Σάββατο, 3 Οκτωβρίου 2009

ΑΝ ΨΗΦΙΖΑ ΣΤΗΝ ΚΟΡΙΝΘΙΑ...

ΟΥΤΕ ΛΕΞΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΝΑΥΤΙΛΙΑ ΑΠΟ ΤΟΝ κ. ΠΑΠΑΛΗΓΟΥΡΑ Αν ψήφιζα στην Κορινθία…
Ούτε μία απάντηση σε σειρά καυτών θεμάτων της Ναυτιλίας δεν απάντησε ο αρμόδιος υπουργός αν και από τις 16 Ιουλίου του δόθηκαν εγγράφως σειρά ερωτήσεων. Τις ερωτήσεις αυτές - για τις οποίες πλέον δεν περιμένουμε απάντηση- γνωστοποιούμε για κάθε ενδιαφερόμενο που θα αναλάβει στη θέση του κ. Παπαληγούρα. Οι έγγραφές ερωτήσεις δόθηκαν χέρι με χέρι στον κ. Παπαληγούρα κατά την τελευταία «συνέντευξη Τύπου» που έγινε το καλοκαίρι ως ακολούθως:
-=-=--=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-
Θεοδοσία Κοντζόγλου Δημοσιογράφος Ναυτιλιακού Ρεπορτάζ Πειραιάς 16 Ιουλίου 2009-07-16 Προς τον αξιότιμο Υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Κον Αναστάση Παπαληγούρα Αξιότιμε κ. Υπουργέ, Δεδομένου ότι από της ανάληψης των καθηκόντων σας και παρά το γεγονός ότι επανειλημμένως σας ζήτησα προφορικά και γραπτά να έχω συνέντευξή σας, και δεδομένου ότι πολύ σπάνια κάνετε συνεντεύξεις εφ όλης της ύλης, σας παρακαλώ να απαντήσετε τις πιο κάτω ερωτήσεις μου κατά τη διάρκεια της συνέντευξης Τύπου που εσείς ορίσατε για σήμερα 16 Ιουλίου και ώρα 13.00 εφόσον οι ερωτήσεις αυτές δεν διατυπωθούν από άλλους δημοσιογράφους που παρευρίσκονται. Ευχαριστώ πολύ Θεοδοσία Κοντζόγλου
Ερωτήσεις για τον ΥΕΝΑΠ κ. Αναστάση Παπαληγούρα
- Κύριε ΥΠΟΥΡΓΕ, Γιατί δεν εκπροσωπήσατε την Ελλάδα, στη Ρώμη κατά τη διάρκεια της συνάντησης κορυφής για τη Ναυτιλία? Ποιες υποχρεώσεις σας κράτησαν μακριά? (σ.σ. δημοσιογραφικές πηγές αναφέρουν ότι ο υπουργός δεν γνωρίζει αγγλικά γι αυτό και απέφυγε όπως ο διάολος το λιβάνι κάθε επαφή με εξωτερικούς παράγοντες). - Ποια είναι η άποψή ΣΑΣ για το ρόλο του ΥΕΝΑΝΠ στη χάραξη της μεταναστευτικής πολιτικής και ποια η δική ΣΑΣ προσωπική συμμετοχή? (σ.σ. Δεν έχει άποψη λένε στενοί του συνεργάτες από το πρόσφατο παρελθόν γιατί απλά δεν μπορούσε να συμβάλει ο ίδιος προσωπικά. Ότι έγινε, έγινε από την ηγεσία του Λιμενικού) - Πόσα και ποιας εθνικότητας σκάφη της FRONTEX βρίσκονται αυτή τη στιγμή στο Αιγαίο? (σ.σ. Δεν είναι σε θέση να απαντήσει όπως δεν είναι σε θέση να απαντήσει πως οι Τούρκοι ενοχλούν σκάφη της FRONTEX ενώ την ίδια στιγμή δεν βλέπουν τους μετανάστες που έρχονται κατά εκατοντάδες στην Ελλάδα μέσω Τουρκίας) - Τι συγκεκριμένα μέτρα, ονομαστικά και συγκεκριμένα και με τι προϋπολογισμό, έχετε λάβει για την καλύτερη αστυνόμευση των λιμανιών π. χ αυτού της Πάτρας τόσο έναντι των λαθρομεταναστών όσο και ευρύτερα? - Όσον αφορά στη διεθνή διάσταση της ασφάλειας των λιμένων, τι γίνεται με το σύστημα των