Για την ιστορία, δημοσιεύουμε όλα όσα ειπώθηκαν στη Βουλή, στις 22 Φεβρουαρίου 2011, κατά τη συζήτηση του Σχεδίου Νόμου περί Σύστασης Αρχηγείου Λιμενικού Σώματος και Ακτοφυλακής. Μια προσεκτική ανάγνωση από τον υποψιασμένο αναγνώστη, θα οδηγήσει στην αποκάλυψη των αιτίων που οδήγησαν τη κυβέρνηση στην αποκοπή του Λιμενικού από το πρώην ΥΕΝ, αλλά και ουσιαστικά την κατάργηση του Υπουργείου Ναυτιλίας.
Συνεχίζεται.../...
ΠΕΤΡΟΣ ΕΥΘΥΜΙΟΥ: Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, νοιώθω και εγώ την ανάγκη να ξεκινήσω από το θέμα που θίχτηκε από πάρα πολλούς συναδέλφους στη Βουλή, όπως από τον ίδιο τον Υπουργό και τελευταία και από τον αγαπητό συνάδελφο κ. Δρίτσα.
Το θέμα, λοιπόν, αυτό συνδέεται κατ’ ουσίαν με πολύ παράξενο τρόπο και με την ουσία της συζήτησής μας και αφορά το γεγονός ότι η χώρα μας βρίσκεται σε μία μοναδική συνθήκη και όχι απλώς, όπως λέμε, από τη Μεταπολίτευση και εδώ, διότι πρόκειται για κάτι μοναδικό τα τελευταία τριάντα έξι χρόνια. Αν ψάξουμε την ιστορία του σύγχρονου ελληνικού κράτους, θα δούμε ότι είναι ελάχιστες οι περίοδοι που έχουν τέτοια ένταση και τέτοια απαίτηση απ’ όλους μας για απίστευτα αποσαφηνισμένες πολιτικές τάσεις και πολιτικές συμπεριφορές.
Από την υπευθυνότητα όλων μας, πολιτικών και κοινωνικών ηγεσιών, θα κριθεί εάν αυτή η χώρα θα ανοίξει το δρόμο και θα κερδίσει όλα όσα δικαιούται να θέλει ο ελληνικός λαός. Από την υπευθυνότητα όλων μας θα κριθεί εάν ο ελληνικός λαός θα κερδίσει και την οικονομική και την κοινωνική και την πολιτική ολοκλήρωση μέσα από τις δικές του δυνάμεις, χωρίς καμία εξάρτηση και καμία δέσμευση.
Και όλοι εδώ σ’ αυτήν την Αίθουσα έχουμε ξεχωριστές εμπειρίες που καταλήγουν στο συμπέρασμα ότι δεν υπάρχει τίποτε πιο κεφαλαιώδες από έναν κυρίαρχο λαό που εκφράζει τη θέλησή του, τη διαμαρτυρία του και την απαίτησή του με τους τρόπους που το Σύνταγμα και οι νόμοι κατοχυρώνουν και που κερδίσαμε με αγώνες και θυσίες. Όμως, από την άλλη μεριά αυτά, επειδή ακριβώς πρέπει να είναι η έκφραση του λαού και κανενός άλλου, απαιτούν την περιφρούρηση της λαϊκής έκφρασης.
Τα Κόμματα δεν είναι μετεωρολόγοι για να ανακοινώνουν ότι γίνονται και συγκρούσεις. Τα Κόμματα είναι δυνάμεις που κατευθύνουν με σαφή τρόπο, με υπεύθυνη και συγκεκριμένη αντίληψη τη φορά των πραγμάτων.
(FT)
(4KO)
Γι’ αυτό έχει τεράστια σημασία να είμαστε σε εγρήγορση. Γιατί όλοι μας μπορούμε να θυμηθούμε και όλοι γνωρίζουμε πόσες φορές επιχειρήθηκε η λαϊκή έκφραση να διαβληθεί, για να χρησιμοποιηθεί για άλλους σκοπούς. Αύριο πρέπει να είναι μέρα κορυφαίας έκφρασης της κοινωνίας και κορυφαίας ευθύνης των πολιτικών και κοινωνικών δυνάμεων, με κατηγορηματικό και σαφή τρόπο και όχι μία κοινωνιολογική ουδετερότητα, τα κόμματα να γίνονται μετεωρολόγοι των κοινωνικών φαινομένων, παρατηρητές. Θέλω να πιστεύω ότι όλοι θα συμβάλλουμε σε αυτή την κατεύθυνση.
Το δεύτερο και κύριο είναι ότι πρέπει να διαχωρίσουμε τη συζήτηση, γιατί αλλιώς δεν βοηθάμε τους εαυτούς μας, δεν βοηθάμε την εμβάθυνση στα πράγματα.
Παρά την οξυμένη ρητορική, θα έλεγα το εξής: Αν σκεφτούμε ότι όλοι κρινόμαστε από τον ιστορικό του μέλλοντος -και όλοι οι αγορητές, περιλαμβανομένου και του Υπουργού, αναφέρθηκαν στον Ελευθέριο Βενιζέλο ακριβώς για να δείξουν ότι τα πράγματα έχουν πάντα και ένα ιστορικό βάθος και τα δικαιώνει ο χρόνος- αν, λοιπόν, πάμε στο νομοσχέδιο που συζητάμε σήμερα –και το επαναλαμβάνω, στο νομοσχέδιο που συζητάμε σήμερα- ποιος αμφιβάλει ότι η δημιουργία της Ελληνικής Ακτοφυλακής θα δικαιωθεί μέσα στο χρόνο, όπως ακριβώς δικαιώθηκε και η ίδρυση του Λιμενικού Σώματος; Δεν το συζητάμε.
Είναι ορατό, είναι αυτονόητο ότι αυτό το σύνολο των σύνθετων καθηκόντων που έχει μπροστά η χώρα να φέρει εις πέρας, η χώρα που έχει το 90% της λαθρομετανάστευσης που έρχεται στην Ευρώπη, η χώρα που είναι στο σταυροδρόμι όλων των μεγάλων δρόμων και του εμπορίου, αλλά και των περιβαλλοντικών απειλών και της λαθρομετανάστευσης και ενδεχομένως, κάθε φύσεως φαινομένων που πρέπει να ελέγχονται σταθερά, υπεύθυνα και αποφασιστικά και ως εθνικό καθήκον και ως συμμετοχή στην ευρωπαϊκή πολιτική, αυτή η σύνθετη όψη των σημερινών προβλημάτων και των αυριανών, στον αιώνα που ξανοίγεται μπροστά μας, είναι σαφές ότι απαιτεί τη συγκρότηση του Λιμενικού Σώματος με νέους όρους, που γίνεται το αυτοτελές κατ’ ουσίαν και πλήρες επιχειρησιακό Σώμα της Ελληνικής Ακτοφυλακής.
Αν μπορούσαμε να αποκόψουμε τη συζήτηση από το δεύτερο σκέλος του Υπουργείου Θαλασσίων Υποθέσεων, Αλιείας και Νήσων, στην πραγματικότητα –θα μου επιτρέψουν όλοι οι συνάδελφοι να αναφερθώ μέσα από την πολύ προσεκτική παρακολούθηση των λεγομένων- σ’ αυτό δεν εγείρονται αμφιβολίες. Επειδή, μάλιστα, άκουσα πολύ προσεκτικά τον κ. Καμμένο, θεωρώ ότι ο κ. Καμμένος είπε σωστά και μάλιστα, υιοθετήσατε την πολιτική μας, που την προπαρασκευάζαμε και δεν προλάβαμε να την ολοκληρώσουμε.
Άρα, αν συζητάμε αυτό το νομοσχέδιο, αν συζητάμε αυτό το συγκεκριμένο, στην πραγματικότητα μιλάμε για μια ώριμη, ολοκληρωμένη απόφαση, που όσο ορθά χαιρετήσαμε την πρωτοβουλία του Ελευθερίου Βενιζέλου το 1919, τόσο ορθά πρέπει να χαιρετήσουμε σήμερα την πρωτοβουλία της Κυβέρνησης Παπανδρέου και του αρμόδιου Υπουργού.
