Πέμπτη, 15 Αυγούστου 2013

Χαρίζονται φρέσκα αυγά ορτυκιών για κατανάλωση


ΧΑΡΙΖΟΝΤΑΙ φρέσκα αυγά ορτυκιών σε άνεργο/η  ή πολύτεκνη οικογένεια - Τηλ.: 6981042435 (Κερατσίνι)

***-***-***-***

Πωλούνται αυγά ορτυκιών 1€ /4 αυγά Τηλ: 6981042435 (Κερατσίνι)

 ***-***-***-***-***

Τα αυγά των ορτυκιών χρησιμοποιούνται ευρέως στην Ιαπωνία στη διατροφή παιδιών και ηλικιωμένων λόγω των πολύ θρεπτικών συστατικών. Ενώ πέντε αυγά ορτυκιών αντιστοιχούν σε βάρος όσο ένα μέτριο αυγό κοτόπουλου, τα θρεπτικά τους συστατικά ξεπερνούν κατά πολύ όλα τα υπόλοιπα αυγά. Ένα αυγό ορτυκιού σε σύγκριση με ένα αυγό κοτόπουλου περιέχει
 όπως αναφέρει το +http://www.fooddaily.gr/arthro.php?id=96: 4 φορές περισσότερο σίδηρο, 2,5 φορές περισσότερη βιταμίνη Α, 2,8 φορές περισσότερη Β12, 2 φορές περισσότερο χαλκό, 2,2 φορές περισσότερο κοβάλτιο, 4,5 φορές περισσότερο φώσφορο και 4,5 φορές περισσότερο κάλιο. Προτείνεται να καταναλώνονται από άτομα που πάσχουν από αναιμία ή έχουν αναπνευστικά και γαστρεντερικά προβλήματα αλλά και από όσους έχουν προβλήματα στην αρτηριακή τους πίεση, διαταραχές του νευρικού συστήματος, ατονία και μειωμένο ανοσοποιητικό σύστημα. Τρώγονται και μαγειρεύονται όπως και τα υπόλοιπα αυγά ενώ γίνονται υπέροχα τουρσί, μια ντελικάτη λιχουδιά που δεν την βρίσκεις εύκολα!! Αυγά ορτυκιών τουρσί 24 αυγά ορτυκιών 5-8 κόκκοι μπαχάρι ½ κουταλάκι γλυκού σπόροι μουστάρδας ½ κουταλάκι γλυκού κόκκοι πιπεριού 2 κουταλιές σούπας λάδι 1 φύλλο δάφνης 1 κλαράκι μάραθο ή 1 κλαράκι άνηθο 2-3 σκελίδες σκόρδο (προαιρετικά) Άλμη* Ξύδι 1 βάζο αποστειρωμένο. Εκτέλεση: Βράζουμε τα αυγά για περίπου 10 λεπτά ώστε να σφίξουν. Μετά το βράσιμο τα βάζουμε σε ένα μπολάκι με ξύδι, τόσο ώστε να τα καλύπτει πλήρως και τα αφήνουμε για περίπου 20 λεπτά. Δοκιμάζουμε εάν το κέλυφος έχει μαλακώσει, εάν όχι τα αφήνουμε άλλα 10 λεπτά. Ξεφλουδίζουμε τα αυγά προσέχοντας να μην κοπούν σε κομμάτια.