Αποφασισμένη να βάλει τάξη στις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες δηλώνει η Υφυπουργός Ελπίδα Τσουρή |
Σημειώνεται βέβαια ότι το «Μεταφορικό Ισοδύναμο», ορίζει την ισοδυναμία των Μέσων Μεταφοράς στα νησιά και τη στεριά, σε σχέση με το χιλιομετρικό κόστος αλλά λαμβάνει υπόψη και τα ποιοτικά χαρακτηριστικά
της υπηρεσίας που αυτά παρέχουν, όπως είναι η συχνότητα, η ταχύτητα, η μεταφορική ικανότητα, η περιβαλλοντική φιλικότητα κ.ά.
Ήδη σύμφωνα με πληροφορίες του nextok.blogspot.com, τρεις ελληνικές εταιρείες ανταποκρίθηκαν στην προκήρυξη που είχε κάνει η κ. Λούκα Κατσέλη ως Υπουργός Οικονομίας, Ανταγωνισμού και Ναυτιλίας. Υπενθυμίζεται όμως ότι και το Νομαρχιακό Συμβούλιο της Αυτοδιοίκησης Κεφαλονιάς – Ιθάκης είχε αναθέσει σχετική μελέτη στο Πανεπιστήμιο Πειραιά, η οποία όμως αφορούσε μόνον αυτά τα δύο νησιά.
Μεγάλη ανάσα
Σύμφωνα με παλαιότερες εκτιμήσεις - και όσο το μέσο χιλιομετρικό κόστος κοινής αμαξοστοιχίας του ΟΣΕ ισούταν με τρία (3) λεπτά του ευρώ - η εφαρμογή αυτού του κομίστρου στον επιβατικό ναύλο των ακτοπλοϊκών και πορθμειακών γραμμών σύνδεσης των νησιών με την ηπειρωτική χώρα έχει υπολογιστεί ότι θα παρείχε μείωση μέχρι 88% σε σχέση με τον ισχύοντα τότε, συμβατικό ναύλο.
Έτσι η εφαρμογή του "Μεταφορικού Ισοδύναμου" στη βάση του προαναφερόμενου χιλιομετρικού κομίστρου του ΟΣΕ, για την κάλυψη όλων των επιβατικών ακτοπλοϊκών διακινήσεων μεταξύ Κεφαλονιάς και Ιθάκης και ηπειρωτικής χώρας εκτιμήθηκε ότι θα απαιτούσε μέση ετήσια δημόσια χρηματοδότηση (επιδότηση) δέκα εκατομμυρίων ευρώ περίπου.
ΜΕ ΤΟ μεταφορικό ισοδύναμο και με βάση όλα τα παραπάνω:
Το κόμιστρο στην γραμμή Πάτρα – Σάμη και Πάτρα – Βαθύ θα μειωνόταν κατά 83,6% (από 17,8 ευρώ σε 2,9 ευρώ), στην γραμμή Κυλλήνη – Πόρος θα υπήρχε μείωση κατά 87,6% (από 10,3 ευρώ σε 1,3 ευρώ), στην γραμμή Κυλλήνη – Αργοστόλι κατά 88% (από 14,1 ευρώ σε 1,69 ευρώ), στη γραμμή Σάμη – Βαθύ κατά 77,5% (από 5,6 ευρώ σε 1,3%).
Και στις διανησιωτικές γραμμές το κόμιστρο θα είχε μείωση με το «Μεταφορικό Ισοδύναμο» μέχρι και στο 1/10.
Στη γραμμή Βασιλική (Λευκάδας) – Φισκάρδο από 7,5 ευρώ θα έπεφτε κάτω του 1 ευρώ, όπως και στην γραμμή Αγ. Νικόλαος (Ζακύνθου) – Πεσσάδα.
Με το μεταφορικό ισοδύναμο, η ίδια περίπου μείωση προκύπτει και με κόμιστρο κάτω του 1 ευρώ και στις γραμμές Ζακύνθου – Κυλλήνη (8,30 ευρώ σήμερα) και Κέρκυρας – Ηγουμενίτσας (9 ευρώ όταν έγινε η εκτίμηση).
