Ευτυχώς, ο τραγέλαφος, που χαρακτηρίζει ως διαμελισμός και παραλυσία τις αρμοδιότητες και τον ρόλο του ενταφιασμένου υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, δεν επηρέασε σε τίποτα την πραγματική μας ζωή, τη δυναμική του κλάδου της υπερπόντιας ναυτιλίας.
Η οποία ξεπερνά τη διεθνή οικονομική κρίση και μπορούν οι εφοπλιστές να μας δώσουν μαθήματα γι’ αυτό.
Ποια άλλα μαθήματα μπορούμε να λάβουμε από τον χώρο της εμπορικής ναυτιλίας; Δεν θα αναφερθώ στο ατυχές γεγονός η κυβέρνηση του Γ. Παπανδρέου να υποτιμά τόσο πολύ τον ρόλο του υπουργείου Ναυτιλίας με την κατάργησή του (όπως και του Απόδημου Ελληνισμού) και να υποτιμά τον άλλο εθνικό πυλώνα, τον τουρισμό, με την πολιτική ηγεσία που επέλεξε να τοποθετήσει. Λες και ο τουρισμός (όπως και ο πολιτισμός επί Καραμανλή) είναι φέουδο για τους φίλους της Ηγεμονίας.
* Δυσοίωνα τα πρώτα στοιχεία για την πορεία του ελληνικού τουρισμού και εφέτος, με γενική υποχώρηση εσόδων το πρώτο εξάμηνο του 2010 κατά 12%, όσο και κατά τον πρώτο θερινό μήνα, τον Ιούνιο, κατά 15,7%. Μείωση ακόμη μεγαλύτερη στα έσοδα του τουρισμού από τον Ιούνιο του 2008 ακόμα. Όμως ευτυχώς που υπάρχει και ο δεύτερος πυλώνας – πνεύμονας της ελληνικής οικονομίας. Μια εξέλιξη η οποία αντισταθμίζει τις ζημιές από τον τουρισμό. Κατά 28,6% και συγκεκριμένα κατά 325,9 εκατ. ευρώ ήταν η αύξηση των εισπράξεων στο χώρο της εμπορικής ναυτιλίας τον Ιούνιο. Το ισοζύγιο τρεχουσών συναλλαγών μπόρεσε κάπως να ισορροπήσει.
Γενικά, οι εισπράξεις από τη ναυτιλία παρουσίασαν άνοδο 14,7% στο πρώτο εξάμηνο του χρόνου και διαμορφώθηκαν στα 7,7 δισ. από το 6,7 δισ. ευρώ!
* Θα προσθέσω άλλα τρία δεδομένα της συγκυρίας για να υποστηρίξω ότι πρέπει σύντομα να γίνει η ανασύσταση (και ασφαλώς η νέα δυναμική όχι στην ψωραλέα ακτοπλοϊα της χώρας) του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας το συντομότερο δυνατόν. Οσο συνεχίζεται αυτή η διάλυση του τελευταίου δεκάμηνου τόσο τα προβλήματα όχι των εφοπλιστών, αλλά των δεσμών του κράτους μαζί τους, θα μεγαλώνουν.
Θα οξύνονται. Νομίζω ότι ένας λόγος σοβαρός για τον οποίο οι Ελληνες εφοπλιστές αρχίζουν να έχουν όλο και πιο πολλά ενδιαφέροντα στην ξηρά της ελληνικής επικράτειας, στα προσκλητήρια τύπου προέδρου της Βουλής για εθνικό ταμείο κατά του δημοσίου χρέους, ήταν η ψυχική αποστασιοποίηση των τελευταίων χρόνων από το ελληνικό κράτος, πριν και μετά την κατάργηση του ΥΠΕΝ.
Οι Ελληνες εφοπλιστές έχουν στην ελληνική σημαία το 31% του στόλου τους και το 61% σε ξένες σημαίες. Υψηλό εθνικό ποσοστό. Παραγγέλλουν δεκάδες πλοία (μόνο τελευταία 77 σε ναυπηγεία της Νότιας Κορέας και 38 της Κίνας αλλά όχι σε ελληνικά ναυπηγεία, με πρώτο πρόβλημα το υψηλό κόστος εργασιών). Δεν υπάρχει ανεργία ανεξήγητη στο Πέραμα.
Γενικά, οι Ελληνες εφοπλιστές ελέγχουν σήμερα το 15% της παγκόσμιας χωρητικότητας, που μεταφράζεται σε 187,5 εκατ. τόνους DWT, με επενδύσεις 11 δισ. δολάρια μόνο σε νέα πλοία μόνο το 2010. Μεγάλα μεγέθη, «μέγα το της θαλάσσης» κράτος μας.
Αναδημοσίευση από ΚΥΒΕΡΝΗΤΗΣ
Με θαλασσινούς χαιρετισμούς
Exantas
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Παρακαλώ αφήστε το σχόλιό σας, με σεβασμό στη προσωπικότητα των ατόμων και χωρίς να προκαλέσετε τους νόμους και τη Δικαιοσύνη. ΑΝΩΝΥΜΑ ΣΧΟΛΙΑ δεν δημοσιεύονται εκτός εάν το εγκρίνει η διαχειρίστρια του ιστολογίου. Εάν επιθυμείτε, επικοινωνείστε με το τηλέφωνο: 6981042435 Διαφορετικά αφήστε τα στοιχεία σας στο email: th.kontzoglou@gmail.com
Ευχαριστώ
Θεοδοσία Κοντζόγλου