Από τη ...θρυλική συνέντευξη Τύπου της 20ης Ιανουαρίου 2011 του ΥΘΥΝΑΛ Γιάννη Διαμαντίδη |
Ο Γιάννης Διαμαντίδης, μου είπε ότι άλλα έδωσε στο Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη να συμπεριλάβει στο νομοσχέδιο περί "Ίδρυσης Αρχηγείου του Λιμενικού Σώματος" και άλλα συμπεριέλαβαν...
Αυτά φέρεται να δήλωσε βουλευτής του ΠΑΣΟΚ εκθέτοντας έτσι τον Υπουργό Θαλασσίων Υποθέσεων Νήσων και Αλιείας Γιάννη Διαμαντίδη, ο οποίος στις 20 Ιανουαρίου, όταν ερωτήθηκε σχετικά με το άρθρο 20 του νομοσχεδίου, αρνήθηκε επίμονα ότι είχε κάποια σχέση με τη σύνταξη του κειμένου.
Για του λόγου το αληθές παραθέτουμε την απομαγνητοφωνημένη συνέντευξη, όπως μάλιστα την έδωσε στη δημοσιότητα το ίδιο το ΥΘΥΝΑΛ (προφανώς πιστεύοντας ότι το ψέμα του δεν θα αποκαλυφθεί) ενώ το απόσπασμα θα αναρτηθεί σε βίντεο εντός των επόμενων ωρών.
Αρχικά όμως ας θυμηθούμε το περιεχόμενο του άρθρου 20:
Τώρα τι συμπέρασμα μπορεί να βγάλει ο πολίτης;
- Δεν έκανε ...εισπήδηση ο κ. Παπουτσής σε θέματα ΥΘΥΝΑΛ, αλλά αυτά τα άρθρα δεν ανήκουν στον κ. Διαμαντίδη!!!
- Το συζήτησαν στη Βουλή, αλλά ο κ. Διαμαντίδης δεν ...ενοχλήθηκε για τη συμπερίληψη θεμάτων ακτοπλοίας στο νομοσχέδιο του κ. Παπουτσή!!! (σ.σ. και φανταστείτε να μην είχαν πάρει απόφαση οι βουλευτές για μή συμπερίληψη άσχετων θεμάτων σε νόμους υπό ψήφιση).
- Και τώρα; Τι θα πει ο κ. ΥΘΥΝΑΛ; Συμφωνώ ή διαφωνώ;
Πάντως σύμφωνα με τον βουλευτή του ΠΑΣΟΚ, ο οπίος εξέθεσε τον κ. Διαμαντίδη, τελικά έγιναν αλλαγές στο άρθρο 20 ειδικά στο σημείο όπου επέτρεπε τη διακοπή των δρομολογίων ενός πλοίου πριν τη συμπλήρωση 10μηνης δραστηριοποίησης.
Απόσπασμα από τη συνέντευξη της 20ης Ιανουαρίου 2011, περί του Άρθρου 20:
Λ. ΚΑΡΑΓΙΩΡΓΟΣ («ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ»): Κύριε Υπουργέ συγνώμη αλλά δεν κατάλαβα καλά τι ακριβώς λέει με το σχέδιο νόμου του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη, αλλά συγκεκριμένα το άρθρο 20 που αναφέρεται σε θέματα δρομολόγησης πλοίων και ελληνομάθειας. Είναι πλέον αρμόδιο το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη για τη δρομολόγηση των πλοίων; Ένα. Γιατί δεν έχει πουθενά μέσα τη λέξη «ασφάλεια» δεν βλέπω πουθενά εδώ να λέει τη λέξη «ασφάλεια».
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Όσον αφορά τη δρομολόγηση των πλοίων η αρμοδιότητα είναι του δικού μας Υπουργείου. Είναι ξεκάθαρο. Τώρα το τι περιλαμβάνεται στο σχέδιο νόμου, όταν έρθει στην ολοκληρωμένη του μορφή, στην τελική του μάλλον μορφή, αυτό που διαβάζει το Υπουργείο ήταν σε μια αρχική μορφή. Ένα σχέδιο νόμου από τη στιγμή που κατατίθεται στο Υπουργικό Συμβούλιο μέχρι την κατάθεσή του στη Βουλή … (σ.σ. : Δεν γνωρίζει τίποτα. Δεν εισηγήθηκε τίποτα!!!)
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Η τροπολογία είναι δική σας; Αυτό εννοώ.