Αυτή είναι η αβίαστη, μα η απόλυτα αβίαστη, συναγωγή συμπερασμάτων από τη φύση της κοινοβουλευτικής συζήτησης για τη δημιουργία του Σώματος της Ελληνικής Ακτοφυλακής, όσον αφορά τις αρμοδιότητές του, εξ όσων αντιλαμβάνομαι μάλιστα, όσον αφορά τη δομή του, όσον αφορά την αποκατάσταση ιεραρχίας, όσον αφορά τη λειτουργική του ένταξη στο σύστημα ασφαλείας του ελληνικού κράτους και στο σύστημα ασφαλείας του Έλληνα πολίτη.
Αν, λοιπόν, αυτό νιώθουμε, ξέρουμε, αντιλαμβανόμαστε ότι είναι ένα τόσο αυτονόητο θετικό βήμα, ας δράσουμε σε σχέση μ’ αυτό, γιατί αυτό ψηφίζουμε, γιατί αυτό σήμερα καλούμαστε να ψηφίσουμε και ας μην προτάσσουμε τις γενικότερες αντιλήψεις μας για την άσκηση πολιτικής με την εμπορική ναυτιλία, όπου στο νομοσχέδιο αυτό αυτή η πλευρά αφορά δύο μόνο διατάξεις για μια μεταβατική περίοδο δύο χρόνων, ώστε να συγκροτηθεί μια άλλου τύπου ολοκληρωμένη επιστημονική υπηρεσία για το Υπουργείο Θαλάσσιων Υποθέσεων, που είναι κατ’ ουσίαν ονοματολογικά το Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας.
(XF)
(4FT)
Το Κοινοβούλιο πρέπει να αντιστοιχεί στο ρόλο και στη φύση του καθήκοντός του κι αυτός ο νόμος κατ’ ουσία τεκμαίρεται από τις τοποθετήσεις όλων. Και δεν εννοώ το Κομμουνιστικό Κόμμα Ελλάδας που με τη ρητή του αναφορά, θα έλεγα, εκφράζει τη γενικότερη αντίθεσή του πως οτιδήποτε στρατιωτικό ή αστυνομικό σώμα υπάρχει στην Ελλάδα είναι εν δυνάμει εργαλείο ιμπεριαλιστικών μεθοδεύσεων. Είναι σεβαστή η άποψή του και υπάγεται σε μια συνολική αντίληψη για το ρόλο των ένστολων τμημάτων. Αλλά ακόμη και σ’ αυτό εγώ προσωπικά θα διαφωνήσω.
Έχουμε καταφέρει –κι αυτό είναι μια μεγάλη και θετική πρόοδος σε σχέση με ό,τι ζήσαμε- η Ελλάδα να έχει πλήρη κυριαρχία και η δημοκρατία να έχει διασφαλίσει ότι τα ένστολα τμήματα, που υπηρετούν τις δομές του ελληνικού κράτους, υπάγονται απολύτως στη δημοκρατική τάξη και υπάγονται απολύτως στις κυριαρχικές επιλογές του Κοινοβουλίου και των δημοκρατικά εκλεγμένων κυβερνήσεων. Αυτό είναι απόλυτα σαφές για όλους.
Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, όσον αφορά το Υπουργείο Θαλασσίων Υποθέσεων, Νήσων και Αλιείας, θα δεχόμουν ότι πρέπει οι πολιτικές μας εκεί να κριθούν από την αποτελεσματικότητά τους. Είμαι ανοιχτός στο ότι μπορεί να χρειαστεί να υπάρξει μία επανασύνταξη ορισμένων όψεων της πολιτικής μας στο χώρο. Αλλά σε σχέση με τα δύο άρθρα που περιλαμβάνονται στο νομοσχέδιο δεν μπορεί να υπάρχει διαφωνία. Γιατί πιστεύω πως συμφωνούμε όλοι στον κομβικό ρόλο της ναυτιλίας στην εθνική οικονομία, συμφωνούμε όλοι ότι πράγματι είναι το συγκριτικό πλεονέκτημα της χώρας η ναυτοσύνη των καπεταναίων μας, των εφοπλιστών μας, των ναυτικών μας. Και νομίζω ότι είναι παγκόσμια τραγωδία ότι έχουμε την πιο υψηλή ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη από άποψη τεχνογνωσίας και για λόγους που δεν είναι της στιγμής, δεν έχουμε τη δουλειά που πρέπει.
Όταν, λοιπόν, ο χώρος της ναυτοσύνης είναι τόσο αποφασιστικής σημασίας για την οικονομία, για την παράδοση της χώρας, τη δύναμη της χώρας, τη διεθνή θέση της χώρας, όταν δηλαδή αναγνωρίζουμε στην εμπορική ναυτιλία τον κομβικό της ρόλο ως αναπτυξιακό μοχλό στην ελληνική οικονομία, πώς μπορούμε να εγείρουμε αντιρρήσεις στη δημιουργία υπηρεσιών απόλυτα εξειδικευμένων με ειδικό επιστημονικό προσωπικό, που θέλουμε κιόλας αν είναι δυνατόν να το φέρουμε από το City, να το φέρουμε από εκεί που είναι υψηλά εξειδικευμένο ήδη σε γραφεία ναυτικών εταιρειών; Πώς μπορεί κανείς να λέει ότι είναι οπισθοδρόμηση για την ελληνική ναυτιλία η δημιουργία υπηρεσιών υψηλού επιστημονικού επιπέδου, ώστε να προάγεται ο αναπτυξιακός ρόλος της ναυτιλίας; Αυτό καλούμαστε να ψηφίσουμε σ’ αυτό το νομοσχέδιο.
Πώς, λοιπόν, εγείρετε αντίρρηση σ’ αυτά που ψηφίζουμε εδώ; Διότι δεν μπορείς να καλείσαι να συζητάς για ένα νομοσχέδιο και να μην το ψηφίζεις ενδεχομένως επειδή κάπου αλλού γίνεται κάτι άλλο. Η έννοια του Κοινοβουλίου είναι ότι εκφράζεται στα συγκεκριμένα και δεν λέει «ράβδος εν γωνία, άρα βρέχει», «μπορεί αυτά που λέτε να είναι σωστά, αλλά επειδή κάπου αλλού γίνεται κάτι άλλο στραβό, δεν ψηφίζουμε το σωστό».
(PM)
(4XF)
Άρα και στα δύο επίμαχα που αφορούν το αναπτυξιακό σκέλος της εμπορικής ναυτιλίας πρέπει να εγερθεί η συγκεκριμένη αντίρρηση. Πού είναι το λάθος της δημιουργίας υψηλού επιπέδου επιστημονικής αρωγής για το αναπτυξιακό σκέλος της άσκησης πολιτικής στη ναυτιλία;
Αυτά είναι τα ζητούμενα της σημερινής συζήτησης και σ’ αυτά τα ζητούμενα ο συγκεκριμένος νόμος πρέπει να απαντηθεί ως συγκεκριμένος ή να είμαστε πολύ σαφείς, κύριε Δρίτσα. Σας άκουσα με μεγάλη προσοχή, αλλά το κάνατε πάλι σαν επιστημονική παρατήρηση. Αυτό που λέτε για τις εξετάσεις εισαγωγής στο Λιμενικό είναι αυτό που εγκαθιδρύει ο νόμος.
ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΔΡΙΤΣΑΣ: Είμαστε πολύ πίσω…
ΠΕΤΡΟΣ ΕΥΘΥΜΙΟΥ: Με συγχωρείτε. Πρέπει τότε να κάνουμε τη συζήτηση που όντως αξίζει γιατί όταν είναι τόσο σαφές ότι εισάγεται απολύτως η μοριοδότηση του ΑΣΕΠ…
ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΔΡΙΤΣΑΣ: …(Δεν ακούστηκε)
ΠΕΤΡΟΣ ΕΥΘΥΜΙΟΥ: Εν πάση περιπτώσει, αυτό αξίζει να το συζητήσουμε γιατί αυτή είναι η νομοθετική πρόθεση και αν δεν είναι αποτυπωμένη σωστά, εκ προοιμίου σας λέω με βεβαιότητα ότι θα δεχθεί ο Υπουργός τις παρατηρήσεις σας, αλλά έτσι είναι διατυπωμένο στο νόμο.
(Στο σημείο αυτό την Προεδρική Έδρα καταλαμβάνει ο Γ΄ Αντιπρόεδρος της Βουλής κ. ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΑΡΓΥΡΗΣ)
Άρα, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, το ΠΑΣΟΚ προσέρχεται μ’ αυτή τη νομοθετική πρωτοβουλία σ’ αυτό το πλαίσιο επιλογών και σ’ αυτό το πλαίσιο αποτύπωσης μιας πολιτικής που προτείνεται να ακολουθηθεί σ’ αυτό το χώρο με τη συγκεκριμένη δομή της μετατροπής του Λιμενικού Σώματος σε Σώμα της Λιμενικής Ακτοφυλακής που πιστεύουμε ακράδαντα ότι είναι ένα θετικό βήμα και για το ήδη εξαιρετικά υψηλού επιπέδου Λιμενικό Σώμα και για τις ανάγκες της Ελλάδας και της ναυτιλίας μας στο σύνολό της. Γι’ αυτό το ψηφίζουμε και με το νου και με την καρδιά μας και στην αρχή και στα άρθρα και ευχόμαστε να έχουμε συμμάχους και άλλες πτέρυγες στη Βουλή σ’ αυτή την ψήφιση.
Σας ευχαριστώ.
(Χειροκροτήματα από την πτέρυγα του ΠΑΣΟΚ)
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Ευάγγελος Αργύρης): Επανερχόμαστε στον κατάλογο των ομιλητών.
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΑΜΜΕΝΟΣ: Κύριε Πρόεδρε, ένα λεπτό.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Ευάγγελος Αργύρης): Θέλετε ένα λεπτό;
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΑΜΜΕΝΟΣ: Ένα λεπτό μόνο για να μιλήσουν όλοι οι συνάδελφοι, κύριε Πρόεδρε.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Ευάγγελος Αργύρης): Ορίστε, κύριε συνάδελφε.
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΑΜΜΕΝΟΣ: Απευθύνομαι στον κοινοβουλευτικό εκπρόσωπο. Επειδή μίλησε για τον ιστορικό του μέλλοντος, επειδή ο ιστορικός του μέλλοντος θα ασχολείται περισσότερο με την παράδοση της χώρας στους διεθνείς τοκογλύφους και με τον κύριο Στρος-Καν και με τις υπόλοιπες εξαγγελίες του κυρίου Παπανδρέου περί της ελεύσεώς του στην Αίγυπτο αλλά αντ’ αυτού πήγε ο Υπουργός ως Πρωθυπουργός του Ηνωμένου Βασιλείου, αφήστε να σας πω λίγο σύντομα για τον ιστορικό του παρελθόντος και να σας θυμίσω ότι οι Πέρσες όταν έκαναν τη δεύτερη εισβολή, πήγαν στο μαντείο των Δελφών και έδωσε χρησμό στους Αθηναίους και τους είπε ότι μόνο τα ξύλινα τείχη θα τους έσωζαν. Ο μόνος που το κατάλαβε ήταν ο Θεμιστοκλής και μέσω της εμπορικής ναυτιλίας εσώθη τότε η Αθήνα. Εάν δεν σωθεί η ναυτιλία, εάν δεν χρησιμοποιήσουμε τα ξύλινα τείχη -και μ’ αυτό το νομοσχέδιο η ναυτιλία ουσιαστικά χάνει το Λιμενικό Σώμα- χάνουμε τα πάντα.
Κύριε Πρόεδρε, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, όσον αφορά τη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη θα σας θυμίσω μόνο ότι στο ναυπηγείο Σκαραμαγκά μέλος του διοικητικού συμβουλίου ήταν ο κ. Μίχας, ο πρωτεργάτης των διαδηλώσεων εναντίον της COSCO και παρά τω Πρωθυπουργώ, του κυρίου Γεώργιου Παπανδρέου και όταν μίλαγε για την Chinatown πληρωνόταν εκτός από νομάρχης Πειραιά και από τους Γερμανούς που έδωσαν τις μίζες για τα υποβρύχια ως μέλος του διοικητικού συμβουλίου. Γι’ αυτό η ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη του Περάματος έφτασε εκεί που έφτασε, γι’ αυτό έφτασαν τα ναυπηγεία μας εκεί που έφτασαν, διότι κάποιοι που είχαν εξουσία «τα έκαναν πλακάκια» με την ανοχή του δικού σας κόμματος.
Για να σας το πω και πιο ναυτικά για να καταλάβετε τη θέση μας, επιτρέψτε μου να χρησιμοποιήσω ένα sms που μου έστειλε ένας φίλος μου καπετάνιος. Νομίζω ότι περικλείει τα πάντα. Μου είπε: «Αν δεις καράβι στο βουνό, ΠΑΣΟΚ το’ χει ξεσύρει».
ΠΕΤΡΟΣ ΕΥΘΥΜΙΟΥ: Κύριε Πρόεδρε, το λόγο.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Ευάγγελος Αργύρης): Ορίστε, κύριε Ευθυμίου, έχετε το λόγο.
ΠΕΤΡΟΣ ΕΥΘΥΜΙΟΥ: Σέβομαι απόλυτα το δικαίωμα του κοινοβουλευτικού εκπροσώπου της Νέας Δημοκρατίας να έχει τη θέση του, αλλά απλώς επειδή ο συνάδελφος κ. Μίχας δεν είναι παρών θα ήθελα να είναι σαφές στα Πρακτικά ότι όλοι οι λεκτικοί συνειρμοί περί Γερμανών και μιζών δεν έχουν φυσικά τίποτα να κάνουν με την παρουσία οποιουδήποτε ανθρώπου σ’ ένα διοικητικό συμβούλιο μιας εταιρείας που τελούσε υπό δημόσιο έλεγχο.
(SX)
(4PM)
Φαντάζομαι δεν πέφτω έξω, κύριε Καμμένε, ότι δεν εννοούσατε τίποτα, σε καμία περίπτωση. Φαντάζομαι ότι δεν πέφτω έξω.
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΑΜΜΕΝΟΣ: Ιδιωτικής εταιρείας των Γερμανών, της Tischen.
ΠΕΤΡΟΣ ΕΥΘΥΜΙΟΥ: Με συγχωρείτε, κύριε Καμμένε, τι εννοείτε; Να καταλάβω.
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΑΜΜΕΝΟΣ: Εννοώ ότι τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά …
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Ευάγγελος Αργύρης): Παρακαλώ, μην κάνετε διάλογο.
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΑΜΜΕΝΟΣ: Στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά, υπό τη γερμανική διοίκηση, μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου ήταν ο πρώην Νομάρχης, ο κ. Μίχας, ο οποίος πρωτοστατούσε. Διότι αναφερθήκαμε προηγουμένως σε διαδηλώσεις. Δεν ήσασταν παρών. Ο κ. Μίχας ήταν μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου, με αυτοκίνητο και με έξοδα παραστάσεως. Εάν οι παραστάσεις συμπεριελάμβαναν και την επίθεσή του κατά της επενδύσεως της Cosco, αυτό είναι μία άλλη ιστορία. Θα το ψάξει η Δικαιοσύνη.
