Πέμπτη, 2 Ιουνίου 2011

ΤΡΥΠΑ ΣΤΟ ...ΝΕΡΟ Η ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΟΡΙΣΜΕΝΩΝ ΒΑΡΩΝ ΑΠΟ ΤΑ ΑΚΤΟΠΛΟΙΚΑ ΕΙΣΙΤΗΡΙΑ

Ακρίβυναν  πριν ένα μήνα για να "φτηνύνουν"  σήμερα

Μέχρι 7% για τους επιβάτες και έως 14% για τα οχήματα, αναμένεται να μειωθούν οι τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων μετά την κατάργηση ορισμένων κρατήσεων υπέρ τρίτων.

Βεβαίως, δεν θα πρέπει να ξεχνάμε ότι μόλις πριν από ένα μήνα, οι εταιρίες προχώρησαν σε αυξήσεις 6% - 12% με αποτέλεσμα η ρύθμιση που πέτυχε το ΥΘΥΝΑΛ να φέρνει τις τιμές των εισιτηρίων στα μέχρι το τέλος Μαρτίου 2011 επίπεδα.   Ουσιαστικά η μείωση που επήλθε από την τροπολογία προκάλεσε μία …τρύπα στο νερό.

Χθες, με ανακοινώσεις τους, ορισμένες  ακτοπλοϊκές εταιρείες δεσμεύθηκαν ότι θα προχωρήσουν από σήμερα σε μειώσεις τιμών ισόποσες με τις κρατήσεις υπέρ τρίτων, που καταργήθηκαν.

Σε δήλωσή του, ο ΥΘΥΝΑΛ, Γιάννης Διαμαντίδης, τόνισε ότι «αυτό το μέτρο θα ανακουφίσει και τους νησιώτες και τους τουρίστες και τις ακτοπλοϊκές εταιρείες».

Επισημαίνεται ότι, από σήμερα, καταργήθηκε η εισφορά ύψους 6,5% επί του καθαρού ναύλου για λογαριασμό του Κεφαλαίου Ασφάλισης Επιβατών και Οχημάτων (ΚΑΕΟ), μετά την ψήφιση -πρόσφατα- τροπολογίας που κατατέθηκε στη Βουλή από τον κ. Διαμαντίδη.

Επίσης, καταργούνται τα αχθοφορικά δικαιώματα (0,5 ευρώ - 1 ευρώ) και το τέλος διαφυγούσας εργασίας (4% για φορτηγά μέχρι 5 τόνους και 8% για φορτηγά μεγαλύτερα από 5 τόνους), που κατέβαλλαν επιβάτες και φορτηγά, αντίστοιχα, σε ορισμένες γραμμές της ακτοπλοΐας.

Σύμφωνα με εκτιμήσεις ακτοπλοϊκών εταιρειών, η κατάργηση των συγκεκριμένων επιβαρύνσεων φέρνουν μία μείωση στις μέχρι χθες ισχύουσες τιμές των εισιτηρίων επιβατών και Ι.Χ., περίπου 5%-7%, ανάλογα με τις στρογγυλοποιήσεις του κάθε συστήματος και το εάν καταβάλλει ή όχι αχθοφορικά δικαιώματα ο επιβάτης. Σε ό,τι αφορά τα φορτηγά, η μείωση θα είναι μεγαλύτερη.

Ωστόσο, σύμφωνα με παράγοντες της ακτοπλοΐας, η εικόνα στα φορτηγά μπορεί να είναι διαφορετική, στην περίπτωση που οι εταιρείες έχουν συγκεκριμένες συμφωνίες με μεταφορικές επιχειρήσεις. Σε κάθε περίπτωση, όπως τονίζουν στις ανακοινώσεις οι ακτοπλοϊκές εταιρείες, η μείωση των τιμών θα ενισχύσει την ακτοπλοϊκή κίνηση και θα αποβεί προς όφελος του τουρισμού και των επιβατών.

Attica Group

Οι ακτοπλοϊκές εταιρείες, έπειτα από σχετική ενημέρωση που έλαβαν από το υπουργείο, ότι σήμερα ισχύει η μη καταβολή των συγκεκριμένων κρατήσεων, έσπευσαν με ανακοινώσεις τους να χαιρετίσουν το μέτρο και δεσμεύθηκαν για ισόποση μείωση των τιμών των εισιτηρίων.

Η Attica Group, με ανακοίνωσή της, χαιρετίζει την κατάργηση ορισμένων τελών υπέρ τρίτων και εκτιμά ότι αποτελεί ένα σημαντικότατο βήμα για τον εκσυγχρονισμό της ελληνικής ακτοπλοΐας.

Επίσης, σημειώνει ότι «από 01.06.2011, μειώνονται ανάλογα οι ακτοπλοϊκοί ναύλοι του Ομίλου».

