Πλήρη άγνοια των υποχρεώσεών τους έναντι των επιβατών επέδειξαν οι υπεύθυνοι του κεντρικού πρακτορείου της CRETAΝ LINES όταν την Κυριακή 23 Σεπτεμβρίου το πλοίο παρουσίασε μηχανική βλάβη.
Όχι μόνον καθυστέρησαν την έναρξη ενημέρωσης των επιβατών, αλλά δεν προέβησαν ως είχαν υποχρέωση από την αρχή στην εξυπηρέτησή τους ώστε να επιστρέψουν στον Πειραιά όσοι είχαν εισιτήρια για το δρομολόγιο Ρέθυμνο - Πειραιάς της ίδιας ημέρας.
Σύμφωνα με το Υπουργείο Ναυτιλίας το πλοίο "ΕΛΛΗ Τ." παρουσίασε βλάβη στη δεξιά μηχανή περίπου μία ώρα μετά τον απόπλου του από το λιμάνι του Πειραιά. Να σημειωθεί ότι το πλοίο που φέρει σημαία Κύπρου (νηολόγιο Λεμεσού) κατά την εκδήλωση της βλάβης βρισκόταν πλησίον της εισόδου του λιμένα Πειραιά, με 322 επιβάτες.
Το πλοίο, που είχε αποπλεύσει στις 09.00 με προορισμό το Ρέθυμνο, επέστρεψε στο λιμάνι του Πειραιά και αποβίβασε με ασφάλεια τους επιβάτες.
Από το Α΄ Λιμενικό Τμήμα του Κεντρικού Λιμεναρχείου Πειραιά απαγορεύθηκε ο απόπλους του μέχρι να αποκατασταθεί η βλάβη και να προσκομισθεί βεβαιωτικό διατήρησης αξιοπλοΐας από τον παρακολουθούντα το πλοίο Νηογνώμονα ενώ οι επιβάτες θα προωθηθούν στον προορισμό τους με μέριμνα της εταιρείας.
Δεν υπήρξε όμως μέριμνα για την εξυπηρέτηση των επιβατών που περίμεναν το πλοίο στο Ρέθυμνο για να επιβιβαστούν σ' αυτό το βράδυ της ίδιας ημέρας ώστε τη Δευτέρα να βρίσκονται στον Πειραιά.
Όταν επιβάτης ενημερώθηκε από το Υπουργείο για τη βλάβη, όπως δήλωσε στο nextok.blogspot.com, επικοινώνησε με το Κεντρικό πρακτορείο το οποίο βρίσκεται στην Βενιζέλου στο Ρέθυμνο. Η τηλεφωνήτρια αρκέστηκε να πει ότι η εταιρία ήταν πρόθυμη να επιστρέψει τον ναύλο της επιστροφής αλλά δήλωσε αδυναμία εξυπηρέτησης ώστε η επιβάτης να προωθηθεί στον προορισμό της χωρίς περαιτέρω έξοδα.
Όταν η επιβάτης υπενθύμισε ότι η πλοιοκτήτρια εταιρία υποχρεούται βάση νόμου να εξυπηρετήσει τους πελάτες, ο υπεύθυνος του πρακτορείου είπε με ειρωνικό ύφος: Εάν δεν υπήρχε πλοίο από το Ρέθυμνο, δεν θα πηγαίνατε στο Ηράκλειο ή στα Χανιά; Επικαλέστηκε δε το ΦΕΚ για να υποστηρίξει ότι η εταιρία δεν έχει καμία άλλη υποχρέωση παρά μόνον για να επιστρέψει τον ναύλο.
Μη έχοντας άλλη διέξοδο η επιβάτης παρέδωσε το εισιτήριο επιστροφής αξία 30 ευρώ και από παραπλήσιο πρακτορείο αγόρασε εισιτήριο (one way) προς 35 ευρώ για το πλοίο "Ελευθέριος Βενιζέλος" που θα απέπλεε την ίδια ημέρα από τα Χανιά. Στα επιπλέον έξοδα προστέθηκαν τόσο η μετακίνησή της προς το πρακτορείο και επιστροφή στο Ρέθυμνο, αλλά και η μετάβαση στο ΚΤΕΛ Ρεθύμνου και φυσικά το εισιτήριο από το Ρέθυμνο προς τα Χανιά.