(Διαλογικές συζητήσεις)
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Μισό λεπτό, έχουν συζητηθεί μέσα στη Βουλή, αλλά περιμένουμε την τελική μορφή του νομοσχεδίου. Θα δούμε την τελική μορφή και εκεί θα πούμε την άποψή μας. (σ.σ.: Επιμένει ότι δεν γνωρίζει τίποτα, ότι δεν έχει καμία σχέση με τη σύνταξη της τροπολογίας).
κ. ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ: Συγνώμη κ. Υπουργέ, στην αρχή δηλώσατε παντελή άγνοια, «δεν είναι δικό μου θέμα, είναι θέμα του Υπουργείου», αυτό καταλάβαμε.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Το νομοσχέδιο είπα δεν είναι δικό μου. (σ.σ.: Υποτιμά και τη νοημοσύνη των δημοσιογράφων αρκετοί από τους οποίους ασχολούνται με τα συγκεκριμένα θέματα δύο και πλέον δεκαετίες).
κ. ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ: Ναι, ναι. Και η σχετική διάταξη; Από τη στιγμή που δεν έχει σχέση..
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Κύριε Αθανασίου, όταν έρχεται ένα νομοσχέδιο στη Βουλή και έχει 10, 20, 50 άρθρα, αυτά τα καθορίζει ο Υπουργός που καταθέτει το νομοσχέδιο. Εάν κάποιο άρθρο εμπλέκεται μ’ ένα Υπουργείο με τον α’ ή β’ τρόπο, όταν θα φτάσει το Υπουργείο στην τελική μορφή, ο Υπουργός ο οποίος εμπλέκεται θα πει την άποψή του και θα πει «συμφωνώ» ή «διαφωνώ». (σ.σ.: Είναι ωστόσο γνωστό σε όλους τους Έλληνες ότι καμία τροπολογία άλλου υπουργείου δεν συμπεριλαμβάνεται σε Νομοσχέδιο, εάν ο αρμόδιος υπουργός δεν το εισηγηθεί. Ποιος κοροϊδεύει ποιον; Μάλον πριν μιλήσει ο κ. Διαμαντίδης, θα έπρεπε να μετρήσει και να σεβαστεί τους δημοσιογράφους του Ναυτιλιακού Ρεπορτάζ και κατ' επέκταση και τους πολίτες στους οποίους μέσω των δημοσιογράφων απευθύνεται).
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Συγνώμη κ. Υπουργέ, βλέπουμε σ’ ένα νομοσχέδιο ότι υπάρχουν θέματα που σας αφορούν. Είναι δυνατόν εσείς να μην έχετε εισηγηθεί αυτά τα άρθρα;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Δεν έχω εισηγηθεί τέτοια άρθρα, κάνετε λάθος. (Πω πω ψέμααα!!! Ε και λίγη ντροπή δεν θα έβλαπτε!)
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Δηλαδή συγνώμη, ο κ. Παπουτσής σας παρέκαμψε;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Όχι, δε με παρέκαμψε. (σ.σ.: Τώρα αυτό πως γίνεται; Δεν τόν παρέκαμψε ο κ. Παπουτσής, αλλά έβαλε μέσα στο Νομοσχέδιό του, θέματα που αφορούν το ΥΘΥΝΑΛ. Γίνεται;) Ο κ. Παπουτσής έφτιαξε ένα νομοσχέδιο το οποίο το εισηγήθηκε στο Υπουργικό Συμβούλιο, όταν θα έρθει στην τελική του μορφή θα έρθει εδώ, θα πούμε τις παρατηρήσεις μας και όταν κατατεθεί στη Βουλή ο κ. Παπουτσής και η κυβέρνηση θα έχει λάβει υπ' όψιν τις παρατηρήσεις όλων των Υπουργών. (σ.σ.: Τι μας λέτε; Δηλαδή και ο ΥΘΥΝΑΛ θα μπορεί αύριο να περιλάβει σε νομοσχέδιο του για τα λιμάνια, θέματα αμυντικών εξοπλισμών! Κι αν συμφωνήσει η Κυβέρνηση και ο αρμόδιος Υπουργός... Έλεος! Έλεος με τα "έξυπνα" επιχειρήματα!)