Ζεσταίνουμε σε ένα κατσαρολάκι όλα τα μπαχαρικά, το σκόρδο και το λάδι, εκτός από τον άνηθο και τα αφήνουμε λίγο να κρυώσουν. Μετά σε ένα βάζο, ρίχνουμε όλα τα μπαχαρικά, το λάδι και τα αυγά των ορτυκιών. Προσθέτουμε άλμη μέχρι το 60% του βάζου καλυφθεί και στη συνέχεα ρίχνουμε το ξύδι μέχρι να γεμίσει και λίγο φρέσκο ελαιόλαδο στο τέλος. Κλείνουμε το βαζάκι και το βάζουμε σε δροσερό και σκιερό μέρος ή στο ψυγείο. Μετά από λίγες μέρες το τουρσί μας είναι έτοιμο. Μετά το άνοιγμα του βάζου, το τουρσί διατηρείται στο ψυγείο. *Αλμη: Για την παρασκευή άλμης χρειαζόμαστε νερό, χοντρό αλάτι και ένα φρέσκο αυγό κότας (που δεν έχει μπει ψυγείο). Διαλύουμε στο νερό τόσο αλάτι, ώστε το αυγό να αρχίσει να επιπλέει και ένα μέρος της επιφάνειάς του να εξέχει από το νερό. Τότε η άλμη είναι έτοιμη. Σύμφωνα επίσης με πρόσφατη δημοσίευση του ηλεκτρονικού περιοδικού +vita τα αυγά από ορτύκια έχουν περισσότερες βιταμίνες από τα αυγά της κότας. Ταυτόχονα έχουν λιγότερη χοληστερόλη από τα αυγά κότας, αλλά αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι τα αυγά των ορτυκιών είναι πολύ μικρότερα από αυτά της κότας (5 προς 1). Στην ίδια ποσότητα (στα 100 γρ.) τα αυγά ορτυκιών έχουν μεγαλύτερη περιεκτικότητα χοληστερόλης από τα αυγά κότας. Αυτό φαίνεται και στον παρακάτω πίνακα, όπου παρατίθεται η σύγκριση των θρεπτικών συστατικών των αυγών ανά 100 γραμμάρια: ΕΙΔΟΣ ΑΥΓΟΥ Ορτύκι Κότα ΘΕΡΜΙΔΕΣ 158 Ορτύκι 147 Κότα ΟΛΙΚΟ ΛΙΠΟΣ 11.1g Ορτύκι 9.9g Κότα ΚΟΡΕΣΜΕΝΟ ΛΙΠΟΣ 3.6g Ορτύκι 3.1g Κότα ΧΟΛΗΣΤΕΡΟΛΗ 844 mg ορτύκι 423 mg κότα ΥΔΑΤΑΝΘΡΑΚΕΣ 0.4 g ορτύκι 0.8 g κότα ΠΡΩΤΕΪΝΗ 13.1 g ορτύκι 12.6 g κότα ΒΙΤΑΜΙΝΗ Α 543 IU ορτύκι 487 IU κότα ΑΣΒΕΣΤΙΟ 64 mg ορτύκι 53 mg κότα ΣΙΔΗΡΟ 3.6 mg ορτύκι 1.8 mg κότα ΝΑΤΡΙΟ 141 mg ορτύκι 140 mg κότα Γενικότερα πάντως, τα τελευταία χρόνια ολοένα και περισσότερες έρευνες δείχνουν ότι η κατανάλωση αυγών, ακόμη και καθημερινά, δεν επηρεάζει σημαντικά τα επίπεδα χοληστερίνης στο αίμα, εφόσον η συνολική μας διατροφή είναι ισορροπημένη και χαμηλή σε κορεσμένα λιπαρά. Φαίνεται, δηλαδή, ότι αυτό που αυξάνει τη χοληστερίνη, καθώς και όλα τα λιπίδια στον οργανισμό μας, είναι τα κορεσμένα λίπη και όχι η χοληστερίνη των τροφών.
*** *** *** *** *** *** Σας ευχαριστούμε που μας διαβάζετε. ΠΑΡΑΚΑΛΟΥΜΕ, αφήστε το σχόλιό σας κάτω από το κείμενο σεβόμενοι την προσωπικότητα κάθε ατόμου. Γράφετε μόνον στην ελληνική γλώσσα. Μη χρησιμοποιείτε γκρίγκλις και κεφαλαία. *** *** *** *** *** ***