Τελικά είναι ζήτημα κινηματογραφικής παιδείας. Στην κυβέρνηση αρέσει το αμερικανικό σινεμά, οπότε θέλουν να δουν στο Αιγαίο μια Coast Guard, με γρήγορα σκάφη, αξιωματικούς με κιάλια, καταδιώξεις, ηρωισμούς και αυτοθυσία. Ανακοινώθηκε ότι θα ιδρυθεί «Ακτοφυλακή» και από τα επίσημα χείλη της κυβέρνησης μάθαμε τον λόγο: Για «την προστασία της χώρας μας σε όλο το εύρος των ακτών». Να υποθέσουμε ότι δεν προστατευόταν επαρκώς όλο το εύρος των ακτών, να υποθέσουμε ότι δεν φυλάσσονται τα λιμάνια, δεν ελέγχονται τα βαπόρια, δεν εποπτεύονται τα κύματα; Μα και βέβαια γίνονταν όλα αυτά, απλώς αλλάζει η ταμπέλα έξω από το μαγαζί. Θα κατέβει το «Λιμενικό Σώμα» που σκουριάζει από το 1919 και θα αναρτηθεί κάτι πιο μοδάτο. Ελασσον τούτο, όμως επίκειται και μετακόμιση. Το μαγαζί πάει στην Κατεχάκη και η Λιμενοφυλακή θα υπάγεται οριστικά στο υπουργείο Προστασίας του Πολίτη.
Χρειάστηκε πρωθυπουργική σκουντιά για να πάρει εμπρός ο υπουργός κ. Χρήστος Παπουτσής. Επισπεύδει κάποιες διαδικασίες για να ιδρύσει νέουποτίθεται- σώμα, ενώ ουσιαστικά πρόκειται για τη μετονομασία του υπάρχοντος. Να θυμηθούμε ότι ο προκάτοχός του στο υπουργείο Προστασίας του Πολίτη είχε αναλάβει την εποπτεία του Σώματος Ασφαλείας των θαλασσών καθώς είχε καταργηθεί το υπουργείο Ναυτιλίας. Τώρα που ξαναφτιάχτηκε υπουργείο πειραϊκού ενδιαφέροντος, αναζητείται τρόπος να αποσπαστεί το Λιμενικό Σώμα με το λιγότερο δυνατόν κόστος (στις δημόσιες σχέσεις με τους εφοπλιστές). Πιθανολογείται να παραμείνει στο λιμάνι ένα κομμάτι του Λιμενικού, με αρμοδιότητες ικανοποιητικές για υπαλλήλους γραφείου. Οι υπόλοιποι εργαζόμενοι υπάγονται στο υπό ίδρυση Αρχηγείο, κρατώντας τα ελικόπτερα, τα σκάφη, τα αυτοκίνηταασφαλώς και την εμπειρία. Δεν θα μπορούσε να ιδρυθεί Ακτοφυλακή χωρίς τη συμβολή εκείνων που εποπτεύουν σήμερα τα πελάγη, ακολουθώντας μάλιστα το στρατιωτικό πρωτόκολλο.
Στα καθήκοντα της νέας Ακτοφυλακής δεν υπάρχει κάτι που να μην ήταν στις αρμοδιότητες του Λιμενικού. Θα αστυνομεύουν τα ύδατα, θα ελέγχουν τους ναυτικούς, θα καταδιώκουν τους ψαράδες με δυναμίτη, θα εντοπίζουν πετρελαιοκηλίδες, θα κόβουν πρόστιμα σε όποιον παρκάρει στο λιμάνι, θα ψάχνουν για ναρκωτικά, θα σώζουν ανθρώπους που έπεσαν στη θάλασσα, θα καταδιώκουν τους διακινητές μεταναστών. Αν αλλάζει κάτι μακροπρόθεσμα είναι η εκπαίδευση των απασχολουμένων, καθώς όλα δείχνουν ότι ιδρύεται Σχολή Ακτοφυλακής, η οποία τώρα ονομάζεται Σχολή Λιμενοφυλάκων. Να επισημάνουμε για τους αξιωματικούς του Λιμενικού Σώματος ότι είναι όλοι ανώτατης και ειδικής εκπαίδευσης: μετά το πρώτο πτυχίο, ας πούμε Νομικής, παρακολουθούν μαθήματα στη Σχολή Ναυτικών Δοκίμων. Εν ολίγοις, τα στάνταρντ είναι ήδη υψηλά. Δεν θα μπορούσε να είναι και αλλιώς σε μια χώρα που βρέχεται από παντού.
