Πέμπτη, 25 Αυγούστου 2011

ΔΙΚΑΖΕΤΑΙ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΙΚΟΝΙΚΕΣ ΤΟΥ ΝΑΥΤΟΛΟΓΗΣΕΙΣ Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ ΕΝΩΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΒΕΝΤΟΥΡΗΣ

Στο ακροατήριο του Β΄ Τριμελούς Πλημμελειοδικείου Πειραιά εκδικάζεται στις 19 Σεπτεμβρίου 2011 η υπόθεση που αφορά στην εικονική ναυτολόγηση του Απόστολου Βεντούρη, προέδρου της Ένωσης Επιχειρήσεων Ναυτιλίας.

Οι κλήσεις μαρτύρων επιδόθηκαν από τις 23 Ιουνίου αν και δεν είναι λίγοι εκείνοι που εκτιμούν ότι η υπερασπιστική γραμμή θα προσπαθήσει με διάφορους τρόπους να αναβάλει τη δίκη εξαντλώντας τις τρεις δυνατότητες αναβολής με στόχο ώστε εί δυνατόν να φθάσει η υπόθεση στην παραγραφή.


Σε κάθε περίπτωση υπενθυμίζεται ότι σύμφωνα και με ρεπορτάζ του nextok.blogspot.com ο κ. Βεντούρης φέρεται να έχει ναυτολογηθεί κατ' επανάληψη τα τελευταία περίπου 18 χρόνια.  Μάλιστα σύμφωνα με στοιχεία που έχει στη διάθεσή του το nextok, το 2006 ο κ. Βεντούρης εισέπραξε από τον Ε.Λ.Ο.Ε.Ν. 3.686,40 (τρεις χιλιάδες εξακόσια ογδόντα έξι ευρώ και 40 λεπτά) ως επίδομα για τα τέσσερα ανήλικα παιδιά του. 

Το 2007 εισέπραξε 3.927,60 ευρώ,  το 2008 έλαβε 4.171.58 ευρώ και το 2009 εισέπραξε 4.291,20 ευρώ.

Συνολικά μόνον τα τέσσερα αυτά χρόνια o κ. Βεντούρης  εισέπραξε επίδομα παιδιών,  ως τάχα ναυτικός που ήταν ναυτολογημένος  1460 ημέρες, 16.076,78 ευρώ (Δεκαέξι χιλιάδες, εβδομήντα έξι ευρώ και 78 λεπτά).

Το αξιοπερίεργο δε είναι ότι ο κ. Βεντούρης σύμφωνα με τα στοιχεία του ΕΛΟΕΝ, φέρεται να είναι πραγματικό "καραβόσκυλο" κατά την έκφραση των ναυτικών, αφού εμφανίζεται να είναι ναυτολογημένος κάθε χρόνο για 360 ημέρες.  Μόνον το 2008 φέρεται να έχει ναυτολογηθεί για 359 ημέρες αφού ...διέκοψε τη ναυτολόγησή του στις 5 Νοεμβρίου και "ανέλαβε ξανά υπηρεσία" στις 7 Νοεμβρίου 2008! 

Τονίζεται ότι η εικονική ναυτολόγηση, θεωρείται ως ναυτικό έγκλημα βάση του Νομοθετικού Διατάγματος 187/1973 «Περί Κώδικος Δημοσίου Ναυτικού Δικαίου» (ΦΕΚ Αʼ 261/3.10.1973)


Σε ότι αφορά στη συγκεκριμένη υπόθεση υπενθυμίζεται ότι η Υπηρεσία  Υπηρεσία Ναυτικών Μητρώων ελέγχεται σήμερα από το Υπουργείο Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας ενώ κατά τον χρόνο που αποκαλύφθηκε το σκάνδαλο τον έλεγχο είχε το Υπουργείο Θαλασσίων Υποθέσεων, Νήσων και Αλιείας.

Η τελευταία απόλυσή του εφοπλιστή και προέδρου των ακτοπλοϊκών επιχειρήσεων έγινε εσπευσμένα λόγω δημοσιευμάτων, από το παροπλισμένο πλοίο «ΑΙΟΛΟΣ ΚΕΝΤΕΡΗΣ» της ΝΕΛ, στις 23 Νοεμβρίου 2010 και μάλιστα χωρίς τη παρουσία του πλοιάρχου πράγμα που οδήγησε σε απόδωση ευθυνών στον τότε Ναυτολόγο του Κεντρικού Λιμεναρχείου Πειραιά ο οποίος λίγες εβδομάδες μετά παραιτήθηκε από το Σώμα.

Επίσης υπενθυμίζεται ότι ο τότε Υπουργός Θαλασσίων Υποθέσεων Νήσων και Αλιείας Γιάννης Διαμαντίδης, ενώ έλαβε γνώση για το θέμα πολύ πριν πάρει δημοσιότητα και μάλιστα από αξιολογότατο στέλεχος της ναυτιλίας, ωστόσο αδιαφόρησε και αυθαίρετα εξέφρασε την άποψη ότι επρόκειτο για κακόβουλες φήμες, αρνούμενος να διατάξει αμέσως έρευνα.

Τέλος, επιβάλλεται να τονιστεί ότι προϊστάμενος του Ναυτολόγου ήταν ο τότε υπολιμενάρχης στο Κεντρικό Λιμεναρχείο Πειραιά Θεμέλαρος, στον οποίον ουδείς από το Αρχηγείο του Λιμενικού Σώματος ή την πολιτική Ηγεσία του αρμόδιου Υπουργείου δεν  τόλμησε να αποδώσει ευθύνες.

Περισσότερα για το θέμα μπορείτε να διαβάσετε με ένα κλικ στους πιο κάτω τίτλους:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Επισημαίνεται ότι εδώ και σχεδόν ένα χρόνο και αμέσως μετά την αποκάλυψη του σκανδάλου, από την ιστοσελίδα μας τονίσαμε την επιβεβλημένη ανάγκη της άμεσης εκκαθάρισης του Ναυτικού Μητρώου και επίσης επιβάλλεται άμεσα οι αρμόδιες Υπηρεσίες να αποκαλύψουν όσους στεριανούς χρησιμοποιούν τα ναυτικά τους φυλλάδια ενώ έχουν εισοδήματα από άλλες πηγές.  Φαίνεται όμως ότι ουδείς ενδιαφέρεται για το θέμα αυτό που προκαλεί κι άλλες ποικίλες ...ασθένειες στον ναυτεργατικό χώρο.