Σάββατο, 14 Μαΐου 2011

ΡΑΔΙΕΝΕΡΓΟ ΘΑΛΑΣΣΙΝΟ ΝΕΡΟ ΣΤΟΝ ΠΕΙΡΑΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ COSCO

Σιγή ιχθύος από το ΥΘΥΝΑΛ – Χωρίς ενημέρωση και προστασία οι εργαζόμενοι

(Αποκλειστικό)

Με ραδιενεργά σεντινόνερα κατέπλευσαν τις τελευταίες ημέρες εμπορικά πλοία στο λιμάνι της Cosco στον Πειραιά.  Όλα προέρχονται από την Ιαπωνία.

Αυτό υποστηρίζουν καλά πληροφορημένες πηγές ενώ το θέμα – σύμφωνα με επίσης καλά πληροφορημένη πηγή - έγινε αμέσως γνωστό στο κτήριο της Ακτής Βασιλειάδου.  Ωστόσο το θέμα, όχι μόνον κρατήθηκε  κάτω από άκρα μυστικότητα αλλά μέχρι στιγμής κανείς δεν γνωρίζει ποια υπήρξε η τύχη των σεντινόνερων.  Δεν αποκλείεται η κακή διαχείριση του θέματος να οφείλεται στον διαχωρισμό του Λιμενικού από το Υπουργείο Ναυτιλίας και την κατάργηση του τελευταίου.

Υπενθυμίζεται πάντως ό,τι το πυρηνικό εργοστάσιο της Φουκουσίμα ανακοίνωσε πως νερό μολυσμένο με ραδιενέργεια χύνεται στη θάλασσα από τον κατεστραμμένο αντιδραστήρα Νο 2 ή από ένα αυλάκι που βρίσκεται σε μικρό από την επιφάνεια βάθος.

Αξιωματούχοι της Tokyo Electric Power Co (TEPCO) δήλωσαν πως η ρωγμή που εντοπίστηκε στο τσιμεντένιο αυλάκι κάτω από τον αντιδραστήρα ίσως να είναι η αιτία της πρόσφατης μόλυνσης της θάλασσας ανοικτά των βορειο-ανατολικών ακτών.

Η ραδιενέργεια μετρήθηκε στα 1.000 μιλισίβερτ την ώρα. Ο Χιντέχικο Νισιγιάμα, αναπληρωτής γενικός διευθυντής της Ιαπωνικής Υπηρεσίας Πυρηνικής και Βιομηχανικής Ασφάλειας δήλωσε σε συνέντευξη Τύπου πως η TEPCO σκοπεύει να αρχίσει την έγχυση τσιμέντου στο αυλάκι για να κλείσει τη ρωγμή.

«Με τα επίπεδα ραδιενέργειας να αυξάνονται στη θάλασσα κοντά στο εργοστάσιο προσπαθήσαμε να επιβεβαιώσουμε τους λόγους και στο πλαίσιο αυτό προχωρήσαμε σε ανάλυση δειγμάτων τόσο από το νερό στο αυλάκι, όσο και από τη θάλασσα κοντά στο εργοστάσιο. Δεν είναι δυνατόν να είμαστε σίγουροι μέχρι να μελετήσουμε τα αποτελέσματα», επισήμανε ο ίδιος.

Μάλιστα, λίγες ημέρες νωρίτερα η Διεθνής Υπηρεσία Ατομικής Ενέργειας ανακοίνωσε πως η κατάσταση στις πυρηνικές εγκαταστάσεις της Φουκουσίμα «παραμένει πολύ σοβαρή».

Στο μεταξύ σύμφωνα με πληροφορίες κανείς από τους εργαζόμενους της Cosco δεν έχει πληροφορηθεί για τα πλοία με το επικίνδυνο σεντινόνερο με αποτέλεσμα οι εργασίες να γίνονται χωρίς καμία προφύλαξη.