ΠΕΤΡΟΣ ΕΥΘΥΜΙΟΥ: Κύριε Πρόεδρε, θεωρώ ότι είναι και δικό σας καθήκον να προασπίζεται η τιμή και η αξιοπρέπεια κάποιου απόντος συναδέλφου μας.
Εγώ θεωρώ -και εξ’ όσων θυμούμαι πάρα πολύ καλά- ότι όλα αυτά τα σχήματα αφορούσαν τη συμμετοχή κυρίως του Ελληνικού Δημοσίου. Ήταν υπό δημόσιο έλεγχο. Εξ ου κι εδώ ψηφίσαμε, κύριε Καμμένε, τη συνέχιση πάλι του χαρακτήρα αυτών των ιστοριών στο Ελληνικό Κοινοβούλιο.
Θα παρακαλούσα, λοιπόν, να θεωρηθεί ότι καμία αιχμή δεν μπορεί να υπάρξει για την όποια συμμετοχή –που δεν γνωρίζω- συναδέλφου σε αυτό το Διοικητικό Συμβούλιο.
Και στην περίπτωση που υπάρχει τέτοια υπονόηση, θεωρώ ότι είναι απαράδεκτο βαθιά.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Ευάγγελος Αργύρης): Ο Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος του Λαϊκού Ορθόδοξου Συναγερμού κ. Ροντούλης έχει το λόγο.
ΑΣΤΕΡΙΟΣ ΡΟΝΤΟΥΛΗΣ: Αγαπητοί συνάδελφοι, η πεμπτουσία της επιχειρηματολογίας του κ. Ευθυμίου ήταν η ιδεοληψία της πολιτικοποίησης του ΥΘΥΝΑΛ.
Έθεσε, δε, κι ένα ερώτημα: Ποιο είναι το κακό να έρθουν άνθρωποι με επιστημονικά προσόντα, με επιστημονική κατάρτιση, με εξειδίκευση στις ναυτιλιακές σπουδές, με μεταπτυχιακά, με γλώσσες στο Υπουργείο; Κακό είναι;
Όχι, κύριε Ευθυμίου, δεν είναι κακό. Όλα αυτά, όμως, σας τα δίνουν τα στελέχη του Λιμενικού Σώματος που ήδη υπηρετούν στο Υπουργείο. Είναι άνθρωποι υψηλοτάτου μορφωτικού επιπέδου, με μεταπτυχιακά, με εξειδικεύσεις στις ναυτιλιακές σπουδές, με γλώσσες, με όλα τα απαραίτητα μορφωτικά προσόντα για να κάνουν τη δουλειά τους –και την κάνουν- όσο το δυνατόν καλύτερα.
Ξέρετε, όμως, τι πάτε να κάνετε μετά από δύο έτη που οι άνθρωποι αυτοί θα φύγουν από το ΥΘΥΝΑΛ; Θα φέρετε κάποιους από τον ΟΣΕ, θα φέρετε δεσποινίδες από την Ολυμπιακή Αεροπορία, οι οποίοι θα αντικαταστήσουν τους ανθρώπους αυτούς. Αυτοί θα είναι οι αντικαταστάτες των ανδρών και των γυναικών του Λιμενικού Σώματος που τώρα είναι στο Υπουργείο.
Αυτή είναι η δική μας αγωνία. Γι’ αυτό σας λέμε ότι το μόνο που κάνετε είναι να βάζετε τρικλοποδιά στο μέλλον της Ελληνικής Ναυτιλίας.
Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.
ΠΕΤΡΟΣ ΕΥΘΥΜΙΟΥ: Κύριε Πρόεδρε, παρακαλώ το λόγο.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Ευάγγελος Αργύρης): Ορίστε, κύριε Ευθυμίου, έχετε το λόγο.
ΠΕΤΡΟΣ ΕΥΘΥΜΙΟΥ: Κύριε Πρόεδρε, τα θέματα τιμής προέχουν. Από το συνάδελφο κ. Καρύδη…
(Θόρυβος από την πτέρυγα της Νέας Δημοκρατίας)
Κύριοι συνάδελφοι, αμφιβάλλετε ότι τα θέματα προσωπικής τιμής προέχουν από οτιδήποτε άλλο; Θα προστάτευα οποιονδήποτε συνάδελφο και της Νέας Δημοκρατίας.
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΑΜΜΕΝΟΣ: Ρωτήστε τον πρώην Λιμενάρχη του Πειραιά…
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Ευάγγελος Αργύρης): Κύριε Καμμένε, σας παρακαλώ.
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΑΜΜΕΝΟΣ: Αν αυτούς προασπίζεστε, λυπάμαι κύριοι του ΠΑΣΟΚ!
ΠΕΤΡΟΣ ΕΥΘΥΜΙΟΥ: Θα προστάτευα συνάδελφο της Νέας Δημοκρατίας και οποιουδήποτε κόμματος.
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΑΜΜΕΝΟΣ: Τα ίδια έλεγε και ο κ. Πάγκαλος.
Μην υπερασπίζεστε εκείνους που…
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Ευάγγελος Αργύρης): Παρακαλώ να μη γράφονται στα Πρακτικά οι διακοπές …
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΑΜΜΕΝΟΣ: …
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Ευάγγελος Αργύρης): Κύριε Καμμένε, σας παρακαλώ!
ΠΕΤΡΟΣ ΕΥΘΥΜΙΟΥ: Θέλω να πω ρητά…
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΑΜΜΕΝΟΣ: …
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Ευάγγελος Αργύρης): Κύριε Καμμένε, όποτε θέλετε, θα παίρνετε το λόγο; Τι πράγματα είναι αυτά;
ΠΕΤΡΟΣ ΕΥΘΥΜΙΟΥ: Θέλω να πω ρητά ότι ουδέποτε ο κ. Μίχας επί γερμανικής διοίκησης ήταν μέλος της Διοίκησης.
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΑΜΜΕΝΟΣ: Ήταν.
ΠΕΤΡΟΣ ΕΥΘΥΜΙΟΥ: Δεν ήταν.
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΑΜΜΕΝΟΣ: Ήταν.
ΠΕΤΡΟΣ ΕΥΘΥΜΙΟΥ: Ο συνάδελφος, ο κ. Καρύδης, μπορεί να βεβαιώσει.
ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΚΑΡΥΔΗΣ: Κάνετε λάθος, κύριε Καμμένε.
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΑΜΜΕΝΟΣ: Αν δεν ήταν μέλος πριν από δύο χρόνια…
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Ευάγγελος Αργύρης): Παρακαλώ να μη γράφονται στα Πρακτικά όσα λένε ο κ. Καρύδης και ο κ. Καμμένος.
ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΚΑΡΥΔΗΣ: …
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΑΜΜΕΝΟΣ: …
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Ευάγγελος Αργύρης): Κύριε Καρύδη και κύριε Καμμένε!
ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΚΑΡΥΔΗΣ: …
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΑΜΜΕΝΟΣ: …
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Ευάγγελος Αργύρης): Κύριε Καμμένε, παρακαλώ!
Κύριε Καρύδη, καθίστε παρακαλώ.
Κύριε Καμμένε, καθίστε παρακαλώ.
Κύριοι συνάδελφοι, τι θα κάνουμε εδώ; Θα παίρνει το λόγο όποιος θέλει, όποτε θέλει;
(PS)
(SX)
Έδωσα το λόγο στον κ. Ευθυμίου. Τον ζήτησε το λόγο. Αρνήθηκα σε κανέναν Κοινοβουλευτικό Εκπρόσωπο το λόγο;
Είναι δυνατόν, όμως, όποιος θέλει να παίρνει το λόγο όποτε θέλει;
ΓΡΗΓΟΡΙΟΣ ΑΠΟΣΤΟΛΑΤΟΣ: Σ’ εμάς το λέτε; Εμείς δυσκολευόμαστε.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Ευάγγελος Αργύρης): Δυσκολευόσαστε; Οι Κοινοβουλευτικοί σας Εκπρόσωποι είναι. Ζήτησαν το λόγο. Πείτε στην παράταξή σας να μην βάζει Κοινοβουλευτικό Εκπρόσωπο τον κ. Καμμένο, να βάζει εσάς. Αφού έχει δικαίωμα από τον Κανονισμό να πάρει το λόγο, του τον έδωσα.
