Δευτέρα, 13 Σεπτεμβρίου 2010

ΑΠΙΣΤΕΥΤΗ Η ΠΑΡΑΔΟΧΗ ΠΕΤΑΛΩΤΗ ΓΙΑ ΤΙΣ ΡΕΜΟΥΛΕΣ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΛΙΜΕΝΙΚΩΝ ΣΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ

Γιατί σωπαίνουν οι  πρώην Υπουργοί - Αρχηγοί - Υπαρχηγοί - Διευθυντές και λοιποί  δακτυλοδεικτούμενοι;


Μήπως επειδή ελέω κυβερνήσεων ΠΑΣΟΚ - Ν.Δ. και ανάξιας αντιπολίτευσης, έμειναν στο απυρόβλητο;  Ή μήπως νομίζουν ότι ο λαός ξεχνά;

Άποψη

«Το υπουργείο Ναυτιλίας έτσι όπως λειτουργούσε -και γνωρίζουμε πάρα πολύ καλά τι γινόταν στο υπουργείο Ναυτιλίας, σε διάφορες φάσεις της ύπαρξής του και τι διαμειβόταν και πώς λαμβάνονταν οι αποφάσεις εκεί- έπρεπε να καταργηθεί».  Αυτά είπε και ελάλησε ο Κυβερνητικός Εκπρόσωπος, θέλοντας να αιτιολογήσει το αξιοκατάκριτο λάθος με το οποίο ουσιαστικά καταργήθηκε για μήνες το Υπουργείο Ναυτιλίας, της χώρα με τη μεγαλύτερη Ναυτιλία του κόσμου.

Να πούμε ότι ο κ. Πεταλωτής έχει λάθος;  Αλίμονο!  Μόνον λάθος δεν κάνει ο άνθρωπος!  Πράγματι ήταν γνωστό στους παροικούντες στην Ιερουσαλήμ, ότι οι άδειες σκοπιμότητας π.χ. - τον παλιό καλό καιρό - δίδονταν έναντι δώρων, έναντι δακτυλιδιών, έναντι διακοπών, έναντι διαμερισμάτων, έναντι μετοχών...  Αλλά εισαγγελέας δεν βρέθηκε ούτε ένας να συγκινηθεί και να ερευνήσει όσα λέγονταν στην Ακτή Μιαούλη.

Στις κατ' ιδίαν συζητήσεις τους, δεν ήσαν λίγοι οι εφοπλιστές που άφηναν υπονοούμενα, ή διαβολόστελλαν, Υπουργούς, Γενικούς Γραμματείς, Συμβούλους Υπουργών και Γενικών, Διευθυντές κάποιων Υπηρεσιών κλπ για τα "δωράκια" που τους έδιναν, προκειμένου να τους ευνοήσουν έναντι άλλων.

Αλλά την ίδια στιγμή, οι ίδιοι οι εφοπλιστές, αρνούνταν να αποκαλύψουν τη βρωμιά, γιατί απλούστατα ήσαν  συμμέτοχοι.

Και για να μη μακρυγορούμε:  Πόσους μήνες χρειάζεται πια η Υπηρεσία Εσωτερικών Υποθέσεων να εντοπίσει ποιος αξιωματικός του Λιμενικού πραγματοποιεί συχνά ταξίδια σε  συγκεκριμένη χώρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης όπου σύμφωνα με πληροφορίες διατηρεί λογαριασμό offshore εταιρίας;  Όταν περιήλθε η πληροφορία στην Υπηρεσία, η διαβεβαίωση έλεγε ότι : χρειαζόμαστε 7 - 10 ημέρες.  Οι ημέρες έγιναν 20, έγιναν 30, έγιναν 40, έγιναν μήνες... Έλεος πια!

Μήπως πράγματι, τελικά το κεφάλι της βρομερής υπόθεσης είναι πολύ ψηλά;  Γιατί διαφορετικά δεν μπορεί να εξηγηθεί αυτή η κωλυσιεργία.

Το ένα λάθος πίσω απ' τ' άλλο!