Διότι μπορεί ένα νομοσχέδιο να έχει παρατηρήσεις ή να έχει κάποια άρθρα στα οποία εμπλέκονται πολλά Υπουργεία. (σ.σ.: Και εμπλέκεται το Υπ. Προστασίας του Πολίτη, σε θέματα δρομολόγησης πλοίων και σε θέματα ναυτεργατικά και επιβατών;)
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Εδώ δεν είναι πολλά Υπουργεία, είναι το δικό σας Υπουργείο.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Βεβαίως, όταν θα έρθει στην τελική του μορφή.. Γιατί βιάζεστε; Περιμένετε, σε λίγο διάστημα θα δείτε. Δεν καταλαβαίνω, θα δείτε το νομοσχέδιο και τότε θα έχουμε πάλι την ευκαιρία να μιλήσουμε να τα συζητήσουμε. (σ.σ.: Για να δούμε! Θα μιλήσουμε; Ή θα πέσουμε στη λογοκρισία;)
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ο κ. Παπουτσής έχει κάνει εισπήδηση σε άλλες αρμοδιότητες ή όχι;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Όχι, δεν έχει κάνει καμία εισπήδηση. Είναι ξεκάθαρο τι αρμοδιότητες έχει ο κ. Παπουτσής, το Υπουργείο Προστασίας για να μην προσωποποιούμε τα πράγματα και το Υπουργείο Θαλασσίων Υποθέσεων. Οι αρμοδιότητες είναι αυτές που απορρέουν μέσα από το 127 Προεδρικό Διάταγμα. (σ.σ.: Όλη η Ελλάδα το γνωρίζει, αλλά ο κ. Υπουργός Θαλασσίων Υποθέσεων, τα έκανε ελαφρώς ...θάλασσα!)
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: (Τοποθέτηση εκτός μικροφώνου)
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Η απάντηση που δόθηκε είναι αυτή, αν σας ικανοποιεί ή όχι. Περιμένετε, όταν θα έχει την τελική μορφή θα δούμε. Kαι τι λέει αναλυτικά το άρθρο 20 το οποίος περιλαμβάνεται στο σχέδιο νόμου που συνέταξε το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη; (σ.σ.: Επιμένει μέχρι τέλους ότι το άρθρο 20, το συνέταξε το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη. Έρχονται και εκλογές! Και μπορεί ο κ. Διαμαντίδης να μην είναι ξανά υποψήφιος, όμως οι πολίτες ίσως δεν θα πρέπει να ανεχθούν κανέναν άλλον Διαμαντίδη κάτω από τέτοιες συνθήκες!)
Τώρα τι συμπέρασμα μπορεί να βγάλει ο πολίτης;
- Δεν έκανε ...εισπήδηση ο κ. Παπουτσής σε θέματα ΥΘΥΝΑΛ, αλλά αυτά τα άρθρα δεν ανήκουν στον κ. Διαμαντίδη!!!
- Το συζήτησαν στη Βουλή, αλλά ο κ. Διαμαντίδης δεν ...ενοχλήθηκε για τη συμπερίληψη θεμάτων ακτοπλοίας στο νομοσχέδιο του κ. Παπουτσή!!! (σ.σ. και φανταστείτε να μην είχαν πάρει απόφαση οι βουλευτές για μή συμπερίληψη άσχετων θεμάτων σε νόμους υπό ψήφιση).
- Και τώρα; Τι θα πει ο κ. ΥΘΥΝΑΛ; Συμφωνώ ή διαφωνώ;
Πάντως σύμφωνα με τον βουλευτή του ΠΑΣΟΚ, ο οπίος εξέθεσε τον κ. Διαμαντίδη, τελικά έγιναν αλλαγές στο άρθρο 20 ειδικά στο σημείο όπου επέτρεπε τη διακοπή των δρομολογίων ενός πλοίου πριν τη συμπλήρωση 10μηνης δραστηριοποίησης.
Άρθρο 20
Τροποποίηση διατάξεων του ν.2932/2001. (ΦΕΚ 145 Α)
1. Η παράγραφος 3 του άρθρου τέταρτου του ν. 2932/2001 (ΦΕΚ Α΄145), όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο 25 του ν. 3153/03 (ΦΕΚ Α΄153) αντικαθίσταται ως ακολούθως:
Πρώτο βήμα για τη κατάργηση της υποχρεωτικής 10μηνης απασχόλησης των ναυτικών
«3. Η δήλωση δρομολόγησης υποβάλλεται μέχρι την 31η Ιανουαρίου. Η αρμόδια Υπηρεσία μέχρι την 10η Φεβρουαρίου εκδίδει δελτίο τύπου, το οποίο καταχωρίζεται σε δύο τουλάχιστον ημερήσιες εφημερίδες πανελλήνιας κυκλοφορίας για τις δηλώσεις που έχουν υποβληθεί και κάθε ενδιαφερόμενος μπορεί μέχρι την 20η Φεβρουαρίου να συμπληρώσει ή να τροποποιήσει ή να ανακαλέσει τη δήλωσή του. Η αρμόδια Υπηρεσία ανακοινώνει με την προαναφερόμενη διαδικασία τις τροποποιήσεις αυτές μέχρι την 28η Φεβρουαρίου. Μετά την 31η Μαρτίου ο Υπουργός ανακοινώνει στις αρμόδιες Λιμενικές Αρχές και στους φορείς διοίκησης και εκμετάλλευσης λιμένων τη δήλωση δρομολόγησης πλοίου μαζί με τα δηλωθέντα προγράμματα εκτέλεσης δρομολογίων, εκτός αν συντρέχει περίπτωση εφαρμογής της επόμενης παραγράφου. Η ανακοίνωση αυτή κοινοποιείται και στον ενδιαφερόμενο πλοιοκτήτη.»