Επανερχόμαστε στον κατάλογο και το λόγο έχει η κ. Μαρία Σκραφνάκη, Βουλευτής του ΠΑΣΟΚ.
ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ ΟΘΩΝΑΣ (Υφυπουργός Προστασίας του Πολίτη): Κύριε Πρόεδρε, είχα ζητήσει το λόγο.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Ευάγγελος Αργύρης): Συγγνώμη, κυρία Σκραφνάκη, γιατί είχε ζητήσει το λόγο ο κύριος Υφυπουργός.
O Υφυπουργός Προστασίας του Πολίτη κ. Εμμανουήλ Όθωνας έχει το λόγο για τρία λεπτά.
ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ ΟΘΩΝΑΣ (Υφυπουργός Προστασίας του Πολίτη): Για τη συζήτηση η οποία γίνεται που είναι με θέμα το παρόν και το μέλλον της ελληνικής ναυτιλίας και η οποία προφανώς δεν αφορά το υπό συζήτηση νομοσχέδιο, θα έχω –υποθέτω- τη δυνατότητα, κύριε Πρόεδρε –δεν θέλω να καταχραστώ το χρόνο των συναδέλφων Βουλευτών που θα μιλήσουν- να τοποθετηθώ στη συνέχεια.
Σε συνέχεια, όμως, της παρέμβασης του Κοινοβουλευτικού Εκπροσώπου του ΠΑΣΟΚ, θέλω να καταστήσω σαφές ότι και οι δύο αναφορές που έκανε ο Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος της Νέας Δημοκρατίας στο πρόσωπο του πρώην Νομάρχη Πειραιά, δεν έχουν καμία σχέση με την πραγματικότητα.
Ιδιαίτερα δε, κύριε Καμμένε, επειδή επικαλείστε την παρουσία καμερών όταν υποτίθεται ότι ο κ. Μίχας ξήλωνε τα γαλόνια και έφτυνε τον πρώην κεντρικό Λιμενάρχη Πειραιά, αν δεν προσκομίσετε το οπτικό ντοκουμέντο, θα έχετε την παρρησία, αν σας έχουν πληροφορήσει –όπως ελπίζω- ψευδώς κάποιοι κακοηθέστατοι από αυτούς που συχνάζουν στο λιμάνι, να ζητήσετε δημόσια συγγνώμη. Διαφορετικά οι χαρακτηρισμοί θα σας αφορούν.
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΑΜΜΕΝΟΣ: Θα ήθελα το λόγο επί προσωπικού, κύριε Πρόεδρε.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Ευάγγελος Αργύρης): Σε τι συνίσταται το προσωπικό;
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΑΜΜΕΝΟΣ: Αναφέρθηκε στο όνομά μου ο Υπουργός …
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Ευάγγελος Αργύρης): Να σας ακούσουμε για ένα λεπτό
Ορίστε, έχετε το λόγο.
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΑΜΜΕΝΟΣ: Το προσωπικό είναι ότι αναφέρθηκε στο όνομά μου ο Υπουργός από τη θέση του Υπουργού. Πρώτη φορά γίνεται στο Κοινοβούλιο. Είμαι δεκαοκτώ χρόνια εδώ μέσα. Δεν έχει ξαναγίνει, κύριε Όθωνα, αυτό.
Αφού, λοιπόν, κύριε Υπουργέ, αναφέρεστε προσωπικά στο όνομά μου, σας λέω ότι υπάρχει και μήνυση στο Α΄ Λιμενικό Γραφείο του Πειραιώς. Επειδή, λυπάμαι αλλά ως πολιτικός προϊστάμενος είστε άσχετος ή καλύπτετε συγκεκριμένα πράγματα …
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Ευάγγελος Αργύρης): Τι χαρακτηρισμοί είναι τώρα αυτοί;
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΑΜΜΕΝΟΣ: … πηγαίνετε αύριο στον Πειραιά να μάθετε για την επίθεση που έκανε ο κ. Μίχας και τη δικογραφία που έχει σχηματιστεί.
Σας είπα προηγουμένως ότι όσον αφορά την εμπλοκή του Λιμενικού, εγώ την απαγόρευσα. Η συνάδελφος κυρία Σκραφνάκη τραυματίστηκε από αστυνομικούς, όχι από λιμενικούς.
Λοιπόν, έχετε υπόψη σας σ’ αυτήν τη θέση που είστε το εξής: Αφήστε τα «ασφαλίτικα» και πηγαίνετε να δείτε τις δικογραφίες που υπάρχουν. Ο κ. Μίχας επιτέθηκε κατά του κεντρικού Λιμενάρχη Πειραιώς ενώπιον των καμερών.
Αυτά, αφού θέλετε να τα δείτε, σας υπόσχομαι ότι από σήμερα στο διαδίκτυο θα σας αφιερώνονται προσωπικά και επικαλούμαι τον κύριο Υπουργό, τον κ. Παπουτσή, να απαντήσει αν είναι έτσι ή όχι.
ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ ΟΘΩΝΑΣ (Υφυπουργός Προστασίας του Πολίτη): Κύριε Πρόεδρε, θα ήθελα το λόγο.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Ευάγγελος Αργύρης): Τώρα το προσωπικό, εγείρεται από τον Υπουργό από αυτά που ειπώθηκαν.
ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ ΟΘΩΝΑΣ (Υφυπουργός Προστασίας του Πολίτη): Δεν θα παρασυρθώ από το ύφος, ούτε θα κάνω χαρακτηρισμούς εγώ τουλάχιστον.
Είπα και επαναλαμβάνω –και αυτό δεν το διαπραγματευόμαστε- ότι απεύθυνε βαρύτατες κατηγορίες. Μίλησε όχι για παρουσία του κ. Μίχα, αλλά για ξήλωμα γαλονιών και φτύσιμο του κεντρικού Λιμενάρχη Πειραιά μπροστά στις κάμερες.
Παρακάλεσα και παρακαλώ για τα συγκεκριμένα φωτογραφικά ή οπτικά ντοκουμέντα. Εάν δεν τα παρουσιάσει ο κ. Καμμένος είναι είτε δέκτης λαθεμένων ή ψευδών πληροφοριών ή ο ίδιος ενσυνείδητα ψεύδεται.
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΑΜΜΕΝΟΣ: Πειρατικό ρεπορτάζ λέγεται αυτό, το οποίο μπορείτε ...
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Ευάγγελος Αργύρης): Σας παρακαλώ, καθίστε, κύριε Καμμένε.
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΑΜΜΕΝΟΣ: Αγνοείτε, όμως…
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Ευάγγελος Αργύρης): Καθίστε, κύριε Καμμένε!
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΑΜΜΕΝΟΣ: Ντροπή!
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Ευάγγελος Αργύρης): Καθίστε, σας παρακαλώ! Είναι εκφράσεις αυτές;
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΑΜΜΕΝΟΣ: Αυτές είναι εκφράσεις;
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Ευάγγελος Αργύρης): Μα ήταν σαφέστατο τι είπε.
ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ ΟΘΩΝΑΣ (Υφυπουργός Προστασίας του Πολίτη): Η φωτογραφία ...
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Ευάγγελος Αργύρης): Παρακαλώ, κύριε Υπουργέ!
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΑΜΜΕΝΟΣ: Πειρατικό ρεπορτάζ. Θέλετε να το δείτε τώρα;
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Ευάγγελος Αργύρης): Το λόγο έχει η Βουλευτής του ΠΑΣΟΚ, η κυρία Μαρία Σκραφνάκη.
