Παρασκευή, 21 Αυγούστου 2009

Shaker-jet και το υπουργείο διασκεδάζει

Ανάρτηση: Atticapress.gr
Της Θεοδοσίας Κοντζόγλου
Επιβάλλεται το ΥΕΝΑΝΠ να εκδώσει άμεσα ανακοίνωση με ότι αφορά στους χιλιάδες επιβάτες της SEA JETS και τα δικαιώματά τους καθώς η εταιρία όχι μόνον δεν τους βρίσκει εισιτήρια για την επιστροφή τους - και που να τα βρει αφού όλα τα εισιτήρια έχουν εξαντληθεί μέχρι και το τέλος της επόμενης εβδομάδας - αλλά δεν τους καταβάλλει ούτε τα έξοδα της επιπλέον παραμονής ενώ κάνει τον «κούκο» σε ότι αφορά στην 100% αποζημίωση όπως προβλέπει η Χάρτα Δικαιωμάτων των επιβατών. Σημειώνεται ότι το πλοίο SUPER JET διέκοψε τα δρομολόγια του προς Πειραιά από 5 Αυγούστου, το MEGA JET βγήκε εκτός δρομολογίων για κάποιο διάστημα λόγω μηχανικής βλάβης και το SEA JET ακινητοποιήθηκε όπως και το SUPER JET χθες και σήμερα εξ' αιτίας των ανέμων έντασης ...7 μποφόρ. Σύμφωνα με τηλεφωνήματα που δέχθηκα στον «Attica Press» υπάρχουν επιβάτες εγκλωβισμένοι σε όλους τους προορισμούς που εξυπηρετούσε το SUPER JET και SEA JET άρα μιλάμε για νησιά των Κυκλάδων και τη Κρήτη. Τα τηλέφωνα έχουν σπάσει και οι επιβάτες μας ρωτάνε πως θα επιστρέψουν ενώ στο σύνολό τους αναφέρονται στην κακή αντιμετώπιση που τυγχάνουν από τους υπεύθυνους των κατά τόπους πρακτορείων της SEA JETS που προφανώς - άνθρωποι είναι κι αυτοί - έχουν αγανακτήσει από το γεγονός ότι αδυνατούν να προσφέρουν τις υπηρεσίες τους σε τόσους διαμαρτυρόμενους πελάτες. Ο κ. Στέλιος Χριστοδουλάκης π.χ. αναγκάστηκε να αγοράσει με έξοδά του εισιτήριο αεροπορικό για να επιστρέψει ο 16χρονος γιος του από τα Χανιά όπου έκανε τις διακοπές του σε συγγενείς του. Η υπεύθυνη στο πρακτορείο της SEA JETS του ξεκαθάρισε ότι δεν μπορούσε να του διασφαλίσει θέση με το ΕΛΥΡΟΣ με το οποίο θα επέστρεφαν άλλοι συγγενείς του έτσι ώστε το παιδί του να συνοδεύεται από ενήλικους. Και μάλιστα η υπεύθυνη του είπε ότι «έχω κι άλλη δουλειά δεν μπορώ να ασχολούμαι μόνον με έναν Χριστοδουλάκη». Τελικά με παρέμβαση μας οι υπεύθυνοι της ΑΝΕΚ μας βρήκαν εισιτήριο, όμως ο αγανακτισμένος πατέρας, είχε είδη αγοράσει το αεροπορικό εισιτήριο. Για τη περίπτωση αυτή δεν είναι υποχρεωμένη η SEA JETS να τους επιστρέψει στο σύνολο του κόστους του αεροπορικού εισιτηρίου και μάλιστα να του καλύψει και τα έξοδα μετάβασης στο αεροδρόμιο του Ηρακλείου; Το ζεύγος DAQUIN με τα δύο παιδιά τους από τη Γαλλία υποχρεώθηκαν να επιστρέψουν από τη Νάξο με διαδοχικά πλοία. Για τη περίπτωση αυτή τι αποζημίωση πρέπει να τύχουν ή μήπως ...