Παρασκευή, 20 Μαΐου 2011

ΜΙΑ ΤΡΥΠΑ ΣΤΟ ΝΕΡΟ ΕΚΑΝΕ Ο ΔΙΑΜΑΝΤΙΔΗΣ ΣΤΗ ΚΡΟΥΑΖΙΕΡΑ

«Καταργεί» την ελληνική σημαία στα κρουαζιερόπλοια
Καταδικάζει τους Έλληνες ναυτικούς στην ανεργία


Αμφίβολο είναι εάν μετά το τέλος της θερινής περιόδου 2011, θα εξακολουθήσουν να υπάρχουν κρουαζιερόπλοια υπό την Ελληνική σημαία. Και αυτό χάρη στους χειρισμούς που έκανε με την τροποποίηση του νόμου Κεφαλογιάννη ο Υπουργός Θαλασσίων Υποθέσεων Γιάννης Διαμαντίδης.

Ναυτιλιακοί κύκλοι εκτιμούν ότι ο κ. Διαμαντίδης έβαλε οριστικά και αμετάκλητα την «ταφόπετρα» τόσο στην ελληνική κρουαζιέρα όσο και σε εκατοντάδες θέσεις εργασίας ναυτικών. Μάλιστα οι επιπτώσεις αναμένονται τραγικές καθώς εκατοντάδες ναυτικοί θα μείνουν άνεργοι.

Όλα αυτά έγιναν με διαδικασίες «αποφασίζομεν και διατάζομεν» που εφάρμοσε ο Υπουργός Θαλασσίων Υποθέσεων, όπως αναφέρουν νομικοί κύκλοι, καθώς ο κ. Διαμαντίδης έστειλε την σχετική τροπολογία για ψήφιση στη Βουλή, μία μόνον ημέρα μετά την γνωστοποίησή της στους φορείς της κρουαζιέρας.

Δεν είναι τυχαίο άλλωστε ότι σύμφωνα με κύκλους του υπουργείου, η τροπολογία επιχείρησε να αποκαταστήσει δυσλειτουργίες που προκάλεσε ο παλαιότερος νόμος Κεφαλογιάννη για τη κρουαζιέρα το 2005, που ως στόχο είχε να υπάρξουν περισσότερα πλοία με ελληνική σημαία και να βρουν δουλειά σε αυτά
περισσότεροι Έλληνες ναυτικοί. Το γεγονός ότι ο νόμος Κεφαλογιάννη δεν εφαρμόστηκε από τη Κυβέρνηση Παπανδρέου είχε ως αποτέλεσμα να οδηγήσει σε δικαστικές διενέξεις το ΝΑΤ με την εταιρεία Louis για το θέμα των ασφαλιστικών εισφορών, οι οποίες εκκρεμούν ακόμα έως σήμερα ενώπιον της δικαιοσύνης. Υπενθυμίζεται ότι η Louis Hellenic Cruises είναι η μοναδική εταιρία που διατήρησε ορισμένα από τα πλοία της κάτω από την Ελληνική σημαία, παρά τις περίεργες ενέργειες του κ. Διαμαντίδη που στόχο είχαν να δημιουργήσουν εντυπώσεις μέσω των ανακοινώσεών του «περί εξαπάτησης» κλπ.

Η εισηγητική έκθεση που αφορούσε την τροπολογία - η οποία τελικά ψηφίστηκε για τη «διόρθωση» τάχα του νόμου Κεφαλογιάννη, - ανέφερε ότι το θέμα των ασφαλιστικών εισφορών που διεκδικεί το ΝΑΤ από την εταιρεία Louis Hellenic Cruises και οι οποίες ανέρχονται σε περίπου 15 εκατομμύρια ευρώ, παγώνει έως ότου υπάρξει τελεσίδικη απόφαση από τα δικαστήριο, που αναμένεται να συνεδριάσει εκ νέου στις 15 Μαΐου. Επίσης παγώνουν οποιεσδήποτε ποινικές διώξεις εναντίον εκπροσώπων της εταιρείας καθώς και το θέμα της ελευθεροπλοϊας του πλοίου Cristal.

Στη πραγματικότητα η νέα τροπολογία καθιστά τα κρουαζιερόπλοια υπό Ελληνική σημαία ακόμα πιο ακριβά, τη στιγμή μάλιστα όπου η Ελληνική σημαία ήδη είναι από τις ακριβότερες: Οι πλοιοκτήτες δεν θα παρακρατούν και δεν θα αποδίδουν στο ΝΑΤ την εισφορά των ναυτικών, αλλά (και εδώ είναι το ευτράπελο), θα τη δίνουν στους ιδίους τους ναυτικούς.

Τραγελαφικές... αποφάσεις

Δηλαδή οι Έλληνες ναυτικοί που θα απασχολούνται στην κρουαζιέρα θα εισπράττουν μεγαλύτερο μισθό από τους συναδέλφους τους οι οποίοι απασχολούνται σε επιβατικά πλοία στην Μεσόγειο, παρ’ ότι για όλους θα ισχύει η ίδια σύμβαση!

Το γεγονός αυτό εκτιμάται ότι θα αποτρέψει οποιανδήποτε εταιρεία από το να υψώσει τη γαλανόλευκη, ενώ ούτε και τα κρουαζιερόπλοια με Ευρωπαϊκές ή σημαίες τρίτων χωρών θα υπογράψουν σύμβαση για πρόσληψη Ελλήνων ναυτικών (σύμφωνα με την κοινή Απόφαση ΥΘΥΝΑΛ και Υπουργού Πολιτισμού & Τουρισμού της 14ης Δεκεμβρίου 2010), αφού και σε αυτές τις περιπτώσεις θα πρέπει να ισχύσουν οι διατάξεις του άρθρου 24 του νόμου 3409/2005.

Ιστορικά, οι συζητήσεις που έγιναν το 2005 (με τη συμμετοχή και της ΠΝΟ), οδήγησαν στη δέσμευση του Κράτους να επιδοτεί το 100% των ασφαλιστικών εισφορών, αφού συνέφερε το Κράτος να επιδοτεί τις εισφορές παρά να παραχωρεί επιδόματα ανεργίας (που ήταν σαφέστατα πιο δαπανηρά) στους εκατοντάδες ανέργους ναυτικούς. Τώρα, όμως, η τροπολογία καταργεί τη συντριπτική πλειοψηφία των επιδοτήσεων των εισφορών, αφήνοντας μόνο ένα 30% να είναι επιδοτούμενο και πιο συγκεκριμένα μόνο τις ασφαλιστικές εισφορές των πλοιοκτητών προς το ΝΑΤ.

Τα πιο πάνω θα οδηγήσουν βεβαίως τους Έλληνες ναυτικούς στην ανεργία, αφού καμία εταιρεία κρουαζιέρας δεν θα θέλει να τους απασχολήσει και να αυξήσει το κόστος της. Στην ουσία, η τροπολογία οδηγεί ήδη σε σημαντική αύξηση της ανεργίας στον κλάδο. ΅

Εσκεμμένα ο διασυρμός της εταιρίας;

Τονίζεται βεβαίως ότι ο ΥΘΥΝΑΛ είχε δεσμευτεί τόσο προφορικά όσο και γραπτώς ότι η λύση θα δινόταν με τη γνωμοδότηση της ολομέλειας του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους.

Η γνωμοδότηση έκρινε ότι η επιδότηση ισχύει από τον χρόνο νηολόγησης των πλοίων, δηλαδή και αναδρομικά. Η τροπολογία, όμως, παραπέμπει το θέμα στα δικαστήρια, ταλαιπωρώντας την εταιρεία για τα επόμενα 6-8 χρόνια, κατά τα οποία στη συνείδηση όλων θα είναι ένας κακοπληρωτής. Κι αυτό ενώ δεν υπάρχει οφειλή!!!

Ποια εταιρεία άραγε θα έρθει στην Ελλάδα ή θα συμβληθεί με φορείς που σύρουν στα δικαστήρια την μόνη εταιρεία του κλάδου, επειδή το κράτος δεν εφαρμόζει τη νομοθεσία που το ίδιο επινόησε για να προσελκύσει κρουαζιερόπλοια στην Ελληνική σημαία;

Δίδεται η εικόνα ότι με την τροπολογία γίνεται «χάρη» στη Louis. Παραβλέπουν, όμως, ότι πρόκειται για ανύπαρκτες οφειλές, που προβάλλει ένας δημόσιος φορέας (ΝΑΤ) ο οποίος δεν αναγνωρίζει νομοθεσία του κράτους στο οποίο υπάγεται!

Δυστυχώς για τους πιο πάνω λόγους η τροπολογία όχι μόνο δεν λύνει τα προβλήματα αλλά δημιουργεί πολύ περισσότερα, με ό,τι αυτό συνεπάγεται.


Η Louis Hellenic Cruises

Στο μεταξύ, επιστολή στον Υπουργό Θαλασσίων Υποθέσεων έστειλε στις 3 Μαΐου η LHC, διαμαρτυρόμενη εμμέσως πλην σαφώς για το γεγονός ότι τελικά η τροπολογία που υποτίθεται ότι θα έλυνε το πρόβλημα, δεν συζητήθηκε με τους ενδιαφερόμενους φορείς της κρουαζιέρας πριν κατατεθεί στη Βουλή, όπως είχε συμφωνηθεί.

Η εταιρία καταθέτει όλα τα προβλήματα που θα δημιουργηθούν και αφήνει να γίνει κατανοητό ότι είναι η τελευταία χρονιά που τα κρουαζιερόπλοιά της θα κινηθούν στη Μεσόγειο με ελληνική σημαία. Το γεγονός αυτό έχει θορυβήσει την ΠΝΟ καθώς αναμένεται ότι θα πληγούν οι εργαζόμενοι όχι μόνον από τους κλάδους των μαγείρων και των φροντιστών αλλά και της γέφυρας και της μηχανής.