Δευτέρα, 18 Απριλίου 2011

ΔΙΟΡΘΩΝΕΤΑΙ Ο ΝΟΜΟΣ ΚΕΦΑΛΟΓΙΑΝΝΗ ΜΕΤΑ ΤΟ ΠΑΣΧΑ ΛΕΕΙ Ο ΔΙΑΜΑΝΤΙΔΗΣ

Αυτοπαραμυθιάζεται ο Υπουργός Γ. Διαμαντίδης ότι θα υπογραφούν συμβάσεις στη κρουαζιέρα!  Πότε; στις 32 Αυγούστου;

Στη διόρθωση του νόμου "Κεφαλογιάννη"  αποφάσισε επιτέλους να στραφεί το Υπουργείο Θαλασσίων Υποθέσεων Νήσων και Αλιείας, ενάμιση χρόνο μετά την ανάληψη των καθηκόντων της κυβέρνησης Παπανδρέου. 


Στο μεταξύ ελευθεροπλοία για 20 ακόμα ημέρες έδωσε στο πλοίο LOUIS CRISTAL το διοικητικό συμβούλιο του ΝΑΤ εν όψη των νέων εξελίξεων.  Για τον λόγο αυτό ο Πρωθυπουργός κάλεσε στο Γραφείο του τον Υπουργό Γιάννη Διαμαντίδη, ο οποίος εδέησε τελικά να αντιληφθεί ότι η κυβέρνηση της Ν.Δ. του 2005 είχε ψηφίσει έναν νόμο που τον αποδέχθηκε και το ΠΑΣΟΚ αλλά που ποτέ δεν εφαρμόστηκε.  Η συνάντηση θα γίνει το μεσημέρι της Μ. Τρίτης 19 Απριλίου 2011.

Σε δηλώσεις του αμέσως μετά την συνεδρίαστη της ΕΣΑΛ, ο Υπουργός υποστήριξε ότι υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον από ξένες εταιρίες κρουαζιέρας και ότι υπάρχουν εταιρίες που θα υπογράψουν τις συμβάσεις, αλλά φυσικά δεν διευκρίνισε ότι εάν γίνει αυτό, δεν θα γίνει για την τρέχουσα σεζόν.  Αντιθετα για να θολώσει τα "νερά"  κατά την πάγια τακτική του, ο κ. Διαμαντίδης δήλωσε ότι φέτος προβλέπονται περισσότερες από 20% προσεγγίσεις κρουαζιεροπλοίων σε ελληνικά λιμάνι.  Αυτό που δεν είπε στην προκειμένη περίπτωση, είναι ότι τα πλοία αυτά δεν θα έχουν έλληνες ναυτικούς, και δεν θα παραμείνουν στα Ελληνικά λιμάνια παρά ελάχιστες ώρες, ίσα για να προλάβουν οι τουρίστες να μεταβούν με τα λεωφορεία στα αρχαιολογικά μουσεία, και άλλα τουριστικά αξιοθέατα όπου φυσικά δεν θα προλάβουν να ξοδέψουν ούτε 50 λεπτά για νερό αφού και αυτό μπορούν να το έχουν μέσα από το πλοίο τους.

Ολόκληρη η ανακοίνωση όπως την εξέδωσε νωρίτερα σήμερα το Υπουργείο Θαλασσίων Υποθέσεων Νήσων και Αλιείας αναφέρει τα ακόλουθα:

Δηλώσεις ΥΘΥΝΑΛ κ. Γιάννη Διαμαντίδη μετά τη συνεδρίαση της Ε.Σ.Α.Λ.


Συνεδρίασε σήμερα η Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (Ε.Σ.Α.Λ.) υπό την προεδρία του Γ.Γ. του Υπουργείου Θαλασσίων Υποθέσεων, Νήσων και Αλιείας κ.Ν.Λίτινα και αποφάσισε να προχωρήσουν τα εξής έργα:

1ον Το Εκθεσιακό – Συνεδριακό και Διεθνές Επιχειρηματικό Κέντρο ΟΛΠ ΑΕ

2ον Να επεκταθεί η Νότια Πλευρά του Επιβατικού Λιμανιού του Πειραιά, ώστε να εξυπηρετήσει τις νέες θέσεις για τα Κρουαζιερόπλοια

3ον Για το ξενοδοχειακό συγκρότημα 5 «αστέρων» στη λιμενική ζώνη της ΟΛΠ ΑΕ.

Σε δήλωση του ο Υπουργός Θαλασσίων Υποθέσεων, Νήσων και Αλιείας κ. Γιάννης Διαμαντίδης τόνισε:

«Σήμερα το Υπουργείο Θαλασσίων Υποθέσεων, Νήσων & Αλιείας και η Επιτροπή Σχεδιασμού Λιμένων, αποφάσισαν για την υλοποίηση τριών μεγάλων έργων που θα δώσουν πνοή όχι μόνο στον Πειραιά αλλά στην οικονομική ζωή του τόπου.

1ον προχωράει στην υλοποίηση του Συνεδριακού Κέντρου μέσα στο λιμάνι του Πειραιά.

2ον στην υλοποίηση της δημιουργίας ενός ξενοδοχείου 5 «αστέρων» μέσα στην λιμενική ζώνη του Πειραιά και

3ον στην επέκταση της νότιας πλευράς του λιμανιού του Πειραιά, με νέες υποδομές και νέους μόλους για την προσέγγιση μεγάλων κρουαζιερόπλοιων. Πιστεύουμε ότι με τα μέτρα αυτά γίνετε η αρχή της υλοποίησης του μεγάλου προγράμματος που είχε εξαγγελθεί από τον ΟΛΠ και από την κυβέρνηση, είναι μέτρα αναπτυξιακά, θα δώσουν ζωντάνια και ανάπτυξη στην οικονομία μας και θα δώσουν και πολλές νέες θέσεις εργασίας. Έχουν προχωρήσει και υπομελέτες και οι μελέτες και προχωράει η διαδικασία που προβλέπετε από το νόμο».

Επίλυση με νομοθετική ρύθμιση
Ερώτηση: Κύριε Υπουργέ για το θέμα της κρουαζιέρας. Η σεζόν μπήκε λίγο περίεργα, είχαμε ένα θέμα με την εταιρεία LOUIS, κινδύνεψε όπως λέει η εταιρεία να μην εκτελεστεί η τρίτη εβδομάδα των προγραμμάτων του προγράμματός της και αυτό λόγω της εμπλοκής που υπάρχει με το ΝΑΤ. Που βρισκόμαστε και αν θα εξευρεθεί τελικά μια λύση δηλαδή υπάρχει το κώλυμα αυτό, με τον νόμο του Κεφαλογιάννη και κατ’ επέκταση βέβαια άσχημο κλίμα για τις συμβάσεις που θα κλιθούν να υπογράψουν πάλι με το Ελληνικό δημόσιο από τις μεγάλες εταιρείες.
Υπουργός: Πρώτα απ’ όλα να σας εξηγήσω και να ξεχωρίσω δύο πράγματα, άλλο πράγμα ο νόμος που υπάρχει σήμερα για την κρουαζιέρα για τις ασφαλιστικές εισφορές ο νόμος Κεφαλογιάννη οπωσδήποτε, ο οποίος ήταν ένας ατελής νόμος και θα τον διορθώσουμε και άλλο πράγμα ο νόμος για την άρση του καμποτάζ που ψηφίστηκε τον Αύγουστο του 2010. Να διευκρινίσω λοιπόν ότι ήδη πήραμε απόφαση και το ΝΑΤ, το διοικητικό συμβούλιο και έδωσε μία παράταση 20 ημερών στην εταιρεία LOUIS για το κρουαζιερόπλοιο CRYSTAL, το οποίο βρίσκεται αυτή την στιγμή στη Μύκονο για να μπορέσει να φύγει, λύσαμε λοιπόν αυτό το θέμα και προχωράμε και στην νομοθετική ρύθμιση του θέματος για την οριστική επίλυση του Νόμου αυτού, αυτού του προβλήματος μάλλον, που δημιουργήθηκε από την ατέλεια του υφιστάμενου νόμου. Εκτιμώ ότι αμέσως μετά το Πάσχα με το που θα ανοίξει η Βουλή θα ψηφιστεί αυτή η τροπολογία για να μπορέσουμε να δώσουμε λύση οριστική στο θέμα της κρουαζιέρας και της ταλαιπωρίας, τόσο για την εταιρεία όσο και για το ΝΑΤ και βέβαια για τους ασφαλισμένους.

Ερώτηση: Αυτό βλέπουμε λοιπόν ότι δημιουργεί ένα κακό προηγούμενο στην αρχή της σεζόν, με την έννοια ποια, ότι οι συναλλαγές με το δημόσιο με τους φορείς τους ασφαλιστικούς, δημιουργούν προβλήματα και εκεί υπήρχε και η δυσπιστία, ευθύς εξαρχής από τους παράγοντες της κρουαζιέρας.
Ποιός είχε τη διαφορετική ερμηνεία του νόμου;

Υπουργός: Όχι, δεν υπήρχε τέτοιο θέμα, απλώς υπήρχε μία διαφορετική ερμηνεία του νόμου, λόγω της ασάφειας που είχε, από πλευράς ΝΑΤ και από πλευράς της εταιρείας. Εγώ σαν Υπουργός Θαλασσίων Υποθέσεων(σ.σ. επιτέλους συνειδητοποίησε το ρόλο του ο κ. Διαμαντίδης)  και η Κυβέρνηση καλούμαστε να λύσουμε και να διευθετήσουμε αυτή την ασάφεια. Δεν υπήρχε θέμα ούτε γραφειοκρατίας, ούτε κακής λειτουργίας του δημοσίου.(σ.σ. Α, μπα!  όλα μια χαρά λειτουργούσαν από το 2005 μέχρι σήμερα!).  Υπήρχε μία ασάφεια στον νόμο και πρέπει να το διορθώσουμε και θα το διορθώσουμε. Ο νόμος ισχύει, η βούληση του νομοθέτη ήταν να τονωθεί η κρουαζιέρα στα πλοία που φέρουν την Ελληνική σημαία και αυτό ακριβώς θα συνεχίσουμε να κάνουμε, απλώς πρέπει να εξαλείψουμε τις ασάφειες του νόμου που ψηφίστηκε το 2005 από την κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας.

Υπάρχουν πράγματι εταιρίες;  Πού είναι;
Ερώτηση: Οι συμβάσεις θα υπογραφούν τελικά, που βρισκόμαστε;

Υπουργός: Υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον από πλευράς πολλών εταιρειών για την κρουαζιέρα, πρέπει να σας πω ότι για φέτος προβλέπονται περισσότερες από 20 % προσεγγίσεις σε όλους τους προορισμούς από τον Πειραιά και σε όλα μας τα νησιά. Υπάρχει μάλιστα ενδιαφέρον για προσεγγίσεις και σε νέους προορισμούς. Αυτό που θέλω επίσης να σας τονίσω είναι ότι υπάρχει ενδιαφέρον για επενδύσεις των εταιρειών σε λιμενικές υποδομές. Εκτιμώ, διότι υπήρξε όντως μία καθυστέρηση λόγω των γνωστών προβλημάτων και της καθυστέρησης του νόμου για την ψήφιση του καμποτάζ εδώ και πάρα πολλά χρόνια, αυτή λοιπόν η καθυστέρηση οδήγησε στο να μην υπάρχει ο αναμενόμενος αριθμός προσεγγίσεων του home port για φέτος, αλλά από το 2012 θα υπάρξουν πάρα πολλές προσεγγίσεις. Παρόλα αυτά υπάρχουν εταιρείες, οι οποίες θα υπογράψουν όπως δήλωσαν τις συμβάσεις με το Υπουργείο για να προχωρήσει η κρουαζιέρα.  (σ.σ.:  Αμήν. Μακάρι.  Να το δούμε κι ας μη το πιστέψουμε)!