Τρίτη, 26 Οκτωβρίου 2010

Να σταματήσει ο κατήφορος στο Λιμενικό Σώμα

Έκπληκτη αλλά και απογοητευμένη η ναυτιλιακή κοινότητα παρακολουθεί την μεθοδευμένη υποβάθμιση του Λιμενικού Σώματος, μετά την ουσιαστική κατάργηση του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας για λόγους που μόνο η κυβέρνηση γνωρίζει. Η διαχρονικότητα της εμπορικής ναυτιλίας, άμεσα συνδεδεμένη με το ναυσίβιο της ελληνικής φυλής, δεν λαμβάνεται υπ' όψιν. Ούτε το γεγονός ότι η ναυτιλία αποτελεί τον ένα από τους δύο εναπομείναντες πυλώνες της παραπαίουσας ελληνικής οικονομίας και έπρεπε, κατά συνέπεια, η οποιαδήποτε κυβέρνηση να δώσει την δέουσα προσοχή, ώστε να μεγιστοποιήσει την συναλλαγματική προσφορά του πλοίου. Είναι προφανές ότι κάποιοι κύκλοι, που δεν βλέπουν με καλό μάτι το ελληνικό ναυτιλιακό θαύμα, μεθοδεύουν την υπονόμευσή του. Πρώτον με την κατάργηση του ΥΕΝ. Δεύτερον, με τη διχοτόμηση του Λιμενικού Σώματος. Τρίτον, με την εν μέρει επανασύσταση του υπουργείου κάτω από μια σχοινοτενή και ανόητη ονομασία, προφανώς υποβαθμισμένων αρμοδιοτήτων. Το Λιμενικό Σώμα βρίσκεται σε διαρκή αναβρασμό. Ένα Σώμα με υψηλό μορφωτικό επίπεδο, που κάνει όλες τις δουλειές επί εικοσιτετραώρου βάσεως, χωρίς απεργίες: Επιχειρούν, φρουρούν, φυλάσσουν τα λιμάνια, τις ακτές και τις θαλάσσιες, από αέρα, ξηρά και θάλασσα. Είναι το Σώμα με τους 7800 λιμενικούς που υπηρετούν σε 230 διαφορετικές λιμενικές αρχές, σε 273 περιπολικά σκάφη όλων των τύπων, σε επτά αεροσκάφη, σε έξι ελικόπτερα, στη μονάδα υποβρυχίων αποστολών, στα κλιμάκια ειδικών αποστολών και στις λοιπές ειδικότητες. Είναι το Σώμα που μπορεί με τα μέσα και το προσωπικό που διαθέτει, να ανάσχεση το κύμα λαθρομεταναστών στο Αιγαίο. Αυτό το επίλεκτο Σώμα η κυβέρνηση το έχει υποβαθμίσει και ευτελίσει « σέρνοντάς το σαν κουφάρι από υπουργείο σε υπουργείο», όπως καταγγέλλουν οι λιμενικοί, οι οποίοι δικαιολογημένα φοβούνται ότι το ιστορικό ΛΣ οδεύει προς διάλυση. Τα προβλήματα είχαν συσσωρευτεί ήδη από την προηγούμενη κυβέρνηση, ώστε το ΛΣ να υπολειτουργεί. Έτσι εγκαταλείφθηκε και αχρηστεύθηκε μεγάλο μέρος του επιχειρησιακού τομέα, όπως τα εναέρια, τα πλωτά και τα χερσαία μέσα, ενώ δεν καλύπτονται, σύμφωνα με τις καταγγελίες των λιμενικών, οι ανάγκες σε εξοπλισμό, με κίνδυνο την ασφάλεια του προσωπικού καθώς και την τραγική έλλειψη υλικοτεχνικής υποδομής. Και φθάσαμε στην αθλιότητα, οι άνδρες που επανδρώνουν τις διάφορες υπηρεσίες να εκλιπαρούν συναδέλφους τους επαιτώντας χορηγίες, από φωτοτυπικό χαρτί και αναλώσιμα είδη μέχρι σέρβις και ανταλλακτικά για τα επιχειρησιακά μέσα. Η απόλυτη παρακμή για ένα Σώμα εξειδικευμένο, που έχει γράψει ιστορία και που θα μπορούσε με την πρόσληψη εξειδικευμένου προσωπικού, να λύσει πάρα πολλά προβλήματα της ελληνικής κοινωνίας, αν εξελισσόταν σε μια ισχυρή και αποτελεσματική ακτοφυλακή, κατά τα πρότυπα της Κόστ Γκαρντ, με χρηματοδότηση που θα ήταν ανάλογη της υψηλής αποστολής της. Μια τέτοια ακτοφυλακή, με μέσα προσωπικό και εξοπλισμό, θα μπορούσε όχι μόνο να ασχοληθεί αποτελεσματικά με την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας την έρευνα και τη διάσωση, αλλά θα μπορούσε να εφαρμόσει την αλιευτική νομοθεσία, να καταπολεμήσει την παράνομη αλιεία, να αντιμετωπίσει το φαινόμενο της λαθρομετανάστευσης, να προστατεύσει το θαλάσσιο περιβάλλον και τον εναέριο πλούτο, να αντιμετωπίσει την ασφάλεια και την προστασία της ανθρώπινης ζωής και περιουσίας στη θάλασσα, να ασκεί ελέγχους στην εμπορική ναυτιλία, να προλαμβάνει και να καταστέλει τρομοκρατικές ενέργειες και να πατάσει εγκληματικές ενέργειες και οικονομικά εγκλήματα. Πώς είναι δυνατόν όμως να συμβούν αυτά, διερωτώνται λιμενικοί, κάτω από την απαράδεκτη και αντιπαραγωγική δομή και οργάνωση του ΛΣ που από ισχυρό αρχηγείο με αρμοδιότητες, όπως η κυβέρνηση είχε υποσχεθεί, καθιερώνεται σήμερα, μετά το προεδρικό διάταγμα 96/2010 σε ένα νέο μοντέλο ενός υποτιθέμενου φορέα άσκησης ναυτιλιακής πολιτικής και ενός εξίσου υποτιθέμενου επιχειρησιακού τομέα προδιαγραφών ακτοφυλακής; Και όταν μάλιστα διαχωρίζονται τα στελέχη τους σε δύο διαφορετικές κατηγορίες, εργαζόμενοι σε δύο εντελώς διαφορετικούς τομείς της δημόσιας διοίκησης; Ο υπουργός… ΘΥΝΑΛ (sic) κ. Ι. Διαμαντίδης προσπάθησε να γεφυρώσει το χάσμα και να καθησυχάσει το ΛΣ, μετά και την ισχυρή παραίτηση του αρχηγού ΛΣ κ. Μπούσιου, διαβεβαιώνοντας τους συνδικαλιστικούς εκπροσώπους του ΛΣ ότι η οποιεσδήποτε αρμοδιότητες του ΛΣ σε όποιο υπουργείο και αν ανήκουν, θα υλοποιούνται μέσα από το θεσμό του αρχηγού ΛΣ με την ίδρυση αρχηγείου Λιμενικού Σώματος, το οποίο θα εγγυάται την ενιαία και αδιαίρετη δομή των υπηρεσιών του και την υπαγωγή των στελεχών του κάτω από ενιαία διοίκηση. Ίδομεν. Όμως ο κατήφορος του ΛΣ πρέπει να σταματήσει. Πηγή