Πέμπτη, 5 Φεβρουαρίου 2009

Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ

Η γλώσσα μας
ΗΦΑΙΣΤΟΣ 4-2-2009 Αγαπητέ κ Ματσάκη, ευχαριστώ θερμά για το μήνυμα και τα σχόλια। Κατά πρώτον, σας διαβεβαιώ ότι δεν έχω τίποτα προσωπικό μαζί σας και ότι όπως αναγνωρίζω στον εαυτό μου το δικαίωμα να έχω άποψη και θέση (ακαδημαϊκή ή άλλη) το ίδιο ισχύει και για τους άλλους। Το ξέρω ότι κάνω λάθος να συζητώ εδώ γιατί ενώ εγώ μιλώ ακαδημαϊκά περιγράφοντας και ερμηνεύοντας έχοντας πίσω μου μερικές χιλιάδες σελίδες δημοσίευσεις γι’ αυτά που λέω, εσείς μιλάτε πολιτικά। Δεν πειράζει, παίρνω το ρίσκο। Κατά δεύτερον, επειδή ακριβώς είμαι ακαδημαϊκός δεν κάνω αξιολογικές κρίσεις –όσο και αν σας φαίνεται περίεργο έτσι είναι και στην τελευταία μου μονογραφία 800 σελίδων για την οποία πολλοί παραπονιούνται για το μέγεθός της αφιέρωσα εκατοντάδες σελίδες εξηγώντας τι σημαίνει αυτό– αλλά μόνο περιγραφή και ερμηνεία। Εκεί υπάρχει περιθώριο για κριτική αντιφάσεων και ανορθολογικών στάσεων (ασύμβατων με τον Άνθρωπο)। Εδώ τίθεται και ένα ιδιόμορφο ζήτημα: όταν αναμφισβήτητα θίγεται η ελευθερία τα περιθώρια τέτοιας κριτικής είναι τεράστια και δεν συνιστούν αξιολογική τοποθέτηση αλλά συμβατή με την δεοντολογία της επιστήμης υπεράσπιση οντολογικά θεμελιωμένης αρχής। Αυτό μας φέρνει στην προσφιλή Κύπρο। Το σχέδιο Αναν ήταν φασιστικό!!!! (
http://www.ifestosedu.gr/32RuleofLaw.htm) όπως είναι και κάθε άλλο φασιστοειδές σχέδιο που πολύ φανερά και προπαγανδίζοντάς το επεξεργάζονται οι νυν κυβερνήτες της Κύπρου. Εδώ λοιπόν επισημαίνω την εξής φοβερή, θανατηφόρα και επικίνδυνη για την ειρήνη αντίφαση: Σταλινικοί (ή μήπως όχι;), ακροδιεθνοφασίστες διεθνοσοβιστές του Foreign Office και του Πενταγώνου (ή μήπως όχι;), πρώην εοκαβίτες ανανιστές (ή μήπως όχι) και σόροι, σοράκια και κοράκια του επιστημονικά βρωμερού διεθνικού ιστοριογραφικού ανεκδοτολογικού περίγυρου (http://www.ifestosedu.gr/60HistoryBookscontoversy.htm) βάλθηκαν ανοικτά φανερά και πομπωδώς να απονευρώσουν και αποδομήσουν τους κυπρίους. Αυτό γίνεται αφού πριν ένα χρόνο τους αποδοκίμασαν στην Ελλάδα και σε άλλα Βαλκανικά κράτη. Αποδόμηση σημαίνει κυρίως την ιστορία και την γλώσσα. Επιτρέψτε λοιπόν να πω εμφατικά ότι ακαδημαϊκά-επιστημονικά και με κάθε άλλο τρόπο δεν έχω μεγάλη υπόληψη γι' αυτόν τον ακταρμά ανθρώπων που ανεπίγνωστα ή λόγω ιδεολογικού φανατισμού υπηρετούν τον διεθνοφασισμό που πολύ σύντομα!! θα τερματίσουν την τρισχιλιετή παρουσία των κυπρίων σ' αυτό το νησί της Ανατολικής Μεσογείου (αυτό δεν είναι υπόθεση αλλά συμπέρασμα διαβάζοντας τις θέσεις ανθρώπων που κυβερνούν όπως τον Υπουργό Παιδείας και τον νυν Πρόεδρο). Κατά τρίτον, μην μου πείτε, σας παρακαλώ θερμά, ότι έχουν εκλεγεί δημοκρατικά. Εκτός