Τρίτη 24 Αυγούστου 2010

Εισαγγελικό λάθος για το «HIGHSPEED I»

ΑΠΟΨΗ 6 Αυγούστου 2010: Σύμφωνα με επίσημη ανακοίνωση του Λιμενικού: Πυρκαγιά, από άγνωστη μέχρι στιγμής αιτία, εκδηλώθηκε σήμερα στις 11.20, στο αριστερό μηχανοστάσιο του Ε/Γ-Ο/Γ-ΚΑΤ «HIGHSPEED I» Ν.Π.10484… 22 Αυγούστου 2010: Σύμφωνα με επίσημη ανακοίνωση του Λιμενικού: Πυρκαγιά, λόγω θραύσης μαστού σωλήνα επιστροφών πετρελαίου κυλίνδρου κύριας μηχανής και διαρροή πετρελαίου σε οχετό καυσαερίων, εκδηλώθηκε χθες το βράδυ , στο αριστερό μηχανοστάσιο του Ε/Γ-Ο/Γ-ΚΑΤ «HIGHSPEED I» Ν.Π.10484… Είναι να απορεί κανείς «γιατί δεν συνελήφθη ακόμη ο κατασκευαστής του μαστού σωλήνα επιστροφών πετρελαίου…»! Αστείο βέβαια. Πάντως η εισαγγελέας της Σύρου, ορθώς σκεπτόμενη, ζήτησε την προσαγωγή του υπεύθυνου επιθεωρητή του Νορβηγικού Νηογνώμονα, ο οποίος και έδωσε το απαραίτητο πιστοποιητικό προκειμένου το πλοίο να επανέλθει στα δρομολόγια από τις 20 Αυγούστου καθώς από τις 6 Αυγούστου καθηλώθηκε λόγω της πρώτης βλάβης. Σωστά επίσης διετάχθη και η προσαγωγή του υπεύθυνου της πλοιοκτήτριας εταιρίας στο πλαίσιο του Αυτοφώρου. Για ποιο λόγο όμως, θα πρέπει να απολογηθεί για τη ζημιά ο πλοίαρχος, όταν ο κάθε πλοίαρχος είναι τοις πάσι γνωστό ότι ΥΠΟΧΡΕΟΥΤΑΙ ΜΕ ΤΗΝ ΑΠΕΙΛΗ Της ΑΠΟΛΥΣΗΣ ΝΑ ΕΚΤΕΛΕΙ ΑΝΩΘΕΝ ΕΝΤΟΛΕΣ. Από την άλλη πάλι, σκέφτεται ο καθένας: Αν όλοι εκτελούσαμε άνωθεν εντολές, τότε δεν χρειαζόμαστε τη Δημοκρατία και τη Δικαιοσύνη. Στο θέμα αυτό θα πρέπει κάποτε να πάρει η θέση η Ένωση Πλοιάρχων Εμπορικού Ναυτικού διαφορετικά τα μέλη της θα βρίσκονται πάντα μεταξύ γκρεμού και ρέματος. Εκείνο όμως για το οποίο προσωπικά έχω τις αντιρρήσεις μου, είναι η εντολή για την προσαγωγή του αξιωματικού φυλακής του Λιμεναρχείου Ραφήνας ο οποίος δεν έχει καμία ανάμειξη με την επιθεώρηση του πλοίου. Ο κάθε αξιωματικός, όταν εκτελεί χρέη ναυτολόγου, έχει υποχρέωση να εξετάσει αποκλειστικά και μόνον τα έγγραφα του πλοίου. Ή κάνω λάθος; Το λάθος όμως – προφανώς λόγω άγνοιας; – ανήκει στην εισαγγελέα, η οποία με τον τρόπο αυτό έδωσε τη δυνατότητα στους αξιωματικούς του Τοπικού Κλιμακίου Επιθεώρησης Εμπορικών Πλοίων της Ραφήνας, να τρίβουν τα χέρια τους αφού διέφυγαν – προσωρινά – την απολογία τους ενώπιον των δικαστικών Αρχών. Και ως γνωστόν, σ’ αυτή τη χώρα, ουδέν μονιμότερον του προσωρινού!

1 σχόλιο:

  1. Ανέκαθεν υπήρχε το πρόβλημα στην Ελλάδα, χώρα ναυτική, ότι τα πολιτικά δικαστήρια δεν είναι εξειδικευμένα σε ναυτικές υποθέσεις, λόγω άγνοιας των τακτικών δικαστών. Έτσι, πολλές δίκες οδηγούνται σε μη ορθές αποφάσεις. Είναι όμως καλό να αναζητήσουν όλοι οι ειδικοί, του ISM, της Αρχής (δικαστικής και σημαίας) και του νηογνώμονα, εάν χρησιμοποιούνται ή όχι γνήσια ανταλλακτικά ή απομιμήσεις και εάν τα συνεργεία που χρησιμοποιούν οι εταιρίες, έχουν την σχετική πιστοποίηση και εξουσιοδότηση του κατασκευαστή.Όλα αυτά, αν τους αφήνουν φυσικά τα συμφέροντα.

    Σκάπουλος

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Παρακαλώ αφήστε το σχόλιό σας, με σεβασμό στη προσωπικότητα των ατόμων και χωρίς να προκαλέσετε τους νόμους και τη Δικαιοσύνη. ΑΝΩΝΥΜΑ ΣΧΟΛΙΑ δεν δημοσιεύονται εκτός εάν το εγκρίνει η διαχειρίστρια του ιστολογίου. Εάν επιθυμείτε, επικοινωνείστε με το τηλέφωνο: 6981042435 Διαφορετικά αφήστε τα στοιχεία σας στο email: th.kontzoglou@gmail.com
Ευχαριστώ
Θεοδοσία Κοντζόγλου