Φτιάχνοντας Αρχηγείο Ακτοφυλακής υπό την ομπρέλα του Προστασίας του Πολίτη ίσως να μην αλλάζουν οι αρμοδιότητες, αλλάζει όμως ο τρόπος με τον οποίο θα επιχειρούν οι λιμενικοί. Γίνεται λόγος για αλλαγές στη δομή της υπηρεσίας που επιτρέπουν γρήγορες λύσεις ως απάντηση σε γραφειοκρατικές καθυστερήσεις. Τα προβλήματα που προέκυψαν στο Λιμενικό Σώμα είχαν πολιτική προέλευση καθώς μέσα σε έναν χρόνο άλλαξαν τρεις φορές υπουργείο αναφοράς. Στο διά ταύτα: θα αλλάξει η ιεραρχία, θα εκσυγχρονιστεί το πλαίσιο λειτουργίας, θα αλλάξουν οι λιμενικοί υπουργό, ωστόσο οι 7.500 ακτοφύλακες θα κάνουν την ίδια δουλειά. Στις προθέσεις του υπουργείου Προστασίας του Πολίτη αναφέρονται «ριζικές αλλαγές» που αφορούν μόνο την εσωτερική κατανάλωση. Οι αλλαγές δεν είναι ούτε ριζικές ούτε θεαματικές.
Μια θεαματική αλλαγή θα προέκυπτε αν, αντί για αμερικανικό σινεμά και ταινίες με τον Κέβιν Κόστνερ ως ακτοφύλακα, παρακολουθούσαν κάποια επεισόδια του «Βaywatch». Να προσλάβουν ναυαγοσώστες ανά εκατό μέτρα αμμουδιάς και μάλιστα με τις προδιαγραφές του σίριαλ. Με θαλασσινούς χαιρετισμούς,
Exantas
Ευστοχότατη η Λώρη Κεζα. Αλλάζει ο Μανωλιός και φοράει τα ρούχ' αλλιώς. Πρώτα είπε ο Χρυσοχοϊδης ότι το Λιμενικό δεν παρέχει ασφάλεια. Μετά ότι το Εσωτερικών Υποθέσεων ...κοιμάται, ύστερα ότι στην ουσία είναι ανύπαρκτο. Άντε να δούμε πως θα προστατεύονται από τον άλλο μήνα οι ακτές μας, πως θα εξαλειφθούν οι θαλασσινοί εγκληματίες, πως θα πάψουμε να μαζεύουμε πτώματα μεταναστών ανοικτά των Μ.Ασιατικών ακτών... ΜΗΠΩΣ ΚΑΤΙ ΑΛΛΟ ΤΡΕΧΕΙ;
ΑπάντησηΔιαγραφήΩραίο το άρθρο και σκέφτηκα να προτείνω κάτι, αλλά δεν ξέρω αν διαβάζουν εκείνοι που συντάσσουν την οργάνωση των δύο Αρχηγείων.
ΑπάντησηΔιαγραφήΛοιπόν, Ένα Λιμενικό Σώμα ή Ακτοφυλακή όπως το ΓΕΝ,ΓΕΣ,ΓΕΑ με ένα επιχειρησιακό Αρχηγείο, σαν αυτό των Στόλου, ΑΤΑ κλπ. Η θαλάσσια ασφάλεια και ναυσιπλοΐας, έλεγχοι πλοίων @ ότι σχετίζεται με υγρό στοιχείο, στο Επιχειρησιακό Αρχηγείο (μακρυά από αλισβερίσια!!!)
Στα λιμάνια κ χερσαία ζώνη, οι Δήμοι με την δημοτική τους αστυνομία, τι Καλλικράτης θα είναι με τόσες αστυνομίες δημοτικές?(ντάνιασμα οχημάτων, κλήσεις στα παρκαρισμένα κ.ά. Οι χαρτο....κουβαλητές στις υπηρεσίες ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΕΩΣ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ, (εργασία, δρομολόγια, εκπαίδευση) πυλώνας της οικονομίας βλέπεις κ μας χρειάζεται.
Προσπαθώ να βγω από το ψυχολογικό αδιέξοδο, αλλά δε μπορώ να θυμηθώ από που μπήκα.
Ένας Διχασμένος Ένστολος