Επανερχόμαστε όμως στον κ. Πεταλωτή για να διαπιστώσουμε ότι η τελευταία κυβέρνηση, έκανε ένα σοβαρό λάθος με την κατάτμηση του Υπουργείου Ναυτιλίας, και αφού απέσπασε το Λιμενικό στο Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη, έρχεται τώρα να τοποθετήσει έναν Υπουργό και μία Αναπληρώτρια Υπουργό Ναυτιλίας, για ποιο λόγο;  Για να ακούνε από μικρότερη απόσταση τα προβλήματα που δημιουργεί στην εξυπηρέτηση της Ναυτιλίας, η απομάκρυνση των Λιμενικών από τις Υπηρεσίες;

Δεν είναι κανείς σ' αυτή τη κυβέρνηση σε θέση,  να κατανοήσει ότι Υπουργείο Ναυτιλίας χωρίς τους εξειδικευμένους Λιμενικούς δεν μπορεί να υπάρξει; 

Δεν είναι κανείς σε θέση να κατανοήσει ότι Πολιτικοί Υπάλληλοι, ικανοί για να καλύψουν τις θέσεις που κατέχουν σήμερα οι πτυχιούχοι Λιμενικοί είναι από ελάχιστοι έως μηδαμινοί;

Δεν είναι κανείς σε θέσει να αντιληφθεί επιτέλους ότι πρώτα πρέπει να εκπαιδευτούν οι Πολιτικοί Υπάλληλοι, να αποκτήσουν την απαραίτητη εξειδίκευση και εμπειρία  και μετά να αποσπαστούν οι Λιμενικοί από τις εξειδικευμένες Υπηρεσίες π.χ. Θαλασσίου Περιβάλλοντος, Επιθεώρησης Εμπορικών Πλοίων, Θαλασσίων Συγκοινωνιών, Λιμενικών Υπηρεσιών;

Μα ένας έξυπνος άνθρωπος δεν υπάρχει σ' αυτή τη κυβέρνηση για να αντιληφθεί ότι το Λιμενικό υπό τις σημερινές συνθήκες δεν μπορεί να λειτουργήσει, διότι οι ένστολοι, μοιράζονται μεταξύ των Υπουργείων και αναπόφευκτα δημιουργούνται αντιπαλότητες, γαλιφιές, σπιουνιές, πισώπλατα κτυπήματα;  Διότι είναι γνωστόν ότι, οι αντιπαλότητες μεταξύ των υπουργών περνούν στους "δικούς" τους ανθρώπους!

Επειδή δηλαδή είχε "στραβολαιμιάσει" ο Αντιπρόεδρος της Κυβέρνησης που είχε φαγωθεί εδώ και χρόνια να φάει το Υπουργείο Ναυτιλίας, έπρεπε να του γίνει το χατήρι ελαφρά τη καρδία;

Υποψιαζόμαστε βέβαια ότι ένας λόγος που απομακρύνθηκε από τις πρωινές συσκέψεις ο κ. Πάγκαλος ήταν και ο οικονομικός όλεθρος που προκλήθηκε τους τελευταίους μήνες από την καταδίκη της Ελληνικής Ναυτιλίας μετά την κατάργηση του ΥΕΝ.

Η κ. Κατσέλη έκανε ότι μπορούσε για να αιτιολογήσει το 1/3 του τίτλου που είχε το Υπουργείο της. Πλην όμως, με τόσα βάρη που είχε αναλάβει και με τόσα προβλήματα που προέκυψαν στην Ακτή Βασιλειάδη, τα πράγματα γι αυτήν ήσαν αρκετά δύσκολα.

Το θέμα είναι ότι ο σημερινός Υπουργός Προστασίας του Πολίτη, Χρήστος Παπουτσής, επιδιώκει πάση θυσία - εξ' όσων αρκετοί αντιληφθήκαμε - να διατηρήσει τον έλεγχο του Λιμενικού Σώματος.  Το αποτέλεσμα:  Θ' αλλάξει ο Μανολιός και θα βάλει  τα ρούχ΄ αλλιώς!