Φαίνεται όμως ότι η διένεξη στο Πρακτορείο μεταφέρθηκε στη διοίκηση της εταιρίας και τότε αποφασίστηκε να διατεθεί λεωφορείο προκειμένου να μεταφερθούν οι επιβάτες του ΕΛΛΗ Τ. στο Ηράκλειο για να επιβιβαστούν σε πλοίο των Μινωικών γραμμών χωρίς περαιτέρω καταβολή εξόδων. Η επιβάτης όμως όπως ίσως και άλλοι επιβάτες, είχαν ήδη καταβάλει το αντίτιμο για την αγορά εισιτηρίου με άλλη εταιρία (ΑΝΕΚ) η οποία όπως ήταν φυσικό αρνήθηκε να το ακυρώσει. Είναι άλλωστε γνωστό ότι ιδιαίτερα στη Κρήτη, υπάρχει "βεντέτα" ακτοπλοϊκή και όχι μόνον μεταξύ των Χανίων και του Ηρακλείου.
Για το περιστατικό θα ενημερωθεί η αρμόδια Αρχή προκειμένου να προβεί στα δέοντα μέτρα ώστε η CRETAΝ LINES να μην ταλαιπωρήσει ξανά τους επιβάτες της.
Στο μεταξύ καλό είναι οι υπεύθυνοι της εταιρίας να γνωρίζουν ότι σύμφωνα με τον τελευταίο νόμο περί υποχρεώσεων των πλοιοκτητριών εταιριών της ακτοπλοΐας:
Ο πλοιοκτήτης υποχρεούται να εκτελεί με ακρίβεια τα δρομολόγια, να τα ανακοινώνει δημόσια με κάθε πρόσφορο μέσο και να πληροφορεί έγκαιρα το κοινό σχετικά με την εκτέλεσή τους.
Ιδιαίτερα στις περιπτώσεις ματαίωσης ή διαταραχής των δρομολογίων (π.χ. λόγω βλαβών, δυσμενών καιρικών συνθηκών κλπ), οι πλοιοκτήτριες εταιρείες οφείλουν να λαμβάνουν τα κατάλληλα μέτρα στον τομέα της έγκαιρης ενημέρωσης των επιβατών, σε συνεννόηση με τους συνεργαζόμενους ναυτικούς πράκτορες και Λιμενικές Αρχές. Σε αντίθετη περίπτωση θα επιβάλλονται οι ανώτατες προβλεπόμενες από το νόμο κυρώσεις που ανέρχονται σε:
α) 37.455 ευρώ (για πλημμελή ενημέρωση επιβατικού κοινού και άλλες παραβάσεις κανονισμού λιμένων)
Στο ενδεχόμενο δε παράτασης της καθυστέρησης, αλλά και σε περίπτωση ακύρωσης του δρομολογίου με υπαιτιότητα του πλοιοκτήτη, ο επιβάτης μπορεί να ακυρώσει το εισιτήριο του και δικαιούται την επιστροφή των χρημάτων που κατέβαλε.
Εναλλακτικά δικαιούται κάλυψη των εξόδων διαμονής και διατροφής μέχρι τον απόπλου. Στην περίπτωση αυτή περιλαμβάνεται και το δικαίωμα αποζημίωσης.
Τέλος να σημειωθεί ότι από τις 23 Σεπτεμβρίου 2012 που παρουσιάστηκε η βλάβη στο "ΕΛΛΗ Τ." μέχρι σήμερα 1 Οκτωβρίου 2012, το πλοίο δεν επέστρεψε στα δρομολόγιά του. Το συγκεκριμένο πλοίο είναι κατασκευής του 1976. Και παρά το γεγονός ότι η δρομολόγησή του στη γραμμή Πειραιά - Ρεθύμνου ενθουσίασε τους ντόπιους ωστόσο φαίνεται ότι το "OKUDOGO 3" ή "MARIA G" ή "ELLI T." δύσκολα θα φέρει σε πέρας το έργο του με 36 χρόνια στη πλάτη του.
*** *** *** *** *** ***
Σας ευχαριστούμε που μας διαβάζετε.
ΠΑΡΑΚΑΛΟΥΜΕ, αφήστε το σχόλιό σας κάτω από το κείμενο.
Γράφετε μόνον στην ελληνική γλώσσα.
Μη χρησιμοποιείτε γκρίγκλις και κεφαλαία.
*** *** *** *** *** ***
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Παρακαλώ αφήστε το σχόλιό σας, με σεβασμό στη προσωπικότητα των ατόμων και χωρίς να προκαλέσετε τους νόμους και τη Δικαιοσύνη. ΑΝΩΝΥΜΑ ΣΧΟΛΙΑ δεν δημοσιεύονται εκτός εάν το εγκρίνει η διαχειρίστρια του ιστολογίου. Εάν επιθυμείτε, επικοινωνείστε με το τηλέφωνο: 6981042435 Διαφορετικά αφήστε τα στοιχεία σας στο email: th.kontzoglou@gmail.com
Ευχαριστώ
Θεοδοσία Κοντζόγλου