Τετάρτη, 13 Οκτωβρίου 2010

Μήνυμα Διαμαντίδη «Δεν θα χαριστώ σε κανένα καρτέλ»

- Δεν θα αφήσουμε την ελληνική ακτοπλοϊα έρμαιο οποιονδήποτε ορέξεων και φυσικά η ακτοπλοϊκή συγκοινωνία θα λειτουργεί απρόσκοπτα. Στην πρώτη εφ’ όλης της ύλης συνέντευξή του ο υπουργός Θαλασσίων Υποθέσεων, Νήσων και Αλιείας Γ. Διαμαντίδης στέλνει μηνύματα προς τους εφοπλιστές και τους ναυτικούς και δηλώνει αποφασισμένος να κάνει την ελληνική ναυτιλία πρώτη μέσω κινήτρων, ώστε να αυξηθούν τα πλοία με ελληνική σημαία. Τονίζει τον αναβαθμισμένο ρόλο του νέου υπουργείου και επισημαίνει τον θετικό αντίκτυπο από την άρση του καμποτάζ, ενώ εμφανίζεται ικανοποιημένος από την επιστροφή του Λιμενικού Σώματος στον φυσικό του χώρο. Ο Γ. Διαμαντίδης στέλνει και ένα ξεκάθαρο μήνυμα σε όσους σκέφτονται να συστήσουν καρτέλ στη ναυτιλία να μην τολμήσουν, ενώ δηλώνει ότι ο Πειραιάς μπορεί και πρέπει να γίνει «διεθνές ναυτιλιακό κέντρο». - Την ώρα της κρίσης η Πυθία είχε πει ότι «τα ξύλινα τείχη θα σώσουν την Αθήνα». Ο Θεμιστοκλής έφτιαξε πλοία και η Αθήνα σώθηκε. Σήμερα η ναυτιλία ως βαριά βιομηχανία μπορεί να σώσει τη χώρα την ώρα της κρίσης; - Προς την κατεύθυνση αυτή, ήδη ο πρωθυπουργός μας Γ. Παπανδρέου έδωσε την απάντηση με τη σύσταση και αναβάθμιση του νέου υπουργείου Θαλασσίων Υποθέσεων, Νήσων και Αλιείας. Και εγώ ξεκίνησα την οικοδόμηση μιας πολιτικής, για να καθιερωθεί η ναυτιλία μας ως βραχίονας ανάπτυξης και ως αιχμή του δόρατος της ελληνικής οικονομίας και παράλληλα να συμβάλλει αποφασιστικά και καθοριστικά στην αειφόρο ανάπτυξη στο διεθνές περιβάλλον. Και βέβαια πρέπει να διδασκόμαστε από τους σοφούς προγόνους μας. Η Ελλάδα ήταν, είναι και θα είναι μια παγκόσμια ναυτική δύναμη διαχρονικά. - Παλαιότερα έλεγαν ότι είναι περίπου «διακοσμητικός» ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας. Τι θα κάνετε για να δώσετε πνοή στον ρόλο σας; Ποιο το όραμά σας. - «Διακοσμητικοί» υπουργοί δεν νομίζω να υπάρχουν. Αλλά, όπως σας είπα και πριν, το νέο υπουργείο είναι πολύ περισσότερα από το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας. Ολοι οι φορείς της ναυτιλίας χαιρέτισαν με ενθουσιασμό τη σύσταση και αναβάθμισή του με περισσότερες αρμοδιότητες από ποτέ και όλοι μαζί θα προσπαθήσουμε να δώσουμε την αναπτυξιακή διάσταση που όλοι επιθυμούμε. Αυτό που έχω πει είναι ότι θα δώσω όλες μου τις δυνάμεις ώστε η ελληνική ναυτιλία να είναι παγκόσμια υπερδύναμη, με πολύ περισσότερα πλοία με ελληνική σημαία και οι Ελληνες εργαζόμενοι να νιώθουν υπερήφανοι και ικανοποιημένοι που