Κυριακή, 1 Φεβρουαρίου 2009

ΧΑΝΟΝΤΑΙ ΘΕΣΕΙΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΣΤΗ ΝΑΥΤΙΛΙΑ

ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΕΙΔΗΣΗΣ ΑΠΟ KYKLADESNEWS Με το «σταγονόμετρο» υψώνουν την ελληνική σημαία τα ποντοπόρα πλοία, ενώ κατά εκατοντάδες χάνονται οι θέσεις εργασίας Ελλήνων ναυτεργατών।Συγκεκριμένα, όπως προκύπτει από στοιχεία της Εθνικής Στατιστικής Υπηρεσίας (ΕΣΥΕ), ο ελληνικός στόλος αριθμούσε στις 31 Δεκεμβρίου 2007, 2.061 πλοία, μόλις 45 περισσότερα από τον αντίστοιχο μήνα του 2006, οπότε ξεκίνησε η εφαρμογή των «ελαστικών» οργανικών συνθέσεων Σύμφωνα με στοιχεία της Ένωσης Μηχανικών (ΠΕΜΕΝ), αυτές οι οργανικές συνθέσεις είχαν ως αποτέλεσμα τη μείωση κατά 40% των θέσεων εργασίας Ελλήνων ναυτεργατών, που είχαν απομείνει στα ποντοπόρα πλοία।«Εδώ μιλάμε για αφανισμό», σχολιάζει ο α γενικός γραμματέας της ΠΕΜΕΝ, Θανάσης Ευαγγελάκης. Και προσθέτει ότι «οι 11 μειώσεις οργανικών συνθέσεων, που έγιναν από το 1980 και μετά, όχι μόνο δεν έφεραν πλοία, αλλά χάθηκαν χιλιάδες θέσεις εργασίας για ναυτεργάτες με συγκροτημένα δικαιώματα». Να σημειωθεί ότι τα τελευταία στοιχεία του Γραφείου Εύρεσης Ναυτικής Εργασίας έχουν περίπου 2।000 καταγεγραμμένους άνεργους ναυτικούς.Ωστόσο, τα κυβερνητικά μέτρα τέθηκαν σε εφαρμογή με ανακοινώσεις για προσέλκυση πλοίων στο ελληνικό νηολόγιο.Το αποτέλεσμα, όπως φαίνεται από τα στοιχεία της ΕΣΥΕ για την πορεία του νηολογίου το 2007, που αποκαλύπτει σήμερα το «Έθνος», φαίνεται ότι η ελληνική σημαία υψώνεται με το... σταγονόμετρο.Ειδικότερα, στις 31 Δεκεμβρίου 2007 ο ελληνικός στόλος αριθμούσε 2.061 πλοία. Από αυτά τα 631 είναι φορτηγά (αυξήθηκαν κατά ένα σε σχέση με τον Δεκέμβρη του 2006), τα 506 δεξαμενόπλοια (αυξήθηκαν κατά 35), τα 698 επιβατηγά (αυξήθηκαν κατά 9) και 226 καταγράφονται ως λοιπά.Τα ποντοπόρα, χωρητικότητας άνω των 3.000 κόρων που αφορούσαν τα μέτρα, ανέρχονται σε 703, ενώ τον αντίστοιχο μήνα του 2006 ήταν 666. Δηλαδή, αυξήθηκαν κατά 37.Από τον συνολικό αριθμό των ποντοπόρων πλοίων τα 400 είναι φορτηγά (ήταν 397) και τα 303 δεξαμενόπλοια (ήταν 269).Άλλο ενδιαφέρον στοιχείο είναι ότι από πλευράς ηλικιών τα δεξαμενόπλοια έχουν ανανεωθεί πολύ, αφού το 52,1% του συνολικού αριθμού του στόλου (τα 264) είναι ηλικίας κάτω των 15 ετών.Αντίθετα, «γερασμένος» παραμένει ο ελληνικός στόλος των επιβατηγών πλοίων, αφού το 32,09% (224 πλοία) είναι ηλικίας άνω των 30 ετών. ΣΧΟΛΙΟ της Θεοδοσίας Κοντζόγλου: Φανταστείτε πόσοι άνεργοι ναυτικοί επιπλέον θα σεριάνιζαν στην Ακτή Μιαούλη, εάν η κυβέρνηση της Ν. Δ. και ο τέως υπουργός Ναυτιλίας Μ. Κεφαλογιάννης (ένα από τα δυο τρία θετικά που άφησε πίσω του) δεν νομιμοποιούσαν την επιδότηση των ασφαλιστικών των ναυτικών. Ας σκεφτούμε πόσες χιλιάδες Έλληνες ναυτικοί εργάζονται σήμερα στα κρουαζιερόπλοια της Εταιρίας ΛΟΥΗΣ που ύψωσαν και Ελληνική σημαία. Ας σκεφτούμε τέλος, πόσοι άνεργοι της στεριάς θα έβρισκαν σήμερα δουλειά εάν ο συγκεκριμένος νόμος κάλυπτε και τους επιχειρηματίες της στεριάς. Και για να μην τα βλέπουμε όλα Ασπρα ή ΜΑΥΡΑ προσθέτω ότι επιχειρηματίες και εφοπλιστές χωρίς εργαζόμενους και ναυτικούς δεν υπάρχουν. Αλλά και εργαζόμενοι και ναυτικοί δεν επιβιώνουν χωρίς επιχειρηματίες και εφοπλιστές. Οι υπόλοιπες διαφορές μας λύνονται στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων. Γιατί κακά τα ψέματα. Δύσκολοι καιροί για το σύνολο των εργαζόμενων αλλά και για λίγους επιχειρηματίες και εφοπλιστές που αν κατεβάσουν τα "ρολά" τότε μερικές ακόμα εκατοντάδες άνεργοι θα προστεθούν στην ήδη μεγάλη λίστα. Σύνεση λοιπόν. Γιατί πολλά λέμε από την ασφάλεια της θέσης εργασίας που ακόμα έχουμε - όσοι έχουμε. Θεοδοσία Κοντζόγλου