Αξίζει να σημειωθεί ότι το γεγονός ότι ούτε οι εταιρίες αλλά πολύ περισσότερο ούτε και οι Υπηρεσιακοί παράγοντες του ΥΘΥΝΑΛ http://nextok.blogspot.com/2011/01/blog-post_18.html δεν ήσαν σε θέση να εξηγήσουν το πώς προκύπτει το κόστος του ακτοπλοϊκού εισιτηρίου για τον επιβάτη, δημιουργούσε προβλήματα στην εφαρμογή του «Μεταφορικού Ισοδύναμου». Το γεγονός αυτό, ομολόγησε με απογοήτευση η ίδια η Υφυπουργός Ελπίδα Τσουρή η οποία δείχνει αποφασισμένη να βάλει τάξη.
Ποιός κάνει όπισθεν ...ολοταχώς;
Και φυσικά δεν χρειάζεται και μεγάλη φιλοσοφία για να κατανοήσει καθένας, πως το «Μεταφορικό Ισοδύναμο» αν και έχει εφαρμοστεί σε άλλες χώρες της Ευρώτης, στην Ελλάδα μποϋκοτάρεται από τις όποιες ακτοπλοϊκές εταιρίες με συνένοχους τόσο τους μέχρι σήμερα Υπουργούς - τη πλειοψηφία τους προφανώς αν και υπήρχαν και κάποιοι που δεν ήξεραν καν την ύπαρξή του (ονόματα δεν λέμε αφού ανήκουν πλέον στην ...ιστορία) - αλλά βεβαίως και από ορισμένους Υπηρεσιακούς παράγοντες. Με το αζημίωτο; Ποιος ξέρει;
Εδώ να σημειωθεί ότι μόνον ο τέως υπουργός Ναυτιλίας Γιώργος Βουλγαράκης, με συνέντευξή του στο ΣΚΑΙ 100,3 είχε δηλώσει - όσο ακόμα ήταν υπουργός - ότι το "Μεταφορικό Ισοδύναμο" δεν θα εφαρμοστεί ποτέ στην Ελλάδα. Την ίδια στιγμή όμως, ο Υφυπουργός Ναυτιλίας Πάνος Καμμένος, είχε συμμαχίσει με τον δήμαρχο Τήλου, Τάσο Αλιφέρη, τον ευρωβουλευτή του ΠΑΣΟΚ Σταύρο Αρναουτάκη και τον πρόεδρο του Δικτύου Μικρών Νησιών Ελευθέριο Κεχαγιόγλου και άλλους, προκειμένου να πεισθεί η Ευρωπαϊκή Ένωση για την αναγκαιότητα της εφαρμογής του "Μεταφορικού Ισοδύναμου" και στην Ελλάδα.
Απάντηση ίσως θα έδινε μια βαθιά τομή και έρευνα, μια πραγματική έρευνα, στο «πόθεν έσχες» Υπουργών, Γενικών Γραμματέων και άλλων Υπηρεσιακών παραγόντων που σχετίζονταν με τις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες τα τελευταία 20 χρόνια. Σε κάθε περίπτωση όμως, στο πρόβλημα αυτό αναμένεται – ή μάλλον ευχή εκφράζεται γιατί σ’ αυτή τη χώρα δύσκολα εξυγιαίνονται οι αμαρτωλοί τομείς - να βάλει τέλος, η μελέτη που θα ανατεθεί από το ΥΘΥΝΑΛ σε εξειδικευμένη εταιρία.
Άραγε αυτή η μελέτη θα γίνει ποτέ; Θα δει ποτέ το φως της δημοσιότητας; Και πολύ περισσότερο, θα φθάσει ποτέ η Ελλάδα στην εφαρμογή του «Μεταφορικού Ισοδύναμου»;
Θεοδοσία Κοντζόγλου
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Παρακαλώ αφήστε το σχόλιό σας, με σεβασμό στη προσωπικότητα των ατόμων και χωρίς να προκαλέσετε τους νόμους και τη Δικαιοσύνη. ΑΝΩΝΥΜΑ ΣΧΟΛΙΑ δεν δημοσιεύονται εκτός εάν το εγκρίνει η διαχειρίστρια του ιστολογίου. Εάν επιθυμείτε, επικοινωνείστε με το τηλέφωνο: 6981042435 Διαφορετικά αφήστε τα στοιχεία σας στο email: th.kontzoglou@gmail.com
Ευχαριστώ
Θεοδοσία Κοντζόγλου