μετασκευάσθηκε επίσης στη Φινλανδία όπου και ταξίδεψε σχεδόν σε όλο το Βόρειο ημισφαίριο χωρίς να αντιμετωπίσει πρόβλημα η ζημιά στις σωσίβιες λέμβους του λόγω των καιρικών συνθηκών αποδεικνύοντας με αυτόν τον τρόπο ότι πληρεί τις προϋποθέσεις του κανονισμού 13 αλλά και του 24 του Κεφ. ΙΙΙ της SOLAS.

Από το 1995 έως το 2005 το πλοίο εκτελούσε κρουαζιέρες στις Ηνωμένες Πολιτείες ως LEEWARD της NORWEGIAN CRUISE LINE και πρωτού ξεκινήσει τις κρουαζιέρες, υπέβαλε τα ναυπηγικά του σχέδια στην Αμερικανική Ακτοφυλακή (USCG) και έλαβε την έγκριση εκτέλεσης κρουαζιερών όπως απαιτείται από την νομοθεσία των Ηνωμένων Πολιτειών.

Κατά τη διάρκεια της πενταετίας των ταξιδίων του στις Ηνωμένες Πολιτείες πέρασε με επιτυχία μία αρχική επιθεώρηση (INITIAL EXAMINATION), τέσσερεις ετήσιες επιθεωρήσεις (ANNUAL CONTROL VERIFICATION EXAMINATIONS) και δέκα τετραμηνιαίες επιθεωρήσεις (QUARTERLY CONTROL VERIFICATION EXAMINATION).

Ουδέποτε ετέθη θέμα με τη θέση των σωσσιβίων λέμβους του.Το πλοίο είχε Φινλανδική Σημαία από το 1980 έως το 1995, από το 1995 έως το 2002 Παναμαϊκή, από το 2002 έως το 2006 Σουηδική, από το 2006 έως το 2007 Μπαχαμών και από το 2007 και μετά την Ελληνική. Κάθε νηολόγηση προβλέπει και ισάριθμες επιθεωρήσεις και εγκρίσεις ναυπηγικών σχεδίων πριν την αποδοχή του πλοίου στο νηολόγιο.

Θέμα θέσεως σωσσιβίων λέμβων δεν ετέθη ούτε από τη Φινλανδική, ούτε από την Παναμαϊκή, ούτε από τη Μαπχαμαϊκή, ούτε από τη Σουηδική ούτε και από την Ελληνική αρμόδια Επιθεώρηση πλοίων.Κατά τη διάρκεια των ταξιδίων του το πλοίο πέρασε αμέτρητες επιθεωρήσεις από τις τοπικές αρχές των χωρών που επισκεύθηκε (PORT STATE CONTROL) δίχως και πάλι να τεθεί τέτοιο θέμα.
Στη σελίδα βλέπετε και άλλα πλοία με παρόμοια διάταξη σωσίβειων λέμβων.

Ένα από αυτά είναι το “BALMORAL” πρώην γνωστό μας “CROWN ODYSSEY”, όπως επίσης και το νεοναυπηγηθέν “CARNIVAL DREAM” και το “ZENITH”. Σημειώστε ότι στην περίπτωση του “CARNIVAL DREAM” το ύψος των σωσιβίων λέμβων δεν υπερβαίνει τα 15 μέτρα πάνω από τη θάλασσα.

Ευχαριστώ για τις πληροφορίες τους συνεργάτες του nextok.blogspot.com

Θεοδοσία Κοντζόγλου

 

3 σχόλια:

  1. Κυριαν Κοντζογλου Θεοδοσια



    Σχετικα: Σημερινη σας αναρτηση για το κροαζιεροπλοιο «CRISTAL»









    Αγαπητη κυρια.



    Διαβαζοντας την σημερινη σας αναρτηση , που ουσιαστικα το ολο κειμενο αφορα απαντηση στην χθεσινη μου επιστολη που σας εστειλα και την οποιαν δεν αναρτησατε,

    ( δεοντως υπογεγραμμενη και φερουσα το πληρες ονοματεπωνυμο μου ), εχω να παρατηρησω τα εξης, τα οποια ελπιζω ότι τουλαχιστον σημερα ευελπιστω ότι θα τα

    αναρτησετε, χωρις καμμιαν περικοπη.