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΑΜΜΕΝΟΣ: Είσαι άσχετος εντελώς!
ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ ΟΘΩΝΑΣ (Υφυπουργός Προστασίας του Πολίτη): Εξετέθης.
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΑΜΜΕΝΟΣ: Εγώ; Ντροπή σου!
ΜΑΡΙΑ ΣΚΡΑΦΝΑΚΗ: Ηρεμία!
Κύριοι Υπουργοί …
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΑΜΜΕΝΟΣ: Ο κ. Μπούρας …
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Ευάγγελος Αργύρης): Σας παρακαλώ!
Κύριε Καμμένε, έχω δώσει το λόγο στη συναδέλφισσα. Δεν σέβεστε ούτε …
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΑΜΜΕΝΟΣ: (δεν ακούστηκε)
(TS)
(4PS)
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Ευάγγελος Αργύρης): Και τι σχέση έχει εκείνο μ' αυτό που γίνεται;
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΑΜΜΕΝΟΣ: Όχι, επειδή έφυγε ο σύμβουλός του, ο κ. Μπούρας ...
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Ευάγγελος Αργύρης): Μα, πρέπει να διακόψετε; Έχω δώσει το λόγο για να μιλήσει η κυρία συνάδελφος και δεν την αφήνετε να μιλήσει.
(Θόρυβος – Διαμαρτυρίες από την πτέρυγα του ΠΑΣΟΚ)
ΜΑΡΙΑ ΣΚΡΑΦΝΑΚΗ: Κύριε Καμμένε, είναι πάρα πολλοί συνάδελφοι που περιμένουν να λάβουν και αυτοί το λόγο. Σας παρακαλώ πολύ!
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Ευάγγελος Αργύρης): Έχετε το λόγο, κυρία Σκραφνάκη.
ΜΑΡΙΑ ΣΚΡΑΦΝΑΚΗ: Κύριοι Υπουργοί, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, είναι φανερό σήμερα ότι η κοινωνία μας δοκιμάζεται καθημερινά από τις μεγάλες πιέσεις της οικονομικής κρίσης, τις κοινωνικές αναταραχές, την ανασφάλεια και την αβεβαιότητα που επικρατεί στους πολίτες όσον αφορά την προστασία τους. Οι απειλές που παρουσιάζονται μπροστά μας όπως το οργανωμένο έγκλημα, η εμπορία ανθρώπων, το οικονομικό έγκλημα, η διακίνηση ναρκωτικών, η τρομοκρατία, η παράνομη μετανάστευση και η ρύπανση του περιβάλλοντος έχουν επιφέρει μεγάλη αναστάτωση στους πολίτες και καθιστούν επιτακτική την ανάγκη για την άμεση, επαρκή και αποτελεσματική ανταπόκριση της πολιτείας, η οποία πρέπει να πάρει μέτρα για την αντιμετώπιση των παραπάνω θεμάτων, αλλά και για τη προστασία και την ασφάλεια των πολιτών.
Η Κυβέρνηση, ανταποκρινόμενη στις απαιτήσεις των καιρών, πήρε αρχικά τη πολιτική απόφαση να υπαγάγει τα Σώματα Ασφαλείας σε ένα Υπουργείο, το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη, προκειμένου όλα τα Σώματα Ασφαλείας να οργανωθούν και να συντονιστούν καλύτερα μεταξύ τους για να ανταποκριθούν αποτελεσματικά στα σημαντικά θέματα της ασφάλειας και της προστασίας των πολιτών. Έτσι, το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη θα διαθέτει ένα πλήρες δίκτυο υπηρεσιών ασφαλείας αποτελούμενο από την Αστυνομία, τη Πυροσβεστική, την ΕΥΠ, τη Πολιτική Προστασίας και το νέο Λιμενικό Σώμα.
Με το παρόν νομοσχέδιο επαναθεμελιώνουμε το Λιμενικό Σώμα, το οποίο μετονομάζουμε σε Λιμενικό Σώμα–Ελληνική Ακτοφυλακή και καθορίζουμε την αποστολή του, η οποία στοχεύει στην εξασφάλιση της δημόσιας τάξης, στην πρόληψη, δίωξη και καταστολή του εγκλήματος, στην ασφαλή ναυσιπλοΐα, στην έρευνα και διάσωση, στη προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος, στην αστυνόμευση και στον έλεγχο των θαλασσίων συνόρων, στον έλεγχο παραβίασης διεθνών κανόνων ναυτικής ασφάλειας σε πλοία και λιμενικές εγκαταστάσεις και στον έλεγχο εφαρμογής απαιτήσεων περί προσωπικού των πλοίων.
Αυτό ήταν αναγκαίο να γίνει, διότι η Ελλάδα έχει πολλά νησιά και βραχονησίδες, πολλά χιλιόμετρα ακτογραμμών και είναι απαραίτητο τα σύνορά της να διαφυλάσσονται σωστά για να έχουμε και αποτελεσματική αντιμετώπιση της λαθρομετανάστευσης. Το νέο Λιμενικό Σώμα με σύμμαχο τη FRONTEX θα αποτελέσει την αιχμή του δόρατος στην ανάσχεση της παράνομης μετανάστευσης στη θάλασσα και τα λιμάνια της χώρας μας. Η άσκηση πλέον της ναυτιλιακής πολιτικής, η ανάπτυξη της ναυτιλίας, η εξυπηρέτηση των διοικητικών και υπηρεσιακών θεμάτων που σχετίζονται με τη ναυτιλία και την αλιεία ασκούνται πλέον από το Υπουργείο Θαλασσίων Υποθέσεων, Νήσων και Αλιείας. Νομίζω ότι ο διαχωρισμός που έχει επιχειρήσει η Κυβέρνησή μας είναι σωστός. Και βέβαια πρέπει να οργανωθούν σωστά και με εξειδικευμένο προσωπικό και οι υπηρεσίες του Υπουργείου Θαλασσίων Υποθέσεων, Νήσων και Αλιείας, ώστε να ανταποκρίνονται στις ανάγκες της αλιείας και της ναυτιλίας μας, που μαζί με το τουρισμό μας είναι οι βασικοί αναπτυξιακοί οικονομικοί πυλώνες της χώρας μας.
Με το παρόν νομοσχέδιο καθορίζεται η τοπική αρμοδιότητα του Λιμενικού Σώματος, στην οποία περιλαμβάνεται ο θαλάσσιος χώρος, τα λιμάνια και η χερσαία ζώνη αυτών, τα πλοία και τα πάσης φύσεως πλωτά σκάφη.
Επίσης, προσδιορίζεται ο χαρακτήρας του Λιμενικού Σώματος ως ένοπλο πλέον Σώμα, στρατιωτικά οργανωμένο και καθορίζεται η γενική διάρθρωση του Λιμενικού Σώματος σε κεντρικές και περιφερειακές υπηρεσίες.
Συστήνεται το Αρχηγείο του Λιμενικού Σώματος, της Ελληνικής Ακτοφυλακής με έδρα τον Πειραιά, η οποία θα είναι η ανώτατη επιτελική υπηρεσία με την οποία ο Αρχηγός θα ασκεί τη διοίκηση του Σώματος. Με αυτή τη ρύθμιση εξασφαλίζεται η αυτόνομη επιχειρησιακή δράση του Σώματος, η ενιαία κατεύθυνση και η συνεχής εποπτεία, ο συντονισμός και ο έλεγχος.
Προβλέπεται η λειτουργία στο Αρχηγείο του Λιμενικού Σώματος, του Ενιαίου Κέντρου Συντονισμού, Έρευνας και Διάσωσης και του Κέντρου Επιχειρήσεων, που υπάγονται στον Αρχηγό του Λιμενικού Σώματος.
(AS)
5TS
Επίσης, θεσμοθετείται το Συμβούλιο Επιτελικού Σχεδιασμού και Διαχείρισης Κρίσεων, έτσι ώστε να εξασφαλίζεται η αμεσότητα και η αποτελεσματικότητα στο χειρισμό κρίσιμων καταστάσεων.
