Πέμπτη, 5 Φεβρουαρίου 2009

Στο βωμό των συμφερόντων θυσιάζονται πάλι οι νησιώτες

ΔΥΣΚΟΛΕΥΕΙ ΤΑ ΥΔΡΟΠΛΑΝΑ Ο κ. ΜΕΙΜΑΡΑΚΗΣ ενώ υπέγραψαν το Π.Δ. οι υπουργοί Ναυτιλίας και Τουρισμού Του Γιάννη Νέγρη - aegeo.blogspot.com ΕΡΩΤΗΣΗ Προς 1. Υπουργό Μεταφορών και Επικοινωνιών 2. Τον Υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας, Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής Θέμα: Υδροπλάνα Από το 2003, το ΠΑΣΟΚ, αποσκοπώντας στην ενίσχυση της σύνδεσης της ηπειρωτικής χώρας με τα νησιά και των νησιών μεταξύ τους- συμπληρωματικά με τα συμβατικά και ταχύπλοα πλοία-, είχε ξεκινήσει διάλογο και μελέτες για την ενεργοποίηση δρομολογίων υδροπλάνων στο Αιγαίο. Από το 2004, με τα υδροπλάνα πήγε βόλτες σχεδόν το μισό Υπουργικό Συμβούλιο της Νέας Δημοκρατίας. Υπουργοί, υφυπουργοί και γενικοί γραμματείς, δήλωναν περήφανοι για το σχέδιο και για την απόφαση της κυβέρνησης να φέρει τα υδροπλάνα στην Ελλάδα, «ένα νέο συμπληρωματικό μεταφορικό μέσο που ταιριάζει στη γεωμορφολογία της χώρας». Οι εξαγγελίες και οι δεσμεύσεις, μάλιστα, των Υπουργών Μεταφορών και Εμπορικής Ναυτιλίας περιλάμβαναν την υπογραφή κοινών υπουργικών αποφάσεων, για τη δημιουργία 26 νέων υδατοδιαδρόμων, ανεβάζοντας το συνολικό αριθμό των προορισμών με υδροπλάνα σε 36, την ανάπτυξη δικτύου με 30-40 υδροπλάνα, το ενδιαφέρον δραστηριοποίησης περισσοτέρων της μιας εταιρειών και _το σημαντικότερο_ τη δυνατότητα παροχής χρηματοδοτικής ενίσχυσης, για την εκτέλεση δρομολογίων δημόσιας υπηρεσίας με υδροπλάνα, για τη δωρεάν μεταφορά των κατοίκων,στα μικρά και απομακρυσμένα νησιά, που ο πληθυσμός τους δεν ξεπερνά τους 1.000 κατοίκους. Ωστόσο, όλες αυτές οι εξαγγελίες, όπως και οι μεγαλόστομες υποσχέσεις για δήθεν διευκόλυνση των επενδύσεων στην Ελλάδα και πάταξη της γραφειοκρατίας, αποδείχτηκαν ένα ακόμα επικοινωνιακό πυροτέχνημα της κυβέρνησης, και παραμένουν, μέχρι σήμερα, γράμμα κενό. Ο νόμος πλαίσιο για τα υδροπλάνα (3333/05) προέβλεπε πως η ρύθμιση σημαντικών θεμάτων θα γινόταν με Προεδρικό Διάταγμα, το οποίο θα εκδιδόταν εντός έξι μηνών. Ωστόσο, έχουν περάσει τέσσερα χρόνια, και το Π.Δ. δεν έχει εκδοθεί ακόμα. Το απαραίτητο θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας των υδροπλάνων δεν υπάρχει, ενώ οι όποιες πτήσεις και δρομολόγια πραγματοποιούνται βάσει μεταβατικών διατάξεων. Επιπρόσθετα, ακόμα και η δημιουργία υδατοδρομίων, τα οποία δεν είναι παρά οριοθετημένες θαλάσσιες εκτάσεις, όπου επιτρέπεται να απο-προσθαλασσώνεται ένα υδροπλάνο, έχει εγκαταλειφθεί. Επιχειρηματικοί κύκλοι ισχυρίζονται ότι πίσω από τα κάθε είδους εμπόδια και την αδιαφορία της κυβέρνησης, για το θέμα αυτό, κρύβονται συμφέροντα ναυτιλιακών επιχειρήσεων. H υπόθεση των υδροπλάνων είναι ένα από τα πολλά προεκλογικά τεχνάσματα εξαπάτησης του ελληνικού λαού, ακόμη ένα παράδειγμα, για το πώς η κυβέρνηση αντιμετωπίζει τα θέματα, της ανάγκης εξυπηρέτησης των κοινωνικών αναγκών, της οικονομικής ανάπτυξης των νησιών, της συνοχής του νησιωτικού χώρου και της διασφάλισης της εδαφικής συνέχειας της χώρας. Βάσει των παραπάνω Ερωτώνται οι κύριοι Υπουργοί 1. Ποιες είναι ακριβώς οι διακριτές αρμοδιότητες των δύο υπουργείων Μ.Ε και ΕΝΑΝΠ σχετικά με τα υδροπλάνα; 2. Προτίθεται η κυβέρνηση να προχωρήσει, επιτέλους, στην έκδοση και θέσπιση όλων εκείνων των αναγκαίων Π.Δ., Κανονισμών και διατάξεων, που αφορούν στην αδειοδότηση και στη λειτουργία Αεροδρομίων επί Υδάτινων Επιφανειών και στην ασφάλεια των χρηστών, σύμφωνα με τους διεθνείς κανονισμούς; Εάν ναι, ποιες είναι οι προγραμματισμένες ενέργειες και ποιο το χρονοδιάγραμμα αυτών; 3. Πόσα και ποια υδατοδρόμια έχουν αδειοδοτηθεί μέχρι σήμερα; 4. Πόσες εταιρείες δραστηριοποιούνται σήμερα και σε ποιες γραμμές; 04.02.2009 Οι ερωτώντες βουλευτές Ελπίδα Τσουρή Νικόλαος Σηφουνάκης