    Οσον αφορα στην αιτιολογηση:



    1.- Αναφερει ότι η παραγραφος1,5 του κανονισμου 13 του κεφαλαιου ΙΙΙ της SOLAS 74/83 λεει: «οι σωσιβιες λεμβοι στο μετρο που αυτό είναι πρακτικο, να τοποθετουνται

    σε προστατευμενο σημειο και να προστατευονται από την φωτια και εκρηξη.»



    Ο προαναφερομενος κανονισμος, αναφερει επι λεξει: Κάθε σωστικο σκαφος ( περιλαμβανει και τις σωσιβιες λεμβους ) θα τοποθετειται οσο είναι πρακτικα δυνατο, «σε ασφαλη και

    προφυλαγμενη θεση» και θα προστατευεται από ζημια λογω πυρκαιας και εκρηξης. Δηλαδη, παραλειπεται τελειως η φραση «ασφαλης και προφυλαγμενη θεση», η

    οποια περικλειει σαφεστατα την προβλεψη οποιασδηποτε ζημιας στις λεμβους που μπορει να προκαλεσει, από το γεγονος ότι εξεχουν των πλευρων του.



    Κατά την ευρεια εκταση μετασκευης του, δοθηκε προτεραιοτητα στο να κερδηθει ξενοδοχειακος εξοπλισμος ( καμπινες κ.λ.π. ), αντι να μελετηθει πρωτιστως η ασφαλεια των

    επιβαινοντων και για τον λογο αυτόν προφανως, «η ασφαλης και προφυλαγμενη θεση» εμποδιζε την κερδοφορια..



    2.- Επ’ ευκαιρια αναφερομαι και σε άλλες παραβασεις του κεφαλαιου ΙΙΙ.

    Όπως φαινεται στην πρωτη φωτο, η παραβαση του ανωτερω κανονισμου αφορα και τα γερανακια που καθαιρουν τις σωσιβιες σχεδιες, οπου και αυτά εξεχουν.



    3.- Οι σωσιβιες σχεδιες είναι τοποθετημενες σε κλειστο χωρο, με κινδυνο να μην απελευθερωθουν όταν το πλοιο βυθιστει ( παραβαση και αυτή του SOLAS )



    4.- Επισης υπαρχει παραβαση του κανονισμου, οσον αφορα και την στενοτητα του χωρου συγκεντρωσης, για την εγκαταλειψη των σωσιβιων σχεδιων.

    Υπαρχουν τουλαχιστον οκτωσχεδιες των 25 ατομων, δηλαδη 8 Χ 25 = 200 ατομα. Και ερωτω τους πληροφοριοδοτες σας, «χωρανε 200 ατομα στον χωρον αυτό»;;;;;;;

    Ας αναφερθουμε και στον χρονο που προβλεπεται σε περιπτωση εγκαταλειψης πλοιου, με την χρηση των σχεδιων.

    «υπαρχει περιπτωση να καθαιρεθουν σε 30΄που οριζει ο κανονισμος;»



    5.- Όπως φαινεται στην φωτο, εχει κοπει «ατσαλα» ένα κομματι της λαμαρινας του πλοιου, για να χωρεσει το καπονι της τελευταιας λεμβου.

    «Η στενοτητα αυτή μπορει να επιρειασει την αμεση καθαιρεση της με δυσμενεις συνθηκες διαγωγης μεχρι 10 μοιρες και με κλιση πλοιου τουλαχιστον 20 μοιρων.»



    6.- Στο κειμενο γινεται αναφορα, ότι το πλοιο ταξιδευει επι σειρα ετων σε αυτή την κατασταση και ότι κανεις δεν εκανε παρατηρηση, ακομη και οι Αμερικανοι και ότι εχει

    επιθεωρηθει από διαφορα κρατη. Αυτό δεν σημαινει ότι δεν θα αναζητηθουν τα αιτια και οι ευθυνες όταν συμβει καποιο ατυχημα και διαπιστωθουν οι παραληψεις των κανονισμων

    SOLAS.