Hellenic Seaways

Σε ανάλογη ανακοίνωση, η Hellenic Seaways αναφέρει ότι προχωρά με τη σειρά της σε μείωση των τιμών στα εισιτήριά της, ισόποση με τις κρατήσεις υπέρ τρίτων, που θα μειωθούν, αποδεσμεύοντας τους επιβάτες της από επιπλέον χρεώσεις από την 1η Ιουνίου 2011.

Η Hellenic Seaways υποδέχεται θερμά την ενέργεια αυτή, καθώς εκτιμά ότι θα δώσει την απαιτούμενη ώθηση στη δύσκολη για την εποχή αγορά της ακτοπλοΐας, ειδικότερα τώρα που η περίοδος με τη μεγαλύτερη τουριστική κίνηση βρίσκεται προ των πυλών, προστίθεται στην ανακοίνωση.

Aegean Speed Lines

Η Aegean Speed Lines σημειώνει στη σχετική ανακοίνωση ότι μειώνει τα ναυλολόγιά της σε ποσοστό ανάλογο της κατάργησης της κράτησης υπέρ του ΝΑΤ που προχώρησε το ΥΘΥΝΑΛ.

Η μείωση αυτή γίνεται -προστίθεται στην ανακοίνωση- σε μια εποχή που οι αγορές βιώνουν μία από τις μεγαλύτερες οικονομικές κρίσεις και η ακτοπλοΐα, ειδικότερα, εξακολουθεί να υφίσταται τη συνεχή αύξηση του κόστους λειτουργίας των πλοίων της, λόγω των καυσίμων, οι τιμές των οποίων έχουν αυξηθεί κατά 30% σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο.

Τέλος, υπενθυμίζει ότι, μέχρι σήμερα, έχει σχεδόν απορροφήσει και την αύξηση του ΦΠΑ και την απίστευτη αύξηση των καυσίμων, τη χρονιά του 2010.

Επιμένουν για ΦΠΑ

Η κατάργηση του ΚΑΕΟ και των αχθοφορικών ήταν ένα χρόνιο αίτημα του ακτοπλοϊκού κλάδου, ενώ παραμένουν, βέβαια, τα αιτήματα για μείωση του ΦΠΑ. Χθες, ο πρόεδρος του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος, Γιώργος Γράτσος, σημείωσε πως συνεχίζεται να επιβάλλεται στις μεταφορές από και προς τα νησιά ΦΠΑ 23%, ενώ, για να ενισχυθεί η ανάπτυξή τους, ο ΦΠΑ θα έπρεπε να ήταν ενιαίος, 13% για οχήματα και επιβάτες, και έτσι αντίστοιχος περίπου με τον ΦΠΑ στα ίδια τα νησιά.

Άγνωστο παραμένει, όμως, τι θα κάνουν οι εταιρείες που εκπροσωπεί η Ενωση Επιχειρήσεων Ναυτιλίας (ΕΕΝ), καθώς στις 18 Μαΐου με ανακοίνωσή της τόνιζε ότι οι αυξήσεις που έδωσε ο υπουργός στους ναυτικούς για το 2010 και το 2011 τούς αναγκάζουν να μην υλοποιήσουν την εξαγγελία του πρωθυπουργού για μείωση της τιμής των εισιτηρίων κατά 10%.

Σύμφωνα με πληροφορίες, κάποιες εταιρείες ίσως να μην προχωρήσουν σήμερα στις μειώσεις των τιμών των εισιτηρίων επικαλούμενες «τεχνικούς» λόγους.

Ικανοποιημένος ο Hatta

Tην ικανοποίησή τους για τη μείωση των κρατήσεων υπέρ τρίτων στο ακτοπλοϊκό εισιτήριο αλλά και για τη συμφωνία με τις ακτοπλοϊκές εταιρείες για μείωση του κόστους του εξέφρασαν οι εν Ελλάδι τουριστικοί πράκτορες (Ηatta).

Πεποίθησή του ΗΑΤΤΑ είναι ότι τα μέτρα αυτά θα δώσουν ώθηση στην τουριστική κίνηση και θα συμβάλλουν στην στήριξη της νησιωτικής Ελλάδας και της οικονομίας.

Ο Ηatta ζητεί να ληφθούν ανάλογες πρωτοβουλίες και σε άλλους τομείς του τουρισμού. Ενδεικτικά προτείνει επέκταση του μέτρου μείωσης του ΦΠΑ στο 6,5% πέραν της διαμονής (που έχει ήδη εφαρμοστεί) και στα λοιπά συνθετικά στοιχεία του τουριστικού πακέτου - π.χ. τουριστικά λεωφορεία & μεταφορές, θαλάσσιος τουρισμός & ακτοπλοΐα, διατροφή, ώστε να ενισχυθεί η ανταγωνιστικότητα του ελληνικού τουριστικού προϊόντος. Τέλος καλεί το αρμόδιο υπουργείο να μην προβεί σε αύξηση του ΦΠΑ σε τουριστικές υπηρεσίες.