εργάζονται στα ελληνικά πλοία. - Ηταν λάθος που καταργήθηκε το υπουργείο Ναυτιλίας; - Ηταν μια άλλη φιλοσοφία που ήθελε το πρώην υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας να αποκτά μια διάσταση αναπτυξιακή. Σήμερα αυτή η διάσταση συνεχίζεται με τη νέα ονομασία του υπουργείου Θαλασσίων Υποθέσεων, Νήσων και Αλιείας, στο οποίο δίνονται μάλιστα πολύ περισσότερες αρμοδιότητες. - Θα δώσετε κίνητρα ώστε να αυξηθούν τα πλοία υπό ελληνική σημαία; - Ηταν μια από τις πλέον βασικές μου εξαγγελίες και δεσμεύσεις. Θα εργαστώ για να έχουμε πραγματικά τα περισσότερα πλοία από κάθε άλλη χώρα. Η Ελλάδα θα κάνει ό,τι μπορεί για να γίνει πράξη αυτός ο στόχος. - Μετά την άρση του καμποτάζ, τι αλλάζει στην ελληνική ναυτιλία; - Αυτό που αλλάζει είναι ότι βγαίνουμε από το «καβούκι» μας. Οτι η ελληνική κοινωνία, τα μαγαζιά μας, ο τουρισμός μας, οι εργαζόμενοι επάνω αλλά και έξω από τα πλοία, ο κρατικός προϋπολογισμός, τα νησιά μας θα ωφεληθούν… Φυσικά υπάρχουν προβλήματα, απορίες, προβληματισμοί, φοβίες… Κατανοητά όλα. Εδώ είμαστε καλοπροαίρετα όλοι να βρούμε τις καλύτερες δυνατές λύσεις. Και θα τις βρούμε. - Το Λιμενικό Σώμα, με τη μεγάλη ιστορία, πήγαινε «από τον Αννα στον Καϊάφα» και τελικά γύρισε εκεί όπου κατά γενική ομολογία ανήκει, στο νέο υπουργείο. Πώς σχεδιάζετε την αξιοποίησή του; - Αυτό που μπορώ τώρα να σας πω είναι ότι πράγματι ο πρωθυπουργός ικανοποίησε ένα κοινό αίτημα όλης της ναυτιλιακής κοινότητας, το Λιμενικό Σώμα να ανήκει στο υπουργείο Θαλασσίων Υποθέσεων, Νήσων και Αλιείας. Φυσικά οι επιχειρησιακές του δυνάμεις που ασκούν έργο ακτοφυλακής θα υπάγονται στο υπουργείο Προστασίας του Πολίτη. Το Λιμενικό Σώμα, στο σύνολό του, προσφέρει διαχρονικά σπουδαίο και πολύπλευρο έργο σε αντίξοες συνθήκες και η πατρίδα τους οφείλει πολλά. - Είναι γνωστός ο πόλεμος με τις άγονες γραμμές. Τι έχετε σκεφτεί ως μια μόνιμη λύση στο ακανθώδες θέμα που αφορά τη ζωή δεκάδων χιλιάδων νησιωτών; - Είμαστε στη φάση που συζητάμε και καταγράφουμε προτάσεις για το πώς θα λυθούν τα προβλήματα. Σημασία έχει ότι δεν θα αφήσουμε την ελληνική ακτοπλοΐα έρμαιο οποιωνδήποτε ορέξεων και φυσικά η ακτοπλοϊκή συγκοινωνία θα λειτουργεί απρόσκοπτα. - Κάποιοι κάνουν λόγο για δημιουργία ενός «άτυπου καρτέλ» στον χώρο της επιβατηγού ναυτιλίας. Το υπουργείο σας έχει τους κατάλληλους ελεγκτικούς μηχανισμούς; - Οχι μόνο διαθέτει τους κατάλληλους μηχανισμούς αλλά υπάρχει η πολιτική βούληση για πλήρη ευνομία, ισονομία και δικαιοσύνη. Δεν θα χαριστώ σε κανέναν. - Πώς θα γίνει η εναρμόνιση της ελληνικής