    Φωτεινο παραδειγμα το περσινο τρακαρισμα πλαγιως του «CRISTAL» με το Ε/Γ «ΛΙΣΣΟΣ», οπου επαθε ζημιες σε μια των λεμβων του και στην ταχυπλοη λεμβο διασωσης.



    Επειδη με το θεμα του CRISTAL εχουν ασχοληθει με αναφορες τους και η ΠΕΜΕΝ και ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ πρεπει πιστευω ολοι μας να ειμαστε προσεκτικοι στις δηλωσεις των οι μεν και στις

    καταγγελιες μας οι δε.



    Καταγγελια μου σχετικη με το «CRISTAL» προς ΥΕΝΑΜΠ με φωτογραφιες και λοιπα στοιχεια, βρισκεται καταχωνιασμενη στα συρταρια καποιου ????πανω από ένα χρονο!!!!





    Αυτά τα ολιγα προς αποκατασταση της αληθειας.



    Ευχαριστω για την φιλοξενια



    καπεταν Γιαννης Εμμ.Νομικος



    -

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Σεβαστή η άποψή σας καπετάνιε. Όμως καπετάνιοι είναι και οι άνθρωποι που μας έστειλαν και τα στοιχεία που αναρτήσαμε και το φωτογραφικό υλικό. Θα ήταν ενδιαφέρον εάν μας γνωρίζατε τις αντιδράσεις των ναυπηγείων και των ακτοφυλακών άλλων χωρών ή και Υπηρεσιών Επιθεώρησης Πλοίων άλλων χωρών και Νηογνωμόνων. Εάν έχετε τέτοια στοιχεία είμαστε στη διάθεσή σας.

    Με εκτίμηση\
    Θεοδοσία Κοντζόγλου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Αρχικως περιμενα να διαβασω μια καποια αναρτηση της επιστολης μου και οχι να την βρω "παραπεταμενη" σαν σχολιο, σε χωρο που δεν διαβαζουν οι περισσοτεροι των αναγνωστων σας.

    2.- Φωτο δεν αναρτωνται, αλλα ουτε το σχετικο δημοσιευμα του Ριζοσπαστη, που αναφερεται στο συγκεκριμενο πλοιο.

    3.- Σε σχολιο σας μου γνωστοποιειτε, οτι καπεταναιοι ειναι και αυτοι που σας εστειλαν τα οσα προβαλλατε στο σημερινο σας αρθρο. Δεν αμφιβαλλω διολου περι αυτου, αλλα ας μας απαντησουν επι των παρατηρησεων μου, εαν εχω η οχι αδικο.
    Αλλωστε στο νησι μου λενε, "αν δεν παινεψεις το σπιτι σου, θα πεσει να σε πλακωσει."
    Τι να πει λοιπον ο συναδελφος μου (αρχιπλοιαρχος της εταιρειας LOUIS) εν προκειμενω;
    Ας παρουσιαστει "επωνυμως" και θα λαβει τις απαντησεις που θελει, απο τους Νηογνωμονες, επιθεωρησεις και ναυπηγεια ξενων κρατων.

    Ας βγει να διαψευσει "επωνυμως" ο συναδελφος τα οσα σας καταγγελω, για να δουμε υπερ ποιου θα "κλεισει η παλαντζα";

    Αλλως τον προκαλω να αναφερθει στην επιστολη μου και να με διαψευσει επωνυμως!!!

    ΕΔΩ ΘΑ ΦΑΝΕΙ Η ΑΞΙΑ ΣΟΥ ΑΓΑΠΗΤΕ ΣΥΝΑΔΕΛΦΕ!!!!!

    καπεταν Γιαννης Εμμ. Νομικος

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Παρακαλώ αφήστε το σχόλιό σας, με σεβασμό στη προσωπικότητα των ατόμων και χωρίς να προκαλέσετε τους νόμους και τη Δικαιοσύνη. ΑΝΩΝΥΜΑ ΣΧΟΛΙΑ δεν δημοσιεύονται εκτός εάν το εγκρίνει η διαχειρίστρια του ιστολογίου. Εάν επιθυμείτε, επικοινωνείστε με το τηλέφωνο: 6981042435 Διαφορετικά αφήστε τα στοιχεία σας στο email: th.kontzoglou@gmail.com
Ευχαριστώ
Θεοδοσία Κοντζόγλου