Δευτέρα, 14 Φεβρουαρίου 2011

ΕΠΙΘΕΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ ΤΟΥ Δ/Ξ “IRENE S.L.” ΖΗΤΗΣΕ Ο Ν. ΛΑΙΜΟΣ

Τους τυχόν ...νεκρούς μιας επίθεσης κατά των Σομαλών
Πειρατών, θα τους πληρώσει η ασφαλιστική εταιρία
ενώ η πλοιοκτήτρια δεν θα χρειαστεί να πληρώσει ούτε
ένα δολλάριο για λύτρα
Ένοπλη επέμβαση για την απελευθέρωση του ελληνικού δεξαμενοπλοίου “IRENE S.L.” το οποίο κατελήφθη από Σομαλούς πειρατές στις 9 Φεβρουαρίου, ζήτησε από το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη, η ναυτιλιακή εταιρία του Νίκου Λαιμού ELESEN.
Η απαράδεκτη όσο και ιδιαίτερα ριψοκίνδυνη αυτή πρόταση, ευτυχώς απορρίφθηκε από τους αρμόδιους αξιωματικούς που για ώρες συζήτησαν σήμερα το θέμα.


Συγκεκριμένα σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του nextok.blogspot.com, συγκλήθηκε νωρίτερα η Επιτροπή αντιμετώπισης κρίσεων (Ομάδα Διαχείρισης Περιστατικών Πειρατείας Πλοίων) καθώς η εταιρία μετά από συζητήσεις με τη Βρετανική δύναμη του ΝΑΤΟ που εδρεύει στο Ντουπάϊ, γνωστοποίησε την απόφασή της στο Υπουργείο.

Ωστόσο, με νηφαλιότητα οι αξιωματικοί του Λιμενικού, συνυπολόγισαν ότι μία ένοπλη επίθεση στο πλοίο, δεν θα απέκλειε την περίπτωση θανάσιμων τραυματισμών όχι μόνον των πειρατών αλλά και των 25 ναυτικών ομήρων, ανάμεσα στους οποίους είναι και επτά Έλληνες (Πλοίαρχος, Α΄ Μηχανικός, Β΄ Μηχανικός, Ναύκληρος, Δόκιμος Πλοίαρχος, ναύτης και ναυτόπαις).

Εκτός από αυτό, η Επιτροπή Κρίσεων, υπολόγισε και το γεγονός ότι ακόμα και να πετύχει η απελευθέρωση του πλοίου “IRENE S.L.”, η ενέργεια αυτή θα έθετε αμέσως σε κίνδυνο τη ζωή των ναυτικών στο πλοίο «POLAR» το οποίο επίσης τελεί υπό ομηρία και μεταξύ των ομήρων είναι και τρεις Έλληνες ναυτικοί.

Αξίζει να σημειωθεί ότι είναι η πρώτη φορά που μία ελληνική εταιρία ζητά την ένοπλη επίθεση για την απελευθέρωση του πλοίου της από πειρατές.

Σύμφωνα επίσης με αποκλειστικές πληροφορίες του nextok.blogspot.com η συγκεκριμένη πλοιοκτήτρια εταιρία, πριν την διέλευση του πλοίου από την επικίνδυνη θαλάσσια περιοχή, απευθύνθηκε στο Υπουργείο, ζητώντας να ακυρώσει τα πρόσθετα μέτρα που της επέβαλαν οι ναυλωτές προκειμένου να είναι βέβαιοι για την ασφαλή ολοκλήρωση του δρομολογίου.

Ευτυχώς, ούτε και αυτό το αίτημα της εταιρίας είχε γίνει δεκτό καθώς είχε γίνει αντιληπτό, ότι το μόνο που ενδιέφερε την ELESEN ήταν να μειώσει το κόστος της μεταφοράς, εκθέτοντας ταυτόχρονα τους ναυτικούς σε θανάσιμο κίνδυνο, κάτι που τελικά δεν απέφυγε.

Να υπενθυμίζουμε ότι μέχρι σήμερα καμία άλλη ελληνική εταιρία δεν έθεσε σε κίνδυνο τις ζωές των ναυτικών της. Μάλιστα στη πειρατεία που εκδηλώθηκε στο επίσης ελληνικό δεξαμενόπλοιο «Maran Kentaurus» η πλοιοκτήτρια εταιρί Αγγελικούση είχε καταβάλει στους πειρατές μετά από πολυήμερες διαπραγματεύσεις το ποσό των 7 εκατομμυρίων δολλαρίων. Σύμφωνα με πηγές τόσο από την εταιρία όσο και από το Λιμενικό, σε καμία περίπτωση η εταιρία αυτή δεν έθεσε θέμα απελευθέρωσης του πλοίου με χρήση όπλων.

Να σημειωθεί ότι αυτή την πρόταση των ένοπλων επιθέσεων για την απελευθέρωση πλοίων υπό ομηρία, είχε αρχικά τεθεί από τον τέως Υπουργό Ναυτιλίας Αναστάση Παπαληγούρα. Ο ίδιος, όταν αντελήφθη ότι τέτοιες ενέργειες θα έθεταν σε άμεσο κίνδυνο τη ζωή των ναυτικών, διέψευσε ότι ήταν ο εισηγητής της πρότασης, ωστόσο την πληροφορία μας είχαν δώσει οι άμεσοι συνεργάτες του. Σήμερα δε, έγινε προσπάθεια να αξιοποιηθεί από την εταιρία ELESEN χωρίς – ευτυχώς – επιτυχία.