ναυτιλίας με τις ευρωπαϊκές «νόρμες» που υποχρεώνεται η χώρα να ακολουθήσει; - Η χώρα μας έχει αποδείξει στην πράξη ότι σέβεται την υπογραφή της και τις υποχρεώσεις που απορρέουν από αυτήν. - Το υπουργείο σας είναι αρμόδιο και για τον θαλλάσιο πλούτο. Για την προστασία από την παράνομη αλιεία και την υπεραλίευση τι πρωτοβουλίες θα αναλάβετε; - Είναι φαινόμενα που μας βρίσκουν αντίθετους. Η αλιεία για πρώτη φορά γίνεται υπουργείο. Και μόνο αυτό σηματοδοτεί και υπογραμμίζει τη βούληση του πρωθυπουργού να αντιμετωπισθούν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο ορισμένα τέτοια φαινόμενα που δεν τιμούν κανέναν. - Αναλάβετε υπουργός μετά από μια συνεπή και συνεχή παρουσία εικοσαετίας στη Βουλή. Ποια είναι τα αισθήματα που σας διακατέχουν; Τι μήνυμα στέλνετε στους εφοπλιστές αλλά και στους εργαζομένους στη ναυτιλία; - Ως βουλευτής Πειραιά που ο λαός με τιμά με την ψήφο του συνεχώς 21 χρόνια και ο πρωθυπουργός με τίμησε να αναλάβω την ευθύνη της ελληνικής ναυτιλίας, μιας παγκόσμιας υπερδύναμης, για να γίνει η αιχμή του δόρατος της αναπτυξιακής μας προσπάθειας, αισθάνομια μεγάλη ευθύνη να φέρω με επιτυχία σε πέρας το πολύ δύσκολο αυτό έργο, σε καιρούς χαλεπούς. Το μήνυμα μου είναι ότι «θα τα καταφέρουμε». Θαυματοποιός δεν είμαι, αλλά θα δουλέψω με όλες μου τις δυνάμεις για να πετύχω. - Μιλάμε συνήθως για το Σίτι του Λονδίνου. Ο Πειραιάς μπορεί να γίνει το νέο Σίτι της ΝΑ Ευρώπης και αν ναι πώς; - Φυσικά και ο Πειραιάς μπορεί και πρέπει να γίνει «διεθνές ναυτιλιακό κέντρο». Ειδικά με τα όσα σχεδιάζονται να γίνονται. Αλλωστε το διεθνές επενδυτικό ενδιαφέρον με κέντρο την πόλη του Πειραιά καταγράφηκε και με την επίσκεψη στον Πειραιά του πρωθυπουργό μας Γ. Παπανδρέου και του Κινέζου ομόλογου του, μόλις πριν από λίγες ημέρες. Στόχος μας είναι ο Πειραιάς να βρει την αίγλη που του αξίζει και η «πράσινη ανάπτυξη» να μας κάνει όλους να χαμογελάμε.

ΠΗΓΗ: ΑΞΙΑ

________________________________________________________________

Σχόλιο Exantas: Μην παραβλέπετε αξιότιμε κ. Υπουργέ ότι δεν είστε ακόμη στην αντιπολίτευση ή εισηγητής στον τομέα της εμπορικής ναυτιλίας & συνεπώς απαιτείται ιδιαίτερη προσοχή & σύνεση στους λόγους, στις εξαγγελίες & στους λεονταρισμούς.

Εφοπλιστές: 1. Επιχειρηματίες τους οποίους οι κυβερνήσεις βλέπουν ως φαντάρους: Τους ζητούν να τιμήσουν την ελληνική σημαία. 2. Επιχειρηματίες, οι οποίοι βλέπουν τις κυβερνήσεις ως φαντάρους: Τους ζητούν να αποτιμήσουν την ελληνική σημαία (Μ.Π. "Σατιρικό Λεξικό")

Με θαλασσινούς χαιρετισμούς,

Exantas