τουρίστες είναι ας τους στείλουμε στο δια.... και από εκεί που ήρθαν και ποιος θα τους ξαναδεί; ΣΤΗΝ ΙΚΑΡΙΑ ΤΟ ΥΕΝ διασκεδάζει... Το Υπουργείο Ναυτιλίας όμως πού είναι; Διασκεδάζει στην Ικαρία όταν χιλιάδες πολίτες αγωνιούν για τον τρόπο επιστροφής τους; Ή πιο σωστά: Όταν η ηγεσία του ΥΕΝ διασκεδάζει οι πολίτες δεινοπαθούν στα νησιά σιχτιρίζοντας την ώρα και τη στιγμή που επέλεξαν να περάσουν εκεί τις διακοπές τους Αναγκάζονται οι άνθρωποι να επιστρέφουν με δύο ή και τρία πλοία τη στιγμή που περίμεναν να επιστρέψουν με ένα από τα γρηγορότερα πλοία της ακτοπλοίας. Πλήρωσαν για «πύραυλο» και επιστρέφουν με διαδοχικά μέσα φρεσκάροντας ταυτόχρονα και αναγκαστικά και τις γνώσεις τους περί της νησιωτικής γεωγραφίας της χώρας. Πλήρωσαν για «πύραυλο» και επιστρέφουν με ταλαιπωρία 20 ωρών και με διαδοχικές απο-επιβιβάσεις. Μπες στο ένα πλοίο, βγες στο άλλο πλοίο, τρέχα να προλάβεις το επόμενο και στο τέλος να χρειάζεσαι και το πούλμαν για να σε μεταφέρει από τη Ραφήνα στον Πειραιά. Και σαν να μην φθάνουν όλα αυτά η εταιρία να κάνει ότι δεν γνωρίζει τις υποχρεώσεις της: - Να καταβάλει τα έξοδα επιπλέον παραμονής στα ξενοδοχεία - Να πληρώσει αποζημίωση έως και 100% επί της αξίας του εισιτηρίου - Να βρει εισιτήρια της ίδιας κατηγορίας για τους επιβάτες - Να τους καταβάλει κάθε επιπλέον έξοδο - Να τους μιλά με ευγένεια - πάνω απ' όλα για να μη τους βγαίνουν ξινές οι διακοπές Και επιπλέον σε περίπτωση άλλης οικογένειας Ελλήνων που εγκλωβίστηκαν στη Σαντορίνη, (τα στοιχεία τους είναι στη διάθεσή μας) να τους δηλώνει ο πράκτορας ότι δεν αναγνωρίζει τη Χάρτα δικαιωμάτων των επιβατών και περίπου να διαβολοστέλνει τους διαμαρτυρόμενους πελάτες αρνούμενος και να τους επιστρέψει το αντίτιμο των εισιτηρίων τους. Βέβαια ο πρόεδρος της εταιρίας Γιώργος Αθανασόπουλος, μιλώντας στο «Atticapress» ισχυρίστηκε ότι ναυλώθηκαν ακόμα και αεροπλάνα για να εξυπηρετηθούν οι πελάτες της SEA JETS. Δεν το αμφισβητούμε. Όμως δεν αμφισβητούμε και τους επιβάτες που επικοινώνησαν μαζί μας και μας μετέφεραν την αγανάκτησή τους. ΑΝΑΓΚΗ ΓΙΑ ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΕΣ Και στο τέλος: Μήπως αυτοί οι καρεκλοκένταυροι στο Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας, - και δεν αναφέρομαι στους υπουργούς και στην ηγεσία του Λ.Σ. που οσονούπω θα περάσουν στην ιστορία του υπουργείου και άλλωστε είναι πάντα περιορισμένης διάρκειας - θα πρέπει να καταρτίσουν σχέδιο ελάχιστων προδιαγραφών και δυνατοτήτων για τα πλοία που θα εκτελούν δρομολόγια στο Αιγαίο δεδομένου ότι οι καιρικές συνθήκες άλλαξαν ριζικά; Επιτρέπεται με 7 μποφόρ να ακινητοποιούνται τα πλοία στο Αιγαίο; Τι κερδίζει ο επιβάτης όταν ξέρει ότι θα φθάσει δύο ώρες νωρίτερα αλλά τελικά μπορεί να μην αναχωρήσει καθόλου; Και φυσικά κανείς δεν θα ήθελε να ταξιδεύει με αυτά τα πλοία όταν γνωρίζει ότι θα καταλήξει να γινει φραπέ μέσα σε shaker-jet.