Υπάγονται οι 10.242 οργανικές θέσεις του Στρατιωτικού Προσωπικού του Λιμενικού Σώματος στο νέο Λιμενικό Σώμα. Ο αρχηγός του Λιμενικού Σώματος θα ορίζεται πλέον από το ΚΥΣΕΑ και προβλέπονται οι βαθμοί του Λιμενικού Σώματος σε επίπεδο ανώτατων αξιωματικών. Για πρώτη φορά θεσμοθετείται η θέση του επιτελάρχη ως γενικού συντονιστή όλων των κλάδων, αντικαθιστώντας τον Β΄ Υπαρχηγό που ίσχυε μέχρι σήμερα, προκειμένου να επιτευχθεί πληρέστερος συντονισμός των υπηρεσιών διοίκησης. Δημιουργείται επίσης, αυτοτελής προϋπολογισμός του Λιμενικού Σώματος- Ελληνικής Ακτοφυλακής για την κάλυψη των αναγκών του προσωπικού του και των υποχρεώσεων που απορρέουν από την αποστολή του.
Στο παρόν νομοσχέδιο ανακαθορίζεται η διαδικασία πρόσληψης λιμενοφυλάκων και αρχικελευστών με το σύστημα των μορίων. Ρυθμίζονται τα θέματα βαθμολογικής εξέλιξης και της προαγωγής των αξιωματικών και υπαξιωματικών και θεσπίζεται νέα ειδικότητα νομικών υπαξιωματικών. Επίσης, για την εξυπηρέτηση των αρμοδιοτήτων ορισμένων διευθύνσεων του Υπουργείου Θαλασσίων Υποθέσεων, Νήσων και Αλιείας προβλέπεται η απόσπαση σε αυτό προσωπικού το Λιμενικού Σώματος για την εξυπηρέτηση της ναυτιλίας και της αλιείας και την καλύτερη λειτουργία και αυτού του Υπουργείου.
Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, οι επιχειρούμενες αλλαγές στο Λιμενικό Σώμα είναι σωστές. Θα πρέπει όμως, παράλληλα, κύριε Υπουργέ, να δούμε πώς θα ενισχύσουμε και την υλικοτεχνική υποδομή του Λιμενικού Σώματος, τη σωστή συντήρηση των σκαφών και αυτοκινήτων και ειδικότερα όλων των μέσων που εξυπηρετούν τις ανάγκες του Λιμενικού Σώματος, διότι αυτά είναι απαραίτητα για την εύρυθμη και αποτελεσματική λειτουργία του.
(Στο σημείο αυτό κτυπάει το κουδούνι λήξεως του χρόνου ομιλίας της κυρίας Βουλευτού)
Θα χρειαστώ ένα λεπτό, κύριε Πρόεδρε.
Τέλος, κύριε Υπουργέ, το τελευταίο διάστημα στην Κρήτη μας απασχολεί το ενδεχόμενο παράνομης μετανάστευσης από τις χώρες της Βόρειας Αφρικής λόγω του εκρηκτικού κλίματος που επικρατεί σε πολλές χώρες. Ενδεχομένως να γίνουμε μάρτυρες μεγάλων μεταναστευτικών ροών ειδικά στην Κρήτη.
Η Κρήτη έχει πάρα πολλούς λαθρομετανάστες και δεν αντέχει άλλο ένα κύμα παράνομων μεταναστών και δεν διαθέτει χώρους για τη φιλοξενία και την υποδοχή τους. Σας άκουσα στην ομιλία σας. Γνωρίζω ότι ασχολείστε με το θέμα, ότι το παρακολουθείτε και χαίρομαι γι’ αυτό. Χρειάζεται την εγρήγορση όλων, το συντονισμό των χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης και ιδιαίτερα των χωρών του νότου.
Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, με το παρόν νομοσχέδιο πετυχαίνουμε μια μεγάλη μεταρρύθμιση για την ενίσχυση της ασφάλειας της χώρας και των πολιτών με την αναβάθμιση του Λιμενικού Σώματος, μια μεταρρύθμιση με μηδενικό δημοσιονομικό κόστος. Για το λόγο αυτό, ψηφίζω το νομοσχέδιο και σας προτρέπω όλους να το ψηφίσετε.
(Χειροκροτήματα από την πτέρυγα του ΠΑ.ΣΟ.Κ.)
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Ευάγγελος Αργύρης): Το λόγο έχει ο Βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας κ. Αλέξανδρος Δερμεντζόπουλος.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΕΡΜΑΝΤΖΟΠΟΥΛΟΣ: Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.
Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, κύριε Υπουργέ, ο Εισηγητής μας έκανε μια εμπεριστατωμένη τοποθέτηση στο προς ψήφιση νομοσχέδιο. Λόγω του ελάχιστου χρόνου που διαθέτω, αυτό που μπορώ επιγραμματικά να επισημάνω είναι οι παλινωδίες, η προχειρότητα και ο άστοχοι χειρισμοί της Κυβέρνησης σε ό,τι αφορά το Λιμενικό Σώμα και ακόμη, η λανθασμένη επιλογή αποσύνδεσής του από την Εμπορική Ναυτιλία. Όλα αυτά φυσικά, είναι επακόλουθα της κεντρικής λανθασμένης επιλογής της κατάργησης του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας.
Έτσι σήμερα, κύριε Υπουργέ, προσπαθείτε να διορθώσετε τα αλλεπάλληλα λάθη με ένα επιπλέον λάθος. Ξέρετε όμως, μια φράση που λένε οι γνωρίζοντες; Αντί να πειραματίζεστε, συντηρήστε τα πλωτά μας μέσα και ρίξτε τα στη θάλασσα, επανδρώστε τα κατάλληλα και επαρκώς και πιστέψτε με ότι τότε μόνο θα βελτιωθεί η κατάσταση.
Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, εκεί που θα ήθελα εγώ να επικεντρωθώ είναι σε αυτό που θα έπρεπε να αποτελεί βασική προτεραιότητα για το Σώμα και είναι η εκπαίδευση, είναι η σύσταση της Λιμενικής Ακαδημίας.
ΡΕ
(5AS)
Τον Ιούλιο του 2000 ο ίδιος ο κ. Παπουτσής, τότε Υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας, είχε εξαγγείλει τη σύσταση της Ακαδημίας του Λιμενικού με έδρα την Αλεξανδρούπολη. Χαιρετίστηκε από όλη την κοινωνία του Έβρου.
Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Ενώσεων Προσωπικού Λιμενικού Σώματος σε όλα, μα σε όλα της τα τακτικά συνέδρια το έχει στις πρώτες προτεραιότητες των διεκδικήσεών τους. Μάλιστα, μόλις πριν από λίγες ημέρες, ο Υπουργός κ. Παπουτσής κατά τη συζήτηση στην αρμόδια Επιτροπή του παρόντος νομοσχεδίου υπεραμύνθηκε της τότε επιλογής του. Και όμως, με το παρόν νομοσχέδιο η Λιμενική Ακαδημία ναυαγεί. Έτσι, αντί πια να μιλάμε για Λιμενική Ακαδημία στον Έβρο, μιλάμε μόνο για κέντρα στέγασης λαθρομεταναστών.
Έρχομαι, λοιπόν, στην επίμαχη τροπολογία που προχθές κατατέθηκε, μια τροπολογία, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, που αποτελεί περίτρανη απόδειξη της προχειρότητας με την οποία σχεδιάζει, λειτουργεί και νομοθετεί αυτή η Κυβέρνηση. Στην αιτιολογική της έκθεση ομολογεί ότι αυτό που μόλις πριν από ένα μήνα η ίδια η Κυβέρνηση έφερε προς ψήφιση, δηλαδή τη χρήση των στρατοπέδων του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας ως χώρων εγκατάστασης των κέντρων πρώτης υποδοχής και κράτησης των λαθρομεταναστών, είναι, λέει, ως μέτρο ανεφάρμοστο. Έρχεται τώρα, λοιπόν, αυτή η τροπολογία να αποτελέσει την ταφόπλακα για το Νομό Έβρου και διευκρινίζω γιατί.