2. Η παράγραφος 5 του άρθρου τέταρτου του ν.2932/2001, όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 18 του ν. 3409/2005 (ΦΕΚ Α΄273) αντικαθίσταται ως εξής:
«5. Ο Υπουργός ανακοινώνει στις αρμόδιες Λιμενικές Αρχές και στους φορείς διοίκησης και εκμετάλλευσης λιμένων τη δήλωση δρομολόγησης πλοίου επιβατηγού, επιβατηγού – οχηματαγωγού ή φορτηγού οχηματαγωγού πλοίου που υποβάλλεται μετά την 31η Ιανουαρίου κάθε έτους μαζί με τα δηλωθέντα προγράμματα εκτέλεσης δρομολογίων, αν ύστερα από γνώμη του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών κριθεί ότι: α) πληρούνται οι προϋποθέσεις που αναφέρονται στο άρθρο τρίτο και β) ικανοποιούνται συγκοινωνιακές ανάγκες που δεν καλύπτονται από τα ήδη δρομολογημένα πλοία με τακτική δρομολόγηση ή με συμβάσεις που συνάπτονται σύμφωνα με το άρθρο όγδοο.» (σ.σ. Απέφυγε ο κ. Διαμαντίδης να τοποθετηθεί επί του ζητήματος στη συνέντευξη που παραχώρησε, δηλώνοντας ότι δεν έκανε ο ίδιος την εισήγηση του θέματος).
Καταργείται η υποχρεωτική ελληνομάθεια στα πλοία της ακτοπλοίας
3. Το δεύτερο εδάφιο της παραγράφου 7 του άρθρου δεύτερου του ν.2932/2001 αντικαθίσταται ως ακολούθως:
«Όσοι από το προσωπικό δεν είναι Έλληνες και τα καθήκοντα τους σχετίζονται με θέματα ασφαλείας, πρέπει να κατέχουν πιστοποιητικό ελληνομάθειας, σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις». (σ.σ. Ούτε και στο θέμα αυτό τοποθετήθηκε ο κ. Διαμαντίδης. Δεν ήξερε τίποτα για τον ...φόνο)
Όπως ο καθένας μπορεί να διαπιστώσει, πρόκειται για θέματα που αφορούν ξεκάθαρα την Ελληνική Ακτοπλοία. Ωστόσο ο κ. Διαμαντίδης - όπως προκύπτει και από τον πιο κάτω διάλογο - δήλωσε ότι δεν έχει καμία σχέση με τη σύνταξη της διάταξης και επίσης, φαίνεται ότι ο Υπουργός, τα βρήκε "μπαστούνια" με τους ναυτιλιακούς συντάκτες και προτίμησε να πει ψέματα παρά να παραδεχθεί ότι ήταν ο ίδιος ο συντάκτης του άρθρου που αναστάτωσε όλο τον ναυτεργατικό κόσμο. Και το γιατί θα το εξηγήσουμε μετά το απόσπασμα της συνέντευξης κατά τη διάρκεια της οποίας ειπώθηκαν σειρά από ψέματα.
Ανοίγει ο δρόμος για την κατάργηση της 10μηνης δρομολόγησης των πλοίων
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Παρακαλώ αφήστε το σχόλιό σας, με σεβασμό στη προσωπικότητα των ατόμων και χωρίς να προκαλέσετε τους νόμους και τη Δικαιοσύνη. ΑΝΩΝΥΜΑ ΣΧΟΛΙΑ δεν δημοσιεύονται εκτός εάν το εγκρίνει η διαχειρίστρια του ιστολογίου. Εάν επιθυμείτε, επικοινωνείστε με το τηλέφωνο: 6981042435 Διαφορετικά αφήστε τα στοιχεία σας στο email: th.kontzoglou@gmail.com
Ευχαριστώ
Θεοδοσία Κοντζόγλου