Ολυμπιακών Αγώνων. Γιατί ο Έλληνας φορολογούμενος να πληρώσει, κατά πάσα πιθανότητα επιπλέον χρήματα ενώ μπορεί να χρησιμοποιηθεί το υπάρχον ανενεργό σύστημα. - Αν όπως δηλώσατε στη Σαντορίνη: «Δεν τακτοποιώ τα συρτάρια της Υδρογραφικής» τότε γιατί χρειάστηκε η παρέμβασή σας για να επικαιροποιηθεί ο χάρτης της Υδρογραφικής Υπηρεσίας; Γιατί δεν αφήσατε τον χάρτη ως είχε; - Κι αν ο χάρτης της Υδρογραφικής όπως εμφανιζόταν στις 5 Απριλίου 2007 δεν έπαιξε κανένα ρόλο στη πρόσκρουση και στη βύθιση του πλοίου, γιατί τότε έγινε η επικαιροποίηση; - Από τις 5 Απριλίου που σημειώθηκε το ναυάγιο μέχρι τον Δεκέμβρη του 2008 οπότε και πήγατε ο ίδιος προσωπικά τον επικαιροποιημένο χάρτη στον εισαγγελέα – όπως μας δηλώσατε μετά τη πρώτη σας συνάντηση με τους Φορείς της Σαντορίνης - πως εξηγείτε το γεγονός ότι ο χάρτης έμεινε στα συρτάρια της Υδρογραφικής τόσους μήνες αφήνοντας τους κυβερνήτες των σκαφών στο σκοτάδι και στον κίνδυνο; (σ.σ. Μιλώντας εν τη απουσία μας στο κρατικό κανάλι, ο υπουργός απάντησε προ μηνών ότι ούτε ο ίδιος αλλά ούτε και οι συνεργάτες του χώνουν τα χέρια τους στα συρτάρια της Υδρογραφικής). - Γιατί καθυστερήσατε το πόρισμα του ΑΣΝΑ; (σ.σ. μήπως για να τελειώσει η εταιρία με την ανέλκυση του πετρελαίου – αν και δεν είχε την ευθύνη – ώστε μετά να ρίξετε τις ευθύνες του ναυαγίου σε στελέχη της όπως και κάνατε;) - Πού οφείλονται οι σοβαρές αποκλείσεις μεταξύ έκθεσης πραγματογνωμόνων και πορίσματος ΑΣΝΑ; (π.χ. το πόρισμα αποδίδει τη πρόσκρουση του σκάφους στο λάθος του χάρτη ενώ το ΑΣΝΑ αποδίδει αμέλεια στον πλοίαρχο) (σ.σ. ουδέν σχόλιο) - Πως είναι δυνατόν να εμφανίζει χρέος η εταιρία LOUIS HELLENIC CRUISES στο ΝΑΤ, όταν για να φέρει τα πλοία της στην Ελληνική σημαία, καταρτίστηκε νόμος για την επιδότηση των ασφαλιστικών εισφορών της εταιρίας από το Ελληνικό κράτος με επιχείρημα μάλιστα το «Επιδοτούμε την εργασία και όχι την ανεργία» πράγμα που ανέφερε επανειλημμένα στις ομιλίες του ο πρωθυπουργός τους τελευταίους μήνες; (σ.σ. Σύμφωνα με καλά πληροφορημένες πηγές του ΥΕΝΑΝΠ, η κατάρτιση του νόμου από τον κ. Κεφαλογιάννη – πρώην Υπουργό Ναυτιλίας και το επιτελείο του, μπάζει απ όλες τις πάντες. Αλλά η κυβέρνηση επίτηδες αφήνει ορισμένους δημοσιογράφους να εκθέτουν τον Όμιλο ΛΟΥΗ προκειμένου να κρύβεται πίσω από το μικρό της δακτυλάκι) - Τι ακριβώς ερευνά το Γραφείο Εσωτερικών Υποθέσεων στο θέμα LOUISE – NAT; (σ.σ. αυτό είναι ένα ερώτημα στο οποίο κανείς δεν απαντά) - Σας έθεσα ερώτηση παλαιότερα σε σχέση με τη παράνομη λειτουργία λιμένα στον Σκαραμαγκά. Πληροφορήθηκα ότι πριν ένα μήνα (σ.σ. 15 Ιουνίου) διατάξατε το κλείσιμο του και του τερματικού των εργασιών του. Γιατί άραγε; Υπάρχει κάτι επιλήψιμο στο θέμα αυτό; Δεν γνωρίζατε τη λειτουργία του κατά τους 12 μήνες που απείχαν από την υπερωριακή εργασία οι εργαζόμενοι του ΟΛΠ; - Τι γνώμη έχετε για τα μέτρα που εξήγγειλε ο κ. Αβραμόπουλος για τη γρίπη και κατά πόσο το Λ.Σ είναι έτοιμο να συνεισφέρει σε ανθρώπινο δυναμικό - βασική προϋπόθεση, για την υλοποίηση τους? - Γιατί δεν συνεχίστηκαν οι επαφές με τον Δήμαρχο Τήλου αναφορικά με το μεταφορικό ισοδύναμο? Μήπως «εξαντλήθηκαν» στην υπόθεση Παυλίδη? - Κύριε Υπουργέ, τι γίνεται με την COSCO? Αληθεύει ότι οι Κινέζοι πιέζουν να φύγει από τον Πειραιά? - Ποια μέτρα έχετε πάρει για την αντιμετώπιση της κρίσης στη ναυτιλία? Εκτός από κάποιες ελάχιστες ομιλίες ηθικοπλαστικού χαρακτήρα με διαπιστωτικό περιεχόμενο και προτάσεις που εξαντλούνται σε ασφαλείς αοριστολογίες όπως ο ρόλος του ανθρώπινου παράγοντα, τι πρωτοβουλίες έχετε πάρει προκειμένου να βγει η Ναυτιλία από τη στενωπό? - Πως αντιλαμβάνεστε πρακτικά και με ποιο τρόπο μεταφράζετε πολιτικά τη γνωστή ρήση «η Ναυτιλία αποτελεί πυλώνα της ελληνικής οικονομίας»? (Σ.Σ. όταν μάλιστα ούτε λέξη δεν ειπώθηκε από τον πρωθυπουργό για τη Ναυτιλία στη διάρκεια της προεκλογικής του εκστρατείας;) - Τι έχετε συζητήσει για το θέμα με τον κ. Παπαθανασίου- αλήθεια ποιες είναι οι προσωπικές πολιτικές σας σχέσεις- και πως αυτό πήρε πολιτική σάρκα και οστά? (σ.σ. Εδώ ας μη περιμένει κανείς απάντηση γιατί οι σχέσεις του σκύλου με τον γάτο είναι πολύ καλύτερες από αυτές των δύο πολιτικών ανδρών). - Γιατί δεν αποτελεί ακόμη νόμο του Ελληνικού κράτους η σχετική με τις επισχέσεις εργασίας κοινοτική οδηγία ? (η επίσχεση εργασίας είναι αναφαίρετο δικαίωμα του κάθε εργαζόμενου στην αυθαιρεσία του κάθε εργοδότη) - Κύριε Υπουργέ, ποια μέτρα έχετε πάρει για την ελληνική σημαία, για την προσέλκυση πλοίων στο Ελληνικό νηολόγιο κ.λ.π; (σ.σ. Χίλια πλοία περίμενε με τις χαριστικές διατάξεις του ο κ. Κεφαλογιάννης. Ούτε 200 δεν ήρθαν στα 5 χρόνια της Ν.Δ. ενώ εκατοντάδες διαγράφησαν από το Ελληνικό Νηολόγιο κατά την ίδια περίοδο). - Τι σκέφτεστε αλήθεια για τον Ελληνικό Νηογνώμονα; Το 17μηνο εκπνέει οσονούπω. (σ.σ. Αφήστε καλύτερα, μην απαντάτε. Πρόκειται για πολύ πονεμένη ιστορία στην οποία έτυχε η γράφουσα να έχει πρωταγωνιστικό ρόλο). - Πως είναι δυνατόν στο μήνυμά σας για το περιβάλλον της 5ης Ιουνίου 2009 - αυτονόητα έχει και διεθνή διάσταση - να απουσιάζει η λέξη Ναυτιλία? - Γιατί στις λιγοστές δημόσιες παρεμβάσεις σας ποτέ δεν δέχεστε ερωτήσεις από το κοινό (π.χ. εφοπλιστές, επιχειρηματίες Θεσσαλονίκης ) αφήνοντας τους διοργανωτές – συγνώμη για την έκφραση - στα κρύα του λουτρού; Μεταξύ μας, αν ψήφιζα στην Κορινθία ξέρω σίγουρα ποιόν δεν θα ψήφιζα.