Εδώ και ένα μήνα, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, διαχέονται φήμες, διαρρέουν πληροφορίες, που ούτε διαψεύδονται, αλλά ούτε και επιβεβαιώνονται, για ενοικίαση συγκεκριμένων χώρων, εργοστασίων που υπολειτουργούν ή είναι κλειστά ως χώρων κράτησης και συγκέντρωσης των λαθρομεταναστών. Ουσιαστικά σημειώνονται, ονοματίζονται. Το ένα είναι πολύ κοντά στον αστικό ιστό της πόλης της Ορεστιάδας και το άλλο στις Φέρες. Υπάρχουν και τα σχετικά δημοσιεύματα, που ενώ τη στιγμή που είδαν το φως έμοιαζαν υπερβολικά, αυτή η τροπολογία έρχεται ουσιαστικά να τα επιβεβαιώσει πλήρως, φωτογραφίζοντας τις παραπάνω εγκαταστάσεις. Σημειώστε το και θα το δείτε στην εξέλιξη. Τα καταθέτω στα Πρακτικά.
(Στο σημείο αυτό ο Βουλευτής κ. Αλέξανδρος Δερμεντζόπουλος καταθέτει για τα Πρακτικά τα προαναφερθέντα δημοσιεύματα, τα οποία βρίσκονται στο αρχείο του Τμήματος Γραμματείας της Διεύθυνσης Στενογραφίας και Πρακτικών της Βουλής)
Παρεμπιπτόντως δε αξίζει να θυμηθούμε και όλη αυτή τη φιλολογία για τα πλωτά κέντρα διαμονής από την Ολλανδία στο λιμάνι της Αλεξανδρούπολης.
Ας δούμε, όμως, τι προβλέπει αυτή η τροπολογία. Με κοινή υπουργική απόφαση θα έχει τη δυνατότητα ο Υπουργός να αλλάζει όρους δόμησης, να καθορίζει ειδικότερους όρους για εγκαταστάσεις, για έγκριση εργασιών χωρίς οικοδομική άδεια.
Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, η κοινή υπουργική απόφαση θα αποτελεί μέχρι και έγκριση περιβαλλοντικών όρων. Δηλαδή, αυτά θα λειτουργούν ουσιαστικά χωρίς περιβαλλοντικές μελέτες. Εκχωρούνται, αγαπητοί συνάδελφοι, υπερεξουσίες που εγείρουν ακόμα και ζητήματα αντισυνταγματικότητας. Αλήθεια, τι λέει για όλα αυτά η οικολογικά ευαίσθητη Υπουργός Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, που είναι και η πρώτη υπογράφουσα την τροπολογία, όταν για εντάξεις περιοχών σε σχέδια πόλεων απαιτούνται δεκαετίες, όταν για τους όρους δόμησης στις περιοχές NATURA εμφανίζεται άτεγκτη, όταν με εφαρμογή αυτής της τροπολογίας δημιουργούνται όχι μόνο υγειονομικές βόμβες, αλλά και απαξίωση και πλήρης αφανισμός ενός ολόκληρου Νομού;
Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, όσον αφορά για το πώς αντιλαμβάνεται η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη την άποψη των τοπικών κοινωνιών είναι χαρακτηριστικό το δημοσίευμα που κατέθεσα στα Πρακτικά. Λέει: «Στελέχη του Υπουργείου είναι σε συνεννόηση με εκπροσώπους της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, προκειμένου να ελεγχθούν τυχόν αντιδράσεις πολιτών για την ίδρυση στην περιοχή τους του βασικού κέντρου υποδοχής των λαθρομεταναστών του Νομού».
Όμως, όλη η κοινωνία του Έβρου είναι ανάστατη με αυτή την πρόθεση. Δεν ελέγχεται, κύριε Υπουργέ. Δήμαρχοι και δημοτικά συμβούλια με πρόσφατες αποφάσεις τους και ψηφίσματα, ακόμη και χθεσινά -θα τα καταθέσω στα Πρακτικά- φορείς και απλοί πολίτες είναι αποφασισμένοι να μη δεχθούν αποφάσεις που θα καταστήσουν το Νομό Έβρου μια περιοχή χωρίς καμία προοπτική ανάπτυξης, τουριστικής, επενδυτικής, επιχειρηματικής κάθε μορφής. Τα καταθέτω στα Πρακτικά.
(Στο σημείο αυτό ο Βουλευτής κ. Αλέξανδρος Δερμεντζόπουλος καταθέτει για τα Πρακτικά τα προαναφερθέντα έγγραφα, τα οποία βρίσκονται στο αρχείο του Τμήματος Γραμματείας της Διεύθυνσης Στενογραφίας και Πρακτικών της Βουλής)
Η αποκαλυπτική δε τελευταία πρόταση της τροπολογίας, εφόσον ψηφιστεί, που λέει ότι «οι κατά τα ανωτέρω χώροι και εγκαταστάσεις επιτρέπεται να χρησιμοποιούνται και ως χώροι κράτησης» δεν αφήνει κανένα περιθώριο αμφιβολιών για τις προθέσεις.
(XA)
(5PE)
Και ρωτάω: Τι χρειάζεται αυτή η ψήφιση της τροπολογίας εάν έχει να κάνει μόνο με χώρους απαραίτητους για στέγαση της FRONTEX ή για απλά γραφεία διοικητικά παροχής ασύλου; Χιλιάδες άμοιροι παράνομα εισελθόντες στοιβάζονται μέσα στα όρια του νομού, μέσα στα όρια του αστικού πληθυσμού της περιοχής μας.
Σε πολλούς συναδέλφους μπορεί να ακούγονται αυτά που λέω περίεργα και παράξενα. Εμείς όμως εκεί πάνω έχουμε ήδη την εμπειρία από το υφιστάμενο στο χωριό φυλάκιο του δήμου Ορεστιάδας. Πρέπει όμως να γίνει κατανοητό ότι όπως δεν μπορεί η Ελλάδα μόνη της να σηκώσει το φορτίο της λαθρομετανάστευσης της Ευρώπης, έτσι και ο νομός Έβρου μόνος του αδυνατεί να σηκώσει το φορτίο και την παραμονή των λαθρομεταναστών είτε σε ξηρά είτε σε θάλασσα. Ήδη το γεγονός ότι το συντριπτικό ποσοστό εισόδου είναι από τις πύλες του Έβρου επιβαρύνει την κατάσταση. Δεν το αντέχει ο νομός. Το μερίδιό του στο πρόβλημα της λαθρομετανάστευσης το πληρώνει και με το παραπάνω.
Για όλα αυτά, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, καταψηφίζω και το νομοσχέδιο αλλά κυρίως την τροπολογία με πλήρη γνώση, συναίσθηση και ευθύνη της ψήφου μου.
Ευχαριστώ πολύ.
(Χειροκροτήματα από την πτέρυγα της Νέας Δημοκρατίας)
Συνεχίζεται.../...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Παρακαλώ αφήστε το σχόλιό σας, με σεβασμό στη προσωπικότητα των ατόμων και χωρίς να προκαλέσετε τους νόμους και τη Δικαιοσύνη. ΑΝΩΝΥΜΑ ΣΧΟΛΙΑ δεν δημοσιεύονται εκτός εάν το εγκρίνει η διαχειρίστρια του ιστολογίου. Εάν επιθυμείτε, επικοινωνείστε με το τηλέφωνο: 6981042435 Διαφορετικά αφήστε τα στοιχεία σας στο email: th.kontzoglou@gmail.com
Ευχαριστώ
Θεοδοσία Κοντζόγλου