Ο Διαμαντίδης στα θέματα ναυτιλίας μέχρι νεωτέρας
ΟΧΙ πως έχει κάποια ιδιαίτερη σημασία! Ωστόσο, έγινε χθες γνωστό ότι "Για όσο καιρό χρειαστεί έως ότου συνταχθεί το νέο προεδρικό διάταγμα που θα ορίζει τις αρμοδιότητες του νέου υπουργείου Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, ο υπουργός Γιάννης Διαμαντίδης θα χειρίζεται τα θέματα ναυτιλίας στο υπουργείο Θαλασσίων Υποθέσεων Νήσων και Αλιείας στην Ακτή Βασιλειάδη".
Βεβαίως το υπό πλήρη διάλυση ΥΘΥΝΑΛ - κυριολεκτικά και μεταφορικά - απέφυγε ή αμέλησε να γνωστοποιήσει το "μέγα" γεγονός αν και σύμφωνα με πληροφορίες ο κ. Διαμαντίδης το πρωί κλήθηκε να μετάσχει στο νέο υπουργικό συμβούλιο, το πρώτο μετά τον ανασχηματισμό.
Στο μεταξύ, οι επιχειρηματίες της Θάλασσας - της ποντοπόρου ναυτιλίας και της κρουαζιέρας κατά κύριο λόγο - επιμένουν να ζητούν από τη κυβέρνηση να επανασυστήσει το Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας με στήριγμά του το Λιμενικό Σώμα.
Ωστόσο, οι δεσμεύσεις της κυβέρνησης για συμμετοχή του Λιμενικού στις επιχειρήσεις της FRONTEX καθιστά το θέμα ιδιαίτερα δύσκολο για την ώρα. Και έτσι όσο η χώρα θα υψώνει τοίχος έναντι των λαθρομεταναστών που επιχειρούν να εισέλθουν στη χώρα, την ίδια στιγμή ένα νοερό τοίχος υψώνεται έναντι των κεφαλαίων που έφερνε στην Ελλάδα η Εμπορική Ναυτιλία.
Ποιος λοιπόν νοιάζεται εάν ο κ. Διαμαντίδης θα παραμείνει ακόμα δύο ή τρεις μήνες στην Ακτή Βασιλειάδη. Έτσι κι αλλιώς ανέλαβε την 1η Οκτωβρίου 2010 και μέχρι να υπάρξει νέος Αρχηγός στο Λ.Σ., όλα στο ΥΘΥΝΑΛ ήσαν νεκρά με επιχείρημα ότι δεν υπήρχε ηγεσία στο λιμενικό. Και όταν βέβαια επιλέχθηκε η ηγεσία, ο κ. Διαμαντίδης διαπίστωσε ότι δεν μπορούσε να την ελέγξει. Πέρασαν έτσι έξι μήνες. Αν περάσουν τώρα άλλοι έξι... ποιος θα χάσει από τους ήδη χαμένους;
Στο μεταξύ οι τομείς των νήσων και της αλιείας που βρίσκονται στο ΥΘΥΝΑΛ, θα υπαχθούν πλέον στο υπουργείο Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας και δεν θα πάνε σε άλλα υπουργεία.
«Η Κυβέρνηση εξακολουθεί να μη μαθαίνει από τα λάθη της», τονίζει σε δήλωσή του ο Υπεύθυνος του Τομέα Εμπορικής Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής της Νέας Δημοκρατίας, Γιάννης Πλακιωτάκης, σχολιάζοντας την υπαγωγή εκ νέου της ναυτιλίας στο υπουργείο Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας.
Δημοσιογραφικοί κύκλοι πάντως σχολιάζουν ότι στο διάστημα που μεσολαβεί, οι συνεργάτες του καταργημένου Υπουργού θα ανεβάσουν τις υπερωριακές τους εργατοώρες όσο είναι ανθρωπίνως δυνατόν. Το θέμα όμως ήδη τελεί υπό διευρεύνηση από τις αρμόδιες Αρχές.
ΟΧΙ πως έχει κάποια ιδιαίτερη σημασία! Ωστόσο, έγινε χθες γνωστό ότι "Για όσο καιρό χρειαστεί έως ότου συνταχθεί το νέο προεδρικό διάταγμα που θα ορίζει τις αρμοδιότητες του νέου υπουργείου Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, ο υπουργός Γιάννης Διαμαντίδης θα χειρίζεται τα θέματα ναυτιλίας στο υπουργείο Θαλασσίων Υποθέσεων Νήσων και Αλιείας στην Ακτή Βασιλειάδη".
Βεβαίως το υπό πλήρη διάλυση ΥΘΥΝΑΛ - κυριολεκτικά και μεταφορικά - απέφυγε ή αμέλησε να γνωστοποιήσει το "μέγα" γεγονός αν και σύμφωνα με πληροφορίες ο κ. Διαμαντίδης το πρωί κλήθηκε να μετάσχει στο νέο υπουργικό συμβούλιο, το πρώτο μετά τον ανασχηματισμό.
Στο μεταξύ, οι επιχειρηματίες της Θάλασσας - της ποντοπόρου ναυτιλίας και της κρουαζιέρας κατά κύριο λόγο - επιμένουν να ζητούν από τη κυβέρνηση να επανασυστήσει το Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας με στήριγμά του το Λιμενικό Σώμα.
Ωστόσο, οι δεσμεύσεις της κυβέρνησης για συμμετοχή του Λιμενικού στις επιχειρήσεις της FRONTEX καθιστά το θέμα ιδιαίτερα δύσκολο για την ώρα. Και έτσι όσο η χώρα θα υψώνει τοίχος έναντι των λαθρομεταναστών που επιχειρούν να εισέλθουν στη χώρα, την ίδια στιγμή ένα νοερό τοίχος υψώνεται έναντι των κεφαλαίων που έφερνε στην Ελλάδα η Εμπορική Ναυτιλία.
Ποιος λοιπόν νοιάζεται εάν ο κ. Διαμαντίδης θα παραμείνει ακόμα δύο ή τρεις μήνες στην Ακτή Βασιλειάδη. Έτσι κι αλλιώς ανέλαβε την 1η Οκτωβρίου 2010 και μέχρι να υπάρξει νέος Αρχηγός στο Λ.Σ., όλα στο ΥΘΥΝΑΛ ήσαν νεκρά με επιχείρημα ότι δεν υπήρχε ηγεσία στο λιμενικό. Και όταν βέβαια επιλέχθηκε η ηγεσία, ο κ. Διαμαντίδης διαπίστωσε ότι δεν μπορούσε να την ελέγξει. Πέρασαν έτσι έξι μήνες. Αν περάσουν τώρα άλλοι έξι... ποιος θα χάσει από τους ήδη χαμένους;
Στο μεταξύ οι τομείς των νήσων και της αλιείας που βρίσκονται στο ΥΘΥΝΑΛ, θα υπαχθούν πλέον στο υπουργείο Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας και δεν θα πάνε σε άλλα υπουργεία.
«Η Κυβέρνηση εξακολουθεί να μη μαθαίνει από τα λάθη της», τονίζει σε δήλωσή του ο Υπεύθυνος του Τομέα Εμπορικής Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής της Νέας Δημοκρατίας, Γιάννης Πλακιωτάκης, σχολιάζοντας την υπαγωγή εκ νέου της ναυτιλίας στο υπουργείο Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας.
Δημοσιογραφικοί κύκλοι πάντως σχολιάζουν ότι στο διάστημα που μεσολαβεί, οι συνεργάτες του καταργημένου Υπουργού θα ανεβάσουν τις υπερωριακές τους εργατοώρες όσο είναι ανθρωπίνως δυνατόν. Το θέμα όμως ήδη τελεί υπό διευρεύνηση από τις αρμόδιες Αρχές.
Δυστυχώς δεν μπόρεσα να καταλάβω πως η αποτροπή εισόδου των λαθρομεταναστών από τους λιμενικούς εμποδίζει να εισέλθει ναυτιλιακό συνάλλαγμα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕπίσης έχω την απορία για τους δημοσιογραφικούς κύκλους. Εαν δεν έχουν φουσκωμένες υπερωρείες οι συνεργάτες του υπουργού, θα το πουν?
Φασκελοκουκούλωστα!
ΑπάντησηΔιαγραφήΤελικά δικαιωθήκαμε αποκαλώντας το ΥΠΟΥΡΓΕΊΟ ΘΑΛΑΣΣΩΜΈΝΩΝ ΥΠΟΘΈΣΕΩΝ
Η εννεάμηνος (όσο κρατάει μια εγκυμοσύνη) λειτουργία του ΥΘΥΝΑΛ, που δημιουργήθηκε για να..... καταργηθεί, μεταξύ άλλων επέφερε ή προκάλεσε:
1. Την υπουργοποίηση της Ε. Τσουρή, με δεκάδες χιλιάδες έξοδα για την συγκρότηση του νέου της ΥΦυπουργικού Γραφείου, με όλες τις λοιπές παρενέργειες & ντόμινο στο κτίριο της Γρ.Λαμπράκη.
2. Τις καθημερινές διαφωνίες υπουργού-υφυπουργού με τον ΓΓΛΛΠ Γ.Βλάχο & τους συνεργάτες τους http://theexantas.blogspot.com/2010/10/blog-post_12.html
3. Την παραίτηση του ΓΓΛΛΠ Γ.Βλάχου http://theexantas.blogspot.com/2011/02/blog-post_6669.html
4. Τα επανειλημμένα "σούρτα φέρτα" του Λιμενικού από υπουργείο σε υπουργείο με συνέπεια τις παραιτήσεις δύο Αρχηγών & τις αποστρατείες (νόμιμες & μη) δεκάδων Αξιωματικών.
Δικαιολογημένα λοιπόν πολλοί αποκάλεσαν πειράματα & μαθητευόμενους μάγους τις κυβερνητικές, έως σήμερα, επιλογές-παλινωδίες.
Ρε σαν δε ντρέπεστε...... παίζετε με την ισχυρότερη βιομηχανία της χώρας τα ανόητα παιχνίδια σας.
Με θαλασσινούς χαιρετισμούς
Για τον "φίλο" ανώνυμο που δεν κατανοεί πως η ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ δυσχεραίνει τη λειτουργία των ναυτιλιακών δραστηριοτήτων, γιατί αγαπητέ μου, αυτό ειναι το νόημα: Αν και επιμένετε να μας σχολιάζετε ως "Ανώνυμος", δημοσιεύω το σχόλιό σας και σας αφήνω στη κριση των αναγνωστών. Το γεγονός ότι μάλλον κανείς δεν θα μεπι στον κόπο να σας απαντήσει, ελπίζω να σας προβληματίσει.
ΑπάντησηΔιαγραφήΘ.Κ.