του ότι σηκώνει συζήτηση για το κατά πόσο το δοτό (από τους αποικιοκράτες) εκλογικό σύστημα είναι το καταλληλότερο, μια προεδρική ή πρωθυπουργική εκλογή δεν είναι εντολή εκτέλεσης του λαού που τον εξέλεξε. Οι κυβερνήτες εκλέγονται για να διακυβερνήσουν και όχι να καταλύσουν την Πολιτεία. Κανένας κυβερνήτης σε κανένα κράτος του κόσμου δεν παίρνει λαϊκή εντολή που τον νομιμοποιεί να καταλύσει το κράτος! Και εκτίμησή μου είναι ότι, ανεπίγνωστα, λόγω ιδεολογικού φανατισμού ή για άλλους λόγους, αυτό πάνε να κάνουν με αυτά που πράττουν και με αυτά που λένε οι νυν κυβερνήτες. Συμπράττει αυτό το περίεργο φαινόμενο που ονομάζεται ΔΗΣΥ, ευνοείται από την διάλυση των υπολοίπων και υποβοηθείται από τους ξένους (πως θα το μάθουμε μελλοντικά, όπως συνέβηκε με τον σχέδιο Αναν όταν διέρρευσαν κάποια έγγραφα). Κατά τέταρτον, τώρα, όσον αφορά την θέση σας ότι εκφράστηκα απαξιωτικά για την Ευρωπαϊκή Ένωση είναι δική σας εκτίμηση και όχι δική μου. Ποια Ευρωπαϊκή Ένωση; Μήπως υπάρχει κάποια ιδεολογική αντίληψη περί «ευρωπαϊσμού» και μας καλείται να συμμορφωθούμε με αυτή; «Ευρωπαϊσμός» μπορεί να νοηθεί μόνο η ευρωπαϊκή νομιμότητα και όσον αφορά την δική μου πατρίδα (κατά το ήμισυ, μιας και εδώ και πολλές δεκαετίες ανήκω πολιτειακά στην προσφυγομάνα Ελλάδα) δεν βλέπω να υπάρχει μεγάλος ενθουσιασμός μεταξύ των ευρωφανατικών και των ευρωγραφειοκρατών να εκστρατεύουν στην Κύπρο για να την εφαρμόσουν. Το ευρωπαϊκό φαινόμενο το έχω εξετάσει σε εννέα μονογραφίες και δεκάδες επιστημονικά κείμενα και, όπως και χιλιάδες άλλοι συνάδελφοι (δεν ανήκουν σε κάποιους γυρολόγους ιδεολόγους που χρηματοδοτούν οι κοινωνικά ανεξέλεγκτοι γραφειοκράτες των Βρυξελλών), θεμελιώνεται κάτι άλλο από αυτό που εσείς υπονοείται: έχουμε μια Ευρώπη των Πατρίδων και όχι μια Ευρώπη των Απάτριδων και των εθνικά διαλυμένων. Ούτε βεβαίως τα κεκτημένα της οικονομικής συνεργασίας είναι δικό τους κατόρθωμα. Για να το πω διαφορετικά: Δεν χαριζόμαστε στους υλιστές για να έχουμε τα κεκτημένα; της Ευρωπαϊκής συνεργασίας. Η ΕΕ είναι ένας διακυβερνητικός θεσμός, οι εντολείς είναι τα διακυβερνητικά όργανα, οι υπερεθνικοί θεσμοί είναι εντολοδόχοι και οποιαδήποτε παρέκκλιση από αυτό είναι ανορθολογισμός και πολιτική ανωμαλία. Οι υπερεθνικοί θεσμοί δεν έχουν την παραμικρή ανθρωπολογική βάση και κοινωνική νομιμιποποίηση, στο επίπεδό τους η άσκηση λαϊκής κυριαρχίας είναι μηδενική και η παραμικρή αυτονόμησή τους είναι πολιτική ανωμαλία, πολιτικός ανορθολογισμός και ασφαλώς πολιτικός δεσποτισμός. Όσον αφορά το Ευρωκοινοβούλιο, δεν νομίζω να υπάρχει μεγαλύτερος πολιτικός ανορθολογισμός στην πολιτική ιστορία των ανθρώπων. Υποχρεωτικά θα θυμηθώ την γνωστή θέση του Χάφεγκπαμπ ότι: Δεν γνωρίζω άλλη ιστορική περίπτωση τόσο σοβαρών ανθρώπων που ασχολούνται με τόσο ασήμαντα πράγματα και ταυτόχρονα προσποιούνται ότι ασχολούνται με σοβαρά πράγματα. Όσο για τις «διαδικασίες συνεργασίας» κτλ κτλ είναι εξεζητημένες διαδικασίες παράκαμψης της λαϊκής κυριαρχίας που προβλέπω ότι κάποια στιγμή τα κράτη θα καταλάβουν ότι υπάρχουν και άλλοι τρόποι διαβούλευσης σε εθνικό και διακυβερνητικό επίπεδο (και όχι στο επίπεδο ανεξέλεγκτων και καλοπληρωμένων που παίρνει το μυαλό τους αέρα και καταλήγουν να εμφορούνται με δεσποτισμό). Η Αλήθεια είναι η εξής: Η λαϊκή κυριαρχία ασκείται στο επίπεδο των εθνών, η δημοκρατία σημαίνει οι αποφάσεις να παίρνονται σε αυτό το επίπεδο, ο πολιτικός ορθολογισμός και οι δημοκρατικές παραδόσεις επιτάσσουν ισχυρά έθνη-κράτη και ισχυρούς διακυβερνητικούς θεσμούς, πολιτικός ορθολογισμός σημαίνει ότι οι υπερεθνικοί θεσμοί είναι απολύτως!!! εντολοδόχοι και ότι πολιτικές ανωμαλίες που μόνο σύγχυση προκαλούν όπως τα ευρωκοινοβούλια δεν υπάρχουν. Τα τελευταία (τα ευρωκοινοβούλια) προσποιούνται ότι εκλέγονται ως «ευρωπαϊκοί θεσμοί» ενώ η αλήθεια είναι ότι εκλέγονται με εθνικά κριτήρια, προσποιούνται ότι έχουν αρμοδιότητες ενώ αυτές ανήκουν στα κράτη-μέλη και αποκτούν ναπολεόντιες νοοτροπίες δεσποτικού χαρακτήρα (θυμίζω την πρόσφατη πρόταση του ευρωκοινοβουλίου όπου εκθειάζεται ο μεγαλοαπατεώντας Σόρος ως πρωτοπόρα μορφή που βοηθά να αλλάξει η ιστορία των Βαλκανίων, διάβαζε να αποδομηθούν οι Βαλκανικοί λαοί. Υπενθυμίζω ότι είναι ο ίδιος διεθνικός ποταμός ανεκδοτολογικής ιστοριογραφίας που ρέει τώρα προς την Κύπρο με τον λαμπρό κ Υπουργό Παιδείας - υπέρμαχο του φασιστικού σχεδίου Αναν;; - http://www.ifestosedu.gr/32RuleofLaw.htm) για να μολύνει τα μυαλά των ελληνοκυπριακών και τουρκοκυπριακών μαθητών (http://www.ifestosedu.gr/59HistoryBooksMemos.htm ). Κατά πέμπτον, κ Ματσάκη, αν έχετε επιστημονικές απορίες για τα πιο πάνω μπορείτε να διαβάσετε τις μονογραφίες μου όπου με αξιολογικά ελεύθερο τρόπο βασανίστηκα πολύ και για σχεδόν τρις δεκαετίες για να εξηγήσω τα αδιέξοδα του ευρωυλισμού (λειτουργισμού) (http://www.ifestosedu.gr/2PublishedBooksIfestos.htm). Όσοι τον υπηρετούν ιδεολογικά με προπέτεια οικειοποιούνται την διακρατική συνεργασία των ευρωπαϊκών εθνών. Σε αυτές όμως δεν θα βρείτε αυτά που επέρχονται στην μονογραφία που δημοσιεύω σε ένα περίπου μήνα (http://www.ifestosedu.gr/85EurWorldGovernance.htm) και στην οποία πολλά θα ειπωθούν και για τεκμηριωθούν για καβαλάρηδες των υπερεθνικών θεσμών που νομίζουν ότι μπορούν να παρακάμψουν την λαϊκή κυριαρχία και να γίνουν δεσπότες, να αποδομήσουν τα ευρωπαϊκά έθνη και να υπονομεύσουν την σωρευμένη συνεργασία μισού αιώνα. Τέλος, αναμένω από τους ευρωβουλευτές και όλους τους καλοπληρωμένους ευρωγραφειοκράτες να σεβαστούν την ευρωπαϊκή και διεθνή νομιμότητα. Προτείνω λοιπόν, αντί ιδεών για αποδόμηση της γλώσσας των εθνών της Ευρώπης, οι ευρωβουλευτές να εκπληρώσουν ένα θεμιτό σκοπό και μια υποχρέωσή τους: να εκστρατεύσουν και να εφαρμόσουν την διεθνή και ευρωπαϊκή νομιμότητα στην Κύπρο (http://www.ifestosedu.gr/32RuleofLaw.htm). Όλα τα πιο πάνω κ Ματσάκη δεν είναι υψιτενείς αναλύσεις αλλά απτή πραγματικότητα που καιρός είναι να δούμε. Δεν μπορείτε τόσο εύκολα να με «συλλάβετε» περί δήθεν κατά οποιουδήποτε (μεταξύ μας μια τέτοια «κατηγορία» με αφήνει παντελώς αδιάφορο και το μόνο που όπως βλέπεται είναι να υπερασπίζομαι το δικαίωμά μου να περιγράφω και να ερμηνεύω). Έτσι, θεμιτά περιγράφω και ερμηνεύω την προπέτεια φορέων υπερεθνικών θεσμών οι οποίοι επαναλαμβάνω: Είναι ανθρωπολογικά μηδέν, είναι εντολοδόχοι και δεν έχουν την παραμικρή δημοκρατική νομιμοποίηση πέραν του να υπακούν τους εντολείς τους που είναι τα ευρωπαϊκά έθνη. Ακόμη και ένα εκατοστό πέραν αυτού είναι αντιδημοκρατικό, είναι δεσποτικό, είναι πολιτική ανωμαλία και είναι υπονομευτικό για τον ορθολογισμό της διακρατικής συνεργασίας στην Ευρώπη. Οι διεθνιστικοί και κοσμοπολίτικοι μεταμοντέρνοι ακταρμάδες ανθρώπων που θα μιλούν με νοήματα δεν έχουν θέση στην Ευρώπη και αργά ή γρήγορα αυτό θα γίνει κατανοητό. Πότε θα γίνει πλήρως κατανοητό; Όταν οι παχυλοί μισθοί δημιουργήσουν τέτοια έπαρση και τέτοια προπέτεια που θα κάνουν τους ευρωγυρολόγους (με την αρχαιοελληνική έννοια του όρου «αλήτης») να πιστέψουν ότι είναι δεσπότες σε βαθμό που μπορούν να θίξουν τα θέσφατα των ευρωπαϊκών θεσμών (πέστε κάτι για την Γαλλική γλώσσα, παρακαλώ, όπως υπονόησε ο φίλος Βλάσσης Αγζίδης, για να δούμε τις θα σας πουν οι Γάλλοι!) Εσείς λοιπόν έχετε την δική σας άποψη και εγώ την δική μου και συμφωνούμε να διαφωνούμε κάθετα, εγκαρσίως και οριζοντίως. Με εκτίμηση και σεβασμό στις απόψεις σας Παναγιώτης Ήφαιστος Υστερόγραφο:Πρώτον, δεν θεωρώ τον εαυτό μου τον καλύτερο γνώστη της ελληνικής αν και πολύ θα το ήθελα (μάλιστα «ζηλεύω» βαθύτατα όσους είχαν την ευκαιρία να κατέχουν πλήρως αυτό το γλωσσικό θαύμα (πχ Τον Παναγιώτη Κονδύλη και τον Χρήστο Γιανναρά. Οικτίρω επίσης τα παιδιά μου και όλα τα παιδιά του κόσμου γιατί αν και έλληνες δεν μπορούν να διδαχτούν σωστά αυτή την μεγάλη οικουμενική κληρονομιά. Δεύτερον, το ότι χρησιμοποιώ το copy-paste δείχνει ακριβώς ότι δεν είμαι δογματικός και δεν σημαίνει ότι υπεράσπιση της ακεραιότητας μιας γλώσσας σημαίνει και απομόνωση ή στεγανά. 60% των λατινογενών λέξεων είναι ελληνικής καταγωγής, επιτρέψτε μου και εμένα να χρησιμοποιήσω καμιά δεκαριά λέξεις από λατινογενείς γλώσσες. Π. Ήφαιστος - www.ifestos.edu.gr - www.ifestosedu.